Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

От hapy_boy_22 и един негов колега научих, че 42 011, от която беше останал гол кош вече е нарязана. Жалко за машината, защото макар и не с оригинални пултове, кошът си беше оригиналния.
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

lok45111 написа:От hapy_boy_22 и един негов колега научих, че 42 011, от която беше останал гол кош вече е нарязана. Жалко за машината, защото макар и не с оригинални пултове, кошът си беше оригиналния.
Жалко за 42 011. :?
А преди 3 години и половина когато ходих до Русия и минавайки през Мездра видях, че в депото имаше 42-ка с оригинален ламинатен кош. Доколкото знам вече е нарязана. Някой знае ли номера й?
Един вагон, ама пълен! (4627)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Номера не знам, но в Мездра за части са нарязани два броя "ламинатки". Частите от кабините са събрани в едно стайче в 3-то хале на купчина и след дълго ровене може и да се събере един пулт. Доколкото знам за тези двете машини, мездренлии са дали една 43-ка на Варна, но не знам коя точно.
64.19
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

ххх
Гост
Гост

Мнение от Гост »

А някой знае ли коя е 42-ката (останките), която е в депо София.
Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

КАбината на горната снимка още преседява зад обръщателя на депо София. Доколкото съм проучил съдбата и, вероятно е на машина от 60-ките(61, 63, 64 или 66), но не съм сигурен. В Подуяне преди години също е рязана 42 0ХХ, от нея следи няма. През 1999 г. в Световрачане са нарязани три броя 42 0ХХ заедно с 41 103 - друг уникален за БДЖ локомотив. Като цяло, музейното ни богатство е унищожено поради кризата, обхванала железницата в онези години. Слухове вървят, че в база Долапите в халето се съхранява 42 077, поради което към "БДЖ - ЕАД" ще бъде отправено официално писмо по въпроса и ще бъде поискан достъп на фотограф за заснемането на локомотива, ако наистина същият е запазен.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

В Интернет видях снимка на 42024-0 в депо ПО , почти в насипно състояние.Правена е на 23-ти октомври 2002 г. и това е първият път , в който виждам 42-00-ка в Пловдив.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:В Интернет видях снимка на 42024-0 в депо ПО , почти в насипно състояние.Правена е на 23-ти октомври 2002 г. и това е първият път , в който виждам 42-00-ка в Пловдив.
И последния, докарана за части от ГО и нарязана.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

VESO написа:В Интернет видях снимка на 42024-0 в депо ПО , почти в насипно състояние.Правена е на 23-ти октомври 2002 г. и това е първият път , в който виждам 42-00-ка в Пловдив.
Може ли и тук да пуснеш снимката, за да видим и ний? :)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Тъй като от сайтът , в който съм я видял (http://47424.fotopic.net) , са изтрили галерията с български локомотиви , ето снимката тук:

Изображение

Познах мястото по хълма с паметника на Альоша , който се вижда на заден план в далечината.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 141 днес беше ТП в лок. депо Дупница. Според мнението на персонала, като изключим заварката на петата на тягата, машината е една от най - здравите откъм ел. част. В същото време 42 184 се подвизаваше на пътническия влак за Дупница.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

По форума четох , че именно тази заварка създава предпоставка за сериозен инцидент и поради това машината не я пускат за обслужване на пътнически влакове.Сега като я спрат от движение , е редно 140 да поеме щафетата.
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Юли 31, 2007 6:53 pm
Местоположение: Шумен

Мнение от SON_OF_JUDAS »

Днес научих, че на 42 150 едната талига не е разположена симетрично спрямо коша и когато машината обслужва товарен влак неправилно разпожената талига боксува. И същата машина има някой разлики в схемите от другите 42 100 и е първата модернизирана в София.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Нормално е щом е първата да не е доизпипана. Иначе за талигата също е нормално... не бива да забравяме, че лок беше окончателно спрян, когато в един момент се реши, че може да се направи символичен ГПР с части от другите спрени 42 и 150 да върви докато се разпадне. Все пак е уникална, че е със асиметрични пантографи. Да си я карат. Ако мен ме питате 42 са потенциално опасни за експлоатация и трябваше отдавна да са нарязани, а който машинист да попитате освен за 42, ще ви каже същото и за 43, макар, че в депа като Р и Сз това е основната тягова единица. Вместо да модернизират тези станали вече кошници, можеше да ги пратят в Чехия. Как те можаха да си опазят и експлоатират правилно ламинатките? Че дори имат и прототипи на нашите, които са с реостат и всякакви други модификации (ламинатки с асиметрични пантографи, но поставени като на 46-та серия и с реостат). Изобщо там и от тежки катастрофи са успели да ги възстановят и пак си се движат безпроблемно, а тук само защото ламинатните кошове са лесно чупливи и айде веднага в ЖПЗ да им слагат с метална обшивка. Българска работа. Няма оправия в таз държава. :evil: Да оставят 081 и 077 за музейни експонати и да приключват с другите. В ГО докато се движеха 42 ги ползваха за товарачки и бяха добре поддържани, но всички 42 в ГО отдавна са спряни и всичко що е метално по тях е изгнило. А не бяха малко - 10-тина парчета бяха.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

"Модернизацията" на 42 е една велика глупост и прахосване на държавни пари и ресурси. Една от причините за замяна на кошовете била уж неустойчивостта на стъклопластовия ламинат, пукането на големите панорамни стъкла, вибрациите, както и невъзможността за изправяне след малки удари. Все глупости на килограм. Сложиха металните кошове и какво - машините станаха хептем гробници, неплътни, криви, недоизкосурени, за пултовете да не говоря, че са "сделани с теслой" и само наподобяват иначе хубавия чешщи пулт, познат ни от 44/45.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически локомотиви серия 42 и 42 100 | Electric locomotives series 42 and 42 100”

Информация