
Администратор
Подбора на пантографите е правилен при последните модернизирани машини - румънския пантограф дава много ядове, освен това пантографите 25LSP4 на "ШКОДА" са унифицирани в БДЖ и лесно може да се замени дори в оборотно депо при нужда. Първите 46200 идваха със сръбски пантограф тип POS245/III, като 46 219.2 първо счупи единия си пантограф, след това ги замениха на всички машини с румънски.
У нас това не е единичен случай със замяна на пантографи - ЕМВ 33 също са дошли със сръбските пантографи, но след това нашите ги заменят с такива "ШКОДА".
Друго интересно, което колегата Ghost ако може да открие, да даде един списък на спрените 46 0ХХ и 46 1ХХ с причините поради които са спрени. Тази информация ще е много полезна за форума и ще сложи край на доста съмнения относно "синьо - белите" машини.
У нас това не е единичен случай със замяна на пантографи - ЕМВ 33 също са дошли със сръбските пантографи, но след това нашите ги заменят с такива "ШКОДА".
Друго интересно, което колегата Ghost ако може да открие, да даде един списък на спрените 46 0ХХ и 46 1ХХ с причините поради които са спрени. Тази информация ще е много полезна за форума и ще сложи край на доста съмнения относно "синьо - белите" машини.
64.19

Ще се радвам много ако постепенно всички 46 200 с румънски пантографи при планови ремонти се усъвършенстват като по-новите им посестрими и се сдобият с алуминиева дограма, електронни чистачки, пантографи Шкода и други подобрения... а иначе нека колегата Ghost направи списък на цялата серия 46 като за подсерия 000 и 100 каже кои са в движение, максималната им скорост и кои са в ремонт, а за подсерия 46 200 в поредността в която са излезли от модернизация заедно с датата и пробега към този месец.

Така наречената "алуминиева дограма" е по-добро решение от оригиналният вариант. Проблемът със "затягането" се решава с по-бавно вдигане и сваляне от страна на лок. бригада. Страничното стъкло представлява стъклопакет от закалено стъкло. Подмяната на такова стъкло освен, че е трудоемка процедура се оказа и скъпо. Не може да се постави обикновенно от съображения за сигурност. И разбира се българското решение продиктувано от липса на пари при счупването на такова стъкло, е да се остави единично стъкло. Нагледен пример за това, е 46 231 втора кабина. 


Предлагам да изготвим списък на цялата серия 46 и да се споменат особеностите на всеки един локомотив - спрян ли е, каква е максималната му скорост, в ремонт ли е, а за модернизираните датата на излизане и пробегът му към този месец. Започвам аз, вие допълвайте. : )
46 001.4 лок не се движи, последно знам, че стои пред Кончар изтърбушен
46 002.2 в момента е спрян, V max=80 km/h
46 203.6 в процес на модернизация
46 204.4 не се движи, предвижда се възстановяване, с редуктори за 150 km/h
46 205.1 в движение
46 006.3 не се движи, намира се на оградата в Карнобат (ГИ), доколкото знам е предвиден за модернизация, но няма да влиза скоро
46 007.1 в движение, V max=80 km/h
46 208.5 в движение, с редуктори за 150 km/h
46 009.7 в движение, V max=80 km/h
46 010.5 в движение, V max=80 km/h
46 211.9 в движение
46 012.1 в движение, V max=130 km/h
46 013.9 не се движи, на оградата в Карнобат (ГИ), предвиден за модернизация
46 014.7 не се движи, V max=80 km/h
46 215.0 в процес на модернизация
46-016.2 не се движи, на оградата в Карнобат (ГИ), предвиден за модернизация
46 017.0 не се движи, предвиден за модернизация
46 218.4 в процес на модернизация
46 219.2 в движение, V max=80 km/h
46 020.4 бракуван след катастрофата на Казичене с ЕВ 802 на 17.08.1992 г.
46 221.8 зачислен в депо Пловдив, в движение
46 022.0 не се движи, предвиден за модернизация
46 123.6 не се движи, с редуктори за 160 km/h
46 124.4 не се движи, с редуктори за 160 km/h
46 125.1 не се движи, с редуктори за 160 km/h
46 026.1 не се движи, V max=130 km/h
46 027.9 не се движи, предвиден за модернизация
46 028.7 в движение, V max=80 km/h
46 229.1 зачислен в депо Пловдив, с редуктори за 150 km/h, наскоро дочух, че бил ограничен до 110 km/h, спрян за бандажи
46-030.3 в движение, V max=80 km/h
46 231.7 в движение
46 032.9 в движение, V max=130 km/h
46 033.7 в движение, V max=80 km/h
46 234.1 в движение
46 235.8 вече би трябвало да е в движение (22.08.2009 г. беше на проба - вл.5611-ІІ), с редуктори за 150 km/h
46 036.0 в движение, V max=130 km/h
46 037.8 не се движи, на оградата в Карнобат
46 238.2 в движение, V max=110 km/h
46 039.4 в движение, V max=80 km/h
46 040.2 не се движи, на оградата в Карнобат
46 041.0 в движение, V max=80 km/h
46 242.4 в движение, с редуктори за 150 km/h, излязъл от модернизация на 11.07.2003 г.
46 243.2 в движение
46 044.4 не се движи, V max=80 km/h
46 045.1 не се движи (ПР), V max=80 km/h
46 001.4 лок не се движи, последно знам, че стои пред Кончар изтърбушен
46 002.2 в момента е спрян, V max=80 km/h
46 203.6 в процес на модернизация
46 204.4 не се движи, предвижда се възстановяване, с редуктори за 150 km/h
46 205.1 в движение
46 006.3 не се движи, намира се на оградата в Карнобат (ГИ), доколкото знам е предвиден за модернизация, но няма да влиза скоро
46 007.1 в движение, V max=80 km/h
46 208.5 в движение, с редуктори за 150 km/h
46 009.7 в движение, V max=80 km/h
46 010.5 в движение, V max=80 km/h
46 211.9 в движение
46 012.1 в движение, V max=130 km/h
46 013.9 не се движи, на оградата в Карнобат (ГИ), предвиден за модернизация
46 014.7 не се движи, V max=80 km/h
46 215.0 в процес на модернизация
46-016.2 не се движи, на оградата в Карнобат (ГИ), предвиден за модернизация
46 017.0 не се движи, предвиден за модернизация
46 218.4 в процес на модернизация
46 219.2 в движение, V max=80 km/h
46 020.4 бракуван след катастрофата на Казичене с ЕВ 802 на 17.08.1992 г.
46 221.8 зачислен в депо Пловдив, в движение
46 022.0 не се движи, предвиден за модернизация
46 123.6 не се движи, с редуктори за 160 km/h
46 124.4 не се движи, с редуктори за 160 km/h
46 125.1 не се движи, с редуктори за 160 km/h
46 026.1 не се движи, V max=130 km/h
46 027.9 не се движи, предвиден за модернизация
46 028.7 в движение, V max=80 km/h
46 229.1 зачислен в депо Пловдив, с редуктори за 150 km/h, наскоро дочух, че бил ограничен до 110 km/h, спрян за бандажи
46-030.3 в движение, V max=80 km/h
46 231.7 в движение
46 032.9 в движение, V max=130 km/h
46 033.7 в движение, V max=80 km/h
46 234.1 в движение
46 235.8 вече би трябвало да е в движение (22.08.2009 г. беше на проба - вл.5611-ІІ), с редуктори за 150 km/h
46 036.0 в движение, V max=130 km/h
46 037.8 не се движи, на оградата в Карнобат
46 238.2 в движение, V max=110 km/h
46 039.4 в движение, V max=80 km/h
46 040.2 не се движи, на оградата в Карнобат
46 041.0 в движение, V max=80 km/h
46 242.4 в движение, с редуктори за 150 km/h, излязъл от модернизация на 11.07.2003 г.
46 243.2 в движение
46 044.4 не се движи, V max=80 km/h
46 045.1 не се движи (ПР), V max=80 km/h
Последно промяна от Nikss на Сря Май 26, 2010 3:16 pm, променено общо 8 пъти.

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
46205 се движи. Днес беше помощна Драгоман. 46006 се води годишна изолация. 46013 също е ГИ. 46229 е бандажи.
Последно промяна от 44142 на Пет Авг 28, 2009 9:09 pm, променено общо 3 пъти.

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

А know-how, а документация. Защо трябва да се иска за всяко нещо по лъжичка информация.lok45111 написа:наистина модернизацията ти я определи най - добре като "Успешна с много критики". Основната критика също я изтъкна - всяка машина е сама за себе си, с различен пулт, апарати и спеми...
Чехите като са ни продавали локомотиви за всяка доставка пристига документация. Цел УАЗ 2206 може да напълниш, като се почне от механика та до електрониката. Кончаристите хем сърби-хем боли. Хем продават локомотиви, хем пък си пазят know-how. Сименса същата къртинка. Е да ви *** и локомотивите

Това нещо зад мен на аватари ми (61 0ХХ) идва с документация до последното транзисторче, до последното резисторче на електрониката. Това е now-how.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Това вече е съвсем отделен въпрос. За меко казано некоректни потребители има съд и т.н. за защита на правата на конструктора(производителя). Ти си специалист в тази област. Така, че логика на твоето предположение има, но противоречи на желанието на депо Пд да се ремонтират специфични повреди по сините машини без now-how. Няма как да стане.VESO написа:Ами те хората се страхуват да си пращат документацията - току виж в скоро време се появила нова табелка като тази на 42184-2 , заради която чехите изтръпнаха и прекратиха отношенията си с България.
Ще ти дам един пример - в лабораторията на Пд се търкалят два вторични преобразувателя на обороти (платката в оная кутията закрепена на рамата на коша, в която влиза кабела от първичния преобразувател на обороти) за противобуксувачна защита. И двата не работят. Установиха ги кончаристите. От тук на татък нищо. При липса на документация това нещо няма поправяне. Ново сигурно струва макя си и баща си.
Като се страхуват да дават документация ние не може да отстраняваме повреди от рода на - не ми свети дисплея, или разтоварвала своеволно. Това не е в компетенцията на който и да е в Пд. Само кончаристите имат такава компетенция, а те не горят от желание да поправят повреди без заплащане, а депото не гори от желание да плаща. Това е патова ситуация.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Значи , Дидо , да дам един пример.
Тук тънкостта на въпроса е разковничето на проблема.Вие сте си в правото да кажете: "След като нямаме документация , не знаем какво да направим и няма да го направим!" , но другите казват: "Ами ако ви я изпратим , вие ще злоупотребите с нея!". Така и двете страни са прави всяка за себе си , но това не подобрява с нищо положението.Решението е едно - финансови средства.
С тях ще се купи лиценз (съвсем без продадени права не може) , ще се подпише един нормален дововор , в който ясно и точно да е упоменато какво може и какво не може да се прави по дадена машина.А производителите ще пратят документация , но една малка част да остане при тях - по този начин те се застраховат срещу българския начин на мислене.Така че 95 % от бъдещите ремонти ще се правят в България , а само малка част , които изискват познания различни от тези , които са предоставени , ще се извършва в чужбина.Към тези 5 % ще се прибави и модернизацията на машините , който процес е логично да се извършва в завода производител при тамошните условия.
Надявам се да си ме разбрал.
Тук тънкостта на въпроса е разковничето на проблема.Вие сте си в правото да кажете: "След като нямаме документация , не знаем какво да направим и няма да го направим!" , но другите казват: "Ами ако ви я изпратим , вие ще злоупотребите с нея!". Така и двете страни са прави всяка за себе си , но това не подобрява с нищо положението.Решението е едно - финансови средства.
С тях ще се купи лиценз (съвсем без продадени права не може) , ще се подпише един нормален дововор , в който ясно и точно да е упоменато какво може и какво не може да се прави по дадена машина.А производителите ще пратят документация , но една малка част да остане при тях - по този начин те се застраховат срещу българския начин на мислене.Така че 95 % от бъдещите ремонти ще се правят в България , а само малка част , които изискват познания различни от тези , които са предоставени , ще се извършва в чужбина.Към тези 5 % ще се прибави и модернизацията на машините , който процес е логично да се извършва в завода производител при тамошните условия.
Надявам се да си ме разбрал.


Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Липсата на документация за ремонтния персонал е основната причина в депо Подуяне да не успяват да се справят и да усвоят ремонта на 46 200 и 44 001/002. Политиката на "Кончар" е такава, че да си стиска папките и да ни държи зависими. Ако бъде изискана документацията и се започне усвояване на ремонтния процес чрез курсове за квалификация, то със сигурност има много кадърни колеги в Подуяне, които ще се наемат и ще започнат да правят случайни и планови ремонти на синята техника. Сега за всяко влизане в "Кончар" се плащат по сума пари, та дори машината да е влязла за едно болтче някъде или прекъснат проводник. Пак ще напомня за кран-машинистите Д2 и Д3, чиито ремонт възлиза на над 1000 лева и ги връщат по няколко пъти за рекламации. В Пловдив например има 4 бр. "Кончар"-ски кран-машинисти уж от ремонт, които така веят от регулатора, че можеш да ги чуеш дори и да си на 5 метра от машината. Но парите им са взети. И това е само един от примерите, а колко много са те...
64.19
Информация
Модератори