Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Намери се начин за възстановяване на указателната пластина на степените на кранмашинист Д-2. В момента по технологията, която включва химическо третиране за снемане на старата боя и другите наслоявания, пръскане с черна боя и ръчно нанасяне с бяла боя на деленията, са възстановени 8 бр. указателни пластини, като две от тях са монтирани.

На затварящата пластина на ключалката се прилага същата технология, след което тя става не по - лоша от новозакупена, което премахва нуждата от поръчване на нови такива. Направени са също 8 бр и две от тях са качени на кранмашинисти.

Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес Д-2 №10386, което бе отремонтирано на 22.12.2008 г. в присъствието на rexkos бе качен на 55-013. Кранмашинистът преди това се сдоби с рециклирани указателна пластина на деленията и пластина - затваряща на ключалката.

Ето една снимка:
Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес бяха извършени последните корективни дейности по внедрената в депо София система за изпитване на кранмашинист Knorr - D3 с регулиращ магнитен вентил RGV. Работата се състоеше в привеждане към нормативите на "KNORR - BREMSE" за съответния апарат, както и замяна на несъответстващи детайли от системата. След завършване на работата бе изпитан регулиращ магнитен вентил RGV, престоял от 2002 г. до сега в Монтана. След ревизия, същият остана на стенда за еталонен. Досегашният еталонен RGV пък остана като годен за нуждите на експлоатацията на ел. локомотиви в София.

Ето снимка на системата:
Изображение

И въпросният RGV
Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Преустройство на кранмашинист Д-2 в система Д-3

Двутръбната система "Кнор Д-3" е базирана на възможността за външно управление на предмембранното налягане на буталото К2 на реле вентила. Външният орган се свързва между връзката "А" на изравнителния резервоар ИР 5 литра и връзката "а", която се създава чрез преустройство на капака на вентила за високо налягане К3. ЗА да работи системата се прекъсва връзката между ИР и реле - вентила.

Преустройство по корпуса

Изображение
фиг.1 Модификация на корпуса

Състои се в запушване на отвора, свързващ ИР с предмембранното пространство на буталото К2. За целта, кранмашиниста се разглобява цялостно и на настолна пробивна машина със свредло 7 mm се разпробива съществуващия отвор. След това с метчик 8 mm се нарязва резба, в която по - късно ще се завие винтова тапа 8Х12. Преди да се навие, резбата на тапата се намазва с уплътняващо лепило "Локтайт" или "Фестол". След два до три часа, корпуса се промива с пароструйка и се издухва с въздух.

Преустройство на капака на К3

Изображение
фиг.2 Преустройства по капака на К3

То се състои в отварянето на новата връзка "а" между предмембранното пространство на буталото К2 и подмембранното пространство на Т мембранното бутало на регулиращия магнитен вентил RGV(виж приложената схема).

Преустройството на капака се състои в навиването на тръбен съединител G3/8, както е показано на фиг.2 и размяна местата на две от дюзите в ред, указан на снимката. Разпробиването на отвора за тръбния съединител става на настолна пробивна машина с менгеме, на което капака се пристяга между две дървени летви за да не бъде наранена повърхнината, която носи мембраната на К3. След като бъде разпробит отвора със свредло 16 mm, с метчик за тръбна резба G3/8 се нарязва резбата. След като бъде нарязана резбата, капака се промива с пароструйка и след това се издухва с въздух. Тръбния съединител се навива, като преди това резбата му се намазва с уплътняващо лепило.

Изображение
фиг.3 Двутръбна система за налягане "Кнор Д-3"

Изображение
фиг.4 Двутръбна система "Кнор Д-3" СХЕМА
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На кранмашинист Knorr D2 №7552 се извършва ремонт с цялостно разглобяване, промиване с пароструйка, замяна на всички гумени уплътнения и мембрани, замяна на клапана V1 и пружината му, замяна на клапан К3, вентилите за двойна тяга и пълнителен удар, замяна на всички крепежни елементи, както и монтаж на рециклирана ключалка.

Ето снимки:

Изображение
Корпус

Изображение
Част от детайлите на кранмашиниста
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

:arrow: OERLIKON FV3b №3479: Кранмашиниста беше изправен, но със силно замърсени детайли и даваше отклонение при степенното задържане и разхлабване, дължащо се на попадане на нечистотии под талерката на регулиращата пружина. Извърши се ревизия с цялостно разглобяване на апарата, предприе се почистване на детайлите, както и смяна на някои гумени уплътнители, които са износени. След ремонта, кранмашиниста се изпита и се предприе боядисване:

Снимка преди:
Изображение

Снимки след ремонта:
Изображение

Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

OERLIKON FV3b - адаптиране за работа в двутръбна система

На вентилния носач се монтира "Т" съединител на извода "А", към който от една страна се свързва изравнителния резервоар(ИР) и от друга страна - връзката "А" на регулиращия вентил RGV. Адаптирането се извършва с навиваеми съединители QS, производство на FESTO. Проучва се въпроса да се използва навиваем компиниран съединител QSTF-G1/2-12, към който се навива един допълнителен съединител QS1/2-12 за свързване на връзката с ИР.

Изображение
Снимка 1: Вентилен носач

Изображение
Снимка 2: Съединител QSTF1/2-12
64.19
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Днес, сряда 14.10.2009 бяха ремонтирани 11 уреда в "Депо София" . Ремонтът бе извършен от монтьора по спирачни апарати Марио Евстатиев, с малка помощ от мен.
Бяха ремонтирани :
2 броя директни Оерликон FD1a
7 броя регулатори Оерликон FD1d за команден въздух
2 броя Knorr D2 кранмашинисти за АВС.

Много се радвам, че за около 4 часа, сладки приказки и работа бяха ремонтирани 11 уреда.
Благодаря на Марио за предоставената възможност да наблюдавам, помогна, и да заснема част от неговият труд.

Снимките тук : http://441097.snimka.bg/
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Радвам се, че ти е харесало в "Спирачки"-те, колега!

В действителност с теб общо взето работихме екипно и докато аз правя сложния ремонт, ти притриваше клапани, които влизаха в употрнеба след това. Така общо взето за тия 4 часа, напълнихме "готовата" маса с апарати. Оказва се, че имам пълни комплекти апарати за 3 бр. локомотиви 55/06 - тоест за всяка машина по 2 бр. Д-2, 2 бр. директни КМ и 2 бр. регулатори за ком. въздух.
64.19
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

И аз много се радвам за постигнатата от нас работа, скоро може пак да се видим. :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44 109.7 написа:И аз много се радвам за постигнатата от нас работа, скоро може пак да се видим. :)
Работата добра, но с липсата на части си е жива хамалогия - притриване на клапани незнайно коя употреба...

Иначе имаше(и все още има) идея, в отделението да се направят някои допълнения към съществуващия стенд и да се усвои ремонта на кран-машинист Oerlikon FV-3b, който е доста интересен вид, у нас се среща и доста рядко. Усвояването на този ремонт обаче ще е трудно главно поради факта, че няма резервни части за такъв тип кран-машинист и ако бъде донесен от външен възложител за ремонт, то възложителя ще трябва да си набави и ремонтен комплект от части за него.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес се извърши капитално - възстановителен ремонт на директен кранмашинист ОЕРЛИКОН FD1 №350. За ремонта бяха предвидени следните нови части:

1. Втулка водеща;
2. Пружина помощна;
3. Талерка долна;
4. Талерка горна;
5. Кух мембранен стержен;
6. Втулка ограничаваща;
7. Шайба мембранна;
8. Мембрана;
9. Семеринг;
10. Ръкохватка;

Останалите елементи на кранмашиниста се възстановиха съгласно изискванията на Правилника за ремонт и изпитване на спирачните системи в БДЖ. Съгласно предвиденото задание, кранмашиниста бе разглобен цялостно, замениха се независимо от състоянието им важните елементи с новите, описани по - горе. Семчеринговото легло бе проверено за надирания и неравности, след което бе запресован нов семеринг. След това последователно бяха монтирани съответните възли, като след монтажа на двуседалищния клапан бе проведено междинно изпитание на плътност при налягане 11 bar. След като изпитването бе успешно, почисти се подмембранното пространство и се премина към монтажа на кухия мембранен стержен, окомплектован с мембраната и прилежащите и елементи. Монтира се водещата втулка, след което се поставиха регулиращата пружина, горната талерка, помощната пружина и винтовата командна втулка.

След сглобяване на кранмашиниста се проведоха стендови изпитания, както следва:

1. Проверка на плътност на впускателното лице на клапана - кранмашинист в положение "Разхлабено";
2. Проверка на настройката на кранмашиниста - при пълно задържане Р . 3,6 +/-0,1 bar;
3. Проверка на плътност на изпускателното лице на двуседалищния клапан - кранмашинист в положение "Пълно задържане", кран "Високо налягане" на стенда в затворено положение;
4. Междинни изпитания на плътност и пропуски през атмосферната тръба;

След като описаните горе изпитания не показаха дефекти на кранмашиниста, същия се сне от стенда, почисти се, монтира се ръкохватката и очаква да бъде качен на локомотив.

Снимки от ремонта: http://www.foto.bg/showgallery.php?cat=7039&ppuser=
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В депо София благодарение на ентусиазма на двама човека:

1. Марио Евстатиев - монтьор ВС
2. Светослав Дешев - ел.монтьор и стажант монтьор ВС

през Юни 2009 г. се усвои ремонта и изпитването на един от най-редките типове кран-машинисти у нас, а именно DAKO BS2. Кран-машинистът е чешко производство, широко разпространен в Чехия и Словакия, монтиран на някои чуждестранни единици ТПС, сред които серия 219 на DB SCHENKER и ЕЛ-2 на Мини "Открит въгледобив" ЕАД - Перник и Мини "Марица Изток".

Историята започна със запитване към мен и колегата Светослав от страна на гръцка фирма за поддръжка на железен път, която има няколко локомотива CKD, съоръжени с този тип кран-машинист. След кратко съвещаване, решихме при условие, че фирмата ни предостави безвъзмездно вентилен носач(основа) за направата на стенд, ние ще опитаме да ревизираме кран-машиниста им. Така и стана. Даден ни бе чисто нов вентилен носач, който пристигна заедно с повредения кран-машинист. Започна се търсене на документация и само два дни след началото на начинанието, всичко за започване на работа бе на лице.

Стендът

Изображение

По оригиналната документация направихме справка за обемите на въздушните резервоари, с които работи този тип кран-машинист и след това помолихме за помощ Локомотивно депо - София, район София. Намерен ни бе търсения изравнителен резервоар с обем 2,5 литра, време - резервоара с обем 3 л се оказа, че го имаме, останал ни от един сръбски кран-машинист и така, преминахме към проектиране на стенда. Съвместно със Светослав, точно за няколко часа, заданието бе ясно и набележихме какви елементи ни трябват. Сумарно всичко на всичко ни трябваха няколко бързи връзки FESTO, три манометъра, един спирателен кран 1/2 и посочените резервоари. Заехме се и тъй като нямахме много време направихме опростен вариант на стенда, който изглежда така. Въпреки примитивния вид, съоръжението работеше и благодарение на него изпитахме кран-машиниста след ремонта. Предстои стенда да се развие и адаптира към съществуващя стенд за спирачни апарати в отделение "Въздушни спирачки" в депо София.

Кран-машинистите

Както споменах, първият такъв кран-машинист се ремонтира през Юни 2009 г и все още работи безпроблемно. Беше сравнително непознат за нас, но благодарение на натрупания ми опит с ремонт на "унифицирания" кран-машинист Д2 и сръбския "Оерликон", лесно разгадах и опознах монтажните и функционални особености на апарата. Оказа се, че DAKO BS2 по структура е много сходен с "Оерликон FV4", което улесни още повече усвояването на ремонта му. Първият апарат имаше проблеми в регулатора на налягане и устояване на пълнителния клапан на реле-вентила. Другото беше предимно почистване и смазване.

ето снимки на първия:
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... /bs2-1.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... t1%7E0.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... globen.jpg

Година и пет месеца по-късно се оказа, че моя и на Светльо труд не е напразен. В депо София пристигна за ремонт втори кран-машинист DAKO BS2, този път от локомотив на Мини "Открит въгледобив". Стендовата постановка веднага влезе в употреба и буквално за минути, апарата бе диагностициран и бе установено, че има сходни повреди с първия ремонтиран у нас апарат. Новото тук бе, че някой неоторизирано е отварял апарата и е изгубил двуседалищния пълнителен клапан, което наложи, временно да преустановя ремонтната работа. След вчерашните разговори с Инж. Г. Георгиев - Н-к район София, стана ясно, че МОВ ще докарат за ремонт още 7-8 апарата, като два от тях ще използваме за части за да попълним вероятни липси от неоторизирани намеси.

С това развитие, може да се каже, че в Отделение "Въздушни спирачки" в Локомотивно депо - София напук на недоимъка, кризата за материали и части и остарялата база, с желание и ентусиазъм се усвоява ремонта на все повече спирачни апарати, което значително повишава спектъра на ремонтни услуги, извършвани от Локомотивно депо - София.
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Супер цял учебник е тази тема, ще вземат всички да си ремонтират сами вече кран машинистите като видат как става. :)
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Като се изправиш пред кранмашиниста не е точно така. Работата става със многократно споменаване на родата на конструктора до девето коляно и поне няколко ожулени кокалчета па и цели пръсти :D . Но като вложиш достатъчно търпение и мисъл в работата всичко става :wink:, или както се казва - ''няма начин да няма начин''.
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация