Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Много ми е интересно да разбера подробности около причините за възникналите катастрофи със серии 41, 42, 43, 44 и 45 през годините на експлоатацията им.
Какви са били причините, каква е била последователността и действията на отговорните лица, какви са поуките.
Също така и времето когато са се случили - дата, месец, година.
Който знае подробности нека да каже каквото знае и да съберем пълна информация за всички нещастия случили се с тези машини.
Ето и списък с катастрофите със серии 41, 42, 43, 44 и 45. Списъка не е хронологичен поради липса на дата на събитията, но пък е подреден що-годе по серийни номера.
  1. 41-011 - удря 45-168 г.Реброво на 25.12.1989г. Липсват подробности.
    41-022 - удар в Карлово на 15.05.1969г. Липсват подробности.
    41-025 - удар в Синитово на ??.??.????г. Липсват подробности.
    43-030 - удря 43-037 и 43-049 в Карагеоргиево на ??.??.1980г. Липсват подробности.
    43-538 - челен удар на г.Рд на 01.12.2005г.
    Форум Българските железници написа:При влизане в трети коловоз на гара Рд в 6,40 ч. на 01.12.2005г. пътническият влак от Кюстендил за София не е спрял за смяна на дизеловия локомотив с електрически, както е по график. Композицията е продължила и се е ударила в друг локомотив на входните стрелки на гарата. При удара се е откачил последния вагон, а първият се е усукал. Ранени при инцидента са 3 души, те са били с охлузни рани и им е била оказана медицинска помощ в пернишката болница. Машинистът, причинил катастрофата на пътнически влак от Кюстендил за София, е избягал и се e издирвал от полицията.
    Тодор Чолаков написа:Изображение
    43-036 - изпуснат от г. Вакарел посока г. Побит Камък. Пада в пропаста на ??.??.1975г. Липсват подробности.
    43-043 - катастрофира на г. Гривица на ??.??.1987г.
    Иван Иванов написа:Влака с 43-043 начело изчаква товарния пред него, който не е могъл да изкара наклона на Гривица и го изтърва срещу чакащия в гарата бърз влак. Загинаха двамата на 43-043. Послидният вагон от товарния влак след, като помита в буквалния смисъл на думата челната кабина прелита локомотива и се забива между задната кабина и вагонфургона, останалите вагони от опашката на ТВ около 10 бр. бяха разхвърляни около БВ. Снимки на локомотива след катастрофата:
    http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279053&cat=7152
    http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279056&cat=7152
    http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279055&cat=7152
    по време на възстановяването му :
    http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279061&cat=7152
    http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279054&cat=7152
    vesko7 написа:Вследствие на безхаберието на Плевенската локомотивна бригада почива на място един от елитните машинисти на локомотивно депо Русе - Стефан Димитров - Паяка - Мир на праха му ...
    Двете командни кабини бяха смачкани до неузнаваемост. Впоследствие локомотив 43-43 е възстановен.
    43-304 - удря последния вагон на нощния влак 3636 малко след Карлово на 30.06.2003г. Загива машиниста на локомотив 43-304, стоейки до последно в кабината. Подробности:
    bobo4 написа:Машинистът на пътническият влак е тръгнал от гара Карлово при изходен сигнал две жълти светлини. Преди него е заминал бърз влак в същата посока (София). Машинистът на пътника е предполагал, че бързият влак ще му "избяга" и няма нужда да кара с готовност за спиране пред следващия сигнал. За нещастие локомотивът на бързия е дал някакъв отказ и влакът е спрял в междугарието, като последният му вагон е бил на не-повече от 100-150 метра след затворения сигнал. Машинистът на пътника вижда, че сигналът е затворен и удря крана на пето положение. Ударил се е с не особено голяма скорост, но поради леките вагони в края на бързия, последните подскачат нагоре и се забиват в кабината.
    VESO написа:Снимки на локомотива след катастрофата:
    http://www.foto.bg/data/1847/medium/43304-5.jpg
    44-069 - катастрофира на г.Дца на ??.??.????г. Неправилно гарирани вагони (закрита дистанция). Липсват повече подробности.
    44-064 - катастрофира на стрелка №1 в Одърне на 16.12.1988г. Подробности:
    Димитър Деянов написа:Неправилно подготвен мрашрут за транзитно преминаване на влак № Е 208
    44-068 - удря на г. Бяла 44-136 на ??.??.1996г. Липсват подробности.
    Иван Иванов написа:Снимки на локомотива след удара:
    http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=277806&cat=7152
    http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=277805&cat=7152
    http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=277804&cat=7152
    и след възстановяването й в депо Русе: http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=277807&cat=7152
    44-077 - удря 44-064 в Огняново на 09.05.1989г. Липсват подробности.
    44-086 - удря 06-120 в междугарието Своге-Церово на ??.??.1980г. Липсват подробности.
    44-116 - катастрофира в Ресен на 13.06.1991г. Липсват подробности.
    44-119 - катастрофира в Михалци-Стамболово на 02.01.1989г. Подробности:
    disell написа:Саморазхлабва тов. влак и тръгва назад. Излиза на път 2 и в него се удря БВ 230. След този случай вече лок.машинист е задължен да предприеме служебно спиране на влака след като му изключат напрежението в КМ. Според слуховете лок.бригада на ТВ са отишли да гледат при ДР тогавашното "Мелодия на годината"
    44-122 - изпуснат от Кръстец с неосигурен влак №40612 на ??.??.1987г. Изпада при входния сигнал на гара Плачковци с над 120км/ч. Подробности:
    bdz46 написа:Изображение
    На картинката линиите от 120 до 150 са заличени, за да се нанесе профила на пътя.
    Като наложиш парче лента 150 км/ч и съвпада точно.
    Лентата е автентична, само е повторена с черно, за да се различава добре.
    Вижда се как при спирането (или при съкратената проба) е дал на първо, после е направил пробно при 35 км/ч, но не е напълнил влака докрай, а е върнал на 3-то. Задържал е с реостата, след това идва екстреното задържане. Реостата е отпаднал малко преди това, явно тогава машината е изключила от 409 при спадане на налягането в провода под 3,5 bar.
    Вагоните са се разпилели още в междугарието, а машината е изхвърчала чак на втората стрелка (първата стрелка в отклонение е премината успешно).
    Бригадата е избягала отзад, но след изпадането, машината се завърта и се забива в земята със задната кабина напред.
    44-124 - удря 44-129 в Комунари-Дългопол на 16.12.1981г. Липсват подробности.
    44-143 - катастрофира в Роман на ??.??.????г. Липсват подробности.
    44-144 - удря 45-164 в Розино на ??.??.????г. Подробности:
    driver написа:Двата локомотива возят пътнически влакове 44-144 пътник от София, 45-164 пътник от Карлово. Удара става на входния сигнал на бившата гара Розино с 55 км/ч. 44-144 заминават без изход от първи коловоз на Розино
    45-152 - удря челно 45-156 в междугарието Драгоман-Драгоил на 04.10.2010г. Подробности:
    кой където свари написа:45-152 с ТСВ 10352 от Др, 45-156 с международния влак 293 идващ от Драгоил. Преди това през междугарето е преминал дизелов локомотив 06-060
    bdz46 написа:Най-правдоподобната версия до момента:
    Дизела е пред изходния светофор, но дежурния в Драгоман е ЗАБРАВИЛ за него, дава редовен изход и изпраща редовно ТСВ 10352, който е на същия коловоз. Гарата е в крива и дизела пред изхода не се вижда. Същият вижда изхода и заминава към Драгоил (нарушение - заминава без заповед "готово").
    ЕМЦ на Драгоман има особеност, че изходния светофор се затваря не при преминаването му от возило, а чак когато возилото премине покрай обратния входен светофор. Когато ТСВ стига изходния светофор, дизела вече се е скрил зад кривата, но светофора още свети и ТСВ заминава след дизела. Междугарието е пълно с криви, ТСВ не вижда дизела и не знае за неговото съществуване.
    В Драгоил дежурния е дал редовен вход за очаквания ТСВ, гарата е в крива, дежурния чака пристигналото возило да открие задна дистанция, нормализира ПАБ и изпраща МБВ 293 с редовен изход срещу идващия отгоре ТСВ. Нарушение - изпраща влак без да се увери, че пристигналия влак е цял и по-важно, пристига изолиран дизел, а се очаква електровоз с вагон.
    niksata_bdz написа:
    bdz46 написа:Най-правдоподобната версия до момента:.....

    Близо е до истината. Ето какво е станало: старата смяна ръководител-движение не е предала на новата смяна за съществуващ дизел 06060, който е бил гариран на същия коловоз, на който е и бил служебният влак за Драгоил. Дизелът стои точно пред изхода, гарата е под остър ляв завой и ТСВ не вижда дизела. Дежурният ръководител иска съгласие на гара Драгоил за служебния влак без да знае, че пред него има изолиран локомотив 06060. След като дава изход, машинистите на дизела виждат изхода и без заповед от дежурен ръководител със заповедния диск заминават за гара Драгоил. Дежурният ръководител от гара Драгоман без да знае, че на междугарието Драгоман - Драгоил е заминавал 06060, отива при машинистите на служебния влак и ги уговаря устно да заминат на затворен изходен сигнал, след което машинистите на служебния влак се качват и заминават на затворен изходен сигнал. Натам всичко е, както е описано в поста горе.
    45-153 - изпусната от Вакарел на ??.??.????г. Липсват подробности.
    45-158 - удар в опашката на ТВ в Стамболийски на ??.??.????г. Липсват подробности.
    45-163 - удря снегорин на прелез близо до гара Биримирци на 15.02.2010г. Загива машиниста на локомотива.
    45-168 - удря 41-011 в Реброво на 25.12.1989г. Подробности:
    45-170 написа:45-168 е катастрофирала на Реброво при потегляне от 2 отклонителен коловоз с вертушка за Обединена.От Владо Тричков е идвала товарачка с 41 серия и не спира на входния на Реброво и на стрелката се удрят като 41 се качва на 45-168
    45-171 - катастрофира в ? на ??.??.????г. Липсват подробности.
    45-176 - Изпуснат ТВ от Христо Даново на ??.??.????г.- набира 115km/h до Иганово и дерайлира при входния. Подробности:
    benslavovski написа:Влака преминава кърнарския прелез като е подал сигнал внимание и от там е ускорил до 115км като входния му е бил за отклонение на гара Иганово за трети коловоз който в момента го премахват и дерайлира на срелката като полягва във нивата със 6 вагона още натоварени с рулони
    И сега най важното виновни са лок бригада шунтиран тотман от пианото не си спомням вече кои клеми защото след тоя случай ги премахнаха инструктора от филиал Карлово КОЛЕНЦОВ беше направил поучително табла като беше сложел крокодилите със снимки.
п.п. ще допълвам промените в датите с червено и подробностите със синьо.
Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Мнение от lok43r »

44 064 има още 1 удар - на сп. Градище
44 096 на Искър
45 176 на Иганово
44 072 на Ботев
44 088 на Пловдив
45 181 в Илиянци
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

:arrow: 43-36 е изпусната от Пбк към Вк през 1975 г.
:arrow: 43-30 е участвала в катастрофата на Карагеоргиево през 1980 г.
:arrow: 44 077.6 катастрофира на 09 Май 1989 г.
:arrow: 44 116.2 катастрофира на Ресен на 13.06.1991 г.
:arrow: 44 119.6 катастрофира на 2 Януари 1989 г.
:arrow: 44 124 и 44 129 се сблъскаха на 16 Декември 1981 г.
аз за тези знам. :)
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

43 538 е бил "целунат" от 55 056, който към днешна дата е жив и здрав и печели за БДЖ-то. Случката е станала на 01.12.2005. В момента 43 538 се намира в Мездра, като част от органите му са присадени на 43 523.
44 085 - на 09.07.2006 удря камион с тухли, преминаващ жп прелез при спуснати бариери между Драгоман и Калотина. След удара лок. изглеждаше ето така. Към днешната дата същият е в движение.
44 144 миналата година е претърпял удар на Голямо село.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Nikss написа::arrow: 43-36 е изпусната от Пбк към Вк през 1975 г.
:arrow: 43-30 е участвала в катастрофата на Карагеоргиево през 1980 г.
:arrow: 44 077.6 катастрофира на 09 Май 1989 г.
:arrow: 44 116.2 катастрофира на Ресен на 13.06.1991 г.
:arrow: 44 119.6 катастрофира на 2 Януари 1989 г.
:arrow: 44 124 и 44 129 се сблъскаха на 16 Декември 1981 г.
аз за тези знам. :)
Някакви подробности, причини, хронология... :?:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Мнение от lok43r »

42-44 1968 г. ударен на Реслец, възст. 42 100
41-25 с 42-70 9.2.1969 на Синитово, бракувани и двата
42-49 10.01.1971
41-22 1972 г. Карлово, възст. 41 100
43-36 1975 г. изпуснат от Вакарел
43-01 1976 г.
43-30, 43-37 и 43-49 участвали в една катастрофа на Карагеоргиево 1980 г.
44-86 челен удар на Церово с 06-120, 1980 г.
44-124 и 44-129 челен удар между Комунари и Дългопол, 1981 г.
43-22 и 43-40 катастрофа помежду им в гара Дружба, 1982 г.
44-122 - 1987 г. Плачковци
44-64 Одърне 6.10.1988
44-77 Огняново 9.5.1989
44-119 Михалци стамболово 18.12.1988
45-168 Реброво удар с 41 011, 25.12.1989
Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Мнение от lok43r »

44 136 на Бяла, 1996 г., причина РУКЗ
44 002 на Казичене, август 2006 г. в дерайлирал тов. влак.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

43Р-122 - изпусната от Кръстец с неосигурен влак. Изпада при входния сигнал на гара Плачковци с над 120км/ч.
Мнения: 2
Регистриран на: Съб Дек 22, 2007 9:38 pm
Местоположение: plovdiv

Мнение от mito »

43-33 смачкана кабина от възкачен вагон на гара ПОР.1991г
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Поне в три от гореизброените катастрофи имаше дерайлиране от висока скорост в стрелка с отклонение 40.

-Изпускат ТВ от Христо Даново- набира 115km/h до Иганово и се катурва на входа.
-На гара Одърне ЕВ 202 е "приет" с 94 в отклонение.
-На Роман ЕВ 201 не спазва намаление 25 в последната изходна стрелка,нагазва я със 100 и изсипва състава си в Искъра при голямата лява крива.
-БВ Плевен-Бургас помита дерайлирала цистерна на Михaлци Стамболово и пламва като факла.(на 19.12.1988 видях три от вагоните стопени до неузнаваемост)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

А някой спомена ли за 43304-5 , която бе бракувана след сблъсъка малко след Карлово в последния вагон на нощния 3636?По щастлива случайност той бе за превоз на автомобили и тогава се размина без жертви в бързия.Загина само машиниста на 304 , геройски опитвал се до последно да спре локомотива.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

46 242 написа:Поне в три от гореизброените катастрофи имаше дерайлиране от висока скорост в стрелка с отклонение 40.

-Изпускат ТВ от Христо Даново- набира 115km/h до Иганово и се катурва на входа.
-На гара Одърне ЕВ 202 е "приет" с 94 в отклонение.
-На Роман ЕВ 201 не спазва намаление 25 в последната изходна стрелка,нагазва я със 100 и изсипва състава си в Искъра при голямата лява крива.
-БВ Плевен-Бургас помита дерайлирала цистерна на Михaлци Стамболово и пламва като факла.(на 19.12.1988 видях три от вагоните стопени до неузнаваемост)
Тази за ЕВ 201 са ми я разказвали жители на Роман и по техните думи самата катастрофа е била доста "брутална". :cry:
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

46 242 написа: -На гара Одърне ЕВ 202 е "приет" с 94 в отклонение.
Ако не се лъжа, след този случай всички гари с РУКЗ (на някои само входните стрелки) се преминават с намалена скорост. В момента тя е 60 km/h и важи за всички такива гари в България.
Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Мнение от lok43r »

На Одърне лок е бил 44 064.
На Роман 44 143. Но не е имало указатели а предсигнала го е нямало изобщо. А на Михалци-Стамболово е бил 44 119.
На Бяла 44 136 се е удря с 44 068.
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Мнение от driver »

относно удара на 44-144 в 45-164 двата локомотива возят пътнически влакове 44-144 пътник от софия 45-164 пътник от карлово удара става на входния сигнал на бившата гара розино с 55 километра 44-144 заминават без изход от първи коловоз на розино относно удара на 43-304 това беше пълна самонадеяност и голяма безотговорност на локомотивния машенист той нее герой бог да го прости за такива удари трябва да се пише истината и да се вземат само поуки
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация