Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Един работещ ГАНЦ!, http://images26.snimka.bg/005879186.jpg :lol:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Много сполучливо е уловен с пушещия комин! Снимката от КЦМ-то ли е? :D
Жалко , че машината не идва към Пловдив , а стои само в комбината.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Да от там е ... но пък една жива реликва вече, достатъчно се е трудил от 70-седемсетте години на миналия век та до днес!, а и вижда се ДОСТОЕН-дежурен!,. :wink:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

На мен ми е интересно , ако се наложи , от къде се намират части за поддръжката на този "мохикан". :? Единствените негови събратя , които все още потропват по релсите се намират в Русе.Не знам само какво се е случило с една друга 51-00-ца.Тя се намира в Белово и доколкото са ми казвали , е със стария си номер.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Каквото е събирано през годините, и каквото е останало иначе се славят като доста безпроблемни по време на експлоатация. От 1986-та до 1996-та е периода в който аз работих на тях, не помня тежки аварии. Естествено сработването на двигателя и минаването през определените ремонти. Доста колеги доволни от работата си на тях, казват "Ганчо е славна машинка". А за машината в Белово съм чувал, че я прибират в някое от халетата на завода по навътре, защото стоеки в нейното си хале пак била изложена на посегателства. Чу се и че била продадена, но кое вярното не мога да кажа.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 6:53 pm
Местоположение: Шумен

Мнение от SON_OF_JUDAS »

Преди години е имало спор коя серия да остане 52 или 51 . Гарите обслужвани от 52ра били много доволни защото локомотивите правели много бързо маневрата. А това е, защото в 52рата серия няма регистриращ скоростомер, следователно машинистът превишава и за това се постига резултат за по кратко време.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
ман.локомотиви

Мнение от shotik »

Не съм съгласен с тази теория.Работил съм и на двете серии и категорично казвам че с 51 серия се прави по бързо маневра защото при обръщане на хода при 52 серия трябва да се спре и тогава да се обърне хода заради зъбната предавка,докато на 51 на "О" позиция може да се превключи и само щом спре лок. веднага да набираш позиции за тръгване обратно.В разпределителните гари точно затова се ползваха 51,а при маневра скоростите са ниски..При добра центровка на ДВГ,7-степенното устройство за оборотите и възбуждането на генератора 51 е много пъргава.Много по добре са поставени контролера ,спирачката за лок./кран-машиниста/,влаковия кран машинист D 2,стола е подвижен и си го гласиш,при 52 не е чак толкова удобно.При 51 серия неудобство е следенето и пълненето на разходния резервоар,при използване на всичкото гориво ,после трябва да се обезвъздушават 16 цилиндъра,понякога 2 часа работа.При 52 е по удобна лостовата система на спирачката за обслужване,но на всяка смяна трябва да се пълнят масленките на ходовите щанги.
Проблемни неща по 51 са довели до предпочитане на 52 серия да остане и това са по лекия ремонт на моторите,опростена спирачка и др./не всичко знам/са нещата взети като база за решенията на началниците.
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 6:53 pm
Местоположение: Шумен

Мнение от SON_OF_JUDAS »

Все пак благодаря за пояснението. За 51ва серия също ми казаха, че заводски са с една цяла калотка, а ние сме ги преправили с такива от вагон.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
калодки

Мнение от shotik »

На 51 серия калодките бяха специални,бяха направени така че захващаха бандажа и реборда и по този начин се увеличаваше повърхността на сцепление.По късно започнаха преработки за да се ползват вагонни калодки.Но това не е само за 51 серия,когато 1983 г.Лакпром в Световрачене закупи 52 серия,фабрично бяха такива калодки и купуваха от Кремиковци калодки които се ползват на ТГМ и ТЕМ,но им се видяха скъпи.По късно и там се почна с обикновени калодки ,които някой път се сваляха от вагони ,когато свършеха,а износените се монтираха на тяхно място.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Две години след като за последно го видях, 51 049 е във все така добро техническо, хигиенно и естетическо състояние. Вчера както и при посещението ми преди две години, 51 049 беше деповска маневра в депо Русе.

Ето снимка на кабината:
Изображение
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Може да се отбележи, че има 7 представители на тази серия в Русе, като един от тях е на ГПР ;)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Много ме радват ганцовете... доколкото знам са останали 51 009, 51 010, 51 021, 51 049, 51 052, 51 061 и 51 072. Кой от тях е ГПР? :D А по едно време чувах нещо за 51 008, но дали правилно съм разбрал или е потънал вдън земя? :?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На локомотив 51 008.1 се извършва ремонт в депо Русе и вероятно ще тръгне да обслужва влакове.

51 010.7 работеше гарова маневра на Русе разпределителна.

51 021.4 онзи ден хайлазуваше в депо Русе пред ветрилообразното хале;

51 049.5 беше деповска маневра в депо Русе;

Ето снимка на 51 008.1 в ремонта в Русе:
Изображение
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Общата бройка при това положение е 8 броя. 8) Страхотно. :P
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 6:53 pm
Местоположение: Шумен

Мнение от SON_OF_JUDAS »

Ето и от мене 51 021 заснет на същата дата:
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Маневрени дизелови локомотиви | Shunting diesel locomotives”

Информация