Мнения: 49
Регистриран на: Съб Окт 21, 2006 9:18 pm
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от Ryan »

Осем бързи влака закъсняват средно с 20-60 минути заради зимните условия



04 януари 2008 | 11:23 | Агенция "Фокус"



Осем бързи влака закъсняват средно с 20-60 минути заради усложнената зимна обстановка в страната. Това съобщиха за Агенция “Фокус” от пресцентъра на Български държавни железници (БДЖ).
На две места по жп мрежата в страната е спряно временно движението – едното по линията Белово – Септември, където камион е заседнал на жп прелез. Другият участък е Добрич – север – Генерал Тошево. Там поради снега е заседнал влак 28102 Варна – Кардам.
От БДЖ уверяват, че всички вагони на влаковете са добре отоплени.


Източник: www.focus-news.net


Току-що по новините на БНТ съобщиха за заседнал влак по линията Самуйл-Силистра. Станало е рано сутринта, което предполагам е Силистренската група на 2637. Във влака е имало около 60 души. След дълги перипети те са транспортирани с автобус и преди около 2 часа са пристигнали в Силистра. От БДЖ са казали, че отоплението във влака не е прекъсвало :wink:

Източник :БНТ
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

БДЖ купува 30 спални вагона

30 нови спални вагона ще купи през тази година БДЖ. Това съобщи за "Стандарт" шефът на "Пътнически превози" в железниците Димитър Петков. Все повече пътници предпочитат да пътуват през нощта. А спалните вагони са натоварени до максимум, обясни Петков. По думите му двата вагона с легла за международния влак София-Атина са запълнени на 90% през цялата година. Имаме резервации за седмици напред, затова трябва да инвестираме в нови спални вагони, коментира Петков. До пролетта БДЖ ще обяви търг за доставка за новия подвижен състав. Но все още не е ясен размерът на инвестицията. Най-вероятно парите за това ще дойдат от облигационния заем, който пусна БДЖ, или от нов кредит. Освен спални вагони железниците ще купуват и нови бар вагони, каза още Петков.

Източник на информацията: http://standartnews.com/bg/article.php? ... cle=217037
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

Движението на влаковете към 15.00 часа
09.01.2008

--------------------------------------------------------------------------------


Пътническите влакове се движат по разписание, като 12 от тях са със закъснение до 20 минути, а 5 влака са приключили с по 40 минути закъснение. Нарушения в движението в железопътната мрежа в страната няма. На много участъци е налична гъста мъгла.
влак № 9620 Варна - Русе е пристигнал с закъснение от 48 минути;
влак № 8614 Варна - София е пристигнал с 20 минути закъснение;
влак № 8605 Пловдив - Варна е пристигнал с 33 минути закъснение;
влак № 8601 София - Бургас е пристигнал със закъснение от 32 минути;
влак № 8611 София - Варна се движи с 15 минути закъснение;
влак № 8660 Бургас - Карнобат се движи с 6 минути закъснение;
влак № 3660 Каспичан - Бургас е отпътувал с 35 минути закъснение от Каспичан и пристигнал в Бургас с 31 минути закъснение;
влак № 2602 Варна - София се движи с 9 минути закъснение;
влак № 2655 Плевен - Варна е пристигнал със закъснение от 20 минути;
влак № 6620 Кюстендил - София е пристигнал със 20 минути закъснение;
влак № 8610 Бургас - София се движи с 6 минути закъснение;
влак № 4641 Шумен - Пловдив е пристигнал с 29 минути закъснение;
влак № 1620 Пловдив - София се движи с 6 минути закъснение;
международният бърз влак № 462 Кулата - Русе се движи с 85 минути закъснение.

http://www.mtc.government.bg/page.php?c ... 92&id=2707
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

Този следобед, както превключвах каналите, засякох Петър Мутафчиев да говори в НС и реших да видя за какво става дума.Зададоха му въпрос свързан със интензивността на влаковете между София и Перник.Той каза, че на този етап влакове не може да има на по-малко от 30мин., за да бъдат по-начесто трябва да се удвой линията до Перник.Спомена, и че се изготвят проекти за ремонт на инфраструктурата в участъка и през месец Април тази година времепътуването трябва да бъде 30 минути.Също така, разбрах, че електричките обслужващи маршрута постепенно ще бъдат заменени със 17 ЕМВ на Сименс.
:D :D :D
Мнения: 49
Регистриран на: Съб Окт 21, 2006 9:18 pm
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от Ryan »

В същото заседание му бе зададен въпрос, свързан с населеността на влаковете. На 23.12 (ако не ме лъже паметта). 2007г. влак 2613 е бил в състав 3Б и 1 А вагон. Заради това е имало правостоящи дори на София север влака е оставил пътници. В оправдание министърът заяви, че по график влака е с 4Б вагона и 1 А, но поради не изправност на Б вагон и липса на друг същата категория, влакът е заминал в такъв състав.
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

Първият електромотрисен влак „Дезиро” ще бъде представен утре
24.01.2008

--------------------------------------------------------------------------------


Първият електромотрисен влак „Дезиро" ще бъде представен утре, 25 януари 2008 г., в 9.00 часа на Първи перон на Централна гара-София в присъствието на министъра на транспорта Петър Мутафчиев. Влакът ще отпътува за гара Септември на първото си демонстрационно пътуване с представители на медиите, представители от Министерството на транспорта и железопътните компании.

Новата мотриса се доставя съгласно договора между „Български държавни железници" ЕАД и „Сименс", който включва поетапна доставка на общо 25 електрически мотриси до края на 2008 г. Първите две от тях пристигнаха у нас в средата на декември миналата година.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Невръстни крадци задигат части от влакове в движение (видео)
14 Февруари 2008
От 5 до 6 млн. лева годишно са загубите на БДЖ от кражби на метални елементи, кабели и агрегати от локомотивите и вагоните. Въпреки че купуването и продаването на части от влакове в пунктовете за вторични суровини е криминализирано, БДЖ е донор на цяло общество крадци на желязо.

Репортерът на bTV Стоян Георгиев работи под прикритие, за да провери как върви търговията с краденото имущество на държавната железница (вж. видео със скритата камера).

Вагонното депо в столичния квартал "Христо Ботев" е един от донорите на крадците на метали. Въпреки че са инвестирали във висока стена, работниците в депото не могат да спасят имуществото. Кражбите са ежедневие.

Жп служителите твърдят, че крадците осребряват желязната стока в специално създадени два пункта за вторични суровини, намиращи се непосредствена близост до депото. Жепейците не искат да застанат от камера.

Страх ги е от саморазправа

Със съгласието на жп служителите репортерът взема току-що рециклиран важен детайл от вагонна композиция, който се краде поголовно.

"Винтовият спяг - това е едно съоръжение, което служи за прикачване на вагоните помежду си и най-вече за прикачване на локомотива за състава на влака", обяснява Юри Георгиев. Стойността на винтовия спяг е горе-долу в порядъка 270-300 лв.

Стоян се пазари за каруца с хора от квартала и кара струващата 300 лева рециклирана кука в близкия пункт за старо желязо. Оборудван със скрита камера, влиза в пункта за вторични суровини.

Оказва се, че служителят в пункта си знае работата и с един поглед разбира какво му се носи. Опитът за предаване на подобен детайл е престъпление и хората в пункта добре знаят това. Вместо да извикат полиция, момчетата качват жп куката за кантара. Получава 11,90 стотинки за чисто новата кука, която струва на държавната железница 300 лева.

Точно по същия начин тонове работещи метални части от БДЖ всекидневно се предават за скраб и се претопяват. Така

безмилостно се краде и унищожава техника за милиони левове

Вместо да се развива като железниците в европейските страни, БДЖ буксува и се бори да спаси имуществото си.

"Другите части, които са обект на кражби и посегателства са калотките, или т. нар. "спирателни обувки", функционални вентили, както и буксови капачки, но най-вече това е кражбата на силови кабели от пътническите вагони", разказва Юри Георгиев.

Проблемът е сериозен, защото всички тези части са свързани със сигурността на движението на влаковете и това е един голям проблем, защото кражбата на всяка една такава част може да доведе след себе си до непредсказуеми неща, допълва той. Според служители от локомотивното депо в кв. "Христо Ботев"

малки деца от близкото гето са специализирани в демонтажа

и изнасянето на тежките метални части. Докато децата крадат и изнасят, възрастните от външната страната на оградата обстрелват служителите с камъни. Затова всички прозорци на депото са изпочупени.

Невръстните крадци няма как да бъдат задържани и наказани. Малчуганите били толкова специализирани в жп кражбите, че понякога успяват да демонтират детайлите в движение, докато композициите минават през квартала с ниска скорост на път към депото.

Предаването и изкупуването на части от жп транспорта са криминални деяния. Икономическа полиция контролира и наказва с административни наказания и глоби собствениците на пунктове за вторични суровини, които приемат части от влакове. Хората, които носят материалите за продаване могат да бъдат наказани още по-строго - като максималната санкция е затвор до 3 години.

Въпреки предвидените наказания, кражбите стават все по-нагли, а бизнесът с вторични суровини процъфтява. Така вместо да се конкурира с въздушния транспорт, както е в Европа, българската железница крета като каруца, натоварена със скраб.

След излъчването на репортажа за незаконната търговия с части от БДЖ тази сутрин, от Българската асоциация по рециклиране съобщиха за bTV, че пунктът който ви показахме е нелицензиран за търговия с метали, въпреки че функционира необезпокояван от властите.

Междувременно кметът на София Бойко Борисов изпрати писмо до министъра на икономиката Петър Димитров, в което иска преразглеждане на лицензионния режим на тези пунктове.

Според Борисов, липсата на ефективен контрол по отношение на изкупуването на метали нанася загуби на общината. Борисов напомня, че в голямата си част изкупуваните метали са решетки, мантинели, капаци и други части от инфраструктурата на София.


Източник:bTV http://btv.bg/news/?magic=bulgaria&story=63772
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Вагон с киселина дерайлира край гара Синдел
05.03.2008
Част от товарна композиция на частния железопътен превозвач Българска железопътна компания АД е дерайлирала към 3:55 часа в гара Синдел.
В инцидента няма пострадали.
Обърнати са един вагон пълен с киселина и бутащият локомотив, който е в края на композицията.
Според дежурния в областната служба на гражданска защита няма изтичане на киселина. В момента се работи по вдигането и преместването на цистерната.
Прекъснато е движението на влаковете в жп-участъка.Експертна комисия установява причините за дерайлирането на крайния локомотив от влаковата композиция на Българска железопътна компания край Синдел.Влаковата композиция се е състояла от 32 вагона и два локомотива – в началото и в края, като дерайлирал е крайният вагон. Превозвани са 2 500 тона сярна киселина, като инцидентът не е довел до разлив на киселина. Влакът е пътувал от гара Пирдоп до гара Разделна и е преминавал транзитно през Синдел.
Ограничението в този участък на линията е за скорост от 15 км в час, а влакът се е движел с 12 км в час.Един ускорен бърз влак и един бърз влак се отклоняват през гара Комунари.
Причините за инцидента с дерайлиралия вагон, натоварен с киселина и бутащият локомотив могат да бъдат две - релсовият път или неизправност с локомотива каза Владимир Дунчев, генерален директор на "Българска железопътна компания".
“В този участък при гара Синдел е намалена скоростта на движение на влаковете на 15 км в час. Според черната кутия на локомотива скоростта на движение на влака е била 12 км по време на инцидента”, посочи Дунчев. Той каза още, че се предполага, че дерайлирането е станало заради нередности в стрелката от релсовия път, която насочва влака.
“Причината с точност ще се установява от транспортна комисия, която ще замери релсовия път, когато локомотива бъде вдигнат.Но най-вероятно е това, тъй като там има слабо място и е намалена скоростта, това подсказва, че има слабости в пътя”, посочи Дунчев. По думите му екипът, който работи на място се състои от четирима души, които са на т.нар. възстановителния влак.
“Няма никакъв разлив на сярна киселина. Останалата част от влака е влязъл в гарата и е било осигурено разтоварването му. До два-три часа ще бъде вдигнат и локомотивът, и вагонът”, посочи генералният директор на "Българска железопътна компания". Той каза още, че на локомотива ще бъде направена проверка в депото.
“Мисля, че ще отнеме още време, докато експертите извършат допълнителните замервания. Всичко зависи от екипа по възстановяване на движението, които в момента вдигат с хидравлика локомотива. Моят опит показва, че при такъв случай обикновено възстановяването на движението става от два до три часа”, посочи Владимир Дунчев.
Днешният инцидент е втори случай на дерайлиране на стрелката край Синдел. Тази нощ там дерайлира локомотив от товарна влакова композиция, превозваща сярна киселина, на Българска железопътна компания. Това съобщи Валентин Иванов, експерт по безопасност в частния жп превозвач. Предишният случай е бил преди около месец. По думите на Иванов – причините за инцидента ще бъдат установени, след като се направят съответните замервания на железния път и на локомотива. Вече замерванията на жп пътя са направени. Локомотивът обаче трябва да бъде закаран до депо Варна.
Утре ще се свика заседание на комисията, което ще изготви предварителен доклад за причините за инцидента.
Единият от двата локомотива на товарен влак с 32 вагона на БЖК дерайлира тази нощ край Синдел.В 13:00.Възстановено е движението на влаковете и в двете посоки в участъка на гара Синдел. Влаковете ще се движат с намалена скорост. Това съобщиха от НКЖИ.
В зоната на Западен парк вчера в 19.30 е извършена кражба на 100 бр. стегателни комплекта, включващи стегателен болт, стегателна плочка, пружинен пръстен и гайка. Комплектите осъществяват връзката на релсите с траверсите на 1600 м железен път. На местопроизшествието веднага е направен оглед от специалисти от ЖП Секция – София 1, дирекция „Вътрешна сигурност” при Национална компания „Железопътна инфраструктура” и служители на Транспортна полиция.
Взети са спешни мерки за осигуряване на безопасността на движението на застрашения от пътно произшествие участък.
Ръководството на НК „ЖИ” счита, че трябва да се вземат всякакъв вид мерки, за да се пресекат криминалните деяния, създаващи предпоставки за железопътни произшествия и облагодетелстващи незаконно търговците на скрап.
По обходен маршрут бяха отклонени от сутринта един ускорен бърз влак и четири бързи влака. Преди малко стана ясно, че още един бърз влак е пренасочен по обиколния маршрут през Комунари - това е бързият влак № 2610 от Варна за София, който тръгва от Варна в 10:55 ч.
Преди да бъдат извозени от Синдел до Солна мина пътниците са чакали три часа.Няма пострадали при дерайлирането на товарен влак край Синдел, съобщиха от Националния медицински координационен център. След дерайлиралия влак се е движил пътнически влак София - Кардам, който е спрян, а пътниците са извозвани с автобуси.

По отклонен маршрут се движат следните влакове:

• Бързият влак № 2627 от София за Варна, който заминава от София в 23:25 ч. е отклонен през Комунари;
• Ускореният бърз влак № 2602 от Варна за София, който тръгва от Варна в 07:55 ч. също е отклонен през Комунари;
• Бързият влак № 9621 от Русе за Варна, който тръгва от Русе в 06:10 ч. е отклонен през Шумен и Комунари;
• Бързият влак № 9620 от Варна за Русе, който тръгва от Варна в 08:50 ч. също е отклонен през Шумен и Комунари;
• Бързият влак № 2655 от Плевен за Варна, който тръгва от Плевен в 06:50 ч. също е отклонен през Шумен и Комунари.

Поради временното прекъсване на движението с автобуси се превозват пътниците от следните влакове:

• Пътниците от бързия влак № 2637 от София за Кардам, който тръгва от София в 21:00 ч се превозват с автобуси от гара Солна Мина до Кардам;
• Пътниците от пътническият влак № 20161 от Шумен за Варна, който заминава в 05:25 ч., ще се превозват с автобуси между гара Синдел и гара Солна Мина;
• Пътниците от пътническият влак № 20160 от Варна за Шумен, който заминава в 06:30 ч., ще се превозват с автобуси между гара Синдел и гара Солна Мина;
• Пътниците от пътническият влак № 20163 от Шумен за Варна, който заминава в 07:15 ч., ще се превозват с автобуси между гара Синдел и гара Солна Мина.

За подробна информация клиентите на "Български държавни железници" ЕАД могат да се обръщат към гишетата "Информация" и билетните каси в съответните железопътни гари.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Въвеждат строги мерки за контрол при железопътните превози
06.03.2008 / 19:15

Забранява се тютюнопушенето. Багажът на пътниците ще бъде щателно проверяван.

След трагедията във влака София - Кардам, Министерството на транспорта написа план за подобряване на безопасността на жп-транспрота.

След като 9 души изгоряха, режимът за пътуване във влаковете се затяга. По същия начин, както бяха забранени нощните ученически ескурзии, след като загубихме 12 деца в река Лим.

Сега във влаковете се забранява тютюнопушенето, завишава се контролът върху носения от пътниците багаж за да не се внасят във влаковете лесно запалими опасни течности. Не е ясно обаче кой как и къде ще осъществява този контрол.

Не може да се сложи скенер на всяка гара, коментира транспортният министър Петър Мутафчиев. По думите му има забрана да се носят лесно запалими предмети в пътническите вагони. В момента никой не проверява това и за мен това е проблем, така че и в кушет вагоните може да се извършва проверка съвместно с органите на полицията, каза министър Мутафчиев.

Пътниците ще бъдат информирани за начина на действие при инциденти, за местоположението на пожарогасителите. Вратите на спалните и на кушет вагоните ще могат да се отварят отвътре и не само от шафнерите на влака. Ще се прави списък на всички пътуващи с железниците.

Контролът по изпълнението на заповедта е възложен на заместник-министъра на транспорта Георги Петърнейчев.

http://www.btv.bg/news/news_details.pcgi?cont_id=109613
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

В новините по bTV съобщиха, че заедно с още няколко медии са поканили 32 депутати (мисля че бяха толкова) да проведат пътуване с влак от София до Червен Бряг, за да придобият реална представа за състоянието на железниците и да могат да разработят програма за модернизация.Датата още се уточнява.
Най-накрая някой да го направи! :)
Мнения: 33
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 11:11 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от ozzy »

Поредната глупост на БДЖ е да спре пушенето във влаковете. Влаковете са бавни и мръсни, нека поне хората да могат да пушат. Сигурно пак някой болен жепейски мозък е решил, че причина за трагедията е цигара или нещо подобно. Много удобно за да бъде прикрита мърльовщината на някои хора.
Ето и една новина, публикувана днес в news.dir.bg :

Семействата на жертвите от влака ще съдят БДЖ

09 март 2008 / News.dir.bg

Семействата на деветте жертви от влака София - Кардам ще съдят БДЖ и държавата.
Това заявиха роднини на загиналите пред Дарик радио.
Всички по йерархията - от транспортния министър, през шефа на БДЖ и работещите там, трябва да понесат съответната отговорност за случилото се, но не бива шафнерите да се превръщат в изкупителни жертви за състоянието на цялата система. Около това становище се обединиха близките на жертвите от влака.
Никакви обезщетения и присъди няма да върнат близките ни, но нещата трябва да се променят, не може в 21 век хора да умират по този нелеп начин, единодушни са семействата. Правна консултация на близките на Елена Халачева, Даниел Вичев, Мая Машева-Вълчева, Калчо Енчев, проф. Рашо Рашев, Стоян Ковачев, Антоанета Апостолова, Валерия Желева и Галина Иванова ще окаже адвокат Йонко Грозев.
Иск не може да се заведе преди края на следствието, но независимо от неговото заключение, БДЖ ще бъдат съдени и е важно семействата да са обединени, каза адвокат Грозев. Роднините провеждат лични разследвания, за да си изяснят случилото в трагичния инцидент. Васил Вичев, баща на загиналия Даниел Вичев каза, че не може да се говори за човешка или техническа грешка. Според него става дума за престъпна небрежност, а чиновническо безхаберие ще затрудни разследването.
Ана Рашева, дъщеря на проф. Рашо Рашев, настоя директорът на БДЖ Олег Петков да бъде отстранен временно от поста, тъй като може да бъде пречка в разследването. Ана Рашева каза, че ще търси отговорност за случилото се от БДЖ. Васил Ковачев, баща на Стоян Ковачев, съобщи, че според неговото лично разследване шафнерите са минавали покрай заключените врати, зад които след това бяха намерени жертвите, без да ги отключат и да събудят никого. За него е виновна държавната фирма БДЖ, следователно и държавата.
Живка Желева заяви, че реакция от страна на нейното семейство ще има. Тя обвини Олег Петков затова, че не е предоставил информация за катастрофата. Сестрата на Валерия сама е открила подробности за случилото се. Тя е сигурна, че директорът на БДЖ е знаел много преди нея всичко подробности, но не ги е съобщил
Изображение
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Освобождават Олег Петков и още петима от железниците



11 март 2008 | 17:16 | Агенция "Фокус"



София. Министърът на транспорта Петър Мутафчиев освобождава от утре от заемания пост изпълнителния директор на „БДЖ” ЕАД Олег Петков, съобщиха от правителствената информационна служба. Поради допуснати пропуски и слабости в работата ще бъдат освободени управителят на „Пътнически превози” ЕООД Димитър Петков, заместник-директорите на „Пътнически превози” ЕООД Николай Николов и Георги Иванов, Иван Лалов, директор на дирекция „Безопасност и контрол” в БДЖ, и Христо Иванов, директор на поделение „Пътнически превози” – София.
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев докладва днес на министър-председателя Сергей Станишев изводите от проверките на мобилните групи, извършени в системата на железопътния транспорт.
Мнения: 100
Регистриран на: Нед Юли 02, 2006 10:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Ivan »

Монов: Демокрацията в БДЖ досега се разбираше неправилно
Новият изпълнителен директор на БДЖ Христо Монов (вляво) заяви, че ще затегне контрола както при пътническите, така и при товарните превози. Стефчо Събчев (вдясно) пое управлението на Пътнически превози ЕООД

Демокрацията в БДЖ се разбираше неправилно, заяви новоизбраният изпълнителен директор на БДЖ Христо Монов. Днес беше представен и новият управител на пътнически превози Стефчо Събчев. Монов заяви, че оттук нататък контролът както при пътническите, така и при товарните превози ще бъде засилен в съответствие със заповедта на министър Петър Мутафчиев.

Той определи като добро и правилно преструктурирането на компанията, включващо разделянето на три основни дружества, а именно Пътнически превози, Товарни превози и Тягов Подвижен състав. До момента Христо Манов е отговарял за експлоатацията и техническото осигуряване в БДЖ Товарни превози. Той се зарече да направи съответните проверки във връзка с преструктурирането и с цялостното състояние на компанията. Според Монов трябва да се извърши подмяна на подвижния състав, като се надява това да стане с подкрепата на Министерството на транспорта и на цялото правителство.


ipo.bg
Зам. Администратор
Мнения: 375
Регистриран на: Съб Мар 03, 2007 3:44 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от bdz_bg »

Искат засилена охрана на железниците
17.03.2008 / 15:42


32,30% от потребителите на bTV.bg не биха използвали услугите на БДЖ заради лошите условия, показват данните от анкета в сайта.


След трагедията с влака София - Кардам, bTV, вестник "24 часа" и Дарик радио поканиха депутати и министри да се качат във влака от София до Червен Бряг. След пътуването се проведе дискусия в Червен бряг за това какво спешно трябва да се промени в правилата на железницата и в законите на държавата.

Средствата за охрана на гарите и влаковете трябва да се поемат от държавата. В момента в Национална компания "Железопътна инфраструктура" и БДЖ плащат общо по 10 млн. лева по договор с МВР, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на дискусията.

По думите му в 100% от влаковете трябва да има представители на транспортна полиция и средствата за това да бъдат поети от държавата, тъй като е неин ангажимент да охранява публично-частната си собственост, както и влаковете си.

Министърът на транспорта бе категоричен, че не бива да се допуска компромис с пушенето във влаковете, въпреки че едно от направените предложения по време на дискусията бе да се разреши пушенето в един от вагоните – например в бюфета. Според министъра ако се направи изключение веднъж, правилото няма да се спазва от никой.

Заключването на вагоните трябва да става автоматично – около това становище се обединиха всички участници в дискусията. Обсъдена бе идеята и за преминаване на всеки шест месеца на тренажор за бърза реакция от страна на шафнерите. Симеон Ананиев, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", каза, че този аспект досега не е обсъждан. Машинистите задължително трябва да отговарят на определени условия в квалификацията си, за да могат да управляват европейски влакове.

Трябва да се разпишат допълнителни правила за безопасност на жп превозите, като това трябва да стане с помощта на пожарната, полицията и Гражданска защита, бе един от основните изводи от дискусията. До края на годината тези правила трябва да бъдат разписани.

По 500 милиона лева инвестиции годишно в продължение на период от пет години са необходими за цялостното обновление на българските железници, каза министър Мутафчиев. Приета е програма за стабилизиране на БДЖ до 2017 г., като за нейното осъществяване е взет облигационен заем в размер на 120 милиона лева, добави министърът. Според него субсидията за дружеството е увеличена с 40 на сто спрямо предишни години и миналата година е достигнала 100 милиона лева.

Една от идеите, които беше обсъдена за обновлението на железниците, бе от годишния излишък в бюджета да бъдат отделени посочените от министъра средства в следващите пет години, за да могат влаковете да достигнат проектната средна скорост от 130 км в час. В момента средната скорост е около 87 километра в час.

Депутатът Светослав Спасов от БНД постави въпроса за възможностите за евакуация от вагоните. Христо Монов, изпълнителен директор на БДЖ, обясни, че в момента няма светещи табла с надпис "изход" във вагоните. При закупуването на новия подвижен състав обаче това ще е задължително условие.

Ананиев обясни, че всяко нововъведение в използваните вече вагони трябва да се синхронизира с европейската агенция – независимо дали е съвсем малко. Има идея да се разработят инструкции, подобни на тези в авиацията, с брошури, на които да бъдат оказани правила за безопасност и възможните пътища за изход.

Николай Камов – независим депутат, постави въпроса защо министър Петър Мутафчиев не си е подал оставката веднага след инцидента с бързия влак София – Кардам. Мутафчиев бе категоричен, че е поставил оставката си пред премиера Сергей Станишев веднага. Освен това след излизането на резултатите от проверката, той е препотвърдил оставката си.

32,30% от потребителите на bTV.bg

не биха използвали услугите на БДЖ заради лошите условия, показват данните от анкета в сайта, озаглавена "Ще продължите ли да пътувате с БДЖ?".

22,73% (от общо 2604 гласували) никога не са ползвали този вид транспорт. Все пак според 20,55% БДЖ е най-сигурният транспорт и ще продължат да ползват услугите на държавните железници. Едва 5,57% се страхуват от инциденти.
Зам. Администратор
Мнения: 375
Регистриран на: Съб Мар 03, 2007 3:44 pm
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от bdz_bg »

Влак влачи мъж 15 минути, началникът на влака прикрил инцидента
18.03.2008 / 09:32

У нас зачестилите злополуки с влакове припомниха на възрастен мъж скорошно премеждие, от което едва излязъл жив.

Пътнически влак повлякъл Мехмед Ходжов, след като ръката му останала заклещена между вратите на вагона. Началникът на влака и кондукторът се опитали да прикрият инцидента.

В 4 ч. сутринта Мехмед се качва на електричката Шумен-Карнобат, за да се прибере в дома си в Бял бряг. Щом влакът пристига на спирката, вратата на вагона се отваря за кратко. Пътникът успява да слезе, но ръката му остава затисната, а влакът потегля.

"Най-малко 10-15 минути ме влачеше. Аз тичам с влака заедно. Викам, колкото глас ми държи и като наближихме чакъла и вече ще падна от перона надолу. Началникът на влака чу. Отвори се влака. Дръпнах си ръката и паднах на лявата си страна. Влакът изчезна. Без да ме питат пострадал ли си, имаш ли нужда от някаква помощ", разказва мъжът.

Мехмед лежал на перона няколко минути, докато осъзнае къде се намира. Дясната му ръка кървяла. Наоколо нямало жива душа. Чувал се само зловещият вой на чакалите. Въпреки болката и ужаса възрастния мъж успял да се добере до селото, което е на половин километър от спирката.

След близо месец от раната на ръката няма и следа, но споменът за кошмарната утрин все още го преследва. Мехмед подава оплакване до началника на "Пътни превози" в шуменската жп гара, но не получава отговор. Тогава пише писмо и до министъра на транспорта. Назначена е проверка, която показва, че за инцидента са виновни началникът на влака Иван Иванов и кондукторът Ивалинка Станева, които се опитали да прикрият случая. И на двамата са наложени дисциплинарни наказания.

"Оплакване правя, не за да търся някаква сериозна отговорност, а колкото да се мобилизират, да полагат грижи и да бъдат културни във всяко едно отношение. Дето ние казваме - европейци да бъдем", коментира мъжът.

Мехмед Ходжов все още не е решил дали ще съди БДЖ за инцидента, но е категоричен, че за в бъдеще ще избягва пътуванията с влак.
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”