Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

Връщане:
След 3 страхотни дни в австрийската столица, минали като на един миг (щяхме да имаме още един почти пълен ден, ако сърбите не ни бяха забавили на Димитровград и вагона ни беше пристигнал сутринта, вместо вечерта :evil: ), дойде време да си тръгваме обратно към София :cry: .Тъй като директния ни вагон в момента от Виена се движи само в Неделя и Понеделник, връщането се осъществи с прекачване (но то така или иначе не може да се разчита на нашия вагон...).Пътуването се осъществи по следния начин:
IC345 "Avala" (Wien Westbahnhof - Beograd) + МВ293 (Белград - София).
В Четвъртък сутринта (11.09.) беше леко прохладно, много приятно време.С метрото за има-няма 10мин. стигнахме до гарата.Влакът ни беше в 09:52 и имахме 1 час до него.Затова имах достатъчно време да се разходя наоколо и да поснимам.Но първо забелязах че на билета за запазените места до Белград, който си бяхме купили още щом пристигнахме, са ни дадени места в салон, което щеше да рече, че трябва да пътуваме в сръбски вагон (само те са салонни в този влак).Тъй като и аз, и родителите ми, нямахме желание да пътуваме в сръбски вагон и то салон, отидох на касата и попитах, дали може да ни сменят местата с такива в купеен вагон (т.е. австрийски, защото само те са купейни в този влак).Човекът провери дали има места (имаше) и ни даде места в купеен вагон :D .Тогава вече можеш спокойно да се разходя наоколо.
На 7 коловоз, с 14мин./зак. беше пристигнал влак EN (EuroNight) от Страсбург:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 296250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 671250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 358750.jpg
На съседния коловоз беше композиран EC "Transalpin" за Базел, чийто последен вагон беше панорамен на SBB CFF FFS (швейцарските железници):
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 140000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 890000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 702500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 421250.jpg
Влакът още нямаше локомотив.И в тази връзка, направи ми впечатление че локомотивите идват и ги закачат 5 - 10мин. преди заминаването на влака.
Едно от информационните табла на гарата:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 983750.jpg
Талент, пристигнал като влак на градската железница (S-Bahn):
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 796250.jpg
На 2ри коловоз беше състава на IC "LICHT FÜR DIE WELT" ("Светлина за света") за Залцбург:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 233750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 233750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 452500.jpg (интересен първокласен вагон)
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 671250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 577500.jpg
Обърнете внимание, че първокласните вагони са 3 :!:
На 1ви коловоз пристигна крайградски влак:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 983750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 952500.jpg
Идва червеният звяр за Залцбургския експрес:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 858750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 390000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 515000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 390000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 046250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 108750.jpg
Тогава забелязах че през стрелките се шмугва нещо интересно :P
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 327500.jpg
По случай Европейското първенство по футбол, което се проведе в АЕвстрия и Швейцария, ÖBB украсиха по един локомотив за всяка от държавите учстнички в първенството в стила на съответното знаме (в случая португалското).
Маневрен локомотив с товарен вагон на глух коловоз:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 171250.jpg
Снимка на талигата на второкласен вагон:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 077500.jpg
Снимки от крайградският влак, който беше пристигнал по-рано:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 046250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 858750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 546250.jpg
Талент:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 702500.jpg
Влакът с интересния локомотив:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 108750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 265000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 015000.jpg
Влакът за Базел:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 983750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 483750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 890000.jpg (швейцарски вагон)
Влак "Dacia" от Букурещ, с който попринцип пристига и директният вагон от София, беше докаран от унгарски локомотив:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 390000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 546250.jpg
Нашият влак:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 577500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 358750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 358750.jpg (нашият вагон)
Ще закачат машината:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 702500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 108750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 140000.jpg
Това е засега.Очаквайте останалата част от връщането.Дано не се забави много. :lol:
:)
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

...
Най-накрая, ето и 2ра част от пътуването към София:
Вече сме извън пределите на Виена:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 577500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 921250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 702500.jpg
На унгарска територия:
-на гара Гьор се работи усилено
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 890000.jpg
На Будапеща пристигнахме навреме и там ни смениха локомотива и закачиха 4 спални вагона (чешки, унгарски, белоруски и украйнски)
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 546250.jpg
Снимки от гара Budapest Keleti pu:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 702500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 390000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 358750.jpg
Заминаваме:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 077500.jpg (нещо познато, но по-добре поддържано)
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 796250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 296250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 046250.jpg
Гара, на която спряхме:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 890000.jpg
Снимки от влака:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 577500.jpg (може да съм споменал, че вратите м/у вагоните на австрийските, а и на сръбските вагони са автоматични)
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 546250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 515000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 327500.jpg (сръбски вагон)
Тоалетните в австрийските вагони са направо перфектни!То му е кеф на човек да ги ползва.Чисто е, не се усеща миризма на тоалетна, има течен сапун и т.н.Просто супер!
Една от тоалетните в нашия вагон:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 077500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 077500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 890000.jpg
По едно време решихме да се разходим до вагон-ресторанта (сръбски).
На пръв поглед е добре.Само някои малки забележки - масите не бяха съвсем чисти и имаше счупени чинии и чаши.А впрочем, на една маса имаше гъсеница, сигурно се е вмъкнала с цветята, които бяха по масите.
Ето няколко снимки:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 921250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 796250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 233750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 952500.jpg
Снимки на сръбска територия от последния вагон:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 390000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 202500.jpg
Маршрутът на влака:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 452500.jpg
Наближаваше 20ч. (по разписание трябва да пристигнем в Белград в 20:43 и да се прехвърлим на 293, който заминава в 21:10) и реших да попитам, дали се движим навреме и ми казаха, че сме с 15мин./зак.Питаха ме за къде пътуваме, казах че в Белград трябва да се прекачим на влака за София и ми казаха "добре".След известно време, по уредбите съобщиха, че наближаваме гара Белград, която е крайна за влака.Пристигнахме 2-3 мин. преди 21ч.Бързо слязахме от влака и експедитивно тръгнахме по перона.Мярнах един ръководител движение и го попитах къде е влака за София.Човекът ми каза 3ти коловоз и веднага се отправихме към него.Щом се качихме, вече бяхме спокойни.Бяхме в сръбски спален вагон, който, честно казано беше малко по-зле от нашия спален наотиване...След около минута, влакът потегли.След като се настанихме, шафнерът дойде и ни донесе по една торбичка, съдържаща следните неща:
малка кърпа, малък сапун, мокра кърпичка и чехли.
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 202500.jpg
Легнахме и заспахме, доколкото може.С напредването на нощта, ставаше все по студено.След 04ч. станахме.Наближавахме "любимия" ни Димитровград.Там стояхме докато направят проверка.
В България.На гара Драгоман, тъй като бяхме закъснели, трябваше да изчакаме ПВ от София, обслужен от 30 001/2:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 077500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 765000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 390000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 452500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 671250.jpg
Съставът на 293:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 046250.jpg
На Сливница имаше два ТВ-един с 46 235 и един с 06 ххх:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 421250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 546250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 452500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 921250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 827500.jpg
На гара Петърч ни чакаше OPTIMA:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 577500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 015000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 921250.jpg
Спряхме на гара Костинбрад, за да оберем пътниците за София...
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 671250.jpg
Пристигаме в София със 70 мин./зак. (08:15):
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 390000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 265000.jpg
44 090, който ни теглеше от Димитровград:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 608750.jpg
Вагонът, в който пътувахме:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 483750.jpg
44 002, който докара ПВ от Перник и ще продължи със същата композиция за Пловдив като БВ1621:
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 671250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/28207/o63 ... 858750.jpg
Така приключи една страхотна седмица.
Равносметката от пътуването е следната:
1.България и Турция трябва да отправят много силна протестна нота към сърбите, да се стегнат, и да не им се позволява да правят каквото си искат.
2.В следващите години едва ли ще пътувам през Сърбия...
3.В близките години едва ли ще успея да убедя наще да се качат пак на влак.
4.БДЖ трябва да полага по-добри грижи за спалните си вагони (някои лампи не светеха, нямаше ток в контактите, хигиената е незадоволителна)
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Много радват кадрите които са от България :lol: Какви физиономии идрят всички на обектива само :lol: Едва ли някога ще се променим :twisted: .А за снимките какво да кажа просто нямам думи :P Перфектна работа :)
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

Благодаря! :) Снимките можеха и да са по-добре, но се налагаше да се действа по-експедитивно, а и някои са снимани през прозорец...
Но аз все пак съм доволен.
Мнения: 144
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 10:43 am
Местоположение: Горна Оряховица
Обратна връзка:

Мнение от ProFoRManCe »

Браво човече прекрасни снимки си направил :wink: ехх как искам и аз така да пътувам извън България........... :!: :arrow: :lol: :D Браво иначе голямо пътуване си направил :) :) :)
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

Много благодаря :!: Пожелавам ти някой ден и ти да направиш такова пътуване :!: :thumbleft:
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Наистина,снимките са страхотни ! Евала ! :) =D> =D> =D>
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Уникални са! Може да не звучи патриотично , но повече ми харесаха снимките от другите страни. То пък какъв патриотизъм за родната железница в наше време. :D
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

VESO написа:Уникални са! Може да не звучи патриотично , но повече ми харесаха снимките от другите страни. То пък какъв патриотизъм за родната железница в наше време. :D
Хехе, мерси.
Нормално е другите влакове да ти харесат повече и това няма нищо общо с патриотизма. :wink:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Впечатления от пътуването на 18-ти октомври , осъществено съвместно с Bdz_bg и pavkata_zaraboy86.

Лекият ветрец на гара Генерал Тодоров малко се е усилил , но все още лъчите на слънцето галят лицата на влизащите в композицията пътници.Тополите наоколо шумят с клоните си и създават една неповторима атмосфера.Последните шумове на заминалия преди минути едновагонен състав на 5621 заглъхват и в момента освен бръмченето на 61019-6 начело на вагоните , се чува весела глъчка на няколко момичета , допушващи си последните цигари на перона и разговорът на кондукторите.Снимка в минутата преди потегляне.
Вече всичко е готово , рък. движение излиза от стаята си и подава така чакания сигнал.Само секунди след това вагоните леко се заклащат и влакът потегля.
Като цяло населеността е слаба , тримата си намерихме място , общо в 5-те вагона имаше не повече от 50-тина души , като няколко от тях слязоха на спирка Рупите , а 3-ма на Мулетарово.Докато пътувахме , направих една снимка сред природата.
Малко за този участък - през периода на Първата световна война за по - бързото предвижване на войските се налага да се построи една 600 мм ж.п. линия от с. Генерал Тодоров до Петрич и Струмица.Проучаванията започват на 16-ти декември 1916 г. , а строителството на 1-ви януари сл.г. Едва на 6-ти юни 1917 г. линията се открива в експлоатация до Петрич.Основната цел обаче - продължение до Струмица не се сбъдва , поради естествени обстоятелства (знаем Ньойския мирен договор какво прави от нашата територия) но е предвиден такъв вариант за свързване и именно поради това , гара Петрич не е построена като крайна с челни коловози.
Влакът леко намали скоростта и няколко души се приготвиха за слизане.Приемното сдание на спирка Мулетарово - стряскащо с разрухата и самотата си насред полето създаде едно тягостно настроение , напълно контрастиращо с гледката наоколо.Тъй като спирката се намира в крива , използвах случая да и направя една снимка.
Докато се носехме към крайната гара , нека довърша разказа.Експлоатацията на теснопътната линия продължава някъде до 1969 г. , след което е демонтирана и заменена с нормална.Дълга е 10,011 км , с минимален радиус на хоризонталните криви 300 м и максимален наклон 15 промила.Участъкът се обслужва от композиции , теглени от дупнишки машини , като преди електрификацията тук са идвали дизелови 07-00-ци.
Влакът намали скоростта и след един прелез влезе в района на крайната гара.Пътниците се приготвиха за слизане , а ние започнахме да си оправяме багажа.Още само 3 минути и композицията закова на перона.
Снимки от гара Петрич:
приемното сдание;

фотосесия на композицията:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3.

района на гарата:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3.

фотография от чакалнята;
и за финал снимки за спомен:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633601259018750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633601259118593750.jpg

След като приключихме с тях , поехме на разходка из града пеша , тъй като както знаем , в Петрич няма градски транспорт.
Модератор
Мнения: 267
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 12:13 am
Местоположение: Шумен
Обратна връзка:
Аватар
Модератор

Мнение от pavkata_zaraboy86 »

До 2-3 дни очаквайте и от мен много снимки и обширен разказ за тура ни до района при гръцката граница. :wink:

Изображение h
Пътувай с влак - спаси природата!
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Снимков материал от вчерашната ми есенна разходка до Червен бряг в топлия ноемврийския ден - 1 ноември 2008. :D

Пътуването ми започна в 6 часа и 32 минути, когато поех с влак 10203 от Костинброд към София. Влакът беше съставен от два AB вагона серия 40 пълни до горе с народ. Теглещият локомотив бе 44 096, сдобил се наскоро с нови бандажи. Учудващо до София избихме закъснението.
Изображение

До Червен бряг пътувах с влак 462, който учудващо пристигна и замина от София ТОЧНО НАВРЕМЕ. :!: На Курило спряхме за по-малко от половин минута, не знам защо. Първо си помислих, че спираме за образец и изтичах да снимам машината, но щом си извадих фотоапарата от чантата видях как дежурният дава "Готово" и за малко влакът да отпраши без мен и да остана на Курило... :lol: Следващото ни спиране беше на Владо Тричков за връчване на образец за движение в междугарието Владо Тричков - Реброво по неправилен път 2. Тук вече ми се отдаде възможността да направя снимка на локомотива - горнооряховският 44 115. Eто го и него:
Изображение

На спирка Церово се разминахме с влак 7630, теглен от мездренския 45 193:
Изображение


Следва есенна импресия от междугарието Лакатник - Левище - Елисейна:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Малко преди Елисейна се разминахме с влак 7620, теглен от 45 183:
Изображение


Есенен пейзаж в междугарието Зверино - Черепиш:

Изображение

Изображение

Изображение


Малко преди РП Черепиш се разминахме с ПВ 20110 от Горна, съставен от 3 еx-db вагона серия 45. Влакът се теглеше от горнооряховския лок. 44 113. Снимка на влака на фона на уникалния природен феномен - Черепишките скали:
Изображение

Черепишките скали:
Изображение

Изображение

Спирка Лютиброд и "Ритлите":
Изображение

Изображение


На Мездра пристигнахме с 6 минути закъснение, но заминахме с 11, трябваше да чакаме затворници за Плевен, но те така и не се появиха и вероятно са ги качили на 2611. В крайна сметка заради натегнатите обходи и поизносените бандажи на 44 115, закъснението в Червен бряг нарастна на 15 минути. На гарата заснех русенския 43 545, начело на ДТВ 20622 за Мездра:
Изображение

Същият влак на излизане от гарата:
Изображение


Навръщане пътувах само до Лютиброд, за да се отбия за един ден на вилата. До Мездра хванах "пътника" от Плевен ПВ 20132, който вместо от мездренски електровоз, се теглеше от софийския 44 087. Пристигащият пътник на Червен бряг:
Изображение

Влакът беше съставен от три вагона - първият серия 17, а другите два - серия 45. Качих се в първия вагон (17-ката) понеже имаше най-малко хора - не повече от 20 човека. До Кунино влакът се опразни и във вагона останахме едва 3-4 души.
Изображение

В междугарието Карлуково - Кунино:
Изображение


Гара Кунино, където се изсипа почти целият влак:

Изображение

Изображение

Изображение


Спирка Струпец:

Изображение

Спирка Синьо Бърдо:
Изображение


В Мездра пристигнахме 4 минути по-рано:
Изображение
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Rexkos неслучайно е получил прякора си "Топфотограф на форума". Снимките му винаги са изпълнени с настроение! От всички , аз си харесах тази с тунел 19 и надписа "БДЖ" отгоре.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Мездра има недостиг на лок и понеже Сф пък се чуди какво да ги прави и ги праща командировка по Мездра. Сигурно и 44087 ще се върне с изрязани кабели на радиостанцията.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ами то и пловдивската 45 153 работи в М. Вчера 45 175,44 087 и 45 153 са били на ДП-Рб. Проверете 087 като се прибере дали е орязана. :?
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация