pavel написа:Значи да кажа първо за 462/463. Може би не съм прав, но друго имам предвид. Колко хора ще тръгнат да пътуват в 11 часа вечерта с нощен влак за Благоевград, Сандански и т.н., за да цъфнат по тези местенца в два часа през нощта? Абсолютно никой! Е може би някои младежи, решили за разнообразие да идат на дискотека в Благоевград...И ако има седящ вагон, той ще се лангърка празен или с най-много 10тина човека в него. Сега дъргасат два вагона пишман вътрешно съобщение, в които обикновено няма никой..Този влак - недоразумение Солун-София-Букурещ-Будапеща в същност се пръкна заради бомбардировките в Сърбия през 1999-та г. И сега защо продължават да го дъргасат при положение, че се пълни с въздух, особено нашият спален вагон София-Будапеща.
....
Значи да уточня някои неща , тъй като сравнително скоро пътувах с тези два влака в компанията на Rexkos и Vladyar.
1. 463 е толкова пълен , че при потеглянето си от центр. СФ изобщо не може да се намери празно купе , а свободните места са изключително малко на брой.И което е най - учудващото - на Перник , където очаквахме влакът да се изпразни изцяло , слизат само 1/2 от пътниците и отново няма свободно купе , където спокойно да се настаним.Единственото , което намерихме беше с двама души вътре и то във вагона за вътрешно съобщение.Другият вагон - седящия до ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ беше пълен предимно с чужденци , отиващи в южната ни съседка.
2. в нашето купе имаше двама души - един мъж на средна възраст , който слезе на Дупница и дядо на видима възраст около 70 години.Той беше за Благоевград и дремеше през цялото време.
3. Основно влакът се изпразва на Благоевград - от останалите 1/2 души от София , от вагона за вътрешно съобщение слязоха около 80 %.Изненадващо поне за мен бе слизането на 4-5 човека на Сандански - гара , която е в челните класации за отдалеченост от селища и градски автобус по това време на денонощието няма.
4. умишлено изключвам седящия български вагон , който продължава до Солун , поради високата степен на населеност , която бе в него през цялото време.След София имаше правостоящи в коридора , а до Кулата включително да са слезли около 10-тина души.И когато потеглихме с 462 (двата влака се приемат на 2-ри и 3-ти коловоз на Клт) , забелязах , че вагонът отново си беше пълен - сигурен знак , че 95 % от пътуващите в него , които са се качили в София са за Гърция.
5. наш вагон София - Budapest K. няма от доста време.В момента композицията , която потегля от СФ е следната (по ред на вагоните): спален вагон "WLABmee" на CFR с направление ΑΘΗNA - Bucuresti Nord , смесен кушет тип "AcBcmee" (отново румънски) с направление ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - Bucuresti N. , наш седящ до румънската столица , който е смесен exDB "ABy".Останалите са вагоните вътрешно съобщение.Преди години си спомням , че в композицията бе включен и унгарски вагон с дестинация Budapest K. - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ , но някъде изчезна.