В арихивите намерих, че серия 200-60 е била с общо 3 представителя. Локомотивите с №№201, 202 и 203 са били закупени за нуждите на Щаба на действащата армия, като локомотив 202, доставен през 1906 г. работи дълго време в Царската железница Казичене - Врана.Labros написа:Само този е. Специална поръчка за Царското влакче.

Администратор
64.19

Администратор
Характеристики за локомотивите има. Иначе останалите са унищожени или загубени по време на войните. Иначе ето данни за локомотивите серия 200-60:VESO написа:A какво е останало от другите локомотивчета , знае ли се? Интересно има ли за тях някакви технически характеристики?
1. Тип: B-n2Gt
2. Междурелсие: 600 мм
3. Дължина: 4200 мм
4. Ширина: 900 мм
5. Максимална скорост: 10 км/час
6. Служебна маса: 6,5 т
7. Теглителна сила по парна машина: 1025 kgf
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор

Администратор
А останалите локомотиви от серия 200-60, според таблицата на инж. Деянов са били в индустрията, после бракувани и нарязани. Иначе не би било лошо 202 да се възстанови, ще представлява много добра атракция, дори и за Пловдив би бил интересен.44-134 написа:Имаше идея машината да отиде в Кърджали и да се ремонтира като след това се ползва за детската железница там, обаче това така и не се осъществи.
64.19
Точно. До колкото знам тогавашния кмет Х. Азис лично е поискал това , но незнайно поради какви причини (предполагам финансови) му е отказано категорично.Докато трае мандата му , се появява офертата на "Горубсо" да подготвят локомотив (преустроен минен влекач) за нуждите на тамошната детска железница , която оферта е била единствената за онзи момент.От общината са приели веднага идеята и резултатът е налице и до ден днешен - локомотивчето , подарък от "Горубсо" тегли влаковете.Колкото до парната машина , тя така и не заминава към Кърджали.44-134 написа:Имаше идея машината да отиде в Кърджали и да се ремонтира като след това се ползва за детската железница там, обаче това така и не се осъществи.
А някой знае ли как и кога се е озовала в Ст.Загора?

Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Поради вече голямата възраст на котела на машината, надали някой ще се наеме да я пусне в експлоатация, още повече да вози деца. Пък и въпроса не е как са котелните тръби, а как е котелната стомана, а тя може да се изследва само в лабораторни условия.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Информация
Модератори