Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Че трябва 360, 361, 362 и 363 да се коригират трябва, но нека пуснем първоначално 2 второкласни вагона серия 63, пък като започне да се проявява по-голям интерес още 2 с първокласен и спирания на Перник, Дупница, Благоевград, Сандански, Генерал Тодоров. Напълно достатъчно мисля, че ще е. А 463 нека си вози и наши пътници... а инак поздравления за добрия анализ... смятам като излезе новия ГДВ да направя също анализ на повечето БВ, УБВ и МБВ по основните линии и защо и къде трябва да спират и да не спират. :) 8)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

И аз съм на мнение , че нещо трябва да се промени по тези влакове.Не може у нас да са забранени за вътрешно съобщение , а в същото време , моят познат от Солун да си ходи до Родополи с него почти всеки ден.Срамно е.

Подкрепям мнение да се пуснат и наши вагони от София до Кулата , където да се качват пътниците.Да се погледнат и спиранията - въвеждането на гари като Перник и Дупница е добре дошло за пътуващите , а не гърците да се оправдават , че заради многото спирания в българска територия влаковете им закъснявали в Солун и трудно осъществявали връзките за столицата - пример за двата ни влака - 361 и 363 има връзки за гръцката столица , като за първия времето за връзка е два часа (IC 55) , а за втория - 41 минути (ΚΛΙΝΟΘΕΣΙΟ 505).За да подкрепят тази си измислица , от ΟΣΕ пратили факс до нашите да корегират разписанието в пътеводителя , за изчистят гръцките гари и така като гледаш там , излиза , че тези влакове от ΣΤΡΥΜΩΝΑΣ спират чак на ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.Което е подла и гнусна лъжа и не е вярно.
Друга заблуда на гърците - от разписанието излиза , че директният вагон за столицата ΑΘΗΝА , който от 363 се прикача на 505 не спира никъде и в бюро "Рила" веднъж станах свидетел на странна ситуация - двама пътници си вземаха билети до гръцката столица с 363 и им казаха , че щели да пътуват комфортно и удобно , като от ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ до ΑΘΗΝА влакът (505) не спирал никъде и бил транзитен.Хората се зарадваха изключително много и казаха , че предпочитали да не спират никъде и да пристигнат по - бързо.След като си тръгнаха , аз казах на касиерката , че обещаният влак (505) спира на още 6 гари , а тя първоначално се смути и ми отговори , че на целия отдел им било наредено точно за тези влакове да информират пътниците , пътуващи за гръцката столица , че между нея и втория по големина град влаковете са транзитни.С каква цел обаче се прави това , не мога да разбера , още повече , че няма влак между тези два града , който да е транзитен , дори и експресите INTERCITY спират на две гари - ΛΑΡΙΣΑΣ и ΛΕΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΝ , като изминават разстоянието за 4 часа и 27 минути.В същото време касиерката казва на пътниците , че след като влакът е транзитен , разстоянието по разписание било по-малко от 4 часа.
За какво мамят така хората , не мога да си обясня.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

По-добре и точно от казаното от Павел, няма на къде. Крайно време е да се спрат малоумията по 5-та линия. Нека да се вземе предвид при изготвянето на новия ГДВ, а не графиците да седят, да се чешат където не ги сърби и да коригират влаковете всяка година с +/- 5 до 30 минути.
Относно съставите- в първокласния освен 3-4 баби-реститутки и милицията, никой не пътува и спокойно може да отпадне.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Аз не съм съгласен само с това да има влакове , возещи само в международно направление.Неслучайно Тодор е подчертал точно това в цитата си.
Напълно логично е да има вагони , които се движат само в наша територия и да возят хора в направление София - Кулата.Защо един грък ще ползва 360 от Солун до Родополи например , за да отиде да си види приятелката? Нямам против това , но нека и аз да мога да ида на гости на Лъчо в Благоевград с 361 или 363.Имам си редица причини - не искам да пътувам в мръсните и претъпкани вагони на бързите влакове за Кулата , които спират на всяка керемидка.Защо например в 1182 от Бургас не мога да отида до Русе , въпреки че единият от словашките вагони е седящ , второкласен? А в същото време румънците на този влак прикачат два седящи вагона от Bucuresti Nord до Arad за вътрешно съобщение и там това е позволено.Влакът Варна - Минск 1003/1004 е по същия начин - всички белоруски вагони са спални , какво пречи тук да се закачи поне един седящ , румънците отново слагат цели 3 седящи вагона (единият е първокласен) от Bucuresti Nord чак до граничната гара Vicsani.
Колкото до най - новите международни - 1131 и 1132 , влакът , тръгващ в 6:25 от румънската столица си е съвсем нормален вътрешен IC влак за Mangalia , който като спре на Medgidia , само откачат последните вагони и влакът си заминава.За последните идва локомотив и те тръгват към Варна.Тази схема за сега у нас остава без приложение , единственото изключение го има при 4611 / 4612 и вагонът за Саратов.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Тодор цитира, защото Павел осъди в Страсбург ОСЕ и БДЖ именно за това малоумие- при все, че вече няма граници м/у България и Гърция, продължава да се води международно съобщение, а не би трябвало да е така.
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Значи да кажа първо за 462/463. Може би не съм прав, но друго имам предвид. Колко хора ще тръгнат да пътуват в 11 часа вечерта с нощен влак за Благоевград, Сандански и т.н., за да цъфнат по тези местенца в два часа през нощта? Абсолютно никой! Е може би някои младежи, решили за разнообразие да идат на дискотека в Благоевград...И ако има седящ вагон, той ще се лангърка празен или с най-много 10тина човека в него. Сега дъргасат два вагона пишман вътрешно съобщение, в които обикновено няма никой..Този влак - недоразумение Солун-София-Букурещ-Будапеща в същност се пръкна заради бомбардировките в Сърбия през 1999-та г. И сега защо продължават да го дъргасат при положение, че се пълни с въздух, особено нашият спален вагон София-Будапеща.

С 5621 ми писна да обяснявам, че на практика с него абсолютно никъде не можеш да стигнеш с цел да си свършиш работа. Този влак е да пътуваш с него за развлечение и да снимаш природа и/или влакове... Автобусът също не е решение. Май месец ходихме с жена ми до Сандански да кръстим бебето на братовчетка ми. Този път не отидохме на влака защото ми беше неудобно пред нея да се разпавям с кондуктори....Взехме първият автобус сутринта в това направление, който, по вина на шофьора, се изтъпани в Сандански с 40 минути вътрешно, както казвате вие, жепейците. После цял ден потъвах в земята от срам....Ами питайте ме как съм се придвижвал като водех курсове в Благоевград и Сандански...системно закъснявах заради ританиците между БДЖ, гръцкия ж.п. превозвач и общините.....Коньовете се ритат, магаретата патят.

И редно ли е локомотив 44/45, а по някога и 46 с мошност 4000-5000 коня примерно да влачи два вагона с общо по груби сметки 140 места? Едно дизелово Дезиро може да извози тези пътници при пъти по-малки разходи и по-нисък тонаж. Или три автобуса....И на най-простия човек, който нищо не разбира от железници, ще му стане ясно, че това е жив зян. Или я правят тая простотия точно с цел да се види колко "висока" е населеността.... Влаковете трябва да са примерно с по 5-6 вагона (ако има много пътници и повече), няма значение колко от тях български, колко гръцки, и всички да пътуват София-Солун, а не да има разкачаници/закачваници на Кулата или не знам си къде.

Как е решен въпроса в нормалните държави? Влаковете Будапеща-Виена са през два часа на тактов график. Всички са с по 5 Б вагона, един А и един ресторант с много хубави манджи. Композициите през една са съставени изцяло от унгарски или австрийски вагони. Машините са двусистемни Таурус-и, унгарски или австрийски, кога как се случи....

Освен писмата от Европейската комисия, имам една информационна листовка на български език, която е направена за простолюдието с картинки, но общо взето казва ясно какви са правата на потребителите в ЕС. В нея, в частта за железопътния транспорт, на стр. 45, ясно е посочен точно нашия случай. Цитирам текста точно:

С влак из Европа – какви са правата ви?

От есента на 2009, всички, пътуващи с влак, независимо дали
вътрешен или международен, ще се ползват с еднакви
права – включително компенсации при закъснения,
улеснен достъп за хора с увреждания, както и правото/
възможността, да си вземете колело със себе си.
Според новите правила, железопътните компании са
задължени, да информират пътниците относно правата
и задълженията им.

Пътниците ще имат право на компенсации в случаи на закъснения, по
вина на компанията. При пътувания през граница, обезщетението ще
бъде до 25% от цената на билета, ако закъснението е от един до два
часа и 50% при повече от два часа. А след известно време, тези правила
ще се отнасят и за всички по-дълги железопътни разстояния.
Железопътните компании ще трябва и да въведат анти-дискриминационни
правила при транспорта на хора с увреждания и намалена мобилност.

Еднакви влакове – едни и същи права
Това означава, че пътниците, които се качват на влака София – Солун,
но слизат в Сандански, малко преди границата с Гърция, ще се ползват
със същите права, както и тези, които слизат в Стримон, точно след
границата.


Точно, кратко и ясно.
Единствената промяна е, според моята кореспонденция, че директивата, съдържаща въпросните правила, става задължителна от 1-ви януари 2010-та г.

Който не ми вярва, мога да му пратя брошурата по мейла.
Мнения: 304
Регистриран на: Пон Окт 08, 2007 12:38 pm
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Мнение от Naskoni »

Не видях някой да спомене факта, че реално отчетения пътникопоток по пета линия е в пъти по-малък от действителния :!:

На пътниците от необлужваните спирки масово не се издават билети, а отделно пътуват и много други гратисчии. Доходоносен бизнес е да си кондуктор. :?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ами така ще бъде докато има Метали, Джермани и други простотии... :evil: затова трябва час по-скоро да се прекрати спирането на БВ на ненужни спирки... :twisted: да си пуснат повечко ПВ щом "трамваите" не им стигат... :lol: :D уж европейци, пък нищо и половина... :evil:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

pavel написа:Значи да кажа първо за 462/463. Може би не съм прав, но друго имам предвид. Колко хора ще тръгнат да пътуват в 11 часа вечерта с нощен влак за Благоевград, Сандански и т.н., за да цъфнат по тези местенца в два часа през нощта? Абсолютно никой! Е може би някои младежи, решили за разнообразие да идат на дискотека в Благоевград...И ако има седящ вагон, той ще се лангърка празен или с най-много 10тина човека в него. Сега дъргасат два вагона пишман вътрешно съобщение, в които обикновено няма никой..Този влак - недоразумение Солун-София-Букурещ-Будапеща в същност се пръкна заради бомбардировките в Сърбия през 1999-та г. И сега защо продължават да го дъргасат при положение, че се пълни с въздух, особено нашият спален вагон София-Будапеща.
....
Значи да уточня някои неща , тъй като сравнително скоро пътувах с тези два влака в компанията на Rexkos и Vladyar.
1. 463 е толкова пълен , че при потеглянето си от центр. СФ изобщо не може да се намери празно купе , а свободните места са изключително малко на брой.И което е най - учудващото - на Перник , където очаквахме влакът да се изпразни изцяло , слизат само 1/2 от пътниците и отново няма свободно купе , където спокойно да се настаним.Единственото , което намерихме беше с двама души вътре и то във вагона за вътрешно съобщение.Другият вагон - седящия до ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ беше пълен предимно с чужденци , отиващи в южната ни съседка.
2. в нашето купе имаше двама души - един мъж на средна възраст , който слезе на Дупница и дядо на видима възраст около 70 години.Той беше за Благоевград и дремеше през цялото време.
3. Основно влакът се изпразва на Благоевград - от останалите 1/2 души от София , от вагона за вътрешно съобщение слязоха около 80 %.Изненадващо поне за мен бе слизането на 4-5 човека на Сандански - гара , която е в челните класации за отдалеченост от селища и градски автобус по това време на денонощието няма.
4. умишлено изключвам седящия български вагон , който продължава до Солун , поради високата степен на населеност , която бе в него през цялото време.След София имаше правостоящи в коридора , а до Кулата включително да са слезли около 10-тина души.И когато потеглихме с 462 (двата влака се приемат на 2-ри и 3-ти коловоз на Клт) , забелязах , че вагонът отново си беше пълен - сигурен знак , че 95 % от пътуващите в него , които са се качили в София са за Гърция.
5. наш вагон София - Budapest K. няма от доста време.В момента композицията , която потегля от СФ е следната (по ред на вагоните): спален вагон "WLABmee" на CFR с направление ΑΘΗNA - Bucuresti Nord , смесен кушет тип "AcBcmee" (отново румънски) с направление ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Bucuresti N. , наш седящ до румънската столица , който е смесен exDB "ABy".Останалите са вагоните вътрешно съобщение.Преди години си спомням , че в композицията бе включен и унгарски вагон с дестинация Budapest K. - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ , но някъде изчезна.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Инцидентно е това, на което сте попаднали. Попринцип 462 се използва от студентите, защото прави удобни връзки за Видин и другите градове в Северозапада. Седящия второкласен Русе- Кулата на 463 може и от Русе да е пълен до Сф, но от там надолу вози не повече от 10-15 души всяка вечер.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Седящ от Русе до Кулата няма.Това е и повод да се пише писмо до компетентните органи за това безумие , което още продължава.Седящите вагони от Кулата до София са разкачени и от София до Русе се закачат нови.По тази причина много хора , пътуващи от Благоевград и Перник в направление Мездра и Плевен са принудени да сменят влака.На кому е нужна такава бъркотия не мога да си обясня , още повече че когато коловозите са различни , хората слизат на перона , след това в подлеза , търсят на таблата от кой коловоз тръгва същия влак и пак катерят нагоре.Изведнъж се оказва , че вагоните са композирани 20 минути преди идването на влака и свободни места до Русе има малко.Така един познат , пътувал от Благоевград за Плевен в 462 , който закъснял с половин час , слязъл на София , за да види от кой коловоз тръгва влака и като се качил горе , вагоните за вътрешно съобщение били пълни.Наложило се да стои прав почти до Червен бряг.Човекът недоумяваше защо няма един вагон от Кулата до Русе , който да си продължава , а не да се налага да се откачат едните и прикачат други вагони.С 463 е същото безумие.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

По тоя начин БДЖ подвеждат пътниците си. "Вози вагон вътрешно съобщение Русе-Кулата", а дефакто вагона е Кулата-София. Тоя вагон 50-та серия е директния вагон София-Кулата от влак 5623.
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Значи ако направлението София-Солун беше толкова натоварено и претъпкано, както се опитват да го представят от БДЖ и да оправдават джуниърските стартови комплекти, пътуващи по тази линия (който се занимава с моделизъм знае за какво говоря), досега нискобюджетните авиокомпании да са таковали таковата на нашата циркаджийска ж.п. администразия.

Веднага давам пример. Унгарската авиокомпания Wizz Air има редовни полети София-Варна-София, при които най-ниската цена на билета е 25 лева в едната посока, но за целта човек трябва да си планира нещата и да си вземе билет примерно 20-30 дни по-рано. С УБВ билета стига до 30 лева, с автобус е 28. Трябва да свикваме - в нормалните държави хората живеят по този начин - още от Коледа си резервират почивката за следващото лято. Със самолет времепътуването, като почнем от чек-ина на летището, проверките, автобуса и т.н. времепътуването от център до център е пряко сили 3 часа. Лошото е, че полетите са само сутрин и през ден. А също и това, че багажът, без ръчния, се таксува отделно и няма как жена ви да мъкне един вагон куфари и чанти, понеже става лошо.. София-Солун би било също не повече от три часа...За да няма полет значи няма и толкова хора...Иначе тия няма да начин да не налапат кокъла.... Това, че нискобюджетните компании били несигурни, отменяли полети и т.н. са пълни митове и легенди. Лично съм пътувал с Уиз Еър и изобщо няма такива работи.. Вярно случва се отменен или закъснял полет, но инцидентно, не редовно. Освен това такова нещо с пълна сила може да се случи и при "нормалните" компании. В добавка самолетите са чисто нови и се подменят периодично. Като цяло единствената разлика между традиционните и нискотарифните компании е в доплащането за регистриран багаж и в сандвича, какъвто при нискобюджетните не е включен в цената. Сега и в нормалните самолети няма големи обяди като едно време...

А да се върна към темата - от 25 и повече години в депо Надежда Всяка Оставете всячески се "стараят" да пускат в посока Кулата възможно най-калпавите и смърдящи вагони....
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация