Какви са били причините, каква е била последователността и действията на отговорните лица, какви са поуките.
Също така и времето когато са се случили - дата, месец, година.
Който знае подробности нека да каже каквото знае и да съберем пълна информация за всички нещастия случили се с тези машини.
Ето и списък с катастрофите със серии 41, 42, 43, 44 и 45. Списъка не е хронологичен поради липса на дата на събитията, но пък е подреден що-годе по серийни номера.
- 41-011 - удря 45-168 г.Реброво на 25.12.1989г. Липсват подробности.
41-022 - удар в Карлово на 15.05.1969г. Липсват подробности.
41-025 - удар в Синитово на ??.??.????г. Липсват подробности.
43-030 - удря 43-037 и 43-049 в Карагеоргиево на ??.??.1980г. Липсват подробности.
43-538 - челен удар на г.Рд на 01.12.2005г.Форум Българските железници написа:При влизане в трети коловоз на гара Рд в 6,40 ч. на 01.12.2005г. пътническият влак от Кюстендил за София не е спрял за смяна на дизеловия локомотив с електрически, както е по график. Композицията е продължила и се е ударила в друг локомотив на входните стрелки на гарата. При удара се е откачил последния вагон, а първият се е усукал. Ранени при инцидента са 3 души, те са били с охлузни рани и им е била оказана медицинска помощ в пернишката болница. Машинистът, причинил катастрофата на пътнически влак от Кюстендил за София, е избягал и се e издирвал от полицията.
43-036 - изпуснат от г. Вакарел посока г. Побит Камък. Пада в пропаста на ??.??.1975г. Липсват подробности.Тодор Чолаков написа:
43-043 - катастрофира на г. Гривица на ??.??.1987г.Иван Иванов написа:Влака с 43-043 начело изчаква товарния пред него, който не е могъл да изкара наклона на Гривица и го изтърва срещу чакащия в гарата бърз влак. Загинаха двамата на 43-043. Послидният вагон от товарния влак след, като помита в буквалния смисъл на думата челната кабина прелита локомотива и се забива между задната кабина и вагонфургона, останалите вагони от опашката на ТВ около 10 бр. бяха разхвърляни около БВ. Снимки на локомотива след катастрофата:
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279053&cat=7152
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279056&cat=7152
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279055&cat=7152
по време на възстановяването му :
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279061&cat=7152
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=279054&cat=7152
43-304 - удря последния вагон на нощния влак 3636 малко след Карлово на 30.06.2003г. Загива машиниста на локомотив 43-304, стоейки до последно в кабината. Подробности:vesko7 написа:Вследствие на безхаберието на Плевенската локомотивна бригада почива на място един от елитните машинисти на локомотивно депо Русе - Стефан Димитров - Паяка - Мир на праха му ...
Двете командни кабини бяха смачкани до неузнаваемост. Впоследствие локомотив 43-43 е възстановен.bobo4 написа:Машинистът на пътническият влак е тръгнал от гара Карлово при изходен сигнал две жълти светлини. Преди него е заминал бърз влак в същата посока (София). Машинистът на пътника е предполагал, че бързият влак ще му "избяга" и няма нужда да кара с готовност за спиране пред следващия сигнал. За нещастие локомотивът на бързия е дал някакъв отказ и влакът е спрял в междугарието, като последният му вагон е бил на не-повече от 100-150 метра след затворения сигнал. Машинистът на пътника вижда, че сигналът е затворен и удря крана на пето положение. Ударил се е с не особено голяма скорост, но поради леките вагони в края на бързия, последните подскачат нагоре и се забиват в кабината.
44-069 - катастрофира на г.Дца на ??.??.????г. Неправилно гарирани вагони (закрита дистанция). Липсват повече подробности.
44-064 - катастрофира на стрелка №1 в Одърне на 16.12.1988г. Подробности:
44-068 - удря на г. Бяла 44-136 на ??.??.1996г. Липсват подробности.Димитър Деянов написа:Неправилно подготвен мрашрут за транзитно преминаване на влак № Е 208
44-077 - удря 44-064 в Огняново на 09.05.1989г. Липсват подробности.Иван Иванов написа:Снимки на локомотива след удара:
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=277806&cat=7152
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=277805&cat=7152
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=277804&cat=7152
и след възстановяването й в депо Русе: http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=277807&cat=7152
44-086 - удря 06-120 в междугарието Своге-Церово на ??.??.1980г. Липсват подробности.
44-116 - катастрофира в Ресен на 13.06.1991г. Липсват подробности.
44-119 - катастрофира в Михалци-Стамболово на 02.01.1989г. Подробности:
44-122 - изпуснат от Кръстец с неосигурен влак №40612 на ??.??.1987г. Изпада при входния сигнал на гара Плачковци с над 120км/ч. Подробности:disell написа:Саморазхлабва тов. влак и тръгва назад. Излиза на път 2 и в него се удря БВ 230. След този случай вече лок.машинист е задължен да предприеме служебно спиране на влака след като му изключат напрежението в КМ. Според слуховете лок.бригада на ТВ са отишли да гледат при ДР тогавашното "Мелодия на годината"
44-124 - удря 44-129 в Комунари-Дългопол на 16.12.1981г. Липсват подробности.bdz46 написа:
На картинката линиите от 120 до 150 са заличени, за да се нанесе профила на пътя.
Като наложиш парче лента 150 км/ч и съвпада точно.
Лентата е автентична, само е повторена с черно, за да се различава добре.
Вижда се как при спирането (или при съкратената проба) е дал на първо, после е направил пробно при 35 км/ч, но не е напълнил влака докрай, а е върнал на 3-то. Задържал е с реостата, след това идва екстреното задържане. Реостата е отпаднал малко преди това, явно тогава машината е изключила от 409 при спадане на налягането в провода под 3,5 bar.
Вагоните са се разпилели още в междугарието, а машината е изхвърчала чак на втората стрелка (първата стрелка в отклонение е премината успешно).
Бригадата е избягала отзад, но след изпадането, машината се завърта и се забива в земята със задната кабина напред.
44-143 - катастрофира в Роман на ??.??.????г. Липсват подробности.
44-144 - удря 45-164 в Розино на ??.??.????г. Подробности:
45-152 - удря челно 45-156 в междугарието Драгоман-Драгоил на 04.10.2010г. Подробности:driver написа:Двата локомотива возят пътнически влакове 44-144 пътник от София, 45-164 пътник от Карлово. Удара става на входния сигнал на бившата гара Розино с 55 км/ч. 44-144 заминават без изход от първи коловоз на Розинокой където свари написа:45-152 с ТСВ 10352 от Др, 45-156 с международния влак 293 идващ от Драгоил. Преди това през междугарето е преминал дизелов локомотив 06-060bdz46 написа:Най-правдоподобната версия до момента:
Дизела е пред изходния светофор, но дежурния в Драгоман е ЗАБРАВИЛ за него, дава редовен изход и изпраща редовно ТСВ 10352, който е на същия коловоз. Гарата е в крива и дизела пред изхода не се вижда. Същият вижда изхода и заминава към Драгоил (нарушение - заминава без заповед "готово").
ЕМЦ на Драгоман има особеност, че изходния светофор се затваря не при преминаването му от возило, а чак когато возилото премине покрай обратния входен светофор. Когато ТСВ стига изходния светофор, дизела вече се е скрил зад кривата, но светофора още свети и ТСВ заминава след дизела. Междугарието е пълно с криви, ТСВ не вижда дизела и не знае за неговото съществуване.
В Драгоил дежурния е дал редовен вход за очаквания ТСВ, гарата е в крива, дежурния чака пристигналото возило да открие задна дистанция, нормализира ПАБ и изпраща МБВ 293 с редовен изход срещу идващия отгоре ТСВ. Нарушение - изпраща влак без да се увери, че пристигналия влак е цял и по-важно, пристига изолиран дизел, а се очаква електровоз с вагон.
45-153 - изпусната от Вакарел на ??.??.????г. Липсват подробности.niksata_bdz написа:bdz46 написа:Най-правдоподобната версия до момента:.....
Близо е до истината. Ето какво е станало: старата смяна ръководител-движение не е предала на новата смяна за съществуващ дизел 06060, който е бил гариран на същия коловоз, на който е и бил служебният влак за Драгоил. Дизелът стои точно пред изхода, гарата е под остър ляв завой и ТСВ не вижда дизела. Дежурният ръководител иска съгласие на гара Драгоил за служебния влак без да знае, че пред него има изолиран локомотив 06060. След като дава изход, машинистите на дизела виждат изхода и без заповед от дежурен ръководител със заповедния диск заминават за гара Драгоил. Дежурният ръководител от гара Драгоман без да знае, че на междугарието Драгоман - Драгоил е заминавал 06060, отива при машинистите на служебния влак и ги уговаря устно да заминат на затворен изходен сигнал, след което машинистите на служебния влак се качват и заминават на затворен изходен сигнал. Натам всичко е, както е описано в поста горе.
45-158 - удар в опашката на ТВ в Стамболийски на ??.??.????г. Липсват подробности.
45-163 - удря снегорин на прелез близо до гара Биримирци на 15.02.2010г. Загива машиниста на локомотива.
45-168 - удря 41-011 в Реброво на 25.12.1989г. Подробности:
45-171 - катастрофира в ? на ??.??.????г. Липсват подробности.45-170 написа:45-168 е катастрофирала на Реброво при потегляне от 2 отклонителен коловоз с вертушка за Обединена.От Владо Тричков е идвала товарачка с 41 серия и не спира на входния на Реброво и на стрелката се удрят като 41 се качва на 45-168
45-176 - Изпуснат ТВ от Христо Даново на ??.??.????г.- набира 115km/h до Иганово и дерайлира при входния. Подробности:benslavovski написа:Влака преминава кърнарския прелез като е подал сигнал внимание и от там е ускорил до 115км като входния му е бил за отклонение на гара Иганово за трети коловоз който в момента го премахват и дерайлира на срелката като полягва във нивата със 6 вагона още натоварени с рулони
И сега най важното виновни са лок бригада шунтиран тотман от пианото не си спомням вече кои клеми защото след тоя случай ги премахнаха инструктора от филиал Карлово КОЛЕНЦОВ беше направил поучително табла като беше сложел крокодилите със снимки.