
Бездънна яма е по-точно. Значи за снимане на ТПС на БДЖ няма никакъв проблем, стига да не е превозващ военна техника, войници, влакове с опасни химични вещества и т.н., но като се видят на кадрите например стълбове за КМ, линии, траверси и други части от инфрата и може веднага да се претендира. Тъй, че основната функция на картите е разрешение от НК "ЖИ" отдел СКИ и за да се набутва в лицето на транспортните полицаи, които и без това по цели дни и нощи се шляят я от перона в чакалнята и обратно и чудейки се как да си уплътнят времето. Иначе за обикновените пътнически влакове от всички категории, локомотиви, мотриси и мотрисни влакове проблемът е никакъв. Дори някои питат защо снимаме тези кочини, но за нас си е хоби. Отделно от генералната дирекция може да се потвърди, че снимането на влакове не е проблем, но за инфрата вече се иска разрешение тъй като може да се обхванат части от гари или пък ако се снима в междугария и именно затова е започната тази тема за картите и предстоящото участие в NTV, в което ще бъде разяснено на аудиторията що е trainspotting, що е жп фотограф, какви са неговите цели и защо това го привлича като хоби.

Администратор
Nikss много точно е описал първоизточника на проблема - НК "ЖИ". От водените разговори с Ръководителя на отдел "СКИ" стана ясно, че влака не е забранен за снимане, но в снимката непременно ще се обхване част от инфраструктурата и това вече обуславя наличието на някакво разрешително. Ако може да се преборим това да стане без карти - идеално! Но ако продължат да се запъват от НК "ЖИ" ще трябва наистина да се регистрират всички спотъри, но пък ще получат някои малки превилегии, което не е излишно. Аз съм за глобалното решаване на проблема с трейнспотина, но за сега докато има дървени глави в НК "ЖИ", заповедта за, която вече споменах в темата за интервюто по НОВА ТВ, надали ще се отмени. А и мисля, че не е лошо всички спотъри, които активно се занимават с тази дейност да се регистрират и да получат документ, разрешаващ им достъп до обектите на НК "ЖИ" за практикуване на дейността "Трейнспотинг". Ако от НК "ЖИ" се стреснат след предаването и регламентират по друг начин снимането - добре дошло. На никой не му се занимава да ходи до съда, да си вади свидетелства за съдимост, да се носят папки с бумаги, да се бият печати по разни карти и така. Но! Живеем в държава на абсурдите, където или нищо не се прави, или когато някой се захване да го направи, се появяват куп критици, които да му опетнят идеите. И пак изпадаме в омагьосания кръг - спотъра излиза да снима влака, полицая го задържа, а на съседния коловоз шайка роми свалят калодки от готвещия се за заминаване товарен влак.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Това у нас е една недвусмислица , породена от неправилно тълкуване на закона.Напълно ненормално е лице под 18 години да има правоуправление за категория "М" , след като по закон няма право да управлява минимум категория "B". У нас ЗЛС разделя възрастите на 3 категории:
1. до 16 години - малолетие.Лицата в тази възраст са напълно недееспособни.
2. от 16 до 18 години - непълнолетие.Лицата имат ограничени права и частична дееспособност , изразявана в строго регламентирани от закони правила (точно това "частична" е ключово правило за заобикаляне на закона , откъдето идват и хилядите проблеми - изваждане на лична карта - напълна безумица , правоуправление на категория "М" - още по - фрапантен случай и др. подобни).
3. над 18 години - пълнолетие.Лицата притежават всички права и имат всички задължения по Конституцията и законите , което ги прави граждани на РБ.
У нас пълнолетие става с навършване на едва 18 години - една от най - ниските възрасти не само в Европа , но и в света.За сравнение - с САЩ пълнолетен ставаш на 22 години , в Япония - на 24 , а в някои латиноамерикански страни (Венецуела , Чили , Угугвай) дори е още по - строго - на 26 години.Доколкото знам , в Китай през комунизма е било също на 26 години , сега с демократичните промени , мисля , че свалиха възрастта за пълнолетие.
1. до 16 години - малолетие.Лицата в тази възраст са напълно недееспособни.
2. от 16 до 18 години - непълнолетие.Лицата имат ограничени права и частична дееспособност , изразявана в строго регламентирани от закони правила (точно това "частична" е ключово правило за заобикаляне на закона , откъдето идват и хилядите проблеми - изваждане на лична карта - напълна безумица , правоуправление на категория "М" - още по - фрапантен случай и др. подобни).
3. над 18 години - пълнолетие.Лицата притежават всички права и имат всички задължения по Конституцията и законите , което ги прави граждани на РБ.
У нас пълнолетие става с навършване на едва 18 години - една от най - ниските възрасти не само в Европа , но и в света.За сравнение - с САЩ пълнолетен ставаш на 22 години , в Япония - на 24 , а в някои латиноамерикански страни (Венецуела , Чили , Угугвай) дори е още по - строго - на 26 години.Доколкото знам , в Китай през комунизма е било също на 26 години , сега с демократичните промени , мисля , че свалиха възрастта за пълнолетие.

Администратор
В Петък 09.10.2009 г. имам среща със Зам. генералния директор на ДП - НК "ЖИ" г-н Караджов, с който ще обсъдим перспектива за решаване на проблема със снимане на влакове по гарите. За тогава ще подготвя презентация на тема "Трейнспотинг", богат снимков материал и вероятно отново ще поканя фотограф, който да ме придружи.
Разберете, че си удължих отпуската само и само да се вземе някаква ммярка овреме и да сме полезни! Няма да се откажа, та дори ако трябва на съд да идем.
Разберете, че си удължих отпуската само и само да се вземе някаква ммярка овреме и да сме полезни! Няма да се откажа, та дори ако трябва на съд да идем.
64.19
Това не го знаех.На мен "Т-кт" ми го дадоха като изкарах "С" и според мен също го водят много малоумно.По презумпция се смятало , че след като можеш да караш камион , можеш без проблем да управляваш и колесен трактор.Нещо , напълно погрешно - не всеки каращ камион е виждал колесен трактор , но има правособност за него и това дава предпоставка за сериозни инциденти.Късмет че досега няма много такива.
Друго , което разбрах - както не можеш да имаш "D" без "С" , така и не можеш да имаш "D+E" , без да имаш "C+E".И какво излиза - че ако нямам правоспособност за камион с ремарке , не мога да карам и автобус с ремарке (не че съм и виждал наживо такова нещо).
Друго , което разбрах - както не можеш да имаш "D" без "С" , така и не можеш да имаш "D+E" , без да имаш "C+E".И какво излиза - че ако нямам правоспособност за камион с ремарке , не мога да карам и автобус с ремарке (не че съм и виждал наживо такова нещо).
Знам ги тези курсове - организират се от различни фирми и не съпътстват курсовете за категорията.Обучават те как се работи с функционално гребло , механична вършачка , редосеялка и машината за балиране на слама.Всички тези неща се монтират допълнително към трактора и ако не нацелиш правилната скорост (при оран да поддържаш продължително време 4 км/ч в нивата е изключително трудно) , рискуваш да съсипеш реколтата.Виждал съм и трактор , на който педала на газта е разположен на неудобно място - по - високо в кабината и ако искаш да го натиснеш , трябва да си свиеш крака наполовина.И след час каране , ако не ти е изтръпнал , се схваща до такава степен на неузнаваемост , че просто не можеш да ходиш нормално.
След това отклонение да влезем в главния коловоз.
След това отклонение да влезем в главния коловоз.


Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори