Въпроса е, че проблема е бил решим, имало е техническо предложение, което не е струвало много пари. Но вместо това някой е закопал "митеранките".bdz46 написа:Мисълта ми е, че спускането е от Вц към Би.
Иначе всички, които са карали такива вагони казват, че са имали отчайващи спирачки... и много други отчайващи неща.
С атракционните влакове това не се усещаше, защото обикновено машината беше по-тежка от влака или имаше и други вагони.

Администратор
64.19

Администратор
Като интериор и като возия не са лоши, но като технически решения, старички. Въпреки, че правени през 1956 г. са имали топловъздушно канално отопление, противоповличаща, инвертор за осветлението и зареждане на АБ и доста други интересни решения.bdz46 написа:Те са си били за закопаване...
Трагични отвсякъде.
64.19

Администратор

Администратор
Нямат осветление защото нямат батерии и генератори. Те са БГУ вагони. Поради тази и други причини в момента са бракувани и на 37-ми коловоз на гарата.bdz46 написа:Вагоните са били нещо като серия 97 сега.
Купени за закърпване на положението или заради някоя политическа безумица и просъществували с огромни мъки предимно по 6-та линия. А в момента изобщо нямат осветление и атракционните влакове нощем пътуваха тъмни.
64.19


Администратор
Генераторите им са хванали крака след като са спрени...lok45111 написа:БГУ бяха да, уж бяха със силни батерии, ала по - късно оригиналните батерии дадоха фира. А заводски май са имали някакви генераториbdz46 написа:БГУ по 6-та линия![]()
Вагоните са трошки, такива са били и при закупуването им, вероятно за стотинки.

Администратор
За генераторите не знам, но си мисля, че е имало техническа възможност, вагоните да преминат ремонт и спирачката да се модифицира, за да нямат проблеми. У нас има два вагонни завода, които могат да сторят това, но вместо решаване на проблема с технически средства, нашите са избрали унищожаване на серията. Според мен, вагоните предлагаха комфортни условия, което само по себе си бе достатъчно да се запазят и да се включат на някой бърз влак, например София - Кулата или София - Видин вместо дразнещите безкупейни немски вагони.
Що се касае до осветлението при атракционните пътувания, спомням си този период, тогава се е налагало или влакът да се назначава по светло, или туристите да пътуват в тъмни вагони. Никой не се беше сетил да се монтират генератори и да се възстанови инсталацията за осветление. Да не говорим, че самата ел. инсталация също е малко побългарявана.
Що се касае до осветлението при атракционните пътувания, спомням си този период, тогава се е налагало или влакът да се назначава по светло, или туристите да пътуват в тъмни вагони. Никой не се беше сетил да се монтират генератори и да се възстанови инсталацията за осветление. Да не говорим, че самата ел. инсталация също е малко побългарявана.
64.19
Вагоните са хубави наистина има хляб в тях. Комфортът къде-къде и за 50-те години минава сегашните вагони, които уж са нови рециклирани и т.н. Всичко прави ел. инсталацията даже и да се побългари важно е да работи. Може да се монтират и озвучителни тела във купетата и вагона ще се преверне в напълно съвременен, стига да оправят и проблема със спирането разбира се. 


Администратор
То на вагоните дефакто им няма нищо. Трябва да минат ревизия и да бъдат пуснати в експлоатация, като се отмени заповедта за брак. Това става с евентуална модернизация - например преустройство на спирачната система, монтаж на генератори и статичен за ел. захранването и готово - вагона се води "рециклиран" и се допуска с нова заповед за експлоатация. Поне за мен, вагоните серия 37 са изключително подходящи за атракционни пътувания с ретро подвижен състав, поради специфичната си форма, която е характерна за 40-те и 50-те години на миналия век. Освен това предлагат достатъчно комфорт на пътуващите. Ама кой да се сети?
А ако все пак някой се сети, то дали няма да е късно?!
А ако все пак някой се сети, то дали няма да е късно?!
64.19
Информация
Модератори