Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Че влакът редовно беше с такава машина.Сините се появиха от няколко години.А на такава гледка пo 5-тa винаги съм се радвал.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Че влакът редовно беше с такава машина.Сините се появиха от няколко години.А на такава гледка пo 5-тa винаги съм се радвал.
Да - абсолютно прахосничество :lol:

Този един вагон и той е излишен до Кулата. Според мен, влакът трябва да е до Петрич, а до Клт, пътниците да се обират от някакъв пътник със 61-ва.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lok45111 написа:....

Този един вагон и той е излишен до Кулата.....
Ааа , тук не съм съгласен и веднага ти давам пример.В неделни дни в 5610 не можеш да намериш място още от начална гара.С Наско и Павката бяхме малко позакъснели и като влязохме в единствения вагон, имаше само 1 свободно купе - на нач. влака.Повечето пътници бяха ученици - момчета и момичета (основно) , които отиваха в Благоевград на общежитие , тъй като на другия ден (в понеделник) са на училище.На Генерала стана нещо страшно във влака , понеже и петричката група бе пълна на същия принцип и поне до Бг влакът беше на 100%.Тъкмо се зарадвахме , че ще се освободят много места , когато бяхме неприятно изненадани - много благоевградчани - студенти и студентки си отиваха към София , понеже в понеделник са на лекции и надеждата за свободно купе окончателно ни се изпари от главите.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ами редно е тогаз да се преразгледа ПКВ за влаковете по тази дестинация. Има няколко интересни варинта:

:arrow: Всички влакове да са до Кулата, а на ГНТ да се прави връзка за Петрич с друга композиция;

:arrow: Влаковете 5621, 5623 и 5625* да са до Петрич и за Кулата да се прави връзка с друг влак;

:arrow: Влакове 5611 и 463 да е до Кулата и за Петрич да осъществява връзка на ГНТ с друга композиция;

*Влак 5625 се удължава до Петрич, като локомотивната бригада почива там за 5620 и се сменя на Дца.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Добра идея , но по сегашното разписание 5625 , който спира на всяка керемидка от Горна Баня до Перник идва в 22:31 на Бг.Представям си в какъв час ще е в Петрич , още повече , че гарата там е в края на града и едва ли ще има много пътници.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Добра идея , но по сегашното разписание 5625 , който спира на всяка керемидка от Горна Баня до Перник идва в 22:31 на Бг.Представям си в какъв час ще е в Петрич , още повече , че гарата там е в края на града и едва ли ще има много пътници.
56235 да се промени и да спира само на гарите Захарна Фабрика, Горна Баня, Перник, Радомир, Дупница, Благоевград, Симитли, Кресна, Струмяни, Генерал Тодоров(разбираемо) и Петрич. По този начин ще се свие времепътуването и ще се направи удобна вечерна връзка за Петрич. 5620 да спира на същите гари + спирка Метал след Перник.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Веско 5625 спира от средата на януари и на Джерман. Пътниците за всички влакове по 5-та са предимно студенти от/за Петрич до Благоевград. Студенти се возят и от Благоевград до Дца, макар, че повечето предпочитат автобусите.

Директният вагон до Клт да стане последен в състава и от Гнт да продължава с "паток", а машината 44/45 и жълтите- да теглят 4-те вагона за Петрич. Досега е обратното.

За промяна на графика относно спирането на 5625 ще трябва да се барне и тоя на другите влакове. Тук има и още една малоумщина- 50261 тръгва на 19:20, а 5625 на 19:35. Радомирския се пука по шевотете, докато БВ вози въздух и носи загуби. Трябва да се помисли върху премахването на тоя абсурд.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Определено трябва 5625/5620 да се удължат както казахте и да се редуцират спиранията - никакви спирки Метали, Джермани и т.н. Освен това нека на всички БВ по 5-та да се редуцират спиранията и поне по възможност с по 1 вагон да се увеличи съставът на всеки редуциран влак. 8)
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Аз милион пъти съм казвал, че от години целият ГДВ по тази линия е пълен цирк. Абсолютно всички влакове са като стария немски тип Eilzug или като сегашните им наследници Regional Express (RE). Да поясня, че това са влакове, пътуващи на разстояния до 100-150 километра, които де факто са по-бързи от пътническите, но по-бавни от бързите. Обикновено обслужват ежедневно пътуващите ученици, студенти, работници, а през уикендите - съботно-неделните разходки сред природата или до близки малки романтични села и градчета. Този тип ускорени пътнически влакове спират на всички гари и на по-натоварените спирки. Е как да пътуваш 200 километра с такъв влак, особено когато бързаш и имаш работа? Да не говорим, че не е нужно, при положение че между София и Перник се движи трамвай на всеки 40 минути бързите влакове също да спират по гаваниите от сорта на Драгичево, сп. Метал, Даскалово, Горна Баня и т.н. Докато не се докара времепътуване София-Кулата максимум три-три и половина часа, автобусите ще продължават да разкатават фамилията на БДЖ по това направление. То и без това говедата от пътническите превози все повече и повече си търсят точно тази бела..нито си размърдаха задниците да се оправят с гръцкия темерутлък, нито заложиха нормален ГДВ, а напротив - добавят все повече и повече спирания. И после как няма да се вози въздух. Действията относно Петрич, които предлагате, са абсолютно безсмислени, понеже който е ходил знае, че гарата е на майната си в края на града, градски транспорт няма, аз лично съм трамбовал до нея пеша два километра и втори път няма да го сторя. В резултат на всичко това по автобусите зорлем се намира място, а с влака пътуват само разни баби и дядовци, дето за никъде не бързат, а също и ученици/студенти, които знаете за какво приятно преживяване си мечтаят да им се случи докато пътуват. Хем по-евтино, хем има шанс да се запознаеш с някоя мадама, да завъртиш нова любов и т.н. Е, признавам си, че и аз навремето си мечтаех същото и все се натисках да пътувам с влака. Моя състудентка се беше запознала със сегашния си съпруг точно във влак по тази линия. Но тогава, въпреки че линията не беше електрифицирана, имаше престой за смяна, въпреки че официално част от влаковете до Дупница бяха бързи, а сетне пътнически, се пътуваше по-бързо от сега. Да не говорим за тъпотията 5623 да заминава прекалено рано - в 15.30 и човек трябва да се чупи от работа, за да го хване...Преди, като беше в 16 часа беше къде-къде по-добре...Да им таковам таковата началническа.....празни да им се движат влаковете дано, да няма пари за техните заплати, та да им дойде акъла....

Това, за което аз успях да се преборя е, че в директивата не Европейската комисия относно частичната либерализация на пътническите превози, която ще влезе в сила от първи януари следващата година има член, който директно удря балтията на някои известни БДЖ-ски простотии...А при неспазване на директивата директно следват санкции за България.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Тия нашите само плямпат за тая линия, а резултати няма. За тия тъй наречените "началници" 5-та линия същуствува само в участъка София-Перник. 100% съм сигурен, че не знаят до къде продължава тя. По тази линия се извършва едно най-криминалните дела в БДЖ.
Освен Петрич, на Бобошево,Кочериново и Сандански гарите са извън населените места. Специално за Бобошево или Кочериново ти трябва познат с кола да те откара, иначе гориш. Автобус никакъв няма. Или ако ти се ходи пеш, да ходиш.
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Абсолютно вярно е. Значи ако направим една така да се каже ретроспекция по трасето, да видим от колко гари/спирки можем да очакваме стабилни пътникопотоци.

Захарна фабрика я знаеме - няма какво да се обсъжда и коментира, защото обслужва 200 - хилядният Люлин. Дори съм на мнение, че дори международните влакове трябва да спират, понеже от Люлин до Централна гара единственият автобус 82 е на високостна година, хората и без това не пътуват с него - минава през цигански махали и не е много приятен. Може би като се открие спирка Вардар би следвало всички влакове, в.т.ч. и международните, да спират на нея, а не на Зах. Фабрика.

На Горна Баня спирането на бързите влакове е безсмислено, понеже гарата е в края на селото, а автобус 260 осигурява връзка баш с центъра на всеки 7-8 минути. Като добавим и трамвая на всеки 40.....

С Владая положението е същото - гарата пак е в края на селото - има автобус на високостна година, който за да го хванеш, трябва да пресечеш доста опасната магистрала е79, което е да не кажа почти невъзможно.

За Драгичево въобще няма какво да се коментира - трамваят е достатъчен.

Сп. Даскалово също, освен това относително начесто има градски автобус от гара Перник.

Сп. Метал - тук би могло да се направи компромис, понеже в близост е един от най-големите ж.к. та на Перник. Въпреки, че от гара Перник през този квартал до сп. Метал се движи автобус 17, относително начесто.

Перник - Разпределителна - насред индустриалната зона - спирането на бързите влакове е безсмислено.

Перник - няма начин, дори международните влакове следва да спират. Не може да се спира в по-малък град с население 74 хил. ж, а в Перник, чието население е 87 хил. да не се спира.

Батановци - напълно безсмислено - има-няма 5 хил. жители, почти никой не се качва/слиза, освен това на всеки половин час има градски автобус Перник-Радомир и обратно.

Радомир - няма начин, възлова гара, дори и МБВ трябва да спира. Даже добър вариант е директни влакове София-Кюстендил да няма, а пътниците за Кюстендил да се прекачват на Дезиро на Радомир, пътувайки с влаковете за Кулата. Колко Дезира ще се икономисат по тоя начин. Дори е възможен вариант МБВ да не спират на Радомир, а Дезирото за Кюстендил да тръгва от Перник, където да се правят връзките.

Долни Раковец - една камара пишман бързи влакове спират там напълно безсмислено. Селото е близо, но пътникопоток почти никакъв - начесто има автобус от Радомир, където автогарата е почти в центъра.

Гълъбник - същата работа.
Делян - също.

Дяково - там пък съвсем - гарата е насред полето и абсолютно никой не се качва/слиза.

Дупница - всичко трябва да спира, в.т.ч. и международните. Доста хора от този град отиват на работа в Гърция.

Джерман - като цяло от Дупница надолу трябва да има поне три пъти дневно, в нормално време, пътнически влакове, които да возят виладжиите, до Кулата и поне още толкова само до Благоевград или Черниче. Разбира се трябва да се предвидят и съответните връзки. Дупница - Благоевград има рейс през час.

Усойка - Важи същото като за Джерман.

Бобошево - няма смисъл, града е на 4 километра, едно време имаше автобус от гарата, сега няма.

Кочериново - абсолютно същото положение, разстоянието е дори по-голямо, автобус няма.

Бело поле - може да се мисли за някакъв крайградски пътникопоток ако преместят спирката. Влакът сега подминава селото и спира на половин километър от последните къщи, откъдето хората трябва да джапат в калта. Пътническите влакове са достатъчни.

Благоевград - няма какво да се коментира.
сп. Благоевград - въпросът е спорен, понеже на малко хора тази спирка е удобна, а от ж.к. Струмско през 10 минути има автобус, който стоварва хората директно на гарата.

Симитли - също спорна история - от Благоевград за Крупник през час и половина има автобус, който спира на 3-4 места в града - на хората им е по-удобно, а цената на билета в случая не е по-висока от тази за влака.

Черниче - горното важи в още по-голяма степен, отколкото за Симитли. Там спирането е безсмислено съвсем.

Пею Яворов - гара насред дефилето, абсолютно никой не се качва и слиза. Няма смисъл да се спира.
Сп. Кресна - обслужва началото на града, но въпросът е спорен, ще кажа защо.

Кресна - гарата е в края на града, доста далеч от основната част население. По-целесъобразно е да се направи спирка в центъра, ж.п. линията минава баш през него, защото хората трябва да си влачат багажа два километра - там дори и таксита няма. Градът е сравнително малък, но трябва да има връзка дори и с Гърция също заради многото сезонни работници от там. Та влаковете могат да спират в центъра, не на сп. Кресна или гара Кресна.

Градешница - доста хора отиват на работа в Сандански, но автобусният превоз е редовен и ги стоварва директно в града. Всички автобуси за Благоевград и София също спират. Следователно тук отговорът е логичен.

Струмяни - спорна история. Селото е голямо, общински център, наблизо е кариерата за добив на мрамор Илинденци. Но пътникопотокът е изключително малък. Навремето имаше хора наистина, но тогава 30-те села в пл. Огражден не бяха обезлюдени както сега. А до тях от гарата имаше и автобус. Сега такъв въобще няма, а и няма за какво - във всяко село са останали по 30-40 бабички и дядовци максимум. Като компромисен вариант може да се приеме някои бързи влакове да спират, но не е нужно всички. Автобусите за Сандански, Благоевград и София спират баш в центъра.

Сандански - разстоянието до града е 4 километра, от дъжд на вятър се движи градски автобус. През нощта 462/463 напълно е безсмислено да спират, понеже никой няма да хукне да пътува по това време или да слиза в Сандански - сега автобус за тези влакове няма, както между в прочем и за някои други, но това е друга история. Цените на такситата са буквално обирджийски - от левче на километър нагоре.

Дамяница - селото също е сравнително далеч от гарата и трябва да се върви бая. Ако си с багаж, става кофти....Навремето всички влакове спираха, тъй като има още доста села, обслужвани чрез автобус от гарата, в.т.ч. и Мелник. Сега обаче автобусите, които са доста нарядко, не преминават през гарата, а спират на километър по права линия. И тогава защо бързите влакове да спират? Може, ако се реши въпроса с тези автобуси иначе няма смисъл.

Генерал Тодоров. Пак следва да се помисли. Наистина селото е съвсем до гарата, в допълнение доста хора от него също работят в Гърция. Селото е и добре свързано с автобус с Петрич, който спира в центъра на града.
За да не спират всички влакове тук може да се мисли за два или три пъти дневно международни КПВ от Сандански до Стримон или Сидерокастрон, обслужвани от дизелово Дезиро, няма значение българско или гръцко. Такива влакове има между Каниджа в Сърбия и Сегед в Унгария, пътуващи по локална трансгранична ж.п. линия. Това като се има предвид, че сръбските граждани все още пътуват в Евросъюза с визи.

Марикостиново - тук пък влакът спира почти на километър преди да достигне до селото, след което минава буквално на метри покрай него. Логично е сегашната спирка да се закрие, а да се открие нова на прелеза до селото. Хората трябва там да пресекат единствено пътя Е79, но би могло да се направи нещо като пешеходен надлез-пасарелка. Иначе на всеки два часа минава автобусът Кулата-Петрич. Също седи въпроса с локалния международен влак, понеже и тук немалко хора си изкарват хляба в Гърция. Не е нужно всички бързи влакове да спират.

Маринополе - спирката е на най-подходящото място, но броят на жителите не е толкова голям. Някои бързи влакове може да спират, но всички не е нужно. Дори може да се спира по желание - ако има хора за слизане/качване - кондукторът може да минава и пита. Същото се отнася и за Марикостиново.

Кулата - селото е големичко, също с доста работещи в Гърция. Добра е и връзката с Петрич - на всеки два часа. Няма пътници отново заради западането на околните села, в.т.ч. и моето. Едно време за всеки влак имаше автобус, сега няма такива работи.

Рупите - там е черквата на Баба Ванга, но не мисля, че е нужно всички БВ да спират.

Мулетарово - спирката е в края на селото, пак си има бая ходене, а и селото е свързано начесто с автобус от Петрич, спиращ почти в центъра на града.

Петрич - за нея казах в предходния пост, там може да се разчита на добър пътникопоток само ако се реши въпроса с превоза до гарата. Може и да стане, понеже старата автогара в центъра на града бе продадена и закрита, автобусите спират по улиците. Щяха на нейно място да строят хипермаркет, но го замразиха и сега сградата не е съборена но е окрадена изцяло и в нея се събират наркомани. Та новата петричка автогара се предвижда да е до гарата. Сега гарата е толкова запустяла, веднъж минахме с шефа покрай нея и той специално ме попита, понеже не можа да познае, че това е гара - толкова запустяла такава не бе виждал.

Общо взето това е положението, пък вие си правете изводите сами...
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Според мен положението би трябвало да бъде следното:

Сутринта международния обира бързащите пътници, спирайки само на Зах. Фабрика (или Вардар), Перник (връзка с Дезиро за Радомир и Кюстендил, но като се чака 5621), Дупница, Благоевград, Сандански, Ген. Тодоров и Кулата.

След него 5621 може да си остане като сега ускорен пътнически за виладжиите.

5611 спира на по-малко гари - Зах. Фабрика (Вардар), сп. Метал, Перник (връзка с Кюстендил), Радомир, Дупница, Благоевград, Симитли, Кресна - в центъра, Сандански, Дамяница (ако се реши въпроса с автобусите), Ген. Тодоров и Петрич, от където хората могат да пътуват за Кулата с автобус.

5623 - също като 5611, но да спира примерно на Струмяни, Дамяница (също според автобусите), Марикостиново и Марино поле. От София за Перник и Дупница има достатъчно други влакове.

Следва международният, също предназначен за бързащи пътници - само на З.Фабрика/Вардар, Перник, Дупница, Благоевград, Сандански, Ген. Тодоров и Кулата.

5625 - до Дупница бърз - спира като 5611/5623, но след това става пътнически и спира на всички гари и спирки до Кулата.

463 - може да спира само на Перник, Благоевград и Кулата и да вози пътници само в международно съобщение в спални и кушет вагони.

В обратната посока:

Сутрин 462 ще заминава от Кулата някъде по нощите, ще спира само където 463 и ще вози пътници само в международно съобщение, без седящи вагони.

5620 тръгва от Кулата, откъдето до Дупница е пътнически, но после става бърз и спира само на Делян, Гълъбник, Долни Раковец, Радомир, Перник, Зах. Фабрика (Вардар) и София. Може да се предвиди връзка от Кюстендил.

5622 - до Благоевград е УПВ, да обира виладжиите но после става бърз - само на Дупница, Радомир, Перник, сп. Метал, Зах. Фабрика, Вардар и София. Също връзка от Кюстендил.

Международния - за бързащите - Кулата - Ген. Тодоров, Сандански, Благоевград, Дупница, Перник (връзка от Кюстендил), Вардар/Зах. Фабрика и София.

5624 - на същите места като 5611 - Ген. Тодоров, Дамяница (според автобусите), Сандански, Кресна, Благоевград, Дупница, Радомир, Перник (връзка от Кюстендил), сп. Метал, Вардар/Зах. Фабрика, София.

5610 - общо взето обира виладжиите - Кулата, Марино Поле, Марикостиново, Ген. Тодоров, Дамяница, Сандански, Струмяни, Кресна, Симитли, Благоевград, Дупница, Делян, Гълъбник, Радомир, Батановци, Перник, сп. Метал, Зах.Фабрика/Вардар, София. Но би могло да се изтегли малко по-рано и да пристига в София към 20.30 часа.

Международния - за бързащите и окъснелите, но също малко по-рано в София - най-късно към 21.30. Спира на Кулата, Ген. Тодоров, Сандански, Благоевград, Дупница, Перник, Зах.Фабрика и София.

Като вагоните следва да бъдат достатъчно, за да поемат пътниците, а специално за международните влакове, с достатъчен състав разбира се, всички пътници пътуват заедно, независимо от това дали са за Гърция или не.

Нека някой от администраторите/модераторите премести мненията за пътникопотока и ГДВ на съответното място.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

pavel написа:463 - може да спира само на Перник, Благоевград и Кулата и да вози пътници само в международно съобщение в спални и кушет вагони.
Я ПАК!?
Можеш ли да познаеш защо объщам внимание точно на този текст или да търся да цитирам някое твое предишно мнение?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Хайде не се заяждайте!

Павел е прав! 360/361 и 363/362 са една безсмислица, която трябва или да се коригира или да се спре. Не може да се лангърка влак, който да спира като УБВ, но да не вози пътници във вътрешно съобщение. Защо не го пуснат като МБВ но с билети за УБВ?
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ами факт е, че се пълни. Така че надали е безсмислица.
Който не му изнася - 5621 или автобуса.
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация