Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:Много жалко за 45157. С нея ходих февруари месец на 2613 и реостата работеше отличен. Трябва да се види дали лок е работил в Мездра. Разбрах от един колега от Мездра, че по мазувирските маш масово са били с откраднати датчици. Засъжаление като не се подържа реостата много малко хора го ползват и като изчезне нещо не се хваща навреме. Но това има и виня някой "специалисти" от ремонта който имат много работа и нещат да се занимават с настройка на блокове. От депото да видят дали лок е бил командировка в мездра.
Такова нещо не се бе случвало. Колегата дето е бил на смяна днес ми каза по телефона, че са се обаждали на Вано и има вероятност да е станало в друго депо. Но не е сигурно.
За поддръжката мога да ти кажа, че няма машина да е излизала от ТП и да не е имала реостат - може да е слаб, кекав, силен, пулсираш всекакъв, но това се разбира после. Ние го пробваме на място - отчита ли възбуждане на 1200А значи проверката приключва до там. :)
Прав си че като не се ползва не може да се хване веднага.
Машината пак ще има реостат, защото е сложен цял комплект резервни панели, но ако стане рецидив с кражби може да изгорят тия машини от гробницата. Обикновено така се действа при нас - за мездренските машини се изкормиха 84, 83, 143 и т.н., за сваляне на кабели за да се възстановят RFT на 175, 194, 162 и последно 173.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

В СФ дойде един колега маш от М. Той установил май на 44140, че липсвали тези датчици та го викали сега май за обяснения кога е видял. Каза, че по мездренските маш масово бил иизкраднати. Лично аз съм установил, че М машини пътуват с изрязани кабели за станцията, откраднат ишин ина реостата и силови кабели, шини за външно захранване, ограбен шкаф 280 и тн. От депото да видят маш дали е била в Мездра и ще ги хванат. Спомням си, че тук по форумите някой беше писал, че е била на 20111 но непомня на коя дата. Да видят в бордовия дневник. Преди 45152 отиде в М и орязаха кабелите на станцията. Дано да се възтанови реостата понеже е добър и не прегряват спирачните резистори. Междодругото 44085 на място има възбуждане 1050А. При движение както дадеш на 3-та позиция( понеже явно е завъртян малко селсин трансформатора) и възбуждането веднага забива на 1050А дори и при 100км. Получава се доста интересно дакото изкл за около 1 секунда.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Машината пак ще има реостат, защото е сложен цял комплект резервни панели, но ако стане рецидив с кражби може да изгорят тия машини от гробницата. Обикновено така се действа при нас - за мездренските машини се изкормиха 84, 83, 143 и т.н., за сваляне на кабели за да се възстановят RFT на 175, 194, 162 и последно 173.
Точно така - 152. И на нея полагахме кабели за RFT. Точно след като беше командировка в Мездра.
44142 написа:Междодругото 44085 на място има възбуждане 1050А. При движение както дадеш на 3-та позиция( понеже явно е завъртян малко селсин трансформатора) и възбуждането веднага забива на 1050А дори и при 100км. Получава се доста интересно дакото изкл за около 1 секунда.
Не можах да разбера - само на 3-то положение ли прави проблема? НА другите положения как е? Примерно пробвал ли си да дадеш на 1, на 2 и да прескочиш барзо от 2 на 4..5 и т.н.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

45.157 e обслужила 20111 на 12 февруари. Явно е работила в Мз.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

На 03.02.2009 бях с 45157 на 2613 и реостата работеше отлично. Сега като се поразрових из форумите видях, че на 12-ти февруари лок е ходил командировка в М.
http://www.90minuti.info/bgrail/forum/v ... start=1065.
Просто трябва да се забрани Сф лок да ходи в М. От един дупнишки колега бях разбрал, че е идвал до ПД да сваля шини от 44084 за 45194 когато беше на ГПР в ДЦА та да я изпишат. Излиза, че заради мазувирските маш някой СФ вече няма да тръгнат.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:На 03.02.2009 бях с 45157 на 2613 и реостата работеше отлично. Сега като се поразрових из форумите видях, ч ена 12-ти февруари лок е ходил командировка в М.
http://www.90minuti.info/bgrail/forum/v ... start=1065.
Прост отрябва да се забрани Сф лок да ходи в М. От удин дупнишк иколега бях разбрал, че е идвал до ПД да сваля шини от 44084 за 45194 когато беше на ГПР в ДЦА та да я изпишат. Излиза, че заради мазувирските маш някой СФ веч еняма да тръгнат.
Точно така колега, заради другите депа тия машини окончателно ги загробваме. Хах, ето защо е полезна оперативната информация по форумите :wink: , на която не обръщам никакво внимание.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

По въпроса за 44085. Забелязъл съм, че на повечето маш е завъртян селсин трансформатора и като дадеш на 1 или 2 няма възбуждане. Предтолагам това е направено с цел при висока скорост като дадеш на 15-то и котвения ток стигне 1000А да не изключи понеже той просто няма да стигне тази стойност. Обаче като дадеш на 3-то положение в покой си вдига възбуждане до 1050А което е нормално. При движение обикновенно при висока скорост възбуждането е малко а котвения ток голям. Съотвено при малка скорост има голямо възбуждане и малък котвен ток. При 44085 обаче при движение примарно със 100 км като дадеш на 3 спирачния контролер веднага възбуждането се вдига до 1050 ампера и лок забива муцуна за секунда докато изключи от 096.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:По въпроса за 44085. Забелязъл съм, че на повечето маш е завъртян селсин трансформатора и кат одадеш на 1 или 2 няма възбуждане. Предтолагам тов а енаправено с цел при висока скорост като дадеш на 15-то и котвения ток стигне 1000А да не изключи. Обаче като дадеш на 3-то положение в покой си вдига възбуждане до 1050А което е нормално. При движение обикновенно при висока скорост възбуждането емалко а котвения ток голям. Съотвено при малка скорост има голяма възбуждане ималък котвен ток. При 44085 обаче при движение примарно със 100 км като дадеш на 3 спирачния контролер веднага възбуждането с евдига до 1050 ампера и лок забива муцуна за секунда докат оизключи от 096.
Ама ти знаеш ли че 85 от ударената кабина още като излизаше от големия ремонт имаше проблеми в кабелите точно на селсин контролера за реостата. И тогава бай Деньо от ГПР-то пускаха кабели нещо такова си спомням. Пробвай как е реостата от другата кабина! И пак ще коментираме.
44142 написа:При движение обикновенно при висока скорост възбуждането е малко а котвения ток голям. Съотвено при малка скорост има голямо възбуждане и малък котвен ток.
Точно така, това се изработва от Y26 съобразно заданието он 393 и обратните връзки от датчиците, така че да не превишава котвен ток Y26 изработва сигнали при различните скоростни диапазони така че котвения ток да не превиш макс. допустимото дори и при 13-то положение. Т.е. алгоритъма е да се поддържа постоянен котвен ток в широк скоростен диапазон, съобразно заданието от селсин контролера.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

ОК. Като се замисля точно от удряната кабина го пробвах и даде тези ядове. Утре ще се разходя до ПД да потвърдя, че на 03.02.09 е бачкал реостата на 157 та дано има ефект и СФ лок да не стъпва в М.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:ОК. Като се замисля точно от удряната кабина го пробвах и даде тези ядове. Утре ще се разходя до ПД да потвърдя, че на 03.02.09 е бачкал реостата на 157 та дано има ефект и СФ лок да не стъпва в М.
Ако можеш отиди, кажи им. Има направен протокол за констатирана липса на вторичните датчици на ток Y8.1 Y8.2 и Y8.3. Колегата ми каза че некав инструктор ли бил в комисията, нещо такова. Може и дежурния депо или Явор Лозанов или Владо Веселинов да са били дежурни.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Примерно ми е много странно защо ограбват шкафа на противобуксовъчната. Там има един траф, едно реле и няколко платки.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Ще отида до Явор или Владо.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Тъкмо ще видя как е 198. Бях и сложил светло диоди на контролните лампи 220, 221 и тн та беше добра маш преди.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

44142 написа:Примерно ми е много странно защо ограбват шкафа на противобуксовъчната. Там има един траф, едно реле и няколко платки.
Аз да ти кажа съм в ремонта на локомотивите от 2 години и не мога да кажа специално за блок 284 дали липсата на вътрешността е кражба или просто са премахната преди години. Нямам наблюдение от кога ги няма.
Преди ремонта работих помощник на чамугите, та не знам историята на тия блокове. Апропо, като са проверявали днес въпросната 157 преди да открият липсата на датчиците първо са установили че няма оперативно захранване към релето захранващо с 220 рекдините. И установили че точно прекъсването е във блок 284. Отворили кутията и там нямало нищо :shock: Те това е. Дали там си е нямало нищо от преди не знам. Но ако била празна обикновено се шунтира този блок и перка така. Дали е бил шунтиран не знам. Но със сигурност ако е бил шунтиран дивака крадец я е дешунтирал защото нали ти казвам какво е станало - като пуснали захранване и заработил реостата изгорели полвината бързодействащи - дал е огромен ток щот няма обратна връзка или по скоро обратната връзка за Y26 e нулев възбудителен ток и той отпушва на макс. Чак тогава като поогледали блока с рекдините - от долу немало кабелите за Y8.X , а капака си сложен.
Като отворили капака - нема никой.
Та защо ги ограбвали....според мен изключая медовината, чиято кражба е с цел пари, всичко останало е саботаж. Нямам друго обяснение.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

На 45157 не съм гледал дали епълен шкаф 284. То като погледнеш отгоре се вижда дали има нещо в него. На 45152 е празен шкафа.
Заключено

Обратно към “Архив "Електрически локомотиви"”

Информация