Актуална информация от днешното ми пътуване до Перник през Волуяк. На гарата в Костивброд бях в 8 без 2-3 минути. Малко след това пристигна ПВ10206, обслужван от 32101/102. ЕEлектричката не тръгваше, защото чакаше да се размине с ПВ10205, с мездренската 45174. Влакът беше съставен от 3 вагона. Първият беше второкласен купеен 50 серия, вторият безкупеен 17 серия и третият 1/2 класа жълто-син EX-DB. Аз се качих в последния вагон и си намерих празно купе-салон в първокласното отделение. Казвам купе-салон, защото няма прегради, т.е е полуобщо. Но като цяло ми хареса. Беше много чисто, дори имаше и килим. На Волуяк бяхме навреме. Снимка оттам. След 2 минути трябваше да пристигне влакът ми за Перник. Влакът нещо мъничко се позабави, докато през това време на 1-ви коловоз спря мездренският 43555. Около 4 минути след това на 2-ри коловоз с 6 минути закъснение пристигна ПВ60275 за Перник, теглен от софийската 61012. Качих се във влака.Деж. ръководител даде сигнал и влакът потегли. Сега да кажа нещо за влака. Беше само с 1 вагон (17 серия безкупеен). Беше 100% пълен. Имаше правостоящи хора, а аз едвам си намерих място. Да спомена и природата. С една дума - уникална. Това е след сп. Хераково, а след Храбърско природата е още по-уникална. По пътя има скали и тунели. Но наяве състоянието на железния път е в пълен контраст с красивата природа. Имаше много намаления от 40, 25, 15, че и на малко места даже и 10. По същестенното намаление от 40 km/g беше между РП Бригадир и сп. Хераково. След Хераково се движехме сравнително добре. На сп. Златуша слязоха не малко хора и населеността във влака беше около 60%. След сп. Радуй да вече беше не повече от 25%. След Разменна във влака имаше не повече от 7-8 човека.Снимка на природата от сп. Радуй.
От всичко най-добре впечатление ми направи тунелът преди гара Разменна. Беше доста дълъг и ми е интересно да разбера колко е дълъг. Входният, изходният светофор се намират вътре в тунела. На Разменна бяхме с 3 минути закъснение. Снимки оттам:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958898906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958957031250.jpg
На излизане от гара снимах отклонението за Батановци (61 линия).
След Разменна имаше много намаления. Имаше едно голямо 25 km (около 4 минути) и на места даже беше 10-15 km/h. Придота там също е красива. Снимки от междугарието Разменна-Перник:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959051093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959158750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959200468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959229843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959263437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959292187500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959407500000.jpg
Във въпроснато междугарие няма никакви спирки, но явно преди е имало. Въпросната спирка на снимката в момента е порутена и разграбена.
При влизането в Перник се минава през красив парк:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959434531250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959488906250.jpg
Неизвестно защо на около 300-400 метра преди разпределителната гара спряхме на празно място за 5 минути. Никъде не видях светофори. На централна Перник бяхме навреме. Снимка оттам. В това време се готвеше да потегля за София ПВ50204, обслужван от 32103/104. На 6-ти коловоз се намираше кратка товарна композиция начело с 06012+55206. 61-цата от 60275 откачена бързо и макар и прекалено рано се готвеше да бъде закачена на обратния ПВ60276 за София. И ето че в 10:10, 2ч и 15 мин. преди потеглянето си, локомотивът беше закачен на обратния влак за София:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959681093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959726406250.jpg
Имах около час за да си хвана ПВ50222 за София, затова реших да се поразходя до Батановци с ПВ60101, който пристигна на централна Перник с 15 минути закъснение и беше начело със софийската 45151. Влакът беше само с 2 вагона (един 47 серия и един 15 серия)+фургон. Тъжно е. Недостиът на вагони продължава да бъде осезаем.
Качих се в първия вагон (след фургона) и влакът потегли. Всъщност аз се качих в първокласен вагон 47 серия (10x6 места), но никъде не пишеше коя е класата и нямаше жълта лента над прозорците. Явно от второкласен е бил преустроен в първокласен. Снимки в движение малко след гара Кракра:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959811250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959862343750.jpg
До Батановци закъснението се стопи на 12 минути.Снимка оттам. Следва продължение...
От всичко най-добре впечатление ми направи тунелът преди гара Разменна. Беше доста дълъг и ми е интересно да разбера колко е дълъг. Входният, изходният светофор се намират вътре в тунела. На Разменна бяхме с 3 минути закъснение. Снимки оттам:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958898906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934958957031250.jpg
На излизане от гара снимах отклонението за Батановци (61 линия).
След Разменна имаше много намаления. Имаше едно голямо 25 km (около 4 минути) и на места даже беше 10-15 km/h. Придота там също е красива. Снимки от междугарието Разменна-Перник:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959051093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959158750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959200468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959229843750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959263437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959292187500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959407500000.jpg
Във въпроснато междугарие няма никакви спирки, но явно преди е имало. Въпросната спирка на снимката в момента е порутена и разграбена.
При влизането в Перник се минава през красив парк:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959434531250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959488906250.jpg
Неизвестно защо на около 300-400 метра преди разпределителната гара спряхме на празно място за 5 минути. Никъде не видях светофори. На централна Перник бяхме навреме. Снимка оттам. В това време се готвеше да потегля за София ПВ50204, обслужван от 32103/104. На 6-ти коловоз се намираше кратка товарна композиция начело с 06012+55206. 61-цата от 60275 откачена бързо и макар и прекалено рано се готвеше да бъде закачена на обратния ПВ60276 за София. И ето че в 10:10, 2ч и 15 мин. преди потеглянето си, локомотивът беше закачен на обратния влак за София:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959681093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959726406250.jpg
Имах около час за да си хвана ПВ50222 за София, затова реших да се поразходя до Батановци с ПВ60101, който пристигна на централна Перник с 15 минути закъснение и беше начело със софийската 45151. Влакът беше само с 2 вагона (един 47 серия и един 15 серия)+фургон. Тъжно е. Недостиът на вагони продължава да бъде осезаем.
Качих се в първия вагон (след фургона) и влакът потегли. Всъщност аз се качих в първокласен вагон 47 серия (10x6 места), но никъде не пишеше коя е класата и нямаше жълта лента над прозорците. Явно от второкласен е бил преустроен в първокласен. Снимки в движение малко след гара Кракра:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959811250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934959862343750.jpg
До Батановци закъснението се стопи на 12 минути.Снимка оттам. Следва продължение...
Един вагон, ама пълен! (4627)
След няма и 15 минути чакане на Батановци, навреме дойде ПВ50222 от Дупница, обслужван от 32089/090. За моя голяма изненада първите три секции бяха пълни, а четвъртата беше по-празна и реших да седна в нея. Като минавах между 2 и 3 вагон (междувагонките) мотрисата потегли. Автосцепката така изкърца, че всеки може да си изкара ангелите.
На Перник бяхме навреме. Естествено там се намираше 61012 с влака за София. На Перник разпределителна се разминахме с вертушка начело с 06029, а на Владая пък се разминахме с ПВ50290, обслужван от 32103/104, същата която видях на Перник с ПВ50204. Както вече няколко пъти съм споменавал природата след Владая е уникална. Този път пак направих снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960123437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960219687500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960267500000.jpg
Преди Горна баня направих панорамни снимки на София:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960296093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960338593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960338593750.jpg
Впечатления относно мотрисата, в която пътувах. Беше ужасно. На кривите имах чувството, че всеки момент секцията ще се разпадне. Другите три проблема бяха това, че беше мръсно, возията беше твърда и при потегляне автосцепките много силно скърцаха. Неободимо е на този кокошарник да се направи най-малко един капитален ремонт, ако пък не може, то по-добре да се бракува. Не знам как все още тази мотриса се движи. Изненадващо на централна София бяхме навреме и най-важното - електричката не успя да се разпадне.
Реших да се прибера в Костинброд с ПВ10208, който трябваше да потегли от 4-ти коловоз начело с горнооряховската 44105 и два второкласни вагона (първият 50 серия, вторият 47 серия). Преди да се кача във влака снимах готовият за потегляне МБВ490 начело с 44101. До Костинброд нямаше нищо особено. Влакът пристигна навреме, но на Драгоман ще е с поне 5 мин/з, защото на Костинброд спря на 4-ти коловоз, а това означава, че ще има разминаване, явно с ТВ. Тъй като бързах не изчаках ТВ-то.
Е, това е от мен. Надявам се, че спотингът ви е харесал.
На Перник бяхме навреме. Естествено там се намираше 61012 с влака за София. На Перник разпределителна се разминахме с вертушка начело с 06029, а на Владая пък се разминахме с ПВ50290, обслужван от 32103/104, същата която видях на Перник с ПВ50204. Както вече няколко пъти съм споменавал природата след Владая е уникална. Този път пак направих снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960123437500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960219687500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960267500000.jpg
Преди Горна баня направих панорамни снимки на София:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960296093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960338593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632934960338593750.jpg
Впечатления относно мотрисата, в която пътувах. Беше ужасно. На кривите имах чувството, че всеки момент секцията ще се разпадне. Другите три проблема бяха това, че беше мръсно, возията беше твърда и при потегляне автосцепките много силно скърцаха. Неободимо е на този кокошарник да се направи най-малко един капитален ремонт, ако пък не може, то по-добре да се бракува. Не знам как все още тази мотриса се движи. Изненадващо на централна София бяхме навреме и най-важното - електричката не успя да се разпадне.

Реших да се прибера в Костинброд с ПВ10208, който трябваше да потегли от 4-ти коловоз начело с горнооряховската 44105 и два второкласни вагона (първият 50 серия, вторият 47 серия). Преди да се кача във влака снимах готовият за потегляне МБВ490 начело с 44101. До Костинброд нямаше нищо особено. Влакът пристигна навреме, но на Драгоман ще е с поне 5 мин/з, защото на Костинброд спря на 4-ти коловоз, а това означава, че ще има разминаване, явно с ТВ. Тъй като бързах не изчаках ТВ-то.
Е, това е от мен. Надявам се, че спотингът ви е харесал.

Един вагон, ама пълен! (4627)
Тук ще споделя впечатленията от осъщественото днес пътуване до Панагюрище с мотрисата DESIRO,с което на практика се възстановява движението по тази линия.
Докато с Наско обядвахме на перона на центр.По,към нас се присъедини Mitko_pz.Междувременно разбрахме,че към нас ще се присъединят още ентусиасти за приятна компания и с отличен професионализъм по поставените цели за днес-това бяха Todor,CKD и Ivo,идващи от столицата с 8611.Понеже техния влак закъсняваше,а мотрисата,дошла от Панагюрище,се бе установила на 4-ти челен,направихме снимка пред нея и докато Mitko_Pz и Bdz_bg влязоха вътре да запазят места(10-00-ката беше пълна),аз изчаках на перона експертната група и минута след като влязохме вътре,вратите се затвориха и влакът потегли.
Интересното стана след Филипово.Наистина се чувстваше,че скоростта чувствително е увеличена,по разписание пристигнахме точно навреме на гара Съединение,снимка и на приемното сдание.
Престоят бе една минута,след което вратите се затвориха и влакът потегли.Докато се носихме със значително увеличена скорост през тучните полета,нека разкажа малко за тази отсечка.
Железопътното отклонение за Панагюрище се отделя от главната 8-ма линия при гара Филипово,в северозападна посока.На клона се е възлагало стопанското съживяване на цветущите селища в този край,изиграли важна роля в освободителните борби през 1876-1878г.
Инициативата за построяването на линията идва от населението,което през 1921 отнася с молба към тогавашния мин.преседател Ал.Стамболийски и отговор не закъснява.Със закон от 27.10 с.г. е дадено разрешение линията да се строи като местна железница с концесия на Пловдивския окръжен съвет и общините от Пазарджишка околия.Проектирането е извършено от Дирекцията за проучване на нови ж.п.линии към МС.
По-късно със Закона за разширение на железопътната мрежа и пристанищата от 12-ти март 1923г.,тази линия е влкючена към БДЖ,като е построена с натурална и временна трудова повинност,а отделни сгради и малки съоръжения се възлагат на търг.Поради липса на средства,строителството на линията продължава с прекъсвания до декември 1933г.
Мислите ми спряха със спирането на гара Стрелча.По уредбите,които съобщаваха за всяка станция,разбрах,че е спирка,от която не се издават билети.Снимкa от перона(с Наско
) и на приемното сдание.
Престоят от една минута бе достатъчен и след като се прибрахме отново,влакът потегли към крайната гара.
Да довърша разказа си.Линията е построена с дължина 71.0км,с минимален радиус на хоризонталните криви 250 м и максимален наклон 25 промила.Участъкът от 14-ти септември 2006г. се обслужва от мотрисите серия 10-00 на депо Пловдив,като в последното разписание,тук се движеха композиции,теглени от магистрални 06-00-ци(най-често) и 07-00-ци.
Влакът все повече намали скоростта си.Експертната група се събра в коридора,определен за офис и проведохме съвещание.Установи се следното:
1.благодарение на работниците по подръжка на железния път,скоростта е увеличена двойно,като намаленията от предишни години вече ги няма;
2.сега мотрисата взема разстоянието от По до Пю за час и 35 минути,което е истински своеобразен рекорд,като се има предвид предишното времепътуване от 2 часа и 40 минути;
3.все още спирките по отсечката имат плачевен вид-т.е. има доста неща за довършване.
Снимки на участниците в съвещанието:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938749455781250.jpg
http://bgphoto.net/photos/10515/o632938682246406250.jpg
Бавно и славно влязохме в крайната гара.Снимки оттам:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938718621093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938719275468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938719515000000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938721055312500.jpg
Снимка на обновеното приемно сдание,откъм сцепката на мотрисата и от задната страна,както и една фотография в общ план.
Разгледахме разписанието на стената,от което ясно се виждат 3 чифта влакове на ден.
Помолих Наско да ме заснеме пред цялата тази гледка,след което с Mitko_Pz трябваше да си тръгваме за Пзк с автобус.Сбогувахме се с групата и потеглихме към автогарата.

Докато с Наско обядвахме на перона на центр.По,към нас се присъедини Mitko_pz.Междувременно разбрахме,че към нас ще се присъединят още ентусиасти за приятна компания и с отличен професионализъм по поставените цели за днес-това бяха Todor,CKD и Ivo,идващи от столицата с 8611.Понеже техния влак закъсняваше,а мотрисата,дошла от Панагюрище,се бе установила на 4-ти челен,направихме снимка пред нея и докато Mitko_Pz и Bdz_bg влязоха вътре да запазят места(10-00-ката беше пълна),аз изчаках на перона експертната група и минута след като влязохме вътре,вратите се затвориха и влакът потегли.
Интересното стана след Филипово.Наистина се чувстваше,че скоростта чувствително е увеличена,по разписание пристигнахме точно навреме на гара Съединение,снимка и на приемното сдание.
Престоят бе една минута,след което вратите се затвориха и влакът потегли.Докато се носихме със значително увеличена скорост през тучните полета,нека разкажа малко за тази отсечка.
Железопътното отклонение за Панагюрище се отделя от главната 8-ма линия при гара Филипово,в северозападна посока.На клона се е възлагало стопанското съживяване на цветущите селища в този край,изиграли важна роля в освободителните борби през 1876-1878г.
Инициативата за построяването на линията идва от населението,което през 1921 отнася с молба към тогавашния мин.преседател Ал.Стамболийски и отговор не закъснява.Със закон от 27.10 с.г. е дадено разрешение линията да се строи като местна железница с концесия на Пловдивския окръжен съвет и общините от Пазарджишка околия.Проектирането е извършено от Дирекцията за проучване на нови ж.п.линии към МС.
По-късно със Закона за разширение на железопътната мрежа и пристанищата от 12-ти март 1923г.,тази линия е влкючена към БДЖ,като е построена с натурална и временна трудова повинност,а отделни сгради и малки съоръжения се възлагат на търг.Поради липса на средства,строителството на линията продължава с прекъсвания до декември 1933г.
Мислите ми спряха със спирането на гара Стрелча.По уредбите,които съобщаваха за всяка станция,разбрах,че е спирка,от която не се издават билети.Снимкa от перона(с Наско

Престоят от една минута бе достатъчен и след като се прибрахме отново,влакът потегли към крайната гара.
Да довърша разказа си.Линията е построена с дължина 71.0км,с минимален радиус на хоризонталните криви 250 м и максимален наклон 25 промила.Участъкът от 14-ти септември 2006г. се обслужва от мотрисите серия 10-00 на депо Пловдив,като в последното разписание,тук се движеха композиции,теглени от магистрални 06-00-ци(най-често) и 07-00-ци.
Влакът все повече намали скоростта си.Експертната група се събра в коридора,определен за офис и проведохме съвещание.Установи се следното:
1.благодарение на работниците по подръжка на железния път,скоростта е увеличена двойно,като намаленията от предишни години вече ги няма;
2.сега мотрисата взема разстоянието от По до Пю за час и 35 минути,което е истински своеобразен рекорд,като се има предвид предишното времепътуване от 2 часа и 40 минути;
3.все още спирките по отсечката имат плачевен вид-т.е. има доста неща за довършване.
Снимки на участниците в съвещанието:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938749455781250.jpg
http://bgphoto.net/photos/10515/o632938682246406250.jpg
Бавно и славно влязохме в крайната гара.Снимки оттам:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938718621093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938719275468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938719515000000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632938721055312500.jpg
Снимка на обновеното приемно сдание,откъм сцепката на мотрисата и от задната страна,както и една фотография в общ план.
Разгледахме разписанието на стената,от което ясно се виждат 3 чифта влакове на ден.
Помолих Наско да ме заснеме пред цялата тази гледка,след което с Mitko_Pz трябваше да си тръгваме за Пзк с автобус.Сбогувахме се с групата и потеглихме към автогарата.


Последно промяна от VESO на Съб Май 02, 2009 3:12 pm, променено общо 2 пъти.
И така докато минавахме района на Централна гара с 15 km/h видях как горнооряховската 44113 маневрираше с 4 вагона София-Русе за да бъде закачена към вагоните от Солун за Будапеща. Часът беше 10:05, така че закъснението на 4664 беше над 3 часа. Като минавахме транзит през Илиянци снимах част от вагоните, които в момента са в изолация. До Курило нямаше намаление, но въпреки това скоростта не надвишаваше 70 km/h. След гара Курило имаше фронт около 300-400 м с намаление от 40 km/h.
След като минахме Реброво излязох в коридора и си отворих прозореца, за да подишам малко свеж въздух. Забелязах, че слабо валеше, но дъждът постепенно спираше и накрая спря. Навън беше хладно и студеният лек ветрец бодро лъхаше по лицето ми. Още при влизането в гара Томпсън започна намаление от 40 km/h и това продължи през следващите 500 метра. Снимка, правена по време на намалението.
На Своге 15-минутното закъснение от София се запази. Снимка малко след като излязохме от гара Своге. След това затворих прозореца и седнах в топлото и уютно купе. Седалките бяха меки като възглавница.
Пътят след Своге също е в лошо състояние. Има немалко намаление от 40 km/h. Снимка на входния светофор на Лакатник, както и една много красива гледка от същото място. Малко преди Бов и Лакатник отново имаше по-съществено намаление от 40 km/h. В междугарието Лакатник-Левище пък имаше едно от 50 km/h.
Едно от нещата, които най-много ме впечатлиха, бе острата и дълга крива малко преди сп. Пролет. Там влакът прави завой около 150-160 градуса и след няма и 5 минути минахме Елисейна. Последният път като пътувах на вилата (на 28.08) с Белия Кон влакът спря на Елисейна за връчване на образец, тъй като по път 1 имаше някакъв ремонт. Този път движението вече беше пуснато, но скоростта отново не надвишаваше 70 km/h.
Любимият ми участък от дефилето определено е Зверино-сп. Лютиброд. След гара Зверино, влакът минава през немалък мост над реката Искър и навлиза в тунел 19, след което има сравнително дълго намаление от 40 km/h. Снимки, правени по време на намалението:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947000965625000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001010312500.jpg
След като влакът излезе от намалението и увеличи скоростта си, като чели влязъх в един друг свят, където природата просто не може да се опише. Това започва малко преди РП Черепиш и така продължава да Лютиброд. Там са така наречените красиви черепишки скали. Снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001105937500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001172031250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001248750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001336718750.jpg
И оттук идва хубавато. Въпреки че скоростта не беше повече от 70 km/h, в участъка РП Черепиш-Мездра нямаше никакви намаления. По разписание спряхме на Мездра-юг. Не знам защо този влак спира там, при положение че гарата се намира доста извън града и никой не слиза там, най-много да слезе 1 човек. Учудващо на Мездра 15-минутното закъснение от София се запази, а не се увеличи. Също така хубавото беше това, че нямаше спирания за образец и така нататък. Накратко - ако бяхме тръгнали от София както трябва, в Мездра щяхме да сме навреме, което показва, че е безсмислено да се режат скоростите по дефилето за ГДВ 2007. На Мездра имаше какво да се снима. Още като влизахме в гарата, видях един товарен влак, който беше подпрян на входния светофор откъм 7-ма линия, за да изчака да мине нашият 2611. За съжаление нямах възможност да видя номера на локомотива. Междувременно мездренската 55165, маневрираше с един първокласен вагон серия 40, вероятно за ПВ20204.
И така влакът ми спря на 2-ри коловоз на гарата. Слязох и му направих една снимка. В това време на 1-ви коловоз се намираше мотрисата 32101+32102 от Червен бряг за Монтана, която неизвестно защо стои на Мездра 1 час и 4 минути.
И така приключи вчерашното ми пътуване. Надявам се да ви е харесало.
След като минахме Реброво излязох в коридора и си отворих прозореца, за да подишам малко свеж въздух. Забелязах, че слабо валеше, но дъждът постепенно спираше и накрая спря. Навън беше хладно и студеният лек ветрец бодро лъхаше по лицето ми. Още при влизането в гара Томпсън започна намаление от 40 km/h и това продължи през следващите 500 метра. Снимка, правена по време на намалението.
На Своге 15-минутното закъснение от София се запази. Снимка малко след като излязохме от гара Своге. След това затворих прозореца и седнах в топлото и уютно купе. Седалките бяха меки като възглавница.
Пътят след Своге също е в лошо състояние. Има немалко намаление от 40 km/h. Снимка на входния светофор на Лакатник, както и една много красива гледка от същото място. Малко преди Бов и Лакатник отново имаше по-съществено намаление от 40 km/h. В междугарието Лакатник-Левище пък имаше едно от 50 km/h.
Едно от нещата, които най-много ме впечатлиха, бе острата и дълга крива малко преди сп. Пролет. Там влакът прави завой около 150-160 градуса и след няма и 5 минути минахме Елисейна. Последният път като пътувах на вилата (на 28.08) с Белия Кон влакът спря на Елисейна за връчване на образец, тъй като по път 1 имаше някакъв ремонт. Този път движението вече беше пуснато, но скоростта отново не надвишаваше 70 km/h.
Любимият ми участък от дефилето определено е Зверино-сп. Лютиброд. След гара Зверино, влакът минава през немалък мост над реката Искър и навлиза в тунел 19, след което има сравнително дълго намаление от 40 km/h. Снимки, правени по време на намалението:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947000965625000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001010312500.jpg
След като влакът излезе от намалението и увеличи скоростта си, като чели влязъх в един друг свят, където природата просто не може да се опише. Това започва малко преди РП Черепиш и така продължава да Лютиброд. Там са така наречените красиви черепишки скали. Снимки:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001105937500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001172031250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001248750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632947001336718750.jpg
И оттук идва хубавато. Въпреки че скоростта не беше повече от 70 km/h, в участъка РП Черепиш-Мездра нямаше никакви намаления. По разписание спряхме на Мездра-юг. Не знам защо този влак спира там, при положение че гарата се намира доста извън града и никой не слиза там, най-много да слезе 1 човек. Учудващо на Мездра 15-минутното закъснение от София се запази, а не се увеличи. Също така хубавото беше това, че нямаше спирания за образец и така нататък. Накратко - ако бяхме тръгнали от София както трябва, в Мездра щяхме да сме навреме, което показва, че е безсмислено да се режат скоростите по дефилето за ГДВ 2007. На Мездра имаше какво да се снима. Още като влизахме в гарата, видях един товарен влак, който беше подпрян на входния светофор откъм 7-ма линия, за да изчака да мине нашият 2611. За съжаление нямах възможност да видя номера на локомотива. Междувременно мездренската 55165, маневрираше с един първокласен вагон серия 40, вероятно за ПВ20204.
И така влакът ми спря на 2-ри коловоз на гарата. Слязох и му направих една снимка. В това време на 1-ви коловоз се намираше мотрисата 32101+32102 от Червен бряг за Монтана, която неизвестно защо стои на Мездра 1 час и 4 минути.
И така приключи вчерашното ми пътуване. Надявам се да ви е харесало.

Един вагон, ама пълен! (4627)
Малко информация от вчера,когато с Bdz_bg и 44 134.5 ,направихме една разходка до Панагюрище.
Студеният 4-ти ноември започна доста динамично.Понеже закъснявах за влака,успях да се кача в последния момент,секунди след което вратите се затвориха и 81294 се понесе напред.Докато пътувахме към Филипово огледах мотрисата-беше с номер 10033-2+10034-0-най-новата,зачислена към депо Пловдив.По интериора вътре и разположението на седалките прилича на всички останали,без първите две.Прави впечатление новите светлинни табла,които са монтирани отстрани и отпред-на тях се изписва пълната дестинация,за разлика от старите,на които се посочваше само крайната гара.Но много често тези табла давали грешки и се изписвало невярно съдържание.
На Филипово се качиха доста хора и скоро в мотрисата нямаше свободни места.Кондукторката мина да провери билетите,а малко след това се разходихме до кабината.Интерес представляват чисто новите килимчета до вратите.Помислих си на какво ли ще заприличат,когато по време на зимния период бъдат изпотъпкани от пътниците.
На гара Съеднинение бяхме навреме,снимка оттам.Кондукторката ни предупреди,че ще имаме 20 минутен престой,поради изчакване на тов.влак от Панагюрище,затова решихме да направим малко снимки на гарата:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983537109687500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983537350937500.jpg
и на мотрисата.Точно в този момент се зададе локалният тов.влак от Пю,теглен от 07106-8.След като спря,ние се качихме и нашата мотриса потегли.
Отидохме в предната кабина да се порадваме на състоянието на железния път,но докато спирахме,виждайки плачевния вид на станциите,разбрахме,че все още не са възстановени.На снимката е спирка Овчеполци.Преди години,когато тук се движеха старите композиции,тя беше гара с коловозно развитие и магазия,свидетелстваща за минала товаро-разтоварна дейност.Като цяло природата през Дюленския проход бе много красива,широколистните горички се разреждаха на места с иглолистни,красива гледка бе да се наблюдават през късната есен от една страна с оголените клони и разноцветните килими от листа под тях и от друга със самотно стърчащите борове на някоя отвесна скала.
На Стрелча бяхме с 9 минути закъснение,подпрени от непредвиденото разминаване на Съединение.Разбрахме се на връщане да обсъдим статута и за в бъдеще и само минута,след като пътниците слязоха,мотрисата потегли.
В крайната гара стопихме закъснението на 5 минути и се установихме на 2-ри коловоз.Решихме да направим малко снимки пред приемното сдание:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983539020468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983538795468750.jpg
и пред мотрисата:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983539471250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983540828750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983540383593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983538123281250.jpg
По някое време се прибрахме вътре,понеже вятърът,който духаше при пристигането се усили.Докато хапвахме сандвичите от раницата на Наско,дочакахме тръгването.
Студеният 4-ти ноември започна доста динамично.Понеже закъснявах за влака,успях да се кача в последния момент,секунди след което вратите се затвориха и 81294 се понесе напред.Докато пътувахме към Филипово огледах мотрисата-беше с номер 10033-2+10034-0-най-новата,зачислена към депо Пловдив.По интериора вътре и разположението на седалките прилича на всички останали,без първите две.Прави впечатление новите светлинни табла,които са монтирани отстрани и отпред-на тях се изписва пълната дестинация,за разлика от старите,на които се посочваше само крайната гара.Но много често тези табла давали грешки и се изписвало невярно съдържание.
На Филипово се качиха доста хора и скоро в мотрисата нямаше свободни места.Кондукторката мина да провери билетите,а малко след това се разходихме до кабината.Интерес представляват чисто новите килимчета до вратите.Помислих си на какво ли ще заприличат,когато по време на зимния период бъдат изпотъпкани от пътниците.
На гара Съеднинение бяхме навреме,снимка оттам.Кондукторката ни предупреди,че ще имаме 20 минутен престой,поради изчакване на тов.влак от Панагюрище,затова решихме да направим малко снимки на гарата:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983537109687500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983537350937500.jpg
и на мотрисата.Точно в този момент се зададе локалният тов.влак от Пю,теглен от 07106-8.След като спря,ние се качихме и нашата мотриса потегли.
Отидохме в предната кабина да се порадваме на състоянието на железния път,но докато спирахме,виждайки плачевния вид на станциите,разбрахме,че все още не са възстановени.На снимката е спирка Овчеполци.Преди години,когато тук се движеха старите композиции,тя беше гара с коловозно развитие и магазия,свидетелстваща за минала товаро-разтоварна дейност.Като цяло природата през Дюленския проход бе много красива,широколистните горички се разреждаха на места с иглолистни,красива гледка бе да се наблюдават през късната есен от една страна с оголените клони и разноцветните килими от листа под тях и от друга със самотно стърчащите борове на някоя отвесна скала.
На Стрелча бяхме с 9 минути закъснение,подпрени от непредвиденото разминаване на Съединение.Разбрахме се на връщане да обсъдим статута и за в бъдеще и само минута,след като пътниците слязоха,мотрисата потегли.
В крайната гара стопихме закъснението на 5 минути и се установихме на 2-ри коловоз.Решихме да направим малко снимки пред приемното сдание:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983539020468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983538795468750.jpg
и пред мотрисата:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983539471250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983540828750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983540383593750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632983538123281250.jpg
По някое време се прибрахме вътре,понеже вятърът,който духаше при пристигането се усили.Докато хапвахме сандвичите от раницата на Наско,дочакахме тръгването.
Вече всичко е готово,пътниците започнаха да се качват в DESIRO-то,докато нямаше хора,направихме снимка в салона.
Кондукторката подаде сигнала и мотрисата потегли обратно.Само за по-малко от 5 минути напуснахме района на гарата.Машинистът ни сподели,че ремонтите са изиграли особено важна роля в участъка Панагюрище-Стрелча,в разписание 1996/1997г. времепътуването е било 17 мин,докато сега мотрисата го взема за 13.Аз му напомних 35 минутният "ужас" от периода,малко преди да спрат пътн.движение.Направихме снимка на мотрисата,от която се вижда част от природата наоколо.
На Стрелча пристигнахме навреме.За да обсъдим състоянието и,отидохме в задната кабина,заснехме пероните и изходните стрелки,от което става ясно,че е гара,но незнайно защо на др.коловози са поставени вагоноизхвъргачки,а по уредбите се съобщава,че е спирка.
Ето една снимка при излизане от тунела в участъка Стрелча-Дюлево.
Поприказвахме си с машиниста за острия недостиг на мотриси в депо По-сега с откриването на отсечката до Пю,една 10-00-ка е постоянно заета,а в неделен ден,81294/81295 е с 2 мотриси,понеже пътникопотока е толкова голям,че хората не се събират в една."Направо си е за 3"-доваби кондукторката,която продължи,че ситуацията била идентична с кюстендилските влакове,който идвали на Сф,пръскащи се по шевовете.Добави,че понякога била в практическа невъзможност да провери билетите,понеже от една страна не можела да си пробие път от правостоящите,а от друга струпаните чанти,сакове и всевъзможен багаж затруднявали движението през коридора.
На Съединение бяхме с 4 минути по-рано,снимка на гарата и изходните стрелки.
Докато потегляхме,гледайки населеността в коридора,установхме следното:подобно на участъка до Пещера и тук DESIRO-то спечели битката с автобусите,привлече доста хора от Панагюрище и селата и ги накара да използват влака като основно средство за придвижване.Особено в неделя,мотрисата е препълнена,основните причини за това са следните:
1.времепътуването в сравнение с автобуса е изключително в полза на влака-разстоянието се взема за час и 35 минути,докато с рейс,обикалящ през селата по разбитите пътища е за около 2 часа и половина.
2.цената(цял билет) с влак е 3.10 лв в едната посока,а с автобус е 4.60 лв.
3.Автобусите от/за Панагюрище тръгват от автогара Север в кв.Филипово,което е малко неудобно за останалата част от града,докато DESIRО-то първо преминава оттам и след това стоварва пътниците на центр.гара.
Влязохме във Филипово,но понеже бе станало тъмно,направихме снимка на гарата от светлинния монитор на камерата отвън.
Времето до центр.По премина в наблюдаване на гледките на нощен Пловдив,които наред с осветения мост над река Марица създават едно неповторимо настроение,допълвано с топлината в мотрисата.Хилядите шумове бяха поутихнали,чуваха се само преминаващите коли по градските улици,покрай линията и техните фарове отблясваха върху челното стъкло.
Малко преди влизането в гарата,скоростта се намали и бавно пристигнахме на 4-ти челен,от където същото DESIRO щеше да потегля обратно за Пю в 19:10.С Наско и Николай(44 134.5) слязохме на перона,аз си тръгнах,понеже имах работа.
Кондукторката подаде сигнала и мотрисата потегли обратно.Само за по-малко от 5 минути напуснахме района на гарата.Машинистът ни сподели,че ремонтите са изиграли особено важна роля в участъка Панагюрище-Стрелча,в разписание 1996/1997г. времепътуването е било 17 мин,докато сега мотрисата го взема за 13.Аз му напомних 35 минутният "ужас" от периода,малко преди да спрат пътн.движение.Направихме снимка на мотрисата,от която се вижда част от природата наоколо.
На Стрелча пристигнахме навреме.За да обсъдим състоянието и,отидохме в задната кабина,заснехме пероните и изходните стрелки,от което става ясно,че е гара,но незнайно защо на др.коловози са поставени вагоноизхвъргачки,а по уредбите се съобщава,че е спирка.
Ето една снимка при излизане от тунела в участъка Стрелча-Дюлево.
Поприказвахме си с машиниста за острия недостиг на мотриси в депо По-сега с откриването на отсечката до Пю,една 10-00-ка е постоянно заета,а в неделен ден,81294/81295 е с 2 мотриси,понеже пътникопотока е толкова голям,че хората не се събират в една."Направо си е за 3"-доваби кондукторката,която продължи,че ситуацията била идентична с кюстендилските влакове,който идвали на Сф,пръскащи се по шевовете.Добави,че понякога била в практическа невъзможност да провери билетите,понеже от една страна не можела да си пробие път от правостоящите,а от друга струпаните чанти,сакове и всевъзможен багаж затруднявали движението през коридора.
На Съединение бяхме с 4 минути по-рано,снимка на гарата и изходните стрелки.
Докато потегляхме,гледайки населеността в коридора,установхме следното:подобно на участъка до Пещера и тук DESIRO-то спечели битката с автобусите,привлече доста хора от Панагюрище и селата и ги накара да използват влака като основно средство за придвижване.Особено в неделя,мотрисата е препълнена,основните причини за това са следните:
1.времепътуването в сравнение с автобуса е изключително в полза на влака-разстоянието се взема за час и 35 минути,докато с рейс,обикалящ през селата по разбитите пътища е за около 2 часа и половина.
2.цената(цял билет) с влак е 3.10 лв в едната посока,а с автобус е 4.60 лв.
3.Автобусите от/за Панагюрище тръгват от автогара Север в кв.Филипово,което е малко неудобно за останалата част от града,докато DESIRО-то първо преминава оттам и след това стоварва пътниците на центр.гара.
Влязохме във Филипово,но понеже бе станало тъмно,направихме снимка на гарата от светлинния монитор на камерата отвън.
Времето до центр.По премина в наблюдаване на гледките на нощен Пловдив,които наред с осветения мост над река Марица създават едно неповторимо настроение,допълвано с топлината в мотрисата.Хилядите шумове бяха поутихнали,чуваха се само преминаващите коли по градските улици,покрай линията и техните фарове отблясваха върху челното стъкло.
Малко преди влизането в гарата,скоростта се намали и бавно пристигнахме на 4-ти челен,от където същото DESIRO щеше да потегля обратно за Пю в 19:10.С Наско и Николай(44 134.5) слязохме на перона,аз си тръгнах,понеже имах работа.
Тук ще пусна впечатленията от пътуването до Кюстендил,което е последното за годината,осъществено на 28-ми декември с Bdz_bg.Времето сутринта на Пзк бе доста студено,по замръзналите локви наоколо си личеше,че температурите през нощта бяха паднали под нулата.Взех си закуска и търпеливо изчаках Белия кон,в който Наско бе запазил място.Съвсем случайно във влака се зясякохме със Spand,който отиваше по работа в столицата и щеше да ни прави компания поне до там.Снимки от купето:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030041430759193.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030041907269109.jpg
Пердетата са спуснати,за да станат качествени снимки,понеже светлината от прозорците блестеше в камерата.
На Септември заснехме 44128-7 и 44064-4,които чакаха за обслужване на тов.влакове и до София нямаше почти нищо интересно.Пристигнахме с 10 минути закъснение,а на перона ни чакаше Todor,който щеше да ни съпровожда до Драгичево,тъй като беше на работа.Снимка пред потеглящия УБВ.
Тъй като бяхме закъснели,бързо изтичахме към челните западни сектори,където заминаваше 60101,обслужван от 2 мотриси-начело 10035-7+10036-5,а като втора към нея прикачена горнооряховската 10027-4+10028-2.Тъкмо се качихиме,когато бе подаден сигнала за потегляне и ние се устремихме напред.
Вече съм описал състоянието на пътя и "колоритните" гледки по трасето София-Перник,затова няма да го правя тук.По-интересни неща-на Горна Баня разминахме 5622,теглен от 44078-4.Разгледах вагоните и установих,че населеността в тях бе нормална,Todor каза,че в други дни има доста повече пътуващи и към столицата този влак от Перник се пълни на 100%.През времето на престоя Наско направи 2 снимки на нашия влак:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030042969531457.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030043461044637.jpg
и след като си дойде направихме една на вратата на мотрисата.
На Драгичево Todor си хвана 50204,обслужван от 32089-5+32090-3,така че до крайната цел останахме двамата с Наско.След Радомир скоростта бе в нормални граници,на Ал.Димитров имахме доста голям престой(около 15 минути),през който направихме снимка на мотрисите.Бяхме потресени,че престоят бе само заради изолираната 55056-6,която вместо да изчака нас на някоя гара,бе станало обратното.
От Калища обаче започна една убийствена скорост от 40км/ч,която ни съпровождаше почти до Кюстендил.Разминаването с 6622 стана на Земен,снимка оттам(DESIRO-то на нея е 10037-3+10038-1).
Впечатления от влака-въпреки двете мотриси,населеността в тях не бе толкова висока,от Радомир на юг се освободиха доста места и ние с Наско се настанихме на седалка,от където да наблюдаваме красивата природа,разкриваща се наоколо.
В крайната гара пристигнахме навреме(изненадващо мотрисите стопиха закъснението,направено на Ал.Димитров),снимки оттам:
на първата мотриса;
задната мотриса;
на приемното сдание;
и една в чакалнята.
Oт 1-ви коловоз потегляше 60263,който се движи само във вторник и четвъртък,в състав само един вагон,теглен от дупнишката 55206-7.Снимки на табелите:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030046528586989.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030046784423897.jpg
Отидохме в близкото кафене да пием мляко с какао,като същевремeнно не забравихме 2 важни неща-да вземем нещо за хапване на обратно и да не си изпуснем влака.
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030041430759193.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030041907269109.jpg
Пердетата са спуснати,за да станат качествени снимки,понеже светлината от прозорците блестеше в камерата.
На Септември заснехме 44128-7 и 44064-4,които чакаха за обслужване на тов.влакове и до София нямаше почти нищо интересно.Пристигнахме с 10 минути закъснение,а на перона ни чакаше Todor,който щеше да ни съпровожда до Драгичево,тъй като беше на работа.Снимка пред потеглящия УБВ.
Тъй като бяхме закъснели,бързо изтичахме към челните западни сектори,където заминаваше 60101,обслужван от 2 мотриси-начело 10035-7+10036-5,а като втора към нея прикачена горнооряховската 10027-4+10028-2.Тъкмо се качихиме,когато бе подаден сигнала за потегляне и ние се устремихме напред.
Вече съм описал състоянието на пътя и "колоритните" гледки по трасето София-Перник,затова няма да го правя тук.По-интересни неща-на Горна Баня разминахме 5622,теглен от 44078-4.Разгледах вагоните и установих,че населеността в тях бе нормална,Todor каза,че в други дни има доста повече пътуващи и към столицата този влак от Перник се пълни на 100%.През времето на престоя Наско направи 2 снимки на нашия влак:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030042969531457.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030043461044637.jpg
и след като си дойде направихме една на вратата на мотрисата.
На Драгичево Todor си хвана 50204,обслужван от 32089-5+32090-3,така че до крайната цел останахме двамата с Наско.След Радомир скоростта бе в нормални граници,на Ал.Димитров имахме доста голям престой(около 15 минути),през който направихме снимка на мотрисите.Бяхме потресени,че престоят бе само заради изолираната 55056-6,която вместо да изчака нас на някоя гара,бе станало обратното.
От Калища обаче започна една убийствена скорост от 40км/ч,която ни съпровождаше почти до Кюстендил.Разминаването с 6622 стана на Земен,снимка оттам(DESIRO-то на нея е 10037-3+10038-1).
Впечатления от влака-въпреки двете мотриси,населеността в тях не бе толкова висока,от Радомир на юг се освободиха доста места и ние с Наско се настанихме на седалка,от където да наблюдаваме красивата природа,разкриваща се наоколо.
В крайната гара пристигнахме навреме(изненадващо мотрисите стопиха закъснението,направено на Ал.Димитров),снимки оттам:
на първата мотриса;
задната мотриса;
на приемното сдание;
и една в чакалнята.
Oт 1-ви коловоз потегляше 60263,който се движи само във вторник и четвъртък,в състав само един вагон,теглен от дупнишката 55206-7.Снимки на табелите:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030046528586989.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030046784423897.jpg
Отидохме в близкото кафене да пием мляко с какао,като същевремeнно не забравихме 2 важни неща-да вземем нещо за хапване на обратно и да не си изпуснем влака.
Вече всичко е готово,тъкмо взехме един сладки за хапване,Наско в последния момент притича по перона с шише Coca Cola в ръка,успяхме да направим за последно снимки пред приемното сдание:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030085365942409.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030047729316961.jpg
и се качихме в заминаващия 60212.За наша изненада DESIRO-то бе почти пълно,едва намерихме място в първата секция и минута след настаняването ни влакът потегли.За тези,които не знаят,60212 се връща само с едната мотриса на 60101,другата остава незнайно защо на Кюстендил,а пътниците са принудени да се блъскат само в една 10-00-ка.
Впечатления от железопътните гари-повечето от постройките около линията са олющени,около някои от тях са поникнали трънаци и бурени,докато се движехме със скорост около 40км/ч с Bdz_bg стигнахме до извода,че една реконструкция на трасето би била по-подходяща,отколкото стягане на гарите,все пак още съществува идейния проект линията след Гюешево да се продължи до Македония,като тази гара е проектирана като гранична със съответната служба и терминали,но не знам какво става с този проект сега.Иначе някои от приемните сдания имаха приличен външен вид,но едно боядисване,по мое мнение няма да им се отрази зле.На снимката е гара Раждавица.
На Земен пристигнахме 3 минути по-рано и се приготвихме за среща.Първо заснехме 06012-7,който се приготвяше за обслужване на тов.влак,след това направихме снимка на нашата мотриса и накрая 2 снимки под табелата на гарата:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030052605065193.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030052213261205.jpg
В далечината се зачу свирка и 60213 влезе в гарата.Какво бе учудването ни,когато вместо DESIRO,този влак се обслужваше от композиция,теглена от 55058-2.
Пуснаха нас първо и с леко закъснение от 2 минути потеглихме от Земен.До Радомир нищо интересно,след сп.Дебели Лак се сетихме да направим снимки в мотрисата:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030073092178469.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030050648389513.jpg
На тях ясно се вижда,че гладът ни пребори и ние решихме да извадим нещо за хапване (и пиене
).
До Радомир закъснението бе стопено,снимка оттам.Тук доста хора,които се бяха качили слязоха,за да чакат 50110,ние предпочетохме да сторим това на Перник,поне да изпитаме докрай удоволствието от модерната мотриса.На Батановци, слязоха още хора и 10-00-ката се поопразни.В крайната гара бяхме навреме,снимка от приемното сдание и една от DESIRO-то,след като изчакахме да слязат хората.С Наско си взехме кафе и зачакaхме 50110,който пристигна с 14 минутно закъснение,обслужван от 32095-2+32096-0.Качихме се в ЕМВ-то и се понесохме напред.На центр.Сф избихме закъснението до 11 минути и след слизането напрaвихме няколко снимки:
пред мотрисата;
пред румънския вагон в състава на 382,намиращ се на 1-ви коловоз;
пред украинския вагон (така и не ми стана ясно защо на него долу има инициал на полските железници)
1623,с който щяхме да си ходим бе установен на 12-ти коловоз,теглен от 46229-1.Направихме снимки пред локомотива:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030079358072881.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030062988261585.jpg
и се качихме в първия exDB вагон,където намерихме едно свободно място(целия влак бе доста пълен,като на Подуяне се качиха още повече пътуващи и до Костенец имаше правостоящи в коридорите до вратите).Aз по едно време се отпуснах и ако не беше навременната реакция на Наско като нищо щях да си изпусна гарата.Слязох на Пзк,понеже трябваше да се отбия при родителите ми.
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030085365942409.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030047729316961.jpg
и се качихме в заминаващия 60212.За наша изненада DESIRO-то бе почти пълно,едва намерихме място в първата секция и минута след настаняването ни влакът потегли.За тези,които не знаят,60212 се връща само с едната мотриса на 60101,другата остава незнайно защо на Кюстендил,а пътниците са принудени да се блъскат само в една 10-00-ка.
Впечатления от железопътните гари-повечето от постройките около линията са олющени,около някои от тях са поникнали трънаци и бурени,докато се движехме със скорост около 40км/ч с Bdz_bg стигнахме до извода,че една реконструкция на трасето би била по-подходяща,отколкото стягане на гарите,все пак още съществува идейния проект линията след Гюешево да се продължи до Македония,като тази гара е проектирана като гранична със съответната служба и терминали,но не знам какво става с този проект сега.Иначе някои от приемните сдания имаха приличен външен вид,но едно боядисване,по мое мнение няма да им се отрази зле.На снимката е гара Раждавица.
На Земен пристигнахме 3 минути по-рано и се приготвихме за среща.Първо заснехме 06012-7,който се приготвяше за обслужване на тов.влак,след това направихме снимка на нашата мотриса и накрая 2 снимки под табелата на гарата:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030052605065193.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030052213261205.jpg
В далечината се зачу свирка и 60213 влезе в гарата.Какво бе учудването ни,когато вместо DESIRO,този влак се обслужваше от композиция,теглена от 55058-2.
Пуснаха нас първо и с леко закъснение от 2 минути потеглихме от Земен.До Радомир нищо интересно,след сп.Дебели Лак се сетихме да направим снимки в мотрисата:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030073092178469.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030050648389513.jpg
На тях ясно се вижда,че гладът ни пребори и ние решихме да извадим нещо за хапване (и пиене

До Радомир закъснението бе стопено,снимка оттам.Тук доста хора,които се бяха качили слязоха,за да чакат 50110,ние предпочетохме да сторим това на Перник,поне да изпитаме докрай удоволствието от модерната мотриса.На Батановци, слязоха още хора и 10-00-ката се поопразни.В крайната гара бяхме навреме,снимка от приемното сдание и една от DESIRO-то,след като изчакахме да слязат хората.С Наско си взехме кафе и зачакaхме 50110,който пристигна с 14 минутно закъснение,обслужван от 32095-2+32096-0.Качихме се в ЕМВ-то и се понесохме напред.На центр.Сф избихме закъснението до 11 минути и след слизането напрaвихме няколко снимки:
пред мотрисата;
пред румънския вагон в състава на 382,намиращ се на 1-ви коловоз;
пред украинския вагон (така и не ми стана ясно защо на него долу има инициал на полските железници)
1623,с който щяхме да си ходим бе установен на 12-ти коловоз,теглен от 46229-1.Направихме снимки пред локомотива:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030079358072881.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633030062988261585.jpg
и се качихме в първия exDB вагон,където намерихме едно свободно място(целия влак бе доста пълен,като на Подуяне се качиха още повече пътуващи и до Костенец имаше правостоящи в коридорите до вратите).Aз по едно време се отпуснах и ако не беше навременната реакция на Наско като нищо щях да си изпусна гарата.Слязох на Пзк,понеже трябваше да се отбия при родителите ми.
Браво за описанието!
Не се учудвай, че ПВ60213 е с композиция. Той е единственият с композиция в участъка барабар с ПВ60210. Така е по график. Причината е, че той кара вагоните (или част от тях) за влака за Гюешево.
Интересна ми е появата на 06-ца на Земен. Мислех само Дезиро и 55-ци се срещат там.


Интересна ми е появата на 06-ца на Земен. Мислех само Дезиро и 55-ци се срещат там.

Един вагон, ама пълен! (4627)
Може би сега намирам отговор на моето учудване за композицията на 60210/60213.Това е единствения влак с фургон за Кюстендил и по някакъв начин трябва пратките и колетите да пътуват по линията.Също като 10142/10147 и 18208/18207 в участъците до Свиленград и Пещера.Вагонът за Гюешево в състава на 60263 бе софийски,50-та серия и според мен изглеждаше доста прилично.
Появата на 06-00-ца в този участък не е никак изненадваща.За по-тежките тов.влакове трябва магистрален дизел,а 55-00-ците се използват за по-леките,за маневра по гарите (ако е необходимо) както и за пътническа служба.Преди доста време през летния период на годината по линията основно се движеха дупнишките 07-00-ци,но изчезнаха и сега цялата работа се поема от мотрисите серия 10-00 и "румънките",серия 55-00.
Появата на 06-00-ца в този участък не е никак изненадваща.За по-тежките тов.влакове трябва магистрален дизел,а 55-00-ците се използват за по-леките,за маневра по гарите (ако е необходимо) както и за пътническа служба.Преди доста време през летния период на годината по линията основно се движеха дупнишките 07-00-ци,но изчезнаха и сега цялата работа се поема от мотрисите серия 10-00 и "румънките",серия 55-00.
Тук ще пусна впечатленията от направеното пътуване на 31-ви декември.Понеже приятелката ми ме чакаше в Ловеч,аз реших първо да се разходя до Троян,пък след това да дойда в града на люляците.
24103,обслужван от 10045-6+10046-4 търпеливо изчакваше пътниците,слизащи на Левски и минути след снимката потегли за Троян.Аз се качих,настаних се удобно и още при напускане района на гарата забелязах първото нещо - това DESIRО-то има изключително слабо ускорение при потегляне и по това се доближава до нашата 049+050.
Населеността в мотрисата е доста висока-по гарите се качваха предимно пенсионери и компании от младежи,тръгнали да празнуват Нова година.Разминаването с 24204 стана на Дойренци,снимката не стана много качествена,понеже слънцето бе точно над мотрисата,но добре се вижда,че локалния влак Ловеч-Свищов се обслужва от 10047-2+10048-0.
Друго впечатление: кондукторите строго следят мотрисата да не се цапа и предупреждават пътници с чували да ги оставят до вратите.Друг пример: на Умаревци се качи възрастен човек с една касетка буркани с туршии и не бе допуснат в салона,докато не я остави на пода близо до стълбите,вляво от вратите.
На Ловеч бяхме навреме,снимка оттам.Както от нея се вижда,в мотрисата има засилено присъствие на органите на Транспортна полиция,които също следят за реда във влака.Понеже престоят бе 5 минути,направих още една фотография и се качих обратно.
Понеже досега не съм разказвал за тази отсечка,ето малко инфо за нея.
Линията Левски-Троян е продължение на участъка Свищов-Левски със замисъл за в бъдеще да се свърже с тунел под Стара планина с Подбалканската железопътна линия,откъдето взема посока към Пловдив,с което ще се осъществи удобна ж.п.връзка между Северна и Южна България.
Чрез трудова повинност под ръководството на строителен комитет и със средства на населението от местните селища,през 1921г. започва строежът на частта Левски-Ловеч,като обектът е завършен успешно и твърде евтино при една опростена и икономична строителна организация.Линията е дълга 47,200 км с минимален радиус на хоризонталните криви 300м и максимален наклон 15 промила.
След завършването на линията до града на люляците,се правят нови технически проучвания за продължението и до планинския град Троян.Изготвят се проекти и през септември 1929г започва строителство,но до 1934г. обектът остава незавършен.
През ноември 1944г. населението на Троянския край отново повдига въпроса за завършването на линията,като желанието спонтанно е изразено в референдум,в който 99% от гласовете са за приключване на строителството.
Унесен в красивите гледки,откриващи се през прозореца,аз дори не забелязах,че сме на Абланица.Бързо излязох навън за една снимка,като помолих рък.движение да ме изчака.Човекът се съгласи и заради мен се натрупа закъснение от една минута.
Да продължа нататък.През 1946г. се извършва трасиране,а през май 1947г. започва строежът на линията.В първите 15 км е прокарана през труден скален терен,което е наложило построяването на 4 тунела,високи подпорни стени,мостове и водоскоци.В останалата част е проведена в сравнително по-лек терен по долината на р.Осъм.Участъкът е открит в редовна експлоатация на 10-ти октомври 1948г.Общата дължина на линията Левски-Троян е 77,200 км,с минимален радиус на хоризонталните криви 300м и максимален наклон 15 промила.Участъкът се обслужва от мотрисите серия 10-00 на депо Левски,филиал на Горна,а допреди тях композициите се теглеха от магистрални 07-00-ци и 55-00-ци.
Бавно,но сигурно пристигнахме в крайната гара,снимка при слизането,една на приемното сдание и друга фотография,когато вече смениха информацията на челните светлинни табла.
През времето на престоя отидох да пия кафе в града,след което дойдох пак,за да се върна обратно в Ловеч,където ме чакаше приятелката ми.Снимка в минутите преди потегляне.
24103,обслужван от 10045-6+10046-4 търпеливо изчакваше пътниците,слизащи на Левски и минути след снимката потегли за Троян.Аз се качих,настаних се удобно и още при напускане района на гарата забелязах първото нещо - това DESIRО-то има изключително слабо ускорение при потегляне и по това се доближава до нашата 049+050.
Населеността в мотрисата е доста висока-по гарите се качваха предимно пенсионери и компании от младежи,тръгнали да празнуват Нова година.Разминаването с 24204 стана на Дойренци,снимката не стана много качествена,понеже слънцето бе точно над мотрисата,но добре се вижда,че локалния влак Ловеч-Свищов се обслужва от 10047-2+10048-0.
Друго впечатление: кондукторите строго следят мотрисата да не се цапа и предупреждават пътници с чували да ги оставят до вратите.Друг пример: на Умаревци се качи възрастен човек с една касетка буркани с туршии и не бе допуснат в салона,докато не я остави на пода близо до стълбите,вляво от вратите.
На Ловеч бяхме навреме,снимка оттам.Както от нея се вижда,в мотрисата има засилено присъствие на органите на Транспортна полиция,които също следят за реда във влака.Понеже престоят бе 5 минути,направих още една фотография и се качих обратно.
Понеже досега не съм разказвал за тази отсечка,ето малко инфо за нея.
Линията Левски-Троян е продължение на участъка Свищов-Левски със замисъл за в бъдеще да се свърже с тунел под Стара планина с Подбалканската железопътна линия,откъдето взема посока към Пловдив,с което ще се осъществи удобна ж.п.връзка между Северна и Южна България.
Чрез трудова повинност под ръководството на строителен комитет и със средства на населението от местните селища,през 1921г. започва строежът на частта Левски-Ловеч,като обектът е завършен успешно и твърде евтино при една опростена и икономична строителна организация.Линията е дълга 47,200 км с минимален радиус на хоризонталните криви 300м и максимален наклон 15 промила.
След завършването на линията до града на люляците,се правят нови технически проучвания за продължението и до планинския град Троян.Изготвят се проекти и през септември 1929г започва строителство,но до 1934г. обектът остава незавършен.
През ноември 1944г. населението на Троянския край отново повдига въпроса за завършването на линията,като желанието спонтанно е изразено в референдум,в който 99% от гласовете са за приключване на строителството.
Унесен в красивите гледки,откриващи се през прозореца,аз дори не забелязах,че сме на Абланица.Бързо излязох навън за една снимка,като помолих рък.движение да ме изчака.Човекът се съгласи и заради мен се натрупа закъснение от една минута.
Да продължа нататък.През 1946г. се извършва трасиране,а през май 1947г. започва строежът на линията.В първите 15 км е прокарана през труден скален терен,което е наложило построяването на 4 тунела,високи подпорни стени,мостове и водоскоци.В останалата част е проведена в сравнително по-лек терен по долината на р.Осъм.Участъкът е открит в редовна експлоатация на 10-ти октомври 1948г.Общата дължина на линията Левски-Троян е 77,200 км,с минимален радиус на хоризонталните криви 300м и максимален наклон 15 промила.Участъкът се обслужва от мотрисите серия 10-00 на депо Левски,филиал на Горна,а допреди тях композициите се теглеха от магистрални 07-00-ци и 55-00-ци.
Бавно,но сигурно пристигнахме в крайната гара,снимка при слизането,една на приемното сдание и друга фотография,когато вече смениха информацията на челните светлинни табла.
През времето на престоя отидох да пия кафе в града,след което дойдох пак,за да се върна обратно в Ловеч,където ме чакаше приятелката ми.Снимка в минутите преди потегляне.
Впечатления от пътуването ми до Мездра в понеделник с влак 4613.
Заминаваше от 13-ти коловоз начело с русенската 44 068. Както вече казах в една друга тема беше с 5 вагона 74 серия+инвалиден. Пътувах в първокласния. За първи път пътувах с първокласен вагон серия 74 и мога да кажа че са много добри. Возят меко и плавно. Седалките са ето такива и са малко подобни на тези на Белия Кон. Това, което ми направи впечатление е, че във всяко купе имаше сложени перденца и то не само в първа, но и във втора класа. Населеността във влака беше много висока. Във всяко купе имаше по 7-8 човека, само моя вагон почти празен с неповече от 15-20 човека, та до Мездра бях сам в купето.
Малко преди влакът да потегли по съседния 14-ти коловоз премина димитровградският 43 506 и най-вероятно беше за влак 30113 за Карлово. Заминахме навреме и на излизане от гарата бях затрупан от рояк Електровози Шкода!!!
Първо, на 8-ми челен коловоз беше ПВ10212 с лок 45 149. 43 506 пък прегарираше на друг коловоз, 45 187 вероятно отиваше да обслужва Дианата, а 45 172 пък отиваше към влака за Лом. На излизане от гара София се разминахме с Белия Кон, теглен от пловдивската 44 082. Когато минавахме транзит през гара Курило интересно впечатление ми направи ето този вагон. Като напуснахме гарата в движение както аз, така и всички пътници, без да слизаме от влака, се прекачихме на теснолинейката до Реброво.
, само че вагоните бяха по-големи, имаше 1-ва класа и се теглеше от електровоз Шкода.
До Реброво скоростта не надвишаваше 40 km/h. До скоро и не можах да разбера каква е причината за рязкото намаление на скоростите в участъка, но като се вгледах внимателно в релсите, си намерих отговор на въпроса. Видеоклип, заснет при влизането на "теснолинейката" в гара Владо Тричков. На Реброво се "прекачихме" в движение на нормалния влак и до Томпсън се движехме със 70 km/h. По пътя имаше само две разминавания. Първото беше преди сп. Желен с ПВ 20204 начело с мездренската 45 173, а другото беше на излизане от гара Зверино с БВ 7622 с мездренската 45 162 начело. След от Своге до Мездра се движехме със 70 km/h (не броя намаленията), като изключим междугарието Бов-Лакатник, където скоростта вече падна на 50 km/h. Малко преди влизането в гара Лакатник ме впечатли фактът, че намалението от 25 km/h вече го няма.
В Мездра бяхме навреме, а там се бяха пострупали влакове, машини и едно горнооряховско ЕМВ на един от глухите коловози на гарата.
На 1-ви коловоз беше ПВ70205 за Бойчиновци, който за съжаление не успях да снимам, начело с "Трите Хикса" или 43 555. Беше с два вагона един второкласен жълто-син EX-DB и един за велосипеди (от 26-метровите) изрисуван с графити от едната страна. 55 174, кротко си почиваше на 5-ти коловоз. На 4-ти коловоз беше ПВ 20111 с 45 170, който беше надминат от 4613 и чакаше да се освободи междугарие. 4613, с който пристигнах бе приет на 3-ти коловоз.
Е, това е от мен. Ако имате някакви въпроси относно моето пътуване, можете спокойно да ме питате.
Заминаваше от 13-ти коловоз начело с русенската 44 068. Както вече казах в една друга тема беше с 5 вагона 74 серия+инвалиден. Пътувах в първокласния. За първи път пътувах с първокласен вагон серия 74 и мога да кажа че са много добри. Возят меко и плавно. Седалките са ето такива и са малко подобни на тези на Белия Кон. Това, което ми направи впечатление е, че във всяко купе имаше сложени перденца и то не само в първа, но и във втора класа. Населеността във влака беше много висока. Във всяко купе имаше по 7-8 човека, само моя вагон почти празен с неповече от 15-20 човека, та до Мездра бях сам в купето.









На 1-ви коловоз беше ПВ70205 за Бойчиновци, който за съжаление не успях да снимам, начело с "Трите Хикса" или 43 555. Беше с два вагона един второкласен жълто-син EX-DB и един за велосипеди (от 26-метровите) изрисуван с графити от едната страна. 55 174, кротко си почиваше на 5-ти коловоз. На 4-ти коловоз беше ПВ 20111 с 45 170, който беше надминат от 4613 и чакаше да се освободи междугарие. 4613, с който пристигнах бе приет на 3-ти коловоз.
Е, това е от мен. Ако имате някакви въпроси относно моето пътуване, можете спокойно да ме питате.

Последно промяна от rexkos на Чет Яну 04, 2007 8:16 am, променено общо 1 път.
Един вагон, ама пълен! (4627)

Мнения: 17
Регистриран на: Сря Яну 03, 2007 8:47 pm
Така значи днеска реших да използвам хубавия слънчев и топъл ден да се поразходя малко с влака до Гара Лакатник и обратно.На отиване с влак ПВ20221,навръщане с влак ПВ20222.
Влака беше в състав от 5 салонни луксозни български вагони 63-та серия с климатик и един от новите 18-метрови вагони с възможност за превоз на инвалиди и велосипеди.Снимка от салона на първокласния вагон,с който пътувах на отиване.
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 011250.jpg
Прави впечатление изключителната чистота в салона и наличието на перденца,та дори и бели калъфки на облегалките на седалките
На Гара Лакатник пристигнахме на време.Снимка на влака при пристигането в съчетание с красивите лакатнишки скали
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 167500.jpg
Локомотивът,който ни теглеше беше една от модернизираните в Кончар Шкори-това е 44001
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 730000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 198750.jpg
След като обърнаха локомотива направих снимка на влака на фона на красивите лакатнишки скали
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 448750.jpg
Още снимки на локомотива
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 355000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 636250.jpg
Докато чаках да мине времето да тръгне наобратно влака се качих на близките скали и направих панорамна снимка на влака и на гарата
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 855000.jpg
А също и на с.Гара Лакатник и на линията София-Варна
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 105000.jpg
А ето и самата гара
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 198750.jpg
На връщане реших да се повозя в 18-метровия вагон за превоз на инвалиди и велосипеди-той е интересен-отвътре има само 2 купета,едното е с 6 места,а другото е с възможност за превоз на инвалиди,след това следва огромна тоалетна,като баня,след това пък огромно празно пространство,в което под ъгъл около 45 градуса са наредени разпъващи се седалки,и стойки за велосипеди.Вратите в единия край на вагона са автоматични с разпъващо се съпало.Има и блокировки на вратите,ако влака потегли с една незатворена врата се чува звуков сигнал,също така интересното при тези ръчните врати,е че ако се забрави полузатворена,като потегли влака при скорост около 5 км/ч се затваря сама с някакъв механизъм.
Ето снимка на този вагон
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 855000.jpg
А ето го и на фона на Българските вагони
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 761250.jpg
Ето още снимки от вагоните 63-та серия
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 667500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 480000.jpg
Населеността на влака до към Реброво-Томпсън беше над 100%,до Своге около 100%,на Лакатник в нашия вагон бяхме само аз и един мой приятел,а в целия влак останаха не повече от 10 човека,повечето туристи с големите чанти.
Навръщане от Лакатник се качиха 20-тина човека,До София влака се напълни на около 70%.
Определено хората бяха много доволни от условията,на пътуване в този влак,чуваха се коментари относно хубавите вагони даже хора питаха кондукторите в кои дни и кои влакове са в такъв състав.
И накрая-една снимка по време на движение,малко не е на фокус но ето
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 292500.jpg
Влака беше в състав от 5 салонни луксозни български вагони 63-та серия с климатик и един от новите 18-метрови вагони с възможност за превоз на инвалиди и велосипеди.Снимка от салона на първокласния вагон,с който пътувах на отиване.
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 011250.jpg
Прави впечатление изключителната чистота в салона и наличието на перденца,та дори и бели калъфки на облегалките на седалките
На Гара Лакатник пристигнахме на време.Снимка на влака при пристигането в съчетание с красивите лакатнишки скали
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 167500.jpg
Локомотивът,който ни теглеше беше една от модернизираните в Кончар Шкори-това е 44001
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 730000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 198750.jpg
След като обърнаха локомотива направих снимка на влака на фона на красивите лакатнишки скали
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 448750.jpg
Още снимки на локомотива
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 355000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 636250.jpg
Докато чаках да мине времето да тръгне наобратно влака се качих на близките скали и направих панорамна снимка на влака и на гарата
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 855000.jpg
А също и на с.Гара Лакатник и на линията София-Варна
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 105000.jpg
А ето и самата гара
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 198750.jpg
На връщане реших да се повозя в 18-метровия вагон за превоз на инвалиди и велосипеди-той е интересен-отвътре има само 2 купета,едното е с 6 места,а другото е с възможност за превоз на инвалиди,след това следва огромна тоалетна,като баня,след това пък огромно празно пространство,в което под ъгъл около 45 градуса са наредени разпъващи се седалки,и стойки за велосипеди.Вратите в единия край на вагона са автоматични с разпъващо се съпало.Има и блокировки на вратите,ако влака потегли с една незатворена врата се чува звуков сигнал,също така интересното при тези ръчните врати,е че ако се забрави полузатворена,като потегли влака при скорост около 5 км/ч се затваря сама с някакъв механизъм.
Ето снимка на този вагон
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 855000.jpg
А ето го и на фона на Българските вагони
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 761250.jpg
Ето още снимки от вагоните 63-та серия
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 667500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 480000.jpg
Населеността на влака до към Реброво-Томпсън беше над 100%,до Своге около 100%,на Лакатник в нашия вагон бяхме само аз и един мой приятел,а в целия влак останаха не повече от 10 човека,повечето туристи с големите чанти.
Навръщане от Лакатник се качиха 20-тина човека,До София влака се напълни на около 70%.
Определено хората бяха много доволни от условията,на пътуване в този влак,чуваха се коментари относно хубавите вагони даже хора питаха кондукторите в кои дни и кои влакове са в такъв състав.
И накрая-една снимка по време на движение,малко не е на фокус но ето
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633 ... 292500.jpg
Поздравления за снимките и описанието! Изключително останах изненадан от факта, че влакът е пълен. Преди три седмици 20222 винаги пристигаше на Централна гара празен с неповече от 20 човека в целия влак. Явно тогава повечето хора все още са мислели че е със скапаните електрички и затова. 

Един вагон, ама пълен! (4627)
И аз питам!!! Всеки ден ли се движи със състава на който си случил ти?даже хора питаха кондукторите в кои дни и кои влакове са в такъв състав.
Информация
Модератори