Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Само този е. Специална поръчка за Царското влакче.
В арихивите намерих, че серия 200-60 е била с общо 3 представителя. Локомотивите с №№201, 202 и 203 са били закупени за нуждите на Щаба на действащата армия, като локомотив 202, доставен през 1906 г. работи дълго време в Царската железница Казичене - Врана.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

A какво е останало от другите локомотивчета , знае ли се? Интересно има ли за тях някакви технически характеристики?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:A какво е останало от другите локомотивчета , знае ли се? Интересно има ли за тях някакви технически характеристики?
Характеристики за локомотивите има. Иначе останалите са унищожени или загубени по време на войните. Иначе ето данни за локомотивите серия 200-60:

1. Тип: B-n2Gt
2. Междурелсие: 600 мм
3. Дължина: 4200 мм
4. Ширина: 900 мм
5. Максимална скорост: 10 км/час
6. Служебна маса: 6,5 т
7. Теглителна сила по парна машина: 1025 kgf
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

А нещо за вагоните от двореца "Врана"? Колко са били, каква им е съдбата...?
А оригиналния цвят точно като тоя ли е бил?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:А нещо за вагоните от двореца "Врана"? Колко са били, каква им е съдбата...?
А оригиналния цвят точно като тоя ли е бил?
Локомотива е бил черен както и сега - будката също е била оцветена в черно. За вагоните не се знае нищо.
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Този локомотив е уникален със размерите си :lol:
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Имаше идея машината да отиде в Кърджали и да се ремонтира като след това се ползва за детската железница там, обаче това така и не се осъществи.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44-134 написа:Имаше идея машината да отиде в Кърджали и да се ремонтира като след това се ползва за детската железница там, обаче това така и не се осъществи.
А останалите локомотиви от серия 200-60, според таблицата на инж. Деянов са били в индустрията, после бракувани и нарязани. Иначе не би било лошо 202 да се възстанови, ще представлява много добра атракция, дори и за Пловдив би бил интересен.
64.19
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Пловдивското трасе не позволява използването на машината порати големия габарит във височина.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

44-134 написа:Имаше идея машината да отиде в Кърджали и да се ремонтира като след това се ползва за детската железница там, обаче това така и не се осъществи.
Точно. До колкото знам тогавашния кмет Х. Азис лично е поискал това , но незнайно поради какви причини (предполагам финансови) му е отказано категорично.Докато трае мандата му , се появява офертата на "Горубсо" да подготвят локомотив (преустроен минен влекач) за нуждите на тамошната детска железница , която оферта е била единствената за онзи момент.От общината са приели веднага идеята и резултатът е налице и до ден днешен - локомотивчето , подарък от "Горубсо" тегли влаковете.Колкото до парната машина , тя така и не заминава към Кърджали.
А някой знае ли как и кога се е озовала в Ст.Загора?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Локомотив №202 се е озовал през 80-те години в депо Стара Загора, ако не ме лъжат архивите ми. Преди това е бил на някакво предприятие, тоест препредаван от ръка на ръка доста.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Понеже с refil нямахме възможност за по-обстоен поглед върху локомотива не успяхме да разберем на какво дередже е котела, както котелните тръби. Марио, няма да е зле да се осведомиш има ли възможност за възстановяване и работа на №202.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Поради вече голямата възраст на котела на машината, надали някой ще се наеме да я пусне в експлоатация, още повече да вози деца. Пък и въпроса не е как са котелните тръби, а как е котелната стомана, а тя може да се изследва само в лабораторни условия.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Може ли да се направи някаде нов котел например ако старияте за исхвърляне, то направо всичко старо по локомотива, кранове и други работи трябва да се сменят всичко е амортизирано за тези години как иначе.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

По-лесно е да се направи нов локомотив, ако ви е толкова зор да се движи.
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация