Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Да споделя тук впечатления , направени при пътуването ми в съседна Румъния.Нашият форумец Rexkos също бе там и реших да отделя време хем да обиколим гарата , хем с него да се връщаме към България.

382 навреме бе пристигнал в Русе , след разкачането на вагоните за вътрешно съобщение и руската група , ето този състав отиваше в Букурещ.Тъй като не си бях взел спален вагон , трябваше да пътувам в седящата 43-ка , която дори беше и смесена ("Aby").
След прегарирането на вагоните , влакът потегли с близо час закъснение от Русе , понеже румънският дизел , докарал международният влак от Praha hl.n. се върна изолиран до Giurgiu N. , за да докара друг международен влак - този път от Минск за Варна , пътуващ под номер 1003.След като бяха откачени белоруските вагони , дизелът се изтегли и за тях начело застана 44139-4 , снимка при закачането на локомотива.
Тъкмо влязох в 43-ката , когато заключиха вратите и машите митничари провериха документите на пътниците във вагона , след което тръгнаха към спалните.Половин час по - късно същото направиха и румънските митничари и едва след качването на превозната бригада , влакът потегли с близо час закъснение.
През Моста на дружбата скоростта е ниска , аз се подадох на прозореца и съжалявам , че не успях да направя снимки на Дунав и спящият Русе , чийто светлини се отразяваха на меката повърхност на реката.Тъмните облаци , закриващи луната и тракането на преминаващия по моста влак , особено в такъв времеви диапазаон , карат косата да настръхне пред гледката , която се открива.
В крайна сметка закъснението се запази и до Giurgiu N. , на нея се качиха още няколко пътници и се смени превозната бригада.Една снимка на гарата и друга на нощуващ румънски дизел на 2-ри коловоз.След като влакът бе проверен от някакви момчета с надпис "Politia" отзад на фанелките , потеглихме към румънската столица.Почти през цялото време спах във вагона , който между другото се напълни предимно с румънци.В моето отделение имаше 2 чужденки - испанки и единствените българи бяхме аз и още една жена.Снимки на развиделяване:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633837711330302500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633837711401396250.jpg
До Bucuresti Nord закъснението така не бе избито и в крайна сметка пристигнахме там към 6:40.Снимка на някакъв влак , излизащ по това време от гарата.
С Rexkos се видяхме на перона и докато си почивах от пътуването , решихме малко да се разходим и да направим снимки:
- 382 , който се готвеше да потегля.Между другото , ми направи впечатление , че няма маневрени локомотиви и всяка машина , докарала даден влак в гарата (Bucuresti Nord е челна по подобие на Варна и Бургас) , после маневрира с вагоните , като бута състава назад;
- снимка на разписанието.

Попаднах и на един експрес за Mangalia.Начело беше тази машина с необичайно дълъг номер , ето и фотографии на вагоните:
външен вид;
за спомен;
интериор на второкласен вагон;
в друг вагон забелязах бар , вижда се в другия край.Впечатление прави , че в салона има плазмени телевизори , който занимават хората по време на пътуването.

Снимка за спомен на гарата.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Втората част съм я разпределил по подвижен състав.
1. Локомотиви.
- 41 0147-3 с експресен (УБВ :D ) влак от Timisoara;
- 41 0717-3 с влак от Arad;
- 41 0829-6 , теглещ композиция от Ploiesti Sud;
- 41 0858-5 , теглещ нощен влак от Timisoara Nord.Направи ми впечатление , че от 11 вагона , 7 бяха спални или кушети.
- 40 0336-3 тегли влак от Pitesti;
- 45 0324-9 начело на бръз нощен влак от Timisoara.В рамките на час , на гарата пристигнаха цели 3 влака от този град;
- 45 0348 -8 с двуетажен състав от Buzau;
91 53 0 477 054-7 с влак от Vatra Dornei.Композицията беше не внушителна , а направо колосална.Клип при влизането на влака в гарата.

- 62 0891-2 тегли композиция от Satu Mare;
- 62 1091-8 с влак за Urziceni;
- един гръмогласен "звяр" оглася района на гарата;

2. Мотриси.
Засякох на два пъти румънско DESIRO - първият път мотрисата обслужваше влак за летището (една снимка за спомен и друга странично на DESIRO-то) , а втория път мотрисите бяха две и обслужваха влак от Craiova.Снимка отвън , друга на табелата с дестинацията и трета на интериора.
А това може би е най - екстравагантното нещо , на което попаднах.Даже не разбрах за къде отива , а Rexkos предположи , че може би обслужва пътнически влак.

3. Вагони.Поне се нагледах на какви ли не - от спални и кушети , до седящи , че чак и двуетажни.Карам по ред:
първокласен в композицията от Timisoara;
външен вид;
номера;
коридор;
за спомен пред табелата;
талигата на друг първокласен в композицията;

- седящ второкласен на влака от Urziceni;
Смесен кушет с първа и втора класа тип "AcBcmee" от Satu Mare.Такива кушети идват у нас , посредством 462 и 463.

Тези вагони са най - луксозните , които видях.На вид индентични на нашите 63-ки с автоматични врати и климатици , снимка на номера и една на талигите.

Първокласен вагон на влака от Ploiesti Sud и талигата му.
Други вагони - такива спални идват у нас , а ето как изглежда талигата на второкласен вагон в състава на влак от Vatra Dornei.

Снимки на двуетажните вагони (тези , които видяхме са модернизирани в ASTRA - Arad:
външен вид;
интериор;
табелата;
номера.
Тоалетната в края на вагона е разделена на мъжко и женско отделение.За да си разберете най - добре за какво става дума , си представете тоалетната в exDB вагон - срещу нея има празно място със седалка.Именно там е другото отделение , като коридорът ги разделя.На вратите са изобразени съответно мъжка и женска фигура.Интересно е , че има и смесени двуетажни вагони - коридорът долу е първа класа , а горе - втора.

Като цялото впечатленията ми от около 20-тина влака , видени от мен - голяма част от тях са с композиции с не по - малко от 10 вагона , всички пълни на 100% , минимум половин час трябва на всички пътници да слязат и да освободят място , за да снимам нормално композицията.Явно хората тук могат и умеят да ползват масово влака в своите предвижвания.И докато у нас , такива гледки се виждат само по празници , в северната ни съседка това е често явление.И което е най - важно - много трудно се намират свободни места , а да си сам в купето е равносилно на илюзия.Последното ми го сподели един кондуктор , а аз се замислих......


Още снимки от пътуването може да видите ТУК.Приятно гледане! :D
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Снимки от пътуването ми до Свиленград с влакове 8627-4647-10141-10144-10114, осъществено на 28 юли 2009. :D

46 238 с БВ 8627 на Стара Загора:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255474

07 020 пристига в гара Първомай с ПВ 10141:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255477

Образцовата спирка Сталево:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255480

Гара Ябълково:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255482

ПВ 10142, теглен от 06 056:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255483

07 033 с товарен влак в гара Димитровград-юг:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255484

Покрай "Неохим"-а:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255485
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255488

Край Черногорово:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255489

Междугарието Нова Надежда - Симеоновград:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255491
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255493
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255494
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255495

Отклонението за 83-та линия в гара Симеоновград:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255497

Междугарието Симеоновград - Харманли:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255500
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255504
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255507
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255508
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255509

Спирка Преславец в междугарието Симеоновград - Харманли:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255502

Гара Харманли:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255511

Междугарието Харманли - Любимец:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255512
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255513
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255518
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255519

Гара Любимец:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255520

ПВ 10141 на излизане от Любимец - може би това, което се вижда на снимката, е причината да не харесвам Дезирата :lol: :
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255522

ПВ 10141 минава през града (Любимец):
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255523
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255525
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255527

Влакът, пристигнал с 20 минути закъснение в Свиленград:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255528 (аах как едни вагони на съседния коловоз ми попречиха да снимам локомотива :evil: )

Eйй го и нашия красавец, хванат в крачка да се прегарира за ПВ 10144 :D :
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255529
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255531

07 028 на втори коловоз:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255532

Самотна 17-ка:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255533

07 020 малко преди да замине с ПВ 10144:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255535

Среща между двамата господари 8) :
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255538

46 205 на гара Пловдив с ПВ 10114:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255547

На спирка Сестримо:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255551

Пълен напред:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255553

Преди Веринско:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255557

Това в България ли е ?
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=255561

Всичките снимки от пътуването ще намерите ТУК.
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Ами какво мога да кажа днес пътувах Габрово - Стара Загора - Габрово, разходката много ми хареса. Двата бързи влака 4640 и 4641 бяха добре населени и чисти. Даже тоалетната на второкласния вагон беше необичайно чиста, бяла, немеришеща на вие знаете какво, с кеф човек да влези вътре. Тръгвам от Габрово до Царева Ливада, нередности много, кондукторката 7 минути пише билет на човек който пътува от Съботковци до Горна Оряховица, приятелките на машиниста и началник влака бяха седнали на кафенце в транспортния отсек и най-нахално си пушеха цигари, това ме възмути, след това забелязах че влака ЕМВто се движи с вдигнат преден пантограф, същото за пантографа беше и на връщане. Пристигам в Стара Загора на пръв поглед веднага забелязах нещото което само на снимка съм гледал а именно ЕМВ 31 серия :) , и се зарадвах даже видях и за първи пъттоварачка на БЖК. Влизам в гарата ужас вътре мизерно окъртени отивам до тоалетна която е отдолу в подлеза. Е отвратих са
не стига че пари за вход ми искат, вътре цвета на всичко е жълто, кафяво неопределено, мирише на кофчези по зле и от конските 47ци, а няма дори и течаща вода да отмие мизериите, няма дори и вода на мивките защото липсват кранчета. подлеза от гарата навън към пътя е неизползваем и със решетки. Отвън пред гарата ужасно непотдържано, нямам думи за такъв голям град гарата прекалено мизерна. В града останах очарован ходил съм там преди 7 години доста се е променило доста красиво. А за тоалетната град малък, като Трявна на гарата имат безплатна тоалетна ремонтирана със всичко както трябва да е чиста, приятно ухаеща, на мивката течен сапун и сушоар; и се чудя как може голям град като Стара Загора да е западнал за такива дребни неща :( .
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Имаше една мисъл от преди време , която беше много точна и на място. "По тоалетните на един народ , ще разбереш за неговата култура." - гласеше тя.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

На 14 месеца того пътувах до Одрин с МБВ 491 на командировка. Първото впечатление беше, че е изместен часа на тръгване- наместо 21:33, по ново му е 21:48. В спалния вагон бяха общо 13 пътника, всички без мен чужденци- испанци, англичани и други. Пътуването мина нормално. На Свиленград влака беше с 40 минути вътре (07 031 беше начело). Бързо се мина проверката и потеглихме към Капъкуле. И както си става винаги- набра се закъснение от 70 минути. Пияния турски кондуктор всячески отказваше на шафнера да ми подпише билета с обяснението "че съм българин и не съм от тяхните българи". Как да е мина кандиса и подписа.

Изображение
Изображение
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Аз ако искам да си взема седящо място , без спален вагон , може ли? Понеже нашият седящ е само до Kapicule , а там не знам дали турците прикачват техни вагони.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Седящ няма от 2 години. Има спален и кушет, който се движи само лятото. Седящия в състава на 490/1 е до Свиленград. Оня ден състава беше- 1 спален,1 кушет на БДЖ, 1 спален румънски и 1 кушет турски.

Има два влака Капъкуле- Истанбул освен международния. В 8:15 и 15:30. Води се експрес.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Добре , значи ме принуждават да давам пари за спален вагон.
Нещо евтино ми се вижда Пловдив - Edirne - 13.50 лв със спалния вагон.Колко ли ще струва такъв билет до Istanbul , знаеш ли?
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

13.50 е билета, а спалното място струваше 19 кинта. Трябва да питаш в "Рила"-та. Мисля, че можеш да пратиш запитване за цена чрез e-mail.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ето и моя разказ от вчерашното пътуване до Банско:

В рамките на спонтанен и неразгласен Проект за фотозаснемане и оглед на актуалното състояние на дизелова теснопътна мотриса 82-01, вчера форумна група, състояща се от мен и колегата amon, посетихме Банско и прилежащото му депо.

На отиване, пътуването се извърши с ПВ 16103, който беше в състав само от реновирани вагони, един фурган и теглен от локомотив 77 008.1, който се справи отлично при возене на влака. Влак 16103 се движене навсякъде с аванс от 1 минута и имаше доста места, на които ако имаше какво да се снима, възможностите бяха перфектни.

Първото място, където имаше интересни за снемане неща, беше гара Аврамово, която между другото е обновена - ето снимка:

Обновената гара Аврамово

Тук чакахме среща с ПВ 16104, теглен от лок. 75 006.7, който също беше на време. Направих и една Близка снимка на локомотива.

Докато чакахме срещата с Пв 16104, аз заснех Пулта на 77 008.

В Банско след проекта, с колегата изпихме по една бира в гаровото заведение, което е собственост на НК "ЖИ", жп. секция Пловдив. Тук искам да се похваля както от обстановката и цените, така и от перфектното обслужване, което предлага кръчмарят и колежките му. Блазя на такива хора.

На връщане, пътуването се осъществи с ПВ 16106, който отново беше с локомотив 77 008.1 на чело и състава от 16103. По време на пътуването се запознах с един студент от ТУ - София, който дочу разговорите ни за машини и се престраши да разкрие, че е жп. любител. Разговорите преминаха около въпроси, свързани с железниците и една негова мечта, която малко по - късно се осъществи. Студента, на име Тодор разказа, че редовно преглежда и този и другия форум, като сподели, че "Локфорума" е в пъти по - добър от "онова място", но до тук за да не правим качамаци пак.

На гара Костандово изчакахме среща с ПВ 16107, като престоя тук беше по КР. - 14 мин. От тук надолу направих и едни от най - хубавите снимки.

Докато чакахме време, направих една Снимка на Тодор в кабината на 77 008.1, която машина днес за втори път снимам :lol:

Пътуването от Костандово до Септември премина в интересни разговори между мен и локомотивната бригада, която даде много интересни идеи за снимки. Направиха се и три клипа, но поради големината имза сега не са качвани.

Направих и една снимка на Километър 16+100, на който прелез се бе събрала прилична опашка от чакащи преминаването на влака автомобили. От някои от колите ни снимаха.

През деня, работна група бе сменяла релси в участъка сп. Цепина - Костандово, поради което имаше Намаление 10 км/час.

След сп. Цепина направих една снимка на влака на едно от хубавите за снимане от машината назад места.

Следващата снимка беше при влизане в гара Варвара

В гара Септември, влакът пристигна съгласно изменението в 19:52, от където групата се събра отново и с новият член на спотърската гилдия - студента Тодор се отправихме към нормалнорелсовата гара в Септември.

Към София, пътуването продължи с УБВ 8602, който поради липса на второкласни вагони имаше включени първокласни серия 15-63 вагони, които се водеха съответно №2 и №4. Тоест брояха ги за второкласни. Влакът се теглеше от 46 231.7, като на Септември пристигна с 37 мин. и с толкова влезе в Подуяне. Пътуването премина гладко.

На гара Пд, основната група слезе, взехме си довиждане с Тодор и се отправихме към трамвая.
_______________________
*Пътуването в кабината в у-ка Костандово - Варвара е извършено с карта ПТПС №0635 от лицето М. Евстатитев.
64.19
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Малко фотоси от пътуването до Стара Загора. Регионален исторически музей, който по ми прилича на някой МОЛ. Интересна чешмичка. На това му казват "повръщащите цветя", използват се за поливане. Сградата на Общината. Интересен часовник. Паметник на загиналите във войните. А това е първият положен камък при строежа на града. Донесени от някъде останки от нещо: линк1, линк2, линк3. Доста интересен ми беше този шах, който е безплатен и всеки може да играе на него. Снимки на тролеи: ЗИУ1, ЗИУ2, Шкода.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Впечатление от направеното днес пътуване с едно необичайно влакче.

Последни метри делят бягащите по алеята форумци от перона на гара Пионер.Понеже бяхме малко позакъснели , в последния момент си взехме билети и се настанихме в едно от двете вагончета.Малко след като заключиха вратите , влакчето , теглено от локомотив 94-02 потегли.
Учудващо , половината в нашия вагон бяха възрастни хора - баби и дядовци , довели внучетата си да пътуват с влака.Една от бабите , освен с внучето , пътуваше и с две нейни приятелки , като през цялото време си разказваха истории.Ето как изглежда интериора на вагона.Освежените цветове с картинките отстрани радват децата , но прозорците са идентични като тези на реновираните вагони от линията Септември - Добринище - не се отварят , а се отваря само горната част и то съвсем малко , колкото с мъка да си подадеш ръката.Снимка при излизането от гарата.
Следваше намалението от 5 км/ч заради прелеза , клип при преминаването оттам.Веднага след това влакчето ускори и навлезе в тунела.Една снимка и клип от преминаването.
Малко след тунела започнаха големите криви.Разлистените дървета създаваха усещането за неповторимост , а песента на птичките се смесваше с шума от локомотивчето.През сп. Снежанка минахме транзит и минута след това навлязохме в района на гара Панорама.След спирането на влака , вратите бяха отключени и пътниците имаха време да разгледат района и да видят откачането и въртенето на локомотива.Снимки от гарата:
- при пристигането;
- откачане;
- локомотивът преминава по втори коловоз;
- обръщането на стрелката;
- машината се прегарира и идва за закачане на състава;
- прикачването;
- в минутата преди потегляне;
Направих и два клипа , докато траеше престоят на гара Панорама:
клип 1;
клип 2.

С приканянето на служителя , пътниците влязоха отново във вагоните.Ние също се качихме и само секунди след заключването на вратите , потелихме обратно.Детските песнички , които звучаха от уредбата в салона сега бяха усилени и залушвайки се в тях , се потопихме в спомените си , когато сме били деца.
На гара Пионер бяхме навреме , една снимка на композицията и друга на пулта на локомотивчето.А ето как изглежда билета.Малко след като направихме снимки се разходихме из парка и заснехме входния светофор на Пионер.

Пожелавам на всеки , които идва към Пловдив и има възможност , да попътува с това влакче.Ако не нещо друго , то поне ще се почувства с няколко години по - млад. :D
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация