Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Локомотивите NOHAB са произведени по лиценз и са съоръжени с един двутактов дизелов агрегат General Motors тип 16-561 D1 с мощност 1435 kW и правотоков колекторен генератор за тяговите двигатели, производство на General Electric. Дизелгенераторната група е разположена в средата на коша на локомотива. Над нея в средата е монтирана охладителната група, състояща се от радианотри секции и два вентилатора, задвижвани хидростатично.
Локомотива се основава на две триосни талиги, с индивидуално задвижвани колооси от постояннотокови тягови двигатели, окачени опорно - осево. Ресорното окачване на талигите е едностепенно - само буксово.

Изображение
Фиг.1 Общ вид и главни размери на локомотива NOHAB

http://www.railfaneurope.net/pix/dk/die ... 526_M1.jpg
Фиг.2 Дизелов двигател

http://www.railfaneurope.net/pix/hu/die ... and010.jpg
Фиг.3 Пост за управление;

http://images2.fotopic.net/?iid=ya6xal& ... quality=70
Фиг.4 Пневмотабло(зад 2-ра кабина)

Управлението на оборотите се извършва по електропневматичен път чрез дросел - вентил и регулатор на оборотите, монтиран на дизелдвигателя. Локомотивите имат 2 степени на отслабване на магнитния поток на тяговите двигатели чрез включване на паралелно свързани на възбудителните им намотки шунтове.

Тяговите двигатели са производство на фирмата General Electric и са предвидени за опорно - осево окачване.

Максималната скорост на локомотивите от този тип е 100 км/час. Локомотивите са съоръжени с котел за парно отопление на пътнически влакове с автоматично действие. Същият е разположен до пневмотаблото зад 2-ра кабина, където се намира и шкафът за управлението му.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

И да продължа за NOHAB локомотивите. Както бе споменато по - горе, локомотивите са двукабинни с разположено в средата машинно отделение, от което средната част е заета от 16 цилиндровият V образен дизелдвигател.
Изображение
Фиг. 5Разположение на съоръженията.

Разположените в машинното помещение и кабините по - важни възли са дадени схематично на фиг. 5 и с цифри са означени:

1-Дизелов двигател тип 16-561 D1;
2-Главен генератор;
3-Вентилатори за тяговите двигатели;
4-Тягови двигатели;
5-Апаратен шкаф;
6-Резистори;
7-Турбокомпресор;
8-Шумозаглушител и ауспух;
9-Охладителна група;
10-Главен резервоар;
11-Котел за отопление на влак;
12-Главен компресор "Westinghouse" 243VC;
13-Резервоар за вода на парния котел;
14-Командни постове;
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Браво! Но никой не се сети да каже,че тези дизелови локомотиви са изпитвани в България и както V320 така и те не са успяли да изкачат голямия наклон при Владая! Както и V320 така и те при изкачване с ТВ маслото и загрява прекалено бързо и оставят влак по-средата на нагорнището :wink:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:Браво! Но никой не се сети да каже,че тези дизелови локомотиви са изпитвани в България и както V320 така и те не са успяли да изкачат голямия наклон при Владая! Както и V320 така и те при изкачване с ТВ маслото и загрява прекалено бързо и оставят влак по-средата на нагорнището :wink:
NOHAB-ът не е правил никакви подобни мизерии. Бъркаш го с V180, който на няколко пъти се е изложил. Въпросният NOHAB е правил няколко проби и ги е минал, но комунистическата гад не го е поръчала защото цитирам "Имало ограничения за търговия със страни от "2-ро направление" и има опасност от криза за части" :evil:
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Хммм защо си мисля,че той и V320-001 се изложиха ?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:Хммм защо си мисля,че той и V320-001 се изложиха ?
Имаше една книга "локомотивното стопанство на БДЖ 1945-1990", там е описано идеално кой локомотив се изложи. NOHAB-ът е изпробван през 1960 г и е минал пробите, но поради горната причина, описана от мен е отказан.
64.19
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

Благодаря за разясненията, които бяха дадени. По този начин и на мен ми просветна за тези машини. Това е добре! 8)
Имам само един въпрос към lok45111, безмащабната скица на CorelDRAW ли е правена или...?
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Railroader написа:... на CorelDRAW ли е правена или...?
Както винаги на прост и елементарен Paint, колега :wink:
64.19
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

Ясно. :)
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Снощи 25.10 в района на гара Кулата бе забелязано EMD на гръцките железници начело на товарен влак.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:Снощи 25.10 в района на гара Кулата бе забелязано EMD на гръцките железници начело на товарен влак.
Точно от ония красавци, дето "приличат на камион" в муцуната :) Исках да го видя и чуя, а можеби и да го опна из гарата :) :love4:
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Според очевидци ЕМД-то е вдигнало достатъчно шум за да бъде забелязано :)
А формата...разбира се кашон за кроасани...от едната страна естествено без да обидя никого!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:Според очевидци ЕМД-то е вдигнало достатъчно шум за да бъде забелязано :)
А формата...разбира се кашон за кроасани...от едната страна естествено без да обидя никого!
Кашон за кроасани, защото това е едната му секция... По принцип това машинче трябва да е съставено от две секции, които в задната си част имат маневрена кабина, която гърците си ползват за икономия да карат влакове от нея. А ако го видиш събрано ще получиш духовен оргазъм :) А за шумът е ясно, EMD винаги идва и си отива с гръм и трясък и облак черен пушек :wink:
64.19
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

От гръцки боклучарници Кулата е пропищяла много отдавна. Още навремето, някъде през 1983 или 84-та, (още ходех на детска градина) малко преди да се качим с родителите ми на влака за Софияр една подобна бракма, само че творба на френската фирма "Алщом" вдигна такъв шум (не че 04-ките не бръмчаха), че аз се разревах, та я "надминах".
А съвсем скоро, миналата година, когато бях на гости на едни мои роднини, живеещи точно до коловозите на гарата - до водната кула, мина влак за Гърция, теглен от прехвалените Адтранц уж много хубави дизели, който така опуши района, че малко след това се издрайфах. Дано най-накрая да електрифицират Солун-Кулата, та повече боклуци там да не се мяркат.
Ето го кашона за кроасани:

Изображение
Това, спомням си много добре, ме разрева навремето:
Изображение
От това в дясно се издрайфах:

Изображение
А явно тези хубостници не се справят добре, след като вижте какво тегли влаковете:
Изображение
Това - последното е Интер-сити влак 51-Атина-Солун, на 17.09л2006 г. Коментарите оставям на вас............
Опа-стана малка грешка -кашона е това:
Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Павка, не говоря за тия сандъци...

Красивият дизел , който е по принцип двусекционен е серия А-300 :wink:
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Магистрални дизелови локомотиви | Main line diesel locomotives”

Информация