Мнения: 44
Регистриран на: Вто Сеп 25, 2007 5:02 pm

Мнение от Димитър »

Тази мотриса ми харесва :lol: . Няма ли някаква възможност да я възстановят :roll:
Само дете би повярвало на такова нещо, че работите могат да се оправят за 800 дни.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Димитър написа:Тази мотриса ми харесва :lol: . Няма ли някаква възможност да я възстановят :roll:
Възможност има, но няма пари. Засега в програмата за възстановяване не е включена 18-ка.
Инак 18.01+218.01+118.01 е в добро състояние и се пази в депо ГО. Проблемът е в дизеловия двигател, който най-вероятно трябва да се смени.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес от виртуалното, в реалното преминахме чрез започване на 1-ви етап по възстановяване като стационарен експонат на 18-011/711/411, намираща се в депо Подуяне. Със собствени сили, въоръжен с набор почистващи и шлосерско - бояджийски пособия, влетях в кабината на команден вагон 18-411 и започнах. Първо изчистих купищата боклуци, включително спринцовки от по 2 кубика(ясно от какво са), измих хубаво цялата кабина, за което трябваше да сменя 7 пъти кофата с вода и да употребя цели 3 бракувани чаршафа за парцали. След това започнаха другите операции, които като краен резултат дадоха това:

По средата на работата
Изображение

Крайният резултат
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Maрио а челните прозрци защо са свалени - нещо ще се прави по коша край тях ли?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

07 написа:Maрио а челните прозрци защо са свалени - нещо ще се прави по коша край тях ли?
За съжаление са счупени от наркомани - вандали, влизали са в кабината и бяха трошили, имаше и спринцовки - два броя. Явно тая сган не знае що е музейно богатство. На мен много ми е болно за машината, както и, че никъде няма снимка на поне запазен пулт на една от най - масовите ни серии дизел - мотрисни влакове.
64.19
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Браво на Админ-а . :hello1:
Като не може с друго , поне морално да го подкрепим!
Между другото си спомних ,че веднъж се возих на влак от Червена могила през Перник и пустинята до София изпълняван с ДМВ серия 18.
Ама е било бая отдавна!!! :lol:
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Отлична работа! Надявам се скоро да видим този ДМВ в движение.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Поздравления за желанието и положените усилия. =D>
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В рамките на направеното от специализирана форумна група, посещение в Русе, като междинна "спирка" бе набелязан и Транспортния музей, където от скоро се съхранява и е част от музейната сбирка, дизеловия мотрисен влак 1801, бивша собственост на ЖПУ - Горна Оряховица.

Мотрисата е подготвена за излагане като музеен експонат в Локомотивно депо Горна Оряховица и силно впечатление ми направи, че в кабините за управление(които не са отворени за посещения от посетители на музея) няма никакви липси. Няма и преустройства и побългарявания, тъй, че би представлявал особен интерес за запалените по този тип влакове да "надникнат" поне виртуално в тях:

1. Общ вид на мотрисата
Изображение

2. Абстрактно
Изображение

3. Кабина за управление
Изображение
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Браво, браво. Виждаме, че при желание и средства всичко се получава. 8) :P
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Браво, браво. Виждаме, че при желание и средства всичко се получава. 8) :P
18-01 е използвана до 2005 г. от ЖПУ Г. Оряховица. Защо и след това не е продължена експлоатацията и, не съм запознат. Много очарован останах от факта, че е напълно окомплектована, дори бордовата радиостанция са оставили на нея. Скоростомер, гебер, устройство за бдителност "МУСАТ" - всичко е налично. Според мен, при добро желаие можеше да се напънат, да я стегнат, да получи лицензия и да се ползва за туристически и/или бизнес пътувания. Удобните спални кабини, салона и кухнята създават добри предпоставки за един елитен бизнес - влак, който да се отдава на фирми или организации срещу наем и така да се запълва още една дупка в продънения ни железничарски бюджет.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

А не може ли да се отправи предложение за това или вече нищо не може да се направи? Обречена ли е да изгние в музея или ?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:А не може ли да се отправи предложение за това или вече нищо не може да се направи? Обречена ли е да изгние в музея или ?
Не съм запознат със статуна на 18-01 в момента, но ако е направена грубата грешка да бъде подарена, край! Общо взето поне да се надяваме, че практиката на музея да си поддържа експонатите напоследък ще се запази и 18-01 ще се радва на грижи. Хубаво е, че достъпа до кабините и помещенията на 18-01 е ограничен - така няма да има липси или други посегателства от волен или неволен характер.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

И сега ще я оставят да изгние така? Това е много тъпо... по-добре да се движи на атракционни влакове... убеден съм, че ще има много желаещи туристи да се повозят и ще останат доволни. 8) Дано ако не е направена фаталната грешка се вземат мерки и отново премине в режим на експлоатация макар и само когато има туристи - както се прави с парните лок и другият наличен действащ музеен експонат. :)
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

Наистина такава хубава мотриса трябва да влезе в експлоатация ! :)
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация