
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
мисля че го няма....
Нямам идея колко е ново, не погледнах датата, но дано не са репортерски бумащини и да има нещо вярно...Днес, в Заседателната зала на Министерството на транспорта ще бъдат подписани два договора за техническа помощ за рехабилитацията на жп инфраструктурата в участъци от железопътните линии Пловдив-Бургас и Мездра-Горна Оряховица, съобщиха от пресцентъра на МТ.
Техническата помощ за рехабилитацията на жп инфраструктурата в участъци от железопътната линия Пловдив-Бургас е със срок на изпълнение 12 месеца.
Договорът предполага подновяване на железния път и изкуствените съоръжения в жп участъците Церковски-Карнобат, Михайлово-Калояновец, Стара Загора-Зимница, както и рехабилитация на съоръженията за електроснабдяване.
Ще бъдат рехабилитирани и съоръженията в жп участъците Карнобат-Дружба и Дружба-Бургас както и изградени нови осигурителни инсталации за възел Бургас.
Договор за рехабилитация на жп линия Мездра - Горна Оряховица е с продължителност 15 месеца.
Изпълнението включва подновяване на железния път и изкуствените съоръжения в жп участъците Кунино-Ясен и Плевен-Бутово, както и съответната рехабилитация на съоръженията за електроснабдяване, изграждане на нови осигурителни инсталации в гарите Червен Бряг и Горна Оряховица и инсталиране на оптичен телекомуникационен кабел по цялата линия.
Крайният резултат и на двата договора ще бъде готовност за провеждането на търгове за избор на изпълнители и последващо сключване на съответните договори за строителство, инженеринг, доставки и супервизия, с финансиране от Кохезионния фонд на ЕС.

Координатор УС
ЖП прелези
Последна редакция: 28.09.2007, 18:35
Публикуване: 28.09.2007, 18:30
Автор: Емил Бонев
Размер на шрифта: a a a
ЖП прелезите сякаш са един позабравен елемент на инфраструктурата. А те, както голяма част от цялата ни пътна мрежа имат немалки проблеми. И също като нея са част от една европейска инфраструктура, в която България има определено място като интегрална част от ЕС със стратегическо географско положение.
Принципни проблеми
Железопътните прелези представляват конфликтна точка между железопътния и шосейния транспорт и винаги са стояли като сериозна грижа за НК „Железопътна инфраструктура" - ведомството, под чиято отговорност са поставени те до момента.
Инциденти по ж.п.- прелезите се случват, и то не само в България. Освен това те са причина за забавяне както на шосейния, така и на железопътния транспорт. А времевия фактор определено спомага добрата инфраструктура да е ключов елемент във функционирането на съвременната икономика.
Именно по тези причини редица специалисти от Европа, Азия и Африка работят по проекта SELCAT, финансиран от Европейската комисия за повишаване на безопасността на ж.п. транспорта и намаляване на престоя на превозните средства на ж.п. прелези.
Част от мерките включват намаляване на броя на самите точки на пресичане и въвеждане на технически съоръжения, които да спомогнат за намаляване на времето на престой.
Конкретно за България проблемите с модернизацията и поддръжката на ж.п. прелезите не е малък.
Поради перманентни кражби на оборудването например 24 от автоматизираните такива въобще не функционират, което налага влаковете да преминават през тези места с 15 км./ч.
Основните проблеми естествено са морално остаряла техника и липса на финанси за модернизирането и поддържането й, което от своя страна води до допълнително влошаване на нейното състояние... но това не е нищо ново. Естествено се взимат и мерки, което също не е новост, отчитайки всеобщия подем на страната в последните години.
Състоянието за момента - проблемите в цифри
В железопътната мрежа на страната има изградени 820 бр. прелези, от които 149 бр. са разположени на пътища от републиканската пътна инфраструктура, а 671 бр. на общински пътища.
197 броя са с ръчно управляеми бариери.
Около 20% от железопътните прелези са съоръжени с ръчни бариери с механично задвижване. Значителна част от устройствата са в експлоатация между 20 и 30 години. Тяхната апаратура е амортизирана, а резервни части за поддръжката им вече не се произвеждат.
Съществува Инвестиционна програма за осигурителната техника на НК „ЖИ" за периода 2007 - 2010 г. са заложени и вече се реализират преустройства на обща стойност 4 800 000 лв. По изчисления на НК „ЖИ" обаче преодоляване на това изоставане трябва да бъдат отпуснати по-големи субсидии от републиканския бюджет.
Конкретно за периода 2008 - 2010 г. е необходимо предоставянето на два пъти по-голяма държавна субсидия от предвидената или, изразено в цифри, на 13 млн. лв. вместо предвидените 6 420 000 лв., смятат те.
Въпреки че трябва да сме снизходителни към финансовите възможности на държавата, не трябва да оставяме без внимание такива на пръв поглед маловажни проблеми. Защото, както се вижда, в икономиката всичко дава своето отражение и непропорционално изоставане на такива „дребни" сектори спъва цялостния процес.
Данните са взети от съобщение до медиите по проблемите на ж.п. прелезите.
http://money.ibox.bg/news/id_1638154440
Последна редакция: 28.09.2007, 18:35
Публикуване: 28.09.2007, 18:30
Автор: Емил Бонев
Размер на шрифта: a a a
ЖП прелезите сякаш са един позабравен елемент на инфраструктурата. А те, както голяма част от цялата ни пътна мрежа имат немалки проблеми. И също като нея са част от една европейска инфраструктура, в която България има определено място като интегрална част от ЕС със стратегическо географско положение.
Принципни проблеми
Железопътните прелези представляват конфликтна точка между железопътния и шосейния транспорт и винаги са стояли като сериозна грижа за НК „Железопътна инфраструктура" - ведомството, под чиято отговорност са поставени те до момента.
Инциденти по ж.п.- прелезите се случват, и то не само в България. Освен това те са причина за забавяне както на шосейния, така и на железопътния транспорт. А времевия фактор определено спомага добрата инфраструктура да е ключов елемент във функционирането на съвременната икономика.
Именно по тези причини редица специалисти от Европа, Азия и Африка работят по проекта SELCAT, финансиран от Европейската комисия за повишаване на безопасността на ж.п. транспорта и намаляване на престоя на превозните средства на ж.п. прелези.
Част от мерките включват намаляване на броя на самите точки на пресичане и въвеждане на технически съоръжения, които да спомогнат за намаляване на времето на престой.
Конкретно за България проблемите с модернизацията и поддръжката на ж.п. прелезите не е малък.
Поради перманентни кражби на оборудването например 24 от автоматизираните такива въобще не функционират, което налага влаковете да преминават през тези места с 15 км./ч.
Основните проблеми естествено са морално остаряла техника и липса на финанси за модернизирането и поддържането й, което от своя страна води до допълнително влошаване на нейното състояние... но това не е нищо ново. Естествено се взимат и мерки, което също не е новост, отчитайки всеобщия подем на страната в последните години.
Състоянието за момента - проблемите в цифри
В железопътната мрежа на страната има изградени 820 бр. прелези, от които 149 бр. са разположени на пътища от републиканската пътна инфраструктура, а 671 бр. на общински пътища.
197 броя са с ръчно управляеми бариери.
Около 20% от железопътните прелези са съоръжени с ръчни бариери с механично задвижване. Значителна част от устройствата са в експлоатация между 20 и 30 години. Тяхната апаратура е амортизирана, а резервни части за поддръжката им вече не се произвеждат.
Съществува Инвестиционна програма за осигурителната техника на НК „ЖИ" за периода 2007 - 2010 г. са заложени и вече се реализират преустройства на обща стойност 4 800 000 лв. По изчисления на НК „ЖИ" обаче преодоляване на това изоставане трябва да бъдат отпуснати по-големи субсидии от републиканския бюджет.
Конкретно за периода 2008 - 2010 г. е необходимо предоставянето на два пъти по-голяма държавна субсидия от предвидената или, изразено в цифри, на 13 млн. лв. вместо предвидените 6 420 000 лв., смятат те.
Въпреки че трябва да сме снизходителни към финансовите възможности на държавата, не трябва да оставяме без внимание такива на пръв поглед маловажни проблеми. Защото, както се вижда, в икономиката всичко дава своето отражение и непропорционално изоставане на такива „дребни" сектори спъва цялостния процес.
Данните са взети от съобщение до медиите по проблемите на ж.п. прелезите.
http://money.ibox.bg/news/id_1638154440

Започна засилена акция срещу нередовните пътници в БДЖ
29 Септември 2007
От днес Българските държавни железници започнаха засилена акция срещу нередовните пътници. Пред метални заграждения служители на превозвача проверяват билетите на пътниците, преди те да излязат на перона.
Пропускателните пунктове са разположени в подлеза на Централна гара, на двата изхода към втори перон, който е един от рисковите - тоест с най-много гратисчии. Тук се извършва първата предварителна проверка на билетите на пътниците.
Пламен Малинов: "Много са нередовните пътници, по принцип те преобладават в сутрешните влакове, когато идват на работа и вечер, когато се прибират”.
Най-много проблеми има с влаковете за Перник, Драгоман, Ихтимат, Мездра, Септември.
Пламен Малинов: "Има влакове, които преобладават 50 процента нередовни пътници”.
Сега без билет никой не може да стигне до перона. Отделно проверката за билети остава и в самите влакове.
От БДЖ си дават сметка, че загражденията няма да спрат нередовните пътници, но се надяват поне да ограничат техния брой. Според самите пътници обаче, загражданията са неудобство.
Допълнителната проверка на билетите не налага необходимостта, пътниците да идват на гарата по-рано, увериха от БДЖ.
bTV
29 Септември 2007
От днес Българските държавни железници започнаха засилена акция срещу нередовните пътници. Пред метални заграждения служители на превозвача проверяват билетите на пътниците, преди те да излязат на перона.
Пропускателните пунктове са разположени в подлеза на Централна гара, на двата изхода към втори перон, който е един от рисковите - тоест с най-много гратисчии. Тук се извършва първата предварителна проверка на билетите на пътниците.
Пламен Малинов: "Много са нередовните пътници, по принцип те преобладават в сутрешните влакове, когато идват на работа и вечер, когато се прибират”.
Най-много проблеми има с влаковете за Перник, Драгоман, Ихтимат, Мездра, Септември.
Пламен Малинов: "Има влакове, които преобладават 50 процента нередовни пътници”.
Сега без билет никой не може да стигне до перона. Отделно проверката за билети остава и в самите влакове.
От БДЖ си дават сметка, че загражденията няма да спрат нередовните пътници, но се надяват поне да ограничат техния брой. Според самите пътници обаче, загражданията са неудобство.
Допълнителната проверка на билетите не налага необходимостта, пътниците да идват на гарата по-рано, увериха от БДЖ.
bTV

Администратор

Браво и на двамата! Чудесна статия.
Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 5:13 pm, променено общо 1 път.

До края на годината “БДЖ” ЕАД ще проведат още няколко големи процедури по ЗОП
04/10/2007
От началото на годината до момента “Български държавни железници” ЕАД успешно провеждат процедурите за доставка на стоки и услуги съгласно Закона за обществени поръчки (ЗОП), заложени в бизнес плана на дружеството за 2007 г. и представени пред Агенцията за приватизация. С оглед приоритетите на железопътния превозвач, свързани с подобряване качеството на транспортната услуга, през изминалите месеци особено важни бяха процедурите по ЗОП за доставка на пътнически вагони, ремонт на пътнически и товарни вагони, доставка на резервни части за подвижния железопътен състав, обслужване на специализирани бар и бюфет вагони и др.
Повечето от тези процедури по ЗОП са вече приключени и клиентите на “Български държавни железници” ЕАД реално ползват подобренията в транспортната услуга. В момента текат процедурите за ремонт на пътнически и товарни вагони.
До края на 2007 г. “Български държавни железници” ЕАД ще проведат още няколко големи процедури за доставка на стоки и услуги съгласно ЗОП. Предстоящите процедури за доставка са в съответствие с експлоатационните нужди на железопътния превозвач. Предмет на тези процедури е доставката на моторни масла, въглища, дизелово моторно гориво, спирачни течности, крепежни изделия, превоз на пътници при прекъснато влаково движение, работно и униформено облекло и др. Тъй като “Български държавни железници” ЕАД са член на “Софийска стокова борса” АД, железопътният превозвач ще обмисли възможността за доставка на някои от тези стоки през стоковата борса.
04/10/2007
От началото на годината до момента “Български държавни железници” ЕАД успешно провеждат процедурите за доставка на стоки и услуги съгласно Закона за обществени поръчки (ЗОП), заложени в бизнес плана на дружеството за 2007 г. и представени пред Агенцията за приватизация. С оглед приоритетите на железопътния превозвач, свързани с подобряване качеството на транспортната услуга, през изминалите месеци особено важни бяха процедурите по ЗОП за доставка на пътнически вагони, ремонт на пътнически и товарни вагони, доставка на резервни части за подвижния железопътен състав, обслужване на специализирани бар и бюфет вагони и др.
Повечето от тези процедури по ЗОП са вече приключени и клиентите на “Български държавни железници” ЕАД реално ползват подобренията в транспортната услуга. В момента текат процедурите за ремонт на пътнически и товарни вагони.
До края на 2007 г. “Български държавни железници” ЕАД ще проведат още няколко големи процедури за доставка на стоки и услуги съгласно ЗОП. Предстоящите процедури за доставка са в съответствие с експлоатационните нужди на железопътния превозвач. Предмет на тези процедури е доставката на моторни масла, въглища, дизелово моторно гориво, спирачни течности, крепежни изделия, превоз на пътници при прекъснато влаково движение, работно и униформено облекло и др. Тъй като “Български държавни железници” ЕАД са член на “Софийска стокова борса” АД, железопътният превозвач ще обмисли възможността за доставка на някои от тези стоки през стоковата борса.

Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Мъж с неустановена до момента самоличност е прострелян вчера около 23 часа в района на Локомотивно депо - гара Карлово. Пострадалият е настанен в болница в Пловдив и му е направена операция, съобщава БНР.
Инцидентът е станал при провеждане на полицейска операция след получен сигнал за извършена кражба и за подготвяне на кражба на части от реактор на тягов двигател на локомотив.
Служител на Районно управление „Транспортна полиция" - Пловдив е стрелял веднъж предупредително във въздуха и после в момент на защита е произвел изстрел срещу непознат мъж, който бил замахнал срещу него с метален предмет.
По случая се извършва проверка от Окръжна военна прокуратура-Пловдив.
източник на информацията: http://news.ibox.bg/news/id_1194851811
Инцидентът е станал при провеждане на полицейска операция след получен сигнал за извършена кражба и за подготвяне на кражба на части от реактор на тягов двигател на локомотив.
Служител на Районно управление „Транспортна полиция" - Пловдив е стрелял веднъж предупредително във въздуха и после в момент на защита е произвел изстрел срещу непознат мъж, който бил замахнал срещу него с метален предмет.
По случая се извършва проверка от Окръжна военна прокуратура-Пловдив.
източник на информацията: http://news.ibox.bg/news/id_1194851811

Катастрофа затвори жп-линията между Граф Игнатиево и Калояново
Жп-линията между гарите Граф Игнатиево и Калояново е затворена, след като тази сутрин при тежка катастрофа камион е скъсал контактната мрежа. В момента пътниците от влаковете от Пловдив за Карлово и Хисар и обратно се извозват с автобуси на пловдивската фирма "Хеброс бус".
Катастрофата е станала между товарен автомобил и Москвич на пътя Пловдив - Карлово между жп-прелезите за Царимир и Калояново. При удара камионът е излязъл извън пътното платно и е скъсал жиците над жп-линията. Към момента няма данни има ли тежко пострадали.
Аварийни екипи на БДЖ работят по отстраняването на аварията.
plovdiv24.com
Жп-линията между гарите Граф Игнатиево и Калояново е затворена, след като тази сутрин при тежка катастрофа камион е скъсал контактната мрежа. В момента пътниците от влаковете от Пловдив за Карлово и Хисар и обратно се извозват с автобуси на пловдивската фирма "Хеброс бус".
Катастрофата е станала между товарен автомобил и Москвич на пътя Пловдив - Карлово между жп-прелезите за Царимир и Калояново. При удара камионът е излязъл извън пътното платно и е скъсал жиците над жп-линията. Към момента няма данни има ли тежко пострадали.
Аварийни екипи на БДЖ работят по отстраняването на аварията.
plovdiv24.com

Ето и вариантът на bTV:
Камион се блъсна в електрически стълб край жп-линия
12 Октомври 2007
Инцидентът блокира за часове движението на влаковете в района. Ранен е един пътник от товарната кола, но без опасност за живота.
Камионът пътува в посока Пловдив-Карлово и около 6 и половина връхлита върху електрически стълб между гарите Граф Игнатиево и Калояново в района на село Царимир. При удара товарната кола се завърта, предното й стъкло изхвърча встрани, а злополучният стълб се стоварва до релсите.
Всичко това се случва минути след преминаването на редовния влак от Хисар за Пловдив и машинистът му, който го вижда в огледалото за обратно виждане, е първият човек, сигнализирал за катастрофата. На място веднага пристигат служителите от съседните гари.
Изкъртеният от основи стълб обаче прекъсва електрозахранването по цялото трасе и това налага пътниците от четирите предиобедни влака между Пловдив, Хисар и Карлово да се извозят по маршрутите с автобуси. Според жп служители, с около час закъснява само първият автобус, но след това е създадена организация и недоволни като цяло няма.
По обяд аварийните екипи циментираха отново стълба и контактната мрежа бе възстановена. Тепърва ще се изясняват причините за катастрофата - едно от предположенията е, че шофьорът на камиона е заспал.
bTV
Камион се блъсна в електрически стълб край жп-линия
12 Октомври 2007
Инцидентът блокира за часове движението на влаковете в района. Ранен е един пътник от товарната кола, но без опасност за живота.
Камионът пътува в посока Пловдив-Карлово и около 6 и половина връхлита върху електрически стълб между гарите Граф Игнатиево и Калояново в района на село Царимир. При удара товарната кола се завърта, предното й стъкло изхвърча встрани, а злополучният стълб се стоварва до релсите.
Всичко това се случва минути след преминаването на редовния влак от Хисар за Пловдив и машинистът му, който го вижда в огледалото за обратно виждане, е първият човек, сигнализирал за катастрофата. На място веднага пристигат служителите от съседните гари.
Изкъртеният от основи стълб обаче прекъсва електрозахранването по цялото трасе и това налага пътниците от четирите предиобедни влака между Пловдив, Хисар и Карлово да се извозят по маршрутите с автобуси. Според жп служители, с около час закъснява само първият автобус, но след това е създадена организация и недоволни като цяло няма.
По обяд аварийните екипи циментираха отново стълба и контактната мрежа бе възстановена. Тепърва ще се изясняват причините за катастрофата - едно от предположенията е, че шофьорът на камиона е заспал.
bTV
7 часа пътува влакът Перник - София
[ 2007-10-22 ]
Шоковият снеговалеж блокира странат ни, след като за поредна година изненада с падането си всички институции у нас.
Октомврийският сняг, който наваля в съботния следобед, не подмина и Българските държавни железници, които и без стачка бяха на път да бият рекорда на френските си колеги, чиито протести блокираха жп движението във Франция в петък. Най-малко пет влакови композиции, пътуващи от Западна България към столицата София и обратно, бяха блокирани след 19 часа в събота и останаха на различни гари в отсечката между Перник и София в продължение на шест часа. Така пътуването между двата града, отстоящи на 30 км един от друг, отне стряскащите 7 часа. Причината беше падналият сняг, който натежал върху клоните на дърветата. Десетки пътници, сред които и деца, трябваше да чакат с часове, докато дойдат да ги вземат родителите им.
Кратко съобщение на началник-влака гласеше: "Оставаме на гара Владая за неопределено време." Малко след 2 ч през нощта обаче влакът все пак потегли.
Междувременно вчера стана ясно, че условията за туризъм в планините са лоши, по високите върхове вали сняг, придружен с гъсти мъгли, съобщиха от Планинската спасителна служба.
Според прогнозите на метеоролозите снегът няма да спре и спасителите препоръчват на туристите да избягват откритите места.
Link
П.П. Само че се сещам и за по-дълго от 7 часа пътуване от Перник до София (числото е двуцифрено) и то беше съвсем скоро...
[ 2007-10-22 ]
Шоковият снеговалеж блокира странат ни, след като за поредна година изненада с падането си всички институции у нас.
Октомврийският сняг, който наваля в съботния следобед, не подмина и Българските държавни железници, които и без стачка бяха на път да бият рекорда на френските си колеги, чиито протести блокираха жп движението във Франция в петък. Най-малко пет влакови композиции, пътуващи от Западна България към столицата София и обратно, бяха блокирани след 19 часа в събота и останаха на различни гари в отсечката между Перник и София в продължение на шест часа. Така пътуването между двата града, отстоящи на 30 км един от друг, отне стряскащите 7 часа. Причината беше падналият сняг, който натежал върху клоните на дърветата. Десетки пътници, сред които и деца, трябваше да чакат с часове, докато дойдат да ги вземат родителите им.
Кратко съобщение на началник-влака гласеше: "Оставаме на гара Владая за неопределено време." Малко след 2 ч през нощта обаче влакът все пак потегли.
Междувременно вчера стана ясно, че условията за туризъм в планините са лоши, по високите върхове вали сняг, придружен с гъсти мъгли, съобщиха от Планинската спасителна служба.
Според прогнозите на метеоролозите снегът няма да спре и спасителите препоръчват на туристите да избягват откритите места.
Link
П.П. Само че се сещам и за по-дълго от 7 часа пътуване от Перник до София (числото е двуцифрено) и то беше съвсем скоро...
Последно промяна от rexkos на Сря Окт 24, 2007 3:46 pm, променено общо 1 път.