
Администратор
Тъй като имаше питане относно композираните на гаражните коловози на Централна гара четириосни пътнически вагони серия 37, познати сред повечето като "Френските вагони", нека вметна тяхното предназначение.
Вагоните са общо три на брой и заедно със салон - вагон 98 10 057 от състава на Царския влак се включват в композицията на туристическия ретро - влак "Носталгия експрес". Освен тях по заявка на клиента, "Носталгия експрес" може да включва различни по тип и брой вагони от наличните към момента композиции на "Корона експрес"(царския) и "Витоша Експрес"(правителствения) влакове.
КРАТКА ИСТОРИЯ НА РЕТРО ВАГОНИТЕ СЕРИЯ 37
Експлоатационната съдба на вагоните серия 37, включвани в момента в съставите на атракционни влакове е много интересна с оглед, че още във Франция на всеки вагон е извършена различна степен на преустройство, но като цяло със запазване на планировката и интериора на всеки от тях. У нас са доставени 17 такива вагона, като един от тях остава за резервни части, останалите преминават ремонт във ВРЗ - Септември и през 1995-6 г. първо биват включени в състава на влакове 121/120 София - Пловдив - София, като предлагат висок комфорт на пътуване и добри ходови качества. По - късно през 1998 г., вагоните биват пренасочени към бързия директен влак 610/611 Кюстендил - София - Монтана и обратно, а през 1999 г. поради технически проблеми биват снети от обслужване на тези влакове. За кратко, част от вагоните обслужват единични влакове в участъка София - Перник и Перник - Кюстендил, след което биват спрени и гарирани на гаражен коловоз в Илиянци. През 2003 г. се рециклират 3 вагона за атракционни пътувания, като в последствие един от тях отново е отделен за части. Към днешна дата в работно състояние са ДВА пътнически вагона от тази серия и същите могат да бъдат забележени на гаражните коловози в гара София. Сред по - старите служители във вагоното стопанство, тези вагони са наричани "Митеранки" поради факта, че са подарени на България по времето на Франсоа Митеран.
Вагоните са общо три на брой и заедно със салон - вагон 98 10 057 от състава на Царския влак се включват в композицията на туристическия ретро - влак "Носталгия експрес". Освен тях по заявка на клиента, "Носталгия експрес" може да включва различни по тип и брой вагони от наличните към момента композиции на "Корона експрес"(царския) и "Витоша Експрес"(правителствения) влакове.
КРАТКА ИСТОРИЯ НА РЕТРО ВАГОНИТЕ СЕРИЯ 37
Експлоатационната съдба на вагоните серия 37, включвани в момента в съставите на атракционни влакове е много интересна с оглед, че още във Франция на всеки вагон е извършена различна степен на преустройство, но като цяло със запазване на планировката и интериора на всеки от тях. У нас са доставени 17 такива вагона, като един от тях остава за резервни части, останалите преминават ремонт във ВРЗ - Септември и през 1995-6 г. първо биват включени в състава на влакове 121/120 София - Пловдив - София, като предлагат висок комфорт на пътуване и добри ходови качества. По - късно през 1998 г., вагоните биват пренасочени към бързия директен влак 610/611 Кюстендил - София - Монтана и обратно, а през 1999 г. поради технически проблеми биват снети от обслужване на тези влакове. За кратко, част от вагоните обслужват единични влакове в участъка София - Перник и Перник - Кюстендил, след което биват спрени и гарирани на гаражен коловоз в Илиянци. През 2003 г. се рециклират 3 вагона за атракционни пътувания, като в последствие един от тях отново е отделен за части. Към днешна дата в работно състояние са ДВА пътнически вагона от тази серия и същите могат да бъдат забележени на гаражните коловози в гара София. Сред по - старите служители във вагоното стопанство, тези вагони са наричани "Митеранки" поради факта, че са подарени на България по времето на Франсоа Митеран.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Тапицерията е сива или кафява, седалките са меки и удобни. Има подвижни маси, които позволяват удобно хранене или писане на тях - тествал съм ги за рисуване, събира се лист А4 на тях спокойно.Labros написа:Тапицерията е зелена, като старата на 47-ма серия. Седалките са разпредели отново като на 47-ма (незнам, може пък да со-удобни). Перденцата мисля, че липсват...
Утре група форумци ще извърши фотозаснемане на вагоните на Центр. гара, за целта Зам. директор "Пътнически вагони" ще осигури достъп до интериора им.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
В Ремиза няма място, а на гарата се охраняват, тъй, че няма да им се случи нищо. Иначе за оцветяването да - бяха червено бели. Между другото да вземтна, тези вагони са били кушети, но при доставката им за нас са преустроени във второкласни седящи.Labros написа:Няма ли барем да ги приберат в "Ремиза"? Цяло чудо си е, че още не са надраскани и джамовете не са строшени.
Иначе смътно си ги спомням в състава на БВ 120/121, но тогава бяха червено-бели на цвят.
64.19

Администратор
Да дам малко яснота около намиращите се на Централна гара София 2 бр. "Митеранки". Вагоните са спрени от движение като последно са използвани за атракционни пътувания с парен локомотив. Напълно окомплектовани са и след подходящ ремонт, биха могли отново да бъдат включени в съставите на атракционните влакове. Това за сега обаче не може да стане, тъй като са бракувани.
Вагонът има 9 второкласни купета, обзаведени с меки седалки за 8 човека. Под прозореца в купето са разположени две изтеглящи се масички за хранене и принадлежности, а между тях се намира регулатора на отоплението. Осветлението на купето се извършва от дежурна лампа 24V с нажежаема жичка или от две луминисцентни тела по 20W всяко. За разлика от познатите ни конструкции купета, вратите на тези при вагоните серия 29-37 са с брави, които освен затварящия механизъм са обединени и със заключващ такъв с четириграм съгласно RIC.
В двата края на вагона са обособени санитарните възли, съдържащи тоалетна чиния, умивалник, огледало, стойка за тоалетна хартия и салфектник.
Надлъжния проходен коридор е разположен странично по цялата дължина на вагона. В него се влиза през две "летящи" врати, разделящи частта с купетата от входно - изходните преддверия.
Входно - изходните преддверия се различават едно от друго по това, че в преддверие "В" се намира инвентарния шкаф и електрическото табло. Във всяко преддверие има по едно умивално помещение, съдържащо умивалник с огледало и контакт за 220V и по един WC възел.
Вагонът е изпълнен с две двуосни талиги с двустепенно ресорно окачване, позволяващи движение до 160 км/час. Спирачната система е калодкова с двустранно действие върху всяка колоос.
Функционния вентил е "ОЕРЛИКОН", еднорежимен. Поради тази причина, още с пристигането си, вагоните са били ограничени на скорост 120 км/час, а по - късно поради проблеми със спирачната система - на 60 км/час.
ПРИЛОЖЕНИЯ:
ЧЕРТЕЖ ОБЩ ВИД И ПЛАНИРОВКА НА ВАГОНА
Снимка отвън
Входно преддверие №2
Надлъжен коридор
Купе
Брава на купейната врата
Осветителни тела в купето
Поглед в санитарния възел
Тоалетна чиния
Вагонът има 9 второкласни купета, обзаведени с меки седалки за 8 човека. Под прозореца в купето са разположени две изтеглящи се масички за хранене и принадлежности, а между тях се намира регулатора на отоплението. Осветлението на купето се извършва от дежурна лампа 24V с нажежаема жичка или от две луминисцентни тела по 20W всяко. За разлика от познатите ни конструкции купета, вратите на тези при вагоните серия 29-37 са с брави, които освен затварящия механизъм са обединени и със заключващ такъв с четириграм съгласно RIC.
В двата края на вагона са обособени санитарните възли, съдържащи тоалетна чиния, умивалник, огледало, стойка за тоалетна хартия и салфектник.
Надлъжния проходен коридор е разположен странично по цялата дължина на вагона. В него се влиза през две "летящи" врати, разделящи частта с купетата от входно - изходните преддверия.
Входно - изходните преддверия се различават едно от друго по това, че в преддверие "В" се намира инвентарния шкаф и електрическото табло. Във всяко преддверие има по едно умивално помещение, съдържащо умивалник с огледало и контакт за 220V и по един WC възел.
Вагонът е изпълнен с две двуосни талиги с двустепенно ресорно окачване, позволяващи движение до 160 км/час. Спирачната система е калодкова с двустранно действие върху всяка колоос.
Функционния вентил е "ОЕРЛИКОН", еднорежимен. Поради тази причина, още с пристигането си, вагоните са били ограничени на скорост 120 км/час, а по - късно поради проблеми със спирачната система - на 60 км/час.
ПРИЛОЖЕНИЯ:
ЧЕРТЕЖ ОБЩ ВИД И ПЛАНИРОВКА НА ВАГОНА
Снимка отвън
Входно преддверие №2
Надлъжен коридор
Купе
Брава на купейната врата
Осветителни тела в купето
Поглед в санитарния възел
Тоалетна чиния
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Вероятно защото обувките са за по една калодка, което е безумно за пътнически вагон при такива скорости. Сигурно спирачките са светели на Гб след спускане с 90 от Владая.lok45111 написа:Поради тази причина, още с пристигането си, вагоните са били ограничени на скорост 120 км/час, а по - късно поради проблеми със спирачната система - на 60 км/час.

Администратор

Администратор
Информация
Модератори