Мнения: 15
Регистриран на: Нед Сеп 23, 2007 10:56 am
Optima express

Мнение от ceco_sim »

Здравейте, колеги.
Едва ли съм единствения в този форум, който се интересува от международни влакове. Затова създадох тази тема за да мога да науча повече инфо за влака, който по мое мнение поддържа доброто реноме на нашите железници в Европа. Моля тези, които знаят повече по темата да споделят своите знания с нас, интересуващите се.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Вчера в 13:00 на опашката на ПВ 20111 бяха закачени 2 вагон-ресторанта на OPTIMA EXPRESS. :) 8)
Мнения: 15
Регистриран на: Нед Сеп 23, 2007 10:56 am

Мнение от ceco_sim »

кой поддържа и снабдява вагон-ресторантите на Оптимата? БДЖ? и още един въпрос: в клипчета в youtube.com видях, че на оптимата има отзад закачени вагони за превоз на коли, като на 4 вагона от оптимата, един от които, до колкото видях, беше ресторант, се падаха 3 съчленени вагона за транспортиране на коли. за това, дали са празни или не не мога да кажа, защото бяха затворен тип, но дали не са много за толкова къс състав? доколкото си спомням в България като я имаше тази услуга от софия до морето, на 6-8 вагона се падаха максимум два вагона за коли
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Броят на вагоните за коли зависи от много работи, преди всичко от броя на колите. При Оптимите повечето пътници пътуват с колите си, докато при нашите влакове до морето, само някои се възползваха от услугата за превоз на автомобил. Накрая даже автовагоните пътуваха празни и след катастрофата при Карлово ги махнаха съвсем.
Вагоните за коли на оптимите са закрити, защото когато бяха открити, изчезваха доста неща от колите.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

А тази катастрофа на Карлово коя година е станала и с кой влак? :roll:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Тодоре , да нямаш предвид катастрофата , при която еквивалент на сегашния 30110 (тогава под др. номер) тръгваше само няколко минути след 3636 в посока София? Понеже нощният бе спрял принудително в едно междугарие , пътническия го бе застигнал и се ударил в последния вагон за превоз на автомобили.Машинистът загинa на място , опитвайки се до последно да спре локомотива , а помощникът избягал в машинното и това го бе спасило.
Локомотивът бе 43304-5 и до неодавна стоеше в депо Пловдив , снимка на едната кабина и на другата , която бе поела удара.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Същата. Влакът беше 30112.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

На гара Одрин има рампа за товарене на автомобилите в спец. вагони за превоз на автомобили.Самото товарене започва около 6 часа преди заминаването на влака, като предгаровия площад е фраш от коли, пълни с потурлии и фереджета.1 час преди заминаване спира качването на пътници и коли.У нас има подобна рампа на гара Свиленград.Рампата се пада от дясно на гарата.До нея водят отклонителни коловози.До преди 3 години имаше по един влак в седмицата, който не тръгваше от Одрин, а именно от рампата в Свиленград.
Шафнерите са българи и сърби, като преобладават сърбите.Турци такива няма.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Крайната гара на влакове , тръгващи от Edirne , коя беше? Villah?
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

На някои Вилах, на други Виена, Мюнхен, Ниш... :wink:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Като изключим специалните рампи, вагоните са пригодени за товарене и разтоварване на нормални челни рампи, като горния етаж слиза долу, когато долния се опразни. При наводненията, когато 1-ва и 3-та линия бяха запушени, оптимите ги разтоварваха на Сф.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Попринцип маршрута е Вилах-Едирне.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Тази сутрин в 06:00 на 2-ри коловоз на ЦГ София имаше 16 вагона на OPTIMA EXPRESS като 15 бяха кушети серия 50-80 (Bcl) и един вагон-ресторант серия 88-80 (WRme).Като гара на домуване на всички вагони беше посочено ВЗ ИНТЕРКОМ ДРЯНОВО.Всички вагони бяха лъснати до блясък,а начело на дългата композиция беше ЕЛ 44 098 2
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

в какава посока замина Драгоман?
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

43.309 написа:в какава посока замина Драгоман?
Да, замина в посока Драгоман. В 6.40 беше на Волуяк.
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация