
Администратор
Жалко за 42 011.lok45111 написа:От hapy_boy_22 и един негов колега научих, че 42 011, от която беше останал гол кош вече е нарязана. Жалко за машината, защото макар и не с оригинални пултове, кошът си беше оригиналния.

А преди 3 години и половина когато ходих до Русия и минавайки през Мездра видях, че в депото имаше 42-ка с оригинален ламинатен кош. Доколкото знам вече е нарязана. Някой знае ли номера й?
Един вагон, ама пълен! (4627)

Администратор

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
ххх
Последно промяна от 44142 на Съб Апр 10, 2010 10:35 pm, променено общо 1 път.

Администратор
КАбината на горната снимка още преседява зад обръщателя на депо София. Доколкото съм проучил съдбата и, вероятно е на машина от 60-ките(61, 63, 64 или 66), но не съм сигурен. В Подуяне преди години също е рязана 42 0ХХ, от нея следи няма. През 1999 г. в Световрачане са нарязани три броя 42 0ХХ заедно с 41 103 - друг уникален за БДЖ локомотив. Като цяло, музейното ни богатство е унищожено поради кризата, обхванала железницата в онези години. Слухове вървят, че в база Долапите в халето се съхранява 42 077, поради което към "БДЖ - ЕАД" ще бъде отправено официално писмо по въпроса и ще бъде поискан достъп на фотограф за заснемането на локомотива, ако наистина същият е запазен.
64.19

Администратор

Тъй като от сайтът , в който съм я видял (http://47424.fotopic.net) , са изтрили галерията с български локомотиви , ето снимката тук:

Познах мястото по хълма с паметника на Альоша , който се вижда на заден план в далечината.

Познах мястото по хълма с паметника на Альоша , който се вижда на заден план в далечината.

Администратор

Нормално е щом е първата да не е доизпипана. Иначе за талигата също е нормално... не бива да забравяме, че лок беше окончателно спрян, когато в един момент се реши, че може да се направи символичен ГПР с части от другите спрени 42 и 150 да върви докато се разпадне. Все пак е уникална, че е със асиметрични пантографи. Да си я карат. Ако мен ме питате 42 са потенциално опасни за експлоатация и трябваше отдавна да са нарязани, а който машинист да попитате освен за 42, ще ви каже същото и за 43, макар, че в депа като Р и Сз това е основната тягова единица. Вместо да модернизират тези станали вече кошници, можеше да ги пратят в Чехия. Как те можаха да си опазят и експлоатират правилно ламинатките? Че дори имат и прототипи на нашите, които са с реостат и всякакви други модификации (ламинатки с асиметрични пантографи, но поставени като на 46-та серия и с реостат). Изобщо там и от тежки катастрофи са успели да ги възстановят и пак си се движат безпроблемно, а тук само защото ламинатните кошове са лесно чупливи и айде веднага в ЖПЗ да им слагат с метална обшивка. Българска работа. Няма оправия в таз държава.
Да оставят 081 и 077 за музейни експонати и да приключват с другите. В ГО докато се движеха 42 ги ползваха за товарачки и бяха добре поддържани, но всички 42 в ГО отдавна са спряни и всичко що е метално по тях е изгнило. А не бяха малко - 10-тина парчета бяха.


Администратор
"Модернизацията" на 42 е една велика глупост и прахосване на държавни пари и ресурси. Една от причините за замяна на кошовете била уж неустойчивостта на стъклопластовия ламинат, пукането на големите панорамни стъкла, вибрациите, както и невъзможността за изправяне след малки удари. Все глупости на килограм. Сложиха металните кошове и какво - машините станаха хептем гробници, неплътни, криви, недоизкосурени, за пултовете да не говоря, че са "сделани с теслой" и само наподобяват иначе хубавия чешщи пулт, познат ни от 44/45.
64.19
Информация
Модератори