Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Психолози обучават кондуктори

Психолози ще обучават персонала на БДЖ за усъвършенстване на уменията им при работа с клиенти. Обучението ще обхване всички служители на длъжност началник-влак, кондуктор, билетен касиер и багажен касиер, както и служителите на гишетата "Информация" в железопътните гари. Общо около 2000 души ще преминат през това обучение в периода от 10 август до края на м. ноември 2009 г. Целта е да се усъвършенстват уменията на персонала по пътнически превози за общуване с клиенти, действия при критични ситуации.

Източник: в. Телеграф, 11.08.2009 г.
Модератор
Мнения: 267
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 12:13 am
Местоположение: Шумен
Обратна връзка:
Аватар
Модератор

Мнение от pavkata_zaraboy86 »

Vesti.bg: Товарен влак е прегазил мъж по линията между Костинброд и Драгоман

03.09.2009 13:33

Движението е било спряно между 3.50 и 8.17 ч. тази сутрин

Товарен влак е прегазил мъж по линията между Костинброд и Драгоман тази нощ.

Движението на влаковете между Костинброд и Драгоман е било прекъснато от 3.50 ч. тази сутрин, съобщиха от БДЖ.

Мъжът е пресичал железопътната линия в района на входните стрелки на гарата в Костинброд.

Той не е реагирал на предупредителния звуков сигнал, подаден от машинистите, и е попаднал под влака.

Транспортна полиция е уведомена за инцидента. Компетентните органи са разследвали на място случая.

От БДЖ са осигурили автобуси, с които в участъка между Драгоман и Костинброд са превозени пътниците от два сутрешни влака между Драгоман и София.

След приключване на работата по огледа на местопроизшествието от страна на компетентните органи, движението на влакове между Костинброд и Драгоман е възстановено в 8.17 ч. Междувременно БГНЕС съобщи, че снощи

локомотив се е запалил в движение на гара Червен бряг.

Пожарът е бил изгасен от огнеборците от Червен бряг. При инцидента няма пострадали, предаде кореспондентът на БГНЕС в региона.

Причината за произшествието е късо съединение. Унищожен е трансформатор. Пожарът не е променил разписанието на движение на влаковете.


http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2411531

[/img]
Пътувай с влак - спаси природата!
Зам. Администратор
Мнения: 375
Регистриран на: Съб Мар 03, 2007 3:44 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от bdz_bg »

Статията е малко старичка,но мисля,че съдържа доста интересна информация.

Няма отлив на пътници след жп трагедията

Жп транспортът си остава най-достъпен за по-голяма част от българските граждани


Да се върнат стюардесите във

влака, предлага плевенчанин

За плевенчани железопътната гара е вход за града. Гаровият площад сега е зает с таксита. За удобство на пристигащите, твърдят таксиджиите. Само че сега през централния й вход, който само допреди няколко години едва удържаше на напъна на нетърпеливите пътници по-скоро да се приберат у дома си, на 7-и март т.г. е широко отворен и пуст. В просторната чакалня усърдно се трудят две чистачки. Друга пък тяхна колежка старателно обира хвърлените хартийки по перона. Същият този перон, съхранил във времето много срещи и разлъки. Същият този перон, от който са тръгвали към професионалното си бъдеще много плевенчани - кой към университети в столицата да трупа знания, кой да работи в други селища. И до ден днешен железопътният транспорт си остава най-достъпния, най-предпочитания транспорт за студенти, ученици, пенсионери, инвалиди - все хора, които не въртят воланите на скъпи возила.

Но това не е транспортът, който заслужаваме - казва шлосерът Цветан Аврамов от Червен бряг. Три години той пътува насам от родното си място. От седем месеца пък - обратно. „Ползвам две карти - разказва събеседникът ми. За едната месечно плащам 65 лева, намалението е 25 %, а за другата - сити карта, давам 45 лева, с 50 % по-малко от стойността й. Не съм оптимист обаче за бъдещето на БДЖ-то. Ето, вече транспортният министър обяви, че се забранява пушенето във влака. Че то и сега сутрин не се разрешава пушене. Не съм убеден, че това е правилен ход, защото мнозина предпочитат влака заради вагон-ресторанта и заради възможността да си запалят по цигара докато пътуват. Мръсно е в тези 30-годишни вагони, а през зимата няма кой да изчисти перона. Не съм видял нито един шлосер да проверява трасето и влака. Вие виждате ли някого? Да не говорим за тоалетните. Редно ли е със сода каустик да се заливат клекалата? Толкова ли няма БДЖ безопасни дезинфектанти. Имам предложение, и ако може го запишете: Да се върнат стюардесите във влака! Аз само след 6-7 дни заминавам за Канада при дъщерята и зетя. Но искам другите след мен да пътуват по-комфортно”.

Оставих човека да си чака експреса и да си мечтае за Канада, където ще работи яко, но ще си осигури солидна пенсия за старини. В същото време, Елена Йовева, току-що излязла от болница, недоумяваше какво ще прави до след 13 часа, защото пътническият влак за Горна Оряховица се движи със закъснение от два часа. „Не се страхувам да пътувам, въпреки че много хора са стресирани след жестокия пожар на 28-ми февруари. Нямам друга възможност, а влакът е все пак, поне засега, удобен и по-евтин превоз. Пет лева струва билета ми и мисля, че цената е поносима, на фона на поголовното поскъпване на всичко у нас.

Мара Тончева пък е пенсионерка. Тя пътува към родното си село Комарево, което се намира на линията Плевен - Черквица, с пенсионерска карта и е доволна. Защото мотрисата по тази линия е чиста и уютна. Само дето като тръгнат ученици и студенти, няма къде да се седне. Линията Плевен - Черквица е една от най-дълго просъществувалите. И влакът по нея е редовен, четири пъти отива и се връща. Наричаха я работническата ж.п. линия. Много пъти от БДЖ искаха да я закрият, защитаваха я обаче пътниците.

Няма спор, че железопътният транспорт е социален транспорт. Потвърди го по телефона и Христо Костов, временно изпълняващ длъжността началник на гара Плевен, тъй като титулярът Магдален Петров е в отпуск. Когато обаче поисках да се срещна с него и да разговаряме - отказа и ми описа надълго и нашироко цялата структура на БДЖ. говори за двата клона на железниците - НК „ЖИ” /Железопътна инфраструктура/ и БДЖ - ЕАД, за седемте единици /предприятия/, които работят под шапката БДЖ. И ме препрати при Снежина Иванова, регионален началник на „Пътнически превози”, която разполагала с нужната ми информация. Тя пък от своя страна, с нетърпящ възражение глас, каза: „Отказвам всякаква информация, не мога да отговарям на никакви въпроси, защото Генералната дирекция на БДЖ има човек, който отговаря за връзките с обществеността. Това е Христина Белева от Централното управление на БДЖ в София и мобилният й телефон е 0889/ 62-65-88.

Не потърсих госпожа Белева, не за друго, а защото исках да науча неща конкретни за Плевен - например, колко са издадените карти с намаление на студенти и пенсионери тук, от началото на годината, какви преференции ползват инвалиди, какво се прави от плевенските ръководители на железниците /а не от шапката/ за подобряване на условията и комфорта при пътуване на гражданите, какви са конкретните мерки, взети от нашите, плевенски ръководители, за безопасност и сигурност при пътуването, за поддържането на трасето. Някои отговори за себе си намерих от разлепените по стените във фоайето на гарата извадки от документи, разписани на влаковете и цените. И си мисля, ако се наложи един обикновен пътник да подаде жалба, или да направи предложение, към кого ли трябва да я адресира, след като в Плевен не отговарят на никакви въпроси. И дали този пътник би могъл, а и длъжен ли е, да се ориентира в тази толкова сложна структура на една институция, призвана да предлага социална услуга.

Малко габровци пътуват с влак

Около 5 хиляди пътници обслужва месечно гара Габрово. Тя е от т.н. “крайни” гари. Ежедневно от тук тръгват и пристигат по 8 пътнически и 1 товарен влакове. Пътуват 17 км до гара Царева ливада, откъдето правят връзка с бързите влакове. Вземат разстоянието за половин час. Пътуват електрически мотриси, вагоните са общи, без купета и доста амортизирани.

Габрово се появява на картата на железопътния транспорт през 1911 г. Тогава за откриването на новата гара пристига цар Фердинанд. Преди година завърши основен ремонт на гара Габрово, финансиран със 100 хиляди лева от националната компания “Железопътна инфраструктура”. Сменена е дограмата, ремонтирани са работните помещения, билетната каса, чакалнята и багажното. През тази година е планирано строителство на тоалетна, която да може да се ползва и от хора с инвалидни колички. Пак за` тях е предвидено да поставят ново гумирано преходно мостче между пероните. Очаква се и нова електрическа мотриса, съобщи началникът на гарата Илиян Георгиев. От него научаваме, че няма отлив на пътници след трагедията във влака София-Кардам. Но по начало, малко габровци ползват ж.п.транспорт, тъй като с него се предвижват много по-бавно, отколкото с автобус. Главно с влак пътуват тези, които имат право на 50 процента намаление - пенсионери, ученици, студенти.

Няколко хиляди студенти слизат на гарата във Велико Търново

Великотърновска област е една от централните за родния жп транспорт. Пред нея минават двете основни жп линии - София- Горна Оряховица - Варна и международната Русе - Стара Загора. В областта се намира втората най-голяма гара в Северна България - Горна Оряховица. След откриването на първата ж.п. линия в България през 1900 г. Горна Оряховица се превръща във втория жп възел след София от които линиите тръгват в четирите географски направления и свързват цялата страна. Освен основен възел, Горна Оряховица е и център на едно от трите поделения за пътнически превози и едно от шестте поделения за товарна дейност в страната, обслужващи половината области в Централна Северна и Североизточна България. В структурата на жп възела се намират две регионални локомотивни депа в Горна Оряховица и Русе, два филиала в Плевен и Левски и 4 кантори за товарни превози, 4 вагоно-ремонтни участъка и два вагоно-ремонтни цеха. Според статистиката ежемесечно през горнооряховската жп гара и минават и се обработват по 8370 товарни вагона.
Жп гарата в Горна Оряховица разполага с добра инфраструктура. Просторна чакалня, няколко постоянно работещи билетни гишета и гише информация, банкоматно устройство е денонощно работещи заведения за бързо хранене и ресторант. За разлика от много други по-малки гари тоалетните на гарата в Горна Оряховица работят също денонощно и са в сравнително прилично състояние. Гарата разполага с постоянно полицейско наблюдение и охрана на обществения ред. Само на стотина метра от гарата, през линиите, пък се намира средното училище за подготовка на бъдещи жп кадри. Допреди 5-6 години жп гарата във Велико Търново бе в окаяно състояние. Стара сграда, едно работещо гише за продажба на билети, мръсни и неподдържани от никого тоалетни. Днес сградата е обзаведена изцяло с алуминиева дограма. Пътническият салон е обновен, тоалетните също. През гарата ежедневно минават десетки влакове по презбалканската линия. Освен това, тъй като Велико Търново е център и средище на две висши учебни заведения, през гарата минават и няколко хиляди студенти.
На няколко километра от централната търновска гара се намира още една - това е гара Трапезица. Именно на нея през 1908 г. е слязъл цар Фердинанд за обявяването независимостта на България. Днес Трапезица е в меко казано трагично състояние. Официално тя се води необслужвана спирка, но на нея продължават да спират пътническите влакове. Масивната и здрава иначе постройка е занемарена от години. Прозорците са изпочупени, мазилката е олющена и на места опадала. Липсва осветление, мръсотията навсякъде е ужасяваща. Около някогашната единствена търновска гара се разхождат бездомни кучета и плъхове.
В началото на 2007 г. директорът на Регионалното управление на движението на влаковете и гаровата дейност към БДЖ ЕАД Пенчо Събев съобщи, че през лятото на същата година започва ремонта на спирката в Трапезица. Днес повече от година по-късно нищо не се е променило. Най-старата търновска гара продължава бавно, но сигурно да се руши.
Другата голяма гара във Великотърновска област е тази в Стражица. Тя е една от централните гари по най-голямата линия в Северна България София - Варна. Официално сегашната гарова постройка беше открита преди десетина години и затова все още е в доста добро състояние. Макар и стара в добро състояние е и гарата в друг общински център - Павликени. Не така стои въпросът с една от най-големите като постройки гари - тази в Елена. Според държавните планове преди години е трябвало да бъде изградена втора презбалканска линия, която да свързва Елена и Сливен. Във връзка с това жп гарата в Елена е била построена голяма и просторна с опции не само за пътническа, но и за мащабна товарна дейност. След това обаче идеята за новата жп линия така и не е реализирана и отмира. В продължение на няколко десетилетия просторната и нова гара обслужва пътниците за единствената линия от Горна Оряховица. След закриването на тази единствена линия като нерентабилна в началото на 90-те години, жп гарата в Елена не функционира и е подложена на разрушение. Преди няколко години се появи надежда тя да бъде отново възстановена и да обслужва нуждите на намиращият се в съседство завод за производство за стъкло. Това обаче също си остава само в рамките на нереализираните проекти.

От гарата в Търговище ни изпратиха за информация в ... София

На гара Търговище всичко е спокойно. Или поне така изглежда. Явно от министерството на министър Мутафчиев са се погрижили това да е така, ако не за гражданите то поне за служителите от ж.п. гарата. На опита да разговаряме с началник гарата бяхме отпратени към Отдел „Връзки с обществеността” в….София. Началник гарата нямал право да говори. Така и не можахме да запитаме защо влакът не спира на първи коловоз а пътниците са принудени да пресекат два от тях, за да се доберат до използваните 3 и 4-ти. А понякога им се налага да изчакват да мине единия влак за да стигнат до тоя, с който ще пътуват. Все пак бяхме насочени към „Ръководител пътуване” (и такъв ръководител има). Оказа се, че забраната действа и там, защото информацията има ли видимо намаление на пътниците след инцидента с влака Кардам - София и кои социални групи преобладават сред пътуващите, също се оказа свръх секретна. Поне това ни каза т.н. ръководител през прага.. На въпроса класифицирана информация ли е това, че не желаят да ни я предоставят, ни препратиха отново към…София. Иначе гара Търговище след основен ремонт придоби по-добър вид. Поставена е РVС дограма, чакалнята е по-просторна и чиста, чешмичките отвън по старо правило не работят. По незнайно какви наредби отпреди 20 и повече години не ни разрешиха да снимаме на гарата, защото било свързано със сигурността на държавата. Въпросът кой ще проверява дали пътниците носят алкохол увисна във въздуха. А жителите на Търговище предпочитат ж.п. транспорта въпреки инцидента. Най-вече защото е доста по-евтин, а според г-жа Весела Маркова, която чакаше влака за Горна Оряховица, инциденти и то доста повече стават и с автобусите .Останалите няколко пътници в чакалнята явно живееха в своя си свят, защото единият искрено се учуди, че е имало инцидент с влак. Това не го притеснявало, защото той пътувал до гара Попово. Така че на гара Търговище всичко е спокойно. Дали са спокойни пътниците? Това явно не вълнува много подопечните на министър Мутафчиев. А и да ги вълнува, те нямат право да говорят. Явно след инцидента са взети всички мерки за сигурност. Поне за министерството на транспорта.

Пътниците от Шумен се качват на трена с тревога

Мрачна и студена е огромната чакалнята на шуменската жп гара. В неуютното помещение пътуващите с железопътния транспорт се налага да чакат влака си, често дълго заради редовните закъснения. Най-неприятно е в зимния сезон, когато студът вътре е почти като този навън. В слънчевите дни пътниците предпочитат пейките на самия перон. Билетните гишета са в единия край на залата и обикновено няма опашки, тъй като преди пристигане на всеки влак работят по две. Всички пътници сега се качват на влаковете с тревога заради жестокия пожар, погълнал 9 души на 29 февруари. По-евтино е да се пътува с влак, но вече видяхме, че е и много опасно, но нямам друг избор заради липсата на достатъчно средства, споделя пенсионерката Веска Михайлова. Тя отива на гости при дъщеря си в столицата и избрала да пътува през дена, според нея това е по-безопасния вариант. Железниците са предпочитани и от ученици и студенти. Те разказват каква тревога изживяват сега родителите им и как непрекъснато поддържат връзка с тях по телефона, докато приключи пътуването. Много са стари и много амортизирани вагоните, споделят младежите, които също са с ограничени пари и за това предпочитат влака. Те недоволстват и от липсата на приятно кафене в района на гарата. Има само лавки, в които не липсват храни и напитки, но няма къде да поседнеш, за да хапнеш или пийнеш кафе, споделя Марияна Иванова. Тя често пътува служебно и не харесва условията на шуменската гара. Няма отлив на пътници след трагедията, съобщават пък от БДЖ.

Временно спряха влаковете между Ловеч и Троян

От 26 февруари до 1 март бе затворена жп линията Троян-Ловеч поради смяна на релсите. Полагане на нова релсо-траверсова скара с железо-струно-бетонни траверси и нови релси гарантират стабилността и дълготрайността на трасето, заявиха от ръководството на жп гара - Троян..

Капитален ремонт предстои да бъде извършен на отделни участъци между жп гарите Ловеч - Абланица по жп линията Левски - Ловеч - Троян. С цел осигуряване на „прозорец” за ремонтните дейности бе прекъснато напълно железопътното съобщение между Ловеч и Троян, като всички влакове в този участък бяха отменени в периода 26.02. - 01.03. Движението между жп гарите Ловеч и Троян временно се закри. Пътниците на „Български Държавни Железници” в участъка Ловеч - Троян бяха превозвани с автобуси. Те тръгваха от гаровите площади пред приемни здания в часовете на заминаване на влаковете, заложени в действащото разписание за движение на влаковете. Автобусите правеха връзка с влаковете в ж . гара Ловеч, ни увериха жп служители. Това не доведе до промяна в цената на услугата. Ремонтът включваше цялостна подмяна на железния път.

Извършваните ремонти дейности са необходими и ще позволят по-доброто използване на възможностите на новите мотрисни влакове „Дезиро”, както и като цяло повишаване на качеството и на сигурността на предлаганите железопътни услуги. Те са ориентирани към клиентите и ще отговорят на повишаващите им се изисквания, каза началникът на жп гара - Троян инж. Венелин Стайковски.

За последен път сериозен ремонт от такъв характер по ж . линията Левски - Троян е извършван през далечната 1996 г. от подразделения на тогава съществувалите Войски на Министерството на транспорта в участъка Ловеч - Абланица.

Жп линията Троян-Ловеч вече е отворена. Възстановен е нормалният график на влаковете. В близко време други ремонти на жп трасето Троян - Ловеч не се очертават, каза още инж. Венелин Стайковски. Пътниците на „Български държавни железници“ вече ще се движат по-бързо, по-сигурно и по-комфортно в новите мотриси „Дезиро“ по маршрута „Троян - Ловеч“, които бяха въведени в движение още миналата година.

Самуил - Силистра - “най-дългата” жп линия в България

Ако поискате някаква справка от работещите на железопътната гара в Силистра, ще ви препратят в София. Ако се съди по думите на служителите, които бягат и от фотоапарат, и от микрофон, нищо не зависи от тях. Само набързо казват, че гарата вече загива. Хората наистина предпочитат вече автомобилния транспорт, но предимно до София. Иначе пътниците и през 2006 и 2007 година са приблизително еднакъв брой - около 2600 души. Но товарите намаляват - от 129 вагона с 5266 тона на 103 вагона с 3985 тона. Обяснението е простичко - железниците вече не предлагат нито комфорт, нито бързина. Справка - цитат от един форум: “Пътували ли сте някога с влака Силистра София? За предпочитане го направете зиме. Ето на, днес слушам, че влакът отново закъсал и пътниците вече 8 часа стоят дезинформирани. Сефте - моят рекорд е 12 часа на гара Самуил. Познавам този влак като десетте си пръста. Кое го отличава от останалите ли? Първо не му отива името бърз влак. Спира на всяка керемидка и взема разстоянието от около 400 километра за 12 часа. Това си има и добра страна, многобройни реални, а не виртуални запознанства, купища прочетени книги. Недостатъците - разширени вени, схванат врат, торбички под очите. Второ, досега никога не ми се е случвало в този влак да бъде поддържана нормалната стайна температура. В един и същ вагон, но в различни купета температурите варират от минус 20 до плюс 30 градуса.Трето, в този влак е много трудно човек да подремне. През 20 минути минава кондуктор да ти иска билет за проверка, независимо че вече те е запомнил, а любезни полицаи непрекъснато патрулират, светейки ти в очите с мощен прожектор и предупреждавайки те да си пазиш багажа. Четвърто, за по-гнусливите е хубаво да свикнат, че 12 часа ще изкарат без задължителното ходене по малка нужда. И все пак не си мислете, че едно такова пътуване може да е толкова приятно. Тук в този бърз влак времето е спряло вече от 50 години. Кога друг път ще можеш да се върнеш безплатно във времето?. Кога друг път ще успееш да се възползваш от умопомрачения от студ мозък на девойката до тебе и ще успееш да я излъжеш да се гушнеш в нея, за да се стоплите. А понякога това може да покачи доста градуса. Само не си давайте адреса и телефона, защото не се знае, дали това, което сте видели тогава, ще ви хареса и на сутринта”.

Авторът има чувство за хумор. Но ако човек се взре в проблемите, оказва се, че те започват от най-незначителните - като телефона, например. Според кмета на Алфатар Радка Желева на гарата няма телефон. Обяснението е, че на служителите са дадени служебни мобилни телефони. Не контактуват с общинското ръководство и железничарите от Дулово. Но когато през януари влакът закъса в снега край Алфатар, бедстващите пътници бяха превозени, благодарение намесата на Алфатарската и Силистренската общини. Пресцентърът на БДЖ тогава пусна съобщение, че това е станало от фирмата. Недоверие в железниците показа и пострадалият при пожара във влака от София за Кардам Иван Бойчев от силистренското село Брадвари. Той просто не вярва, че ще получи някакво обезщетение.

Железопътната линия в Силистренско има малко странна съдба. През 1895 и през 1897 година има правителствени решения за строеж на железопътна линия до Тутракан, но проектът не се осъществява. Не се осъществява и проектът за железопътна линия в този край и през 1910 година, за което се съобщава в броя от 6 май на в. “Демократ”. Едва през май 1946 година започва строителството на железопътната линия Самуил - Силистра на кооперативни начала между държавата и заинтересованите общини. Нима днес общините не са заинтересовани? Тогава строителството е впечатляващо - само землените работи възлизат на 2 240 000 кубически метра, 25 на сто от които са скална маса. На строежа имало само 1 камион, 135 вагонетки и 800 колички. През 1948 година в строителството се включват и бригадирите. Отдел “Трудови бригади” при Съюза на народната младеж тогава оглавява Пенчо Кубадински, който пък през 1974 година откри железопътната линия в Силистра и я нарече шеговито най-дългата железопътна линия в България, защото е строена толкова дълго. През 1949 година договорът за строителство е подновен и бригадирите се установяват на лагер край Дулово. Но държавата отлага строителството и първият работен влак влиза на гара Дулово едва на 29 юли 1959 година. Още 16 години продължава строителството, за да достигне железопътната линия до Силистра, която бе открита на 29 юни 1974 година.

По железопътната линия Самуил - Силистра се работи по програма “Дезиро” за повишаване на скоростта на движение на мотриси “Дезиро” от 65 на 75 километра в час. Линията се укрепва и заздравява и работата трябва да бъде завършена до края на тази година. От построяването на железопътната линия през 1974 година не са извършвани подновяване и капитален ремонт. Трасето е строено за максимална скорост от 80 километра в час, но заради дългата експлоатация сега максималната скорост е с 15 километра по-ниска от предвидената. След наводненията от месец април 2006 година е установена и нуждата и от отводнителни съоръжения в района на гарата в Силистра.

Беше време, когато Силистренска област се славеше като район с четири вида транспорт. Сега са останали само два. Но докога? Поне в разработваните досега проекти гарата не е включена.

http://www.forum-bg.net/forum/site/news.php?nid=622

:wink:
Пътувай с влак - спаси природата !
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Ихааааа, много добра статия. За цяяла Североизточна и централна България. Е, с малки изключения :lol: Тук става ясно, че при САРУМАН вече трябва да има нова ел мотриса :D .За Трапезица много жалко, за търновци и влаковете, които ползват, господ ги опазил :cry: .В Плевен предстои многобройните пътници да получат заслужената европейска гара. Дай Боже това да стане по скоро :)
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Да това е обещание от 2006 и 7-ма. :(
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Автомобил преминава при спуснат прелез, влак го помете

При редовно задействаните бариери на неохраняем прелез между гарите Филипово и Съединение, лек автомобил преминава жп съоръжението и е ударен от пътнически влак. Мотрисата е пътувала от Пловдив за Панагюрище. Пострадали и жертви няма. Пътническият влак е спрян и след час и половина е продължил по направлението си, съобщават от „Транспортна полиция", която веднага е била уведомена за случая.

източник: http://news.plovdiv24.com/108190.html

Някой има ли информация коя "десятка" е натресла колата?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Която и да е няма да й се размине киснене на оградата във Варна... :?
Модератор
Мнения: 267
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 12:13 am
Местоположение: Шумен
Обратна връзка:
Аватар
Модератор

Мнение от pavkata_zaraboy86 »

Това между другото е поредният подобен случай при прелез по посока Филипово. Тези хора не са със всичкия си, не знам какво да кажа вече.... :( :(
Пътувай с влак - спаси природата!
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Пътуваме с комбиниран билет до всички дестинации

Международно пътническо бюро „Рила" вече предлага комбиниран транспорт - с един билет пътниците могат да си резервират влак и автобус. За първи път бюрото въвежда предлагане на услугата on-line резервации на билети за влак.

От 1 септември 2009 година всички офиси на бюро „Рила" на територията на страната имат достъп до система за on-line резервации. Така клиентите на бюрото в реално време избират различни възможности за пътуване и настаняване.

Международното бюро „Рила" има готовност да започне предлагане на резервации за седящи-, спални- и кушет места във влаковете в страната. В момента тази услуга се предоставя само в София, Русе и Пловдив. След пускането в действие на интернет базирана система за резервации, услугата ще се предлага навсякъде, тъй като всички офиси на „Рила" разполагат със съвременна компютърна техника, интернет достъп и корпоративна мрежа с необходимото ниво за сигурност.

До пускането в действие на информационната система за резервации и издаване на билети международното пътническо бюро предоставя на своите клиенти възможността да изпращат по интернет запитване за пътувания с влак както в страната, така и в чужбина. Електронният формуляр с различните възможности за маршрути и цени се обработва и връща обратно на клиента. След извършване на плащането, компанията доставя билетите на място, посочено от клиента.

Предлаганите услугите са част от предприетите действия на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за подобряване качеството на обслужване както с железопътен, така и с автобусен транспорт. Това е добре установена европейска практика.

източник: http://news.plovdiv24.com/108717.html
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Поради наводненията в Турция временно се преустановява движението на международните влакове до Истанбул

Поради усложнената обстановка по пътищата в Турция, от днес се прекратява превозът с автобуси между Капъкуле и Истанбул на пътниците от международните влакове „Балкан експрес". Във връзка с продължаващите проливни дъждове и причинените от тях наводнения, временно се преустановява движението на международните влакове „Балкан експрес" между София и Истанбул.

Двата влака, които временно няма да се движат между България и Турция, са международният бърз влак № 491 („Балкан експрес"), който заминава от София в 19:10 ч. и международният бърз влак № 492 („Балкан експрес"), който обичайно заминава от Истанбул в 22:00 ч.

източник: http://news.plovdiv24.bg/108992.html
Зам. Администратор
Мнения: 375
Регистриран на: Съб Мар 03, 2007 3:44 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от bdz_bg »

Предполагам,че няма да ги спират между София - Свиленград.
Пътувай с влак - спаси природата !
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

В сайта на БДЖ липсва информация. А би трябвало там да има нещо...
Модератор
Мнения: 267
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 12:13 am
Местоположение: Шумен
Обратна връзка:
Аватар
Модератор

Мнение от pavkata_zaraboy86 »

Агенция Фокус: БДЖ въвежда улеснения за своите клиенти при пътуване на къси разстояния

11 септември 2009 | 16:28 | Агенция "Фокус"

София. „Български държавни железници” ЕАД ще въведат нови облекчения от 15 септември при ползването на билети за отиване и връщане на къси разстояния. Това съобщиха от компанията.
Клиентите на железопътния превозвач, които закупуват такъв тип билети за пътуване на разстояние до 100 км, вече няма да заверяват своите билети на гарата преди пътуването на връщане. Отпадането на необходимостта от заверка на билета и издаване на талон за влака на връщане ще улесни клиентите при пътуване на къси разстояния и ще спести тяхното време.
При закупуване на билет за отиване и връщане, пътникът ползва 10 % намаление от редовната цена на билета. Валидностният срок на този вид билет е различен в зависимост от дължината на маршрута. При пътуване на разстояние до 100 км, билетът за отиване и връщане важи до 24:00 ч. на същия ден или до последния от съботни, неделни и празнични дни, когато те са поредни.
В случаите, когато при пътуването на връщане пътникът реши да ползва влак от по-висока категория (бърз или ускорен бърз влак) в сравнение с влака при пътуването на отиване, тогава клиентът заплаща разликата в цената за по-високата категория влак в гарата, от която тръгва при пътуването си на връщане. По същия начин, ако при пътуването на отиване пътникът е пътувал във втора класа, а при пътуването си на връщане предпочете да пътува в първа класа, той трябва да заплати в гарата, от която тръгва при пътуването си на връщане, разликата в цената между първа и втора класа.


http://focus-news.net/?id=n1257220
Пътувай с влак - спаси природата!
Зам. Администратор
Мнения: 375
Регистриран на: Съб Мар 03, 2007 3:44 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от bdz_bg »

Най-сетне нещо в положителна насока.Браво! :P
Пътувай с влак - спаси природата !
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Както ката година:

БДЖ осигуряват допълнителни вагони през празничните дни

Български държавни железници" ЕАД ще увеличат с допълнителни вагони съставите на общо 98 влака по основните направления в страната, за да осигурят удобно придвижване на своите клиенти по време на празничните дни по повод Деня на Независимостта на България.

Около 9 280 допълнителни места във влаковете ще предоставят „Български държавни железници" ЕАД по най-натоварените маршрути в страната през периода от 18-ти до 23-ти септември 2009 г. включително, независимо от ограничения парк от пътнически вагони, с който дружеството разполага.

С увеличени състави през празничните дни ще се движат общо 45 укорени бързи влака и 53 бързи влака.

На 18-ти септември допълнителни вагони са осигурени за съставите на:
- осем ускорени бързи влака по направленията София - Бургас, София - Горна Оряховица, Горна Оряховица - София, София - Ямбол, Пловдив - Враца, Враца - Пловдив, Пловдив - Варна и Варна - Пловдив;
- девет бързи влака по направленията София - Бургас, София - Пловдив, Пловдив - София (три влака), София - Русе, Русе - София и София - Видин.

На 19-ти септември с увеличен състав ще се движат:
- тринадесет ускорени бързи влака по направленията София - Бургас (два влака), Бургас - София (два влака), София - Варна, София - Горна Оряховица, Горна Оряховица - София, София - Ямбол, Ямбол - София, Пловдив - Враца, Враца - Пловдив, Пловдив - Варна и Варна - Пловдив;
- осемнадесет бързи влака по направленията София - Бургас (два влака), Бургас - София (два влака), София - Варна, Варна - София, София - Русе, Русе - София (два влака), София - Горна Оряховица, Горна Оряховица - София, София - Видин (три влака), Видин - София (два влака), София - Пловдив и Пловдив - София.

На 20-ти септември допълнителни вагони са осигурени за съставите на:
- четири ускорени бързи влака по направленията Бургас - София, Варна - София, София - Ямбол и Ямбол - София;
- три бързи влака по направленията Видин - София (два влака) и Бургас - Пловдив.

На 21-ви септември с увеличен състав ще се движат:
- четири ускорени бързи влака по направленията София - Бургас, София - Варна, София - Ямбол и Ямбол - София;
- три бързи влака по направленията София - Варна (два влака) и София - Бургас.

На 22-ри септември допълнителни вагони са осигурени за съставите на:
- тринадесет ускорени бързи влака по направленията София - Бургас, Бургас - София (два влака), Варна - София, София - Горна Оряховица (два влака), Горна Оряховица - София, София - Ямбол, Ямбол - София, Пловдив - Враца, Враца - Пловдив, Пловдив - Варна и Варна - Пловдив;
- деветнадесет бързи влака по направленията Бургас - София (два влака), София - Варна, Варна - София, София - Горна Оряховица, Горна Оряховица - София (два влака), София - Кюстендил, Кюстендил - София, София - Лом, Лом - София, София - Видин, Видин - София (три влака), София - Русе, Русе - София, София - Пловдив и Пловдив - София.

На 23-ти септември с увеличен състав ще се движат:
- три ускорени бързи влака по направленията София - Горна Оряховица, Горна Оряховица - София и Ямбол - София; и
- един бърз влак по направлението София - Пловдив.

Клиентите на „Български държавни железници" ЕАД могат да получат по-подробна информация от служителите на гишетата „Информация" и билетните каси в железопътните гари и бюра в страната.

източник: http://news.plovdiv24.com/109979.html
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”