

Глобален модератор
Един работещ ГАНЦ!, http://images26.snimka.bg/005879186.jpg 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Да от там е ... но пък една жива реликва вече, достатъчно се е трудил от 70-седемсетте години на миналия век та до днес!, а и вижда се ДОСТОЕН-дежурен!,. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
На мен ми е интересно , ако се наложи , от къде се намират части за поддръжката на този "мохикан".
Единствените негови събратя , които все още потропват по релсите се намират в Русе.Не знам само какво се е случило с една друга 51-00-ца.Тя се намира в Белово и доколкото са ми казвали , е със стария си номер.


Глобален модератор
Каквото е събирано през годините, и каквото е останало иначе се славят като доста безпроблемни по време на експлоатация. От 1986-та до 1996-та е периода в който аз работих на тях, не помня тежки аварии. Естествено сработването на двигателя и минаването през определените ремонти. Доста колеги доволни от работата си на тях, казват "Ганчо е славна машинка". А за машината в Белово съм чувал, че я прибират в някое от халетата на завода по навътре, защото стоеки в нейното си хале пак била изложена на посегателства. Чу се и че била продадена, но кое вярното не мога да кажа.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Не съм съгласен с тази теория.Работил съм и на двете серии и категорично казвам че с 51 серия се прави по бързо маневра защото при обръщане на хода при 52 серия трябва да се спре и тогава да се обърне хода заради зъбната предавка,докато на 51 на "О" позиция може да се превключи и само щом спре лок. веднага да набираш позиции за тръгване обратно.В разпределителните гари точно затова се ползваха 51,а при маневра скоростите са ниски..При добра центровка на ДВГ,7-степенното устройство за оборотите и възбуждането на генератора 51 е много пъргава.Много по добре са поставени контролера ,спирачката за лок./кран-машиниста/,влаковия кран машинист D 2,стола е подвижен и си го гласиш,при 52 не е чак толкова удобно.При 51 серия неудобство е следенето и пълненето на разходния резервоар,при използване на всичкото гориво ,после трябва да се обезвъздушават 16 цилиндъра,понякога 2 часа работа.При 52 е по удобна лостовата система на спирачката за обслужване,но на всяка смяна трябва да се пълнят масленките на ходовите щанги.
Проблемни неща по 51 са довели до предпочитане на 52 серия да остане и това са по лекия ремонт на моторите,опростена спирачка и др./не всичко знам/са нещата взети като база за решенията на началниците.
Проблемни неща по 51 са довели до предпочитане на 52 серия да остане и това са по лекия ремонт на моторите,опростена спирачка и др./не всичко знам/са нещата взети като база за решенията на началниците.
На 51 серия калодките бяха специални,бяха направени така че захващаха бандажа и реборда и по този начин се увеличаваше повърхността на сцепление.По късно започнаха преработки за да се ползват вагонни калодки.Но това не е само за 51 серия,когато 1983 г.Лакпром в Световрачене закупи 52 серия,фабрично бяха такива калодки и купуваха от Кремиковци калодки които се ползват на ТГМ и ТЕМ,но им се видяха скъпи.По късно и там се почна с обикновени калодки ,които някой път се сваляха от вагони ,когато свършеха,а износените се монтираха на тяхно място.

Администратор


Администратор
На локомотив 51 008.1 се извършва ремонт в депо Русе и вероятно ще тръгне да обслужва влакове.
51 010.7 работеше гарова маневра на Русе разпределителна.
51 021.4 онзи ден хайлазуваше в депо Русе пред ветрилообразното хале;
51 049.5 беше деповска маневра в депо Русе;
Ето снимка на 51 008.1 в ремонта в Русе:

51 010.7 работеше гарова маневра на Русе разпределителна.
51 021.4 онзи ден хайлазуваше в депо Русе пред ветрилообразното хале;
51 049.5 беше деповска маневра в депо Русе;
Ето снимка на 51 008.1 в ремонта в Русе:

64.19

Информация
Модератори