

43 308 може да е всичко друго, но не и действащ музеен експонат.
Експонат от музея на ТНТМ...
И на мен ми е интересна заради уникалната кръстоска между няколко серии, но не може да се превъзнася по този начин.
Същото е и с 42 100, 41 100, 32 055/56, 60 и т. н. Всички са уникални и интересни, но са гавра с техниката и персонала.
Експонат от музея на ТНТМ...
И на мен ми е интересна заради уникалната кръстоска между няколко серии, но не може да се превъзнася по този начин.
Същото е и с 42 100, 41 100, 32 055/56, 60 и т. н. Всички са уникални и интересни, но са гавра с техниката и персонала.


На практика е така, но като си е нестандартен ТПС какво пречи да се движи на разстояния до 200 км от местодомуването? Аз пък от плевенски машинисти разбрах, че имало преди време някакъв майстор, който разменил схемите на всички ГО ЕМВ и при ремонти се налагало да го викат, а той не излизал от близка кръчма, та го карали да оправи ЕМВ. Изобщо...
Тук наистина си е проблем, защото само тоя майстор знае как е оплел схемите, но за 308 си й разбират и мисля, че не е проблем в горнооряховския вилает да се движи - я до Сз с товарачка или ПВ, или пък до Русе. А май ще трябва и машинистите, работещи с такъв нестандартен ТПС да са минали курс за обучение при екстремни ситуации, когато лок е повреден и например са в депо където не могат да им помогнат. В такъв случай ако не могат нищо да направят го закачват на товарен влак в студено състояние и обратно за депото.
Но си мисля, че колкото и да е нестандартен всякакъв ТПС - било то 43 300 или серия 60, важното е, че символизира някакво депо, което го е възстановило и показва възходът му в някакъв момент и е хубаво поне на къси разстояния да може да се движи такъв ТПС - както опожариха 41 103.3 на развозна служба (дали е правела и по 50 км на ден Пд-Ил за няколко курса). Нищо не пречи на 43 308.6 да работи например маневра ГОР вместо 61-ците, които да се използват за маневрени дейности на центр. ГО или както ги използваха на 40101/40104/40115, НО да ръчкат повече... ами че те едва отлепяха от спирките.






Пречи, че трябва да се мисли специално за това и да му се търсят специални влакове. Не може да работи в общия график с другите машини и затруднява работата.Nikss написа:какво пречи да се движи на разстояния до 200 км от местодомуването?
В София така беше с 44 001 и 002. Наложи се да се правят специални графици за тях с подходящи влакове.
МИ дай да обучаваме хора и за всяка 42 100, 43 309, 43 310, 43 307, 32 055 и т. н.? Неслучайно такива гаражни изпълнения са с предимство в оградите.VESO написа:Добре би било "попът" да теглеи пътническия сутринта за София и после да го връща.А и както предлагаш ти - да се обучат повече хора , няма да е зле - от малко информация глава не боли.

Администратор
Момчета и уважаеми колеги,
моля укротете страстите, това е дискусионна тема и не е редно и нужно да се караме - всички сме събрани тук от едно - интереса, свързан с железниците и подвижния състав.
Поразчистих тимата от спора, нека дискусията продължи в умерен и приятен за четене тон :_)
Администраторът
моля укротете страстите, това е дискусионна тема и не е редно и нужно да се караме - всички сме събрани тук от едно - интереса, свързан с железниците и подвижния състав.
Поразчистих тимата от спора, нека дискусията продължи в умерен и приятен за четене тон :_)
Администраторът
64.19

Тодоре, колкото и да им обясняваш, няма да зацепят нищо. Тия хора никога не са ремонтирали локомотив за да разберат, че откриването на ел. повреда в самоделка като тия е мъчение за ремонтиращия. Не може да го разберат и те си баят едно и също.bdz46 написа:Пречи, че трябва да се мисли специално за това и да му се търсят специални влакове. Не може да работи в общия график с другите машини и затруднява работата.Nikss написа:какво пречи да се движи на разстояния до 200 км от местодомуването?
В София така беше с 44 001 и 002. Наложи се да се правят специални графици за тях с подходящи влакове.МИ дай да обучаваме хора и за всяка 42 100, 43 309, 43 310, 43 307, 32 055 и т. н.? Неслучайно такива гаражни изпълнения са с предимство в оградите.VESO написа:Добре би било "попът" да теглеи пътническия сутринта за София и после да го връща.А и както предлагаш ти - да се обучат повече хора , няма да е зле - от малко информация глава не боли.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Администратор

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Е, толкова ли е трудно да се ремонтира една машина като 308 ? Аз даже съм ЗА да се ремонтира и да се пуска в нормалния график, не само по атракционни пътувания. Ако няма желание от страна на БДЖ за ремонт, от девет кладенеца вода ще изкопаят, само и само да кажат че нещо им има и не става тази машина. Същото четем и тук, няколко мнения по-нагоре...

Администратор
Ремонта на подобни ТНТМ не е чак толкова труден, но понякога се оказва истински ад - примери много. Освен това всяка такава машина е със собствени схемни решения, няма никаква унификация. И в ремонта като видят нещо от сорта на 43 3ХХ или небезизвестните "не машини" 44 064.4, 44 087.5, 44 120.4, 44 134.5, 44 144.4 и други се хващат за главите.
Ремонт на 43 308.6 би можело да се направи и машината да се изпрати или в музея или като резервен локомотив за туристически и атракционни пътувания. Варианти много.
Ремонт на 43 308.6 би можело да се направи и машината да се изпрати или в музея или като резервен локомотив за туристически и атракционни пътувания. Варианти много.
64.19

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Администратор
Ами да започнем с какво им няма!БДЖ написа:Би ли обяснил какво им е на въпросните машини ? Аз лично не съм наясно.
Всичките те са удряни, палени и след което възстановявани къде по ЖПЗ, къде по депа. Факта, че се е възстановявало на парче и без предварително изготвена уеднаквена за всички машини документация ги прави нерентабилни за поддръжка на този етап.
64.19
Информация
Модератори