Конструктивно, локомотив 43 308.6 представлява смесица между ДЛ 07, ЕЛ 43, ЕЛ 44/45 и фрагменти от кабината на ЕМВ 32.
Конструкцията на командните кабини е взаимствана от ДЛ 07 като са обособени два поста в двата края на локомотива с удобно остъкляване и осигуряване на ергономия на локомотивната бригада.
Пултовете за управление са изпълнени с малки разлики, сходни с тези на серия 43. На левия приборен панел е монтирана комплексна сигнализация за прегряване на отделни възли и задействане на конкретни защити. На приборните панели са премахнати ел. скоростомерите като ненужни. Отоплението на кабината се извършва от два калорифера, монтирани хоризонтално под пулта - по един за помощника и машиниста. В кабините се влиза през една врата, разположена на задната стена от междинен преходен коридор, от който се излиза навън през две въртящи се врати, разположени на външните стени на коша или в машинното помещение през две врати, разположени по една в двата края на всеки коридор - проходен и непроходен.
Разположението на апаратите конструктивно е изпълнено както при серия 43, като пневмотаблото е разположено във второто преддверие и за обслужването му няма нужда да се влиза в машинното помещение. В другото преддверие са разположени зарядното устройство, електрически шкаф с автоматични предпазители и релета, на който са монтирани и АП 832 "Акумулаторна батерия", както и АП 842 "Помощен компресор". Изградените междинни преддверия осигуряват добра шумо и топлоизолация на кабините, което е предпоставка за повишаване комфорта при обслужване на локомотива.
Механичната част на локомотива е съставена от две двуосни талиги, идентични с тези на серия 44/45, които позволяват движение със скорости до 130 км/час.
Електрическото силово оборудване се състои от два пантографа тип 25LSP4(идентични с тези на 44/45), главен въздушен прекъсвач DVV25B, локомотивен трансформатор LTS4/2-25, силови токоизправителни блокове тип DIUS ALPHA и спомагателни тиристоризирани полууправляеми токоизправителни мостове. Реверсивните и токоизправителните шкафове са еднакви с тези на серия 43. На локомотива не е монтирана реостатна спирачка, поради което той е причислен към серия 43. Тяговите двигатели са шестполюсни колекторни постояннотокови - тип 12AL4446IP
Спомагателното оборудване се състои от два вертикални вентилатора за охлаждане на тяговите двигатели на всяка талига, по един хоризонтален вентилатор за охраждане на прилежащия токоизправителен шкаф и изглаждащ реактор, еднофазна маслена помпа за циркулация на трансформаторното масло през охлаждащите кръгове и два бързооборотни трицилиндрови двустепенни компресора тип К-200.
Локомотив 43 308.6 беше в експлоатация до 2006 г., когато бе спрян за бандажи и повече не го видяхме в движение. Въпреки многото предимства и удобства на машината, в Локомотивно депо Горна Оряховица се отказаха от извършване на ремонт и връщането му в експлоатация. Така още един интересен екземпляр от нашето локомотивно стопанство е обречен да си отиде безславно след като над 20 години е возил безаварийно влакове.
Ето снимки:
1. Общ вид

2. Общ вид(автор: Николай Петракиев)

3. Пулт за управление
