
Влакове закъсняват заради жегите
Елена Чимева – РТВЦ-Благоевград
Понеделник 23 Юли 2007
Заради горещините близо с час закъсняват влаковете по линията София – Кулата, както и международния от столицата до Солун. Релсите в междугарието Симитли – Черниче достигнаха температура над критичната – 51 градуса. В тези участъци влаковете се движат с намалена скорост и това нарушава графика им – каза началникът на Железопътната секция в Дупница.
От Железопътна секция-Дупница казаха, че заради високите температури мерят на всеки половин час нагогорещените железопътни линии в проблемните участъци.
Борис Иванов – началник Железопътна секция-Дупница: “Следи се непрекъснато температурата и когато стигне граничните стойности съответно взимаме мерки”.
Ако температурата на железопътните линии в участъка от Радомир до Гълъбник мине критичната стойност от 55 градуса, влаковете ще се движат вместо със 110 със 60 километра в час, казаха още железничарите. Това обаче ще доведе до допълнително закъснение на влаковете, което създава затруднения на пътниците. Чакането по гарите и във влаковете изнервя хората в непоносимите жеги.
Златка Коцева: “Не е приятно да се стои в топлината във влаковете”.
Евелина Митева: “Вътре е нещо страшно - миризми на цигари, не знам на какво, ще припаднеш от миризма”.
Хората се възмущават от тежкото пътуване в зле поддържаните вагони, но въпреки това, гледат на нещата философски и казват: “Не е приятно, ама пътуваме, що да правим”.
http://bnt.bg
Ето и видеоматериал от новините днес от 18:00
http://news.bnt.bg/content/view/full/181311
Репортажа за закъсненията на влаковете започва на 19:00 и трае до 20:19
Елена Чимева – РТВЦ-Благоевград
Понеделник 23 Юли 2007
Заради горещините близо с час закъсняват влаковете по линията София – Кулата, както и международния от столицата до Солун. Релсите в междугарието Симитли – Черниче достигнаха температура над критичната – 51 градуса. В тези участъци влаковете се движат с намалена скорост и това нарушава графика им – каза началникът на Железопътната секция в Дупница.
От Железопътна секция-Дупница казаха, че заради високите температури мерят на всеки половин час нагогорещените железопътни линии в проблемните участъци.
Борис Иванов – началник Железопътна секция-Дупница: “Следи се непрекъснато температурата и когато стигне граничните стойности съответно взимаме мерки”.
Ако температурата на железопътните линии в участъка от Радомир до Гълъбник мине критичната стойност от 55 градуса, влаковете ще се движат вместо със 110 със 60 километра в час, казаха още железничарите. Това обаче ще доведе до допълнително закъснение на влаковете, което създава затруднения на пътниците. Чакането по гарите и във влаковете изнервя хората в непоносимите жеги.
Златка Коцева: “Не е приятно да се стои в топлината във влаковете”.
Евелина Митева: “Вътре е нещо страшно - миризми на цигари, не знам на какво, ще припаднеш от миризма”.
Хората се възмущават от тежкото пътуване в зле поддържаните вагони, но въпреки това, гледат на нещата философски и казват: “Не е приятно, ама пътуваме, що да правим”.
http://bnt.bg
Ето и видеоматериал от новините днес от 18:00
http://news.bnt.bg/content/view/full/181311
Репортажа за закъсненията на влаковете започва на 19:00 и трае до 20:19

Мнения: 61
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 8:18 pm
Служителите от Централна гара протестираха вчера
31.07.2007

12 ръководители на движение от пловдивската Централна гара излязоха вчера на протест, информира в."Труд - Пловдив". Останалите им колеги щели да ги подкрепят, като свършат смените. "Не сме преустановили работа, но имаме 7 искания и настояваме за среща с министър Петър Мутафчиев", обясни Атанас Гюров. Най-важното било да се знае на коя дата точно идват заплатите и те да не закъсняват.
31.07.2007

12 ръководители на движение от пловдивската Централна гара излязоха вчера на протест, информира в."Труд - Пловдив". Останалите им колеги щели да ги подкрепят, като свършат смените. "Не сме преустановили работа, но имаме 7 искания и настояваме за среща с министър Петър Мутафчиев", обясни Атанас Гюров. Най-важното било да се знае на коя дата точно идват заплатите и те да не закъсняват.

Ръководството на “БДЖ” ЕАД организира национална-среща разговор по повод Деня на железничаря
02/08/2007
По повод Деня на железничаря, който се отбелязва през първия неделен ден на м.август, ръководството на “Български държавни железници” ЕАД организира национална среща-разговор, в която ще участват служители от поделенията на дружеството и представители на синдикалните организации. Официални гости на срещата ще бъдат министърът на транспорта и изпълнителният директор на Изпълнителна агенция “Железопътна администрация”.
Събитието ще се проведе на 3-ти август в гр. Горна Оряховица, който е основен железопътен възел в страната и място, където са представени със свои структури и трите основни поделения на “Български държавни железници” ЕАД - в Горна Оряховица има поделение за пътнически превози, поделение за товарни превози и локомотивно депо.
Темите, които ще бъдат обсъдени между ръководството на дружеството и работниците, са параметрите на структурната реформа и финансовото състояние и перспективи пред “Български държавни железници” ЕАД.
В края на срещата, министърът на транспорта ще награди с почетни грамоти и парични награди 49 железничари от цялата страна за проявен висок професионализъм при изпълнението на служебния дълг.
02/08/2007
По повод Деня на железничаря, който се отбелязва през първия неделен ден на м.август, ръководството на “Български държавни железници” ЕАД организира национална среща-разговор, в която ще участват служители от поделенията на дружеството и представители на синдикалните организации. Официални гости на срещата ще бъдат министърът на транспорта и изпълнителният директор на Изпълнителна агенция “Железопътна администрация”.
Събитието ще се проведе на 3-ти август в гр. Горна Оряховица, който е основен железопътен възел в страната и място, където са представени със свои структури и трите основни поделения на “Български държавни железници” ЕАД - в Горна Оряховица има поделение за пътнически превози, поделение за товарни превози и локомотивно депо.
Темите, които ще бъдат обсъдени между ръководството на дружеството и работниците, са параметрите на структурната реформа и финансовото състояние и перспективи пред “Български държавни железници” ЕАД.
В края на срещата, министърът на транспорта ще награди с почетни грамоти и парични награди 49 железничари от цялата страна за проявен висок професионализъм при изпълнението на служебния дълг.

Мнения: 61
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 8:18 pm
Запали се вагон на жп гара Варна, няма пострадали

Вагон, част от композицията на вечерния влак Варна – София, минаващ през Карлово, се запали на жп гарата в морската столица, няма пострадали.
Веднага след получаването на сигнала за пожара, органите на реда са преместили вагона на безопасно място и огънят е бил потушен.
Към момента липсва информация дали инцидентът е станал случайно, или е било умишлен палеж, съобщиха от МВР.

Вагон, част от композицията на вечерния влак Варна – София, минаващ през Карлово, се запали на жп гарата в морската столица, няма пострадали.
Веднага след получаването на сигнала за пожара, органите на реда са преместили вагона на безопасно място и огънят е бил потушен.
Към момента липсва информация дали инцидентът е станал случайно, или е било умишлен палеж, съобщиха от МВР.

Пълен вагон на БДЖ забравен в Белград
26 август 2007 / News.dir.bg
Вагон на БДЖ бе изоставен снощи с пътници на белградската гара, предаде БНР.
Очакваше се вагонът да бъде прикачен към композиция, която пътува за Будапеща, откъдето пътниците да се качат към друг влак за Виена. Поради ремонт на железопътните линии между Ниш и Белград влакът от София за Виена е закъснял с 15 минути, а композицията от Белград до Виена, към която е трябвало да бъде прикачен българският вагон, не ги е изчакала. Това е нарушение на международната конвенция за железопътен транспорт, според която при подобна ситуацията заминаващият влак трябва да изчака закъсняващия 80 минути. Един от пътниците в изоставения български вагон разказа, че според кондуктора на вагона такива случаи има едва ли не всеки ден. На мястото не е имало представител на БДЖ, съобщи БНР, цитирано от БГНЕС.
От няколко месеца вече има закъснения при движението на международни влакове в направлението София - Белград, съобщиха от пресцентъра на БДЖ, предаде БТА. Закъсненията са заради ремонти на железопътната линия около Ниш. Дневно към Белград от София пътуват два международни влака. За последните два месеца има пет случая, в които заради закъснения пътниците са изпускали връзки с други влакове в Белград. Ръководството на БДЖ е изпратило писмо до направление "Пътнически превози" на "Железници Сърбия" с покана за среща по проблема през следващата седмица.
26 август 2007 / News.dir.bg
Вагон на БДЖ бе изоставен снощи с пътници на белградската гара, предаде БНР.
Очакваше се вагонът да бъде прикачен към композиция, която пътува за Будапеща, откъдето пътниците да се качат към друг влак за Виена. Поради ремонт на железопътните линии между Ниш и Белград влакът от София за Виена е закъснял с 15 минути, а композицията от Белград до Виена, към която е трябвало да бъде прикачен българският вагон, не ги е изчакала. Това е нарушение на международната конвенция за железопътен транспорт, според която при подобна ситуацията заминаващият влак трябва да изчака закъсняващия 80 минути. Един от пътниците в изоставения български вагон разказа, че според кондуктора на вагона такива случаи има едва ли не всеки ден. На мястото не е имало представител на БДЖ, съобщи БНР, цитирано от БГНЕС.
От няколко месеца вече има закъснения при движението на международни влакове в направлението София - Белград, съобщиха от пресцентъра на БДЖ, предаде БТА. Закъсненията са заради ремонти на железопътната линия около Ниш. Дневно към Белград от София пътуват два международни влака. За последните два месеца има пет случая, в които заради закъснения пътниците са изпускали връзки с други влакове в Белград. Ръководството на БДЖ е изпратило писмо до направление "Пътнически превози" на "Железници Сърбия" с покана за среща по проблема през следващата седмица.
депо подуяне

Мнения: 61
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 8:18 pm
Детското влакче направи успешни пробни изпитания
Днес бяха направени пробни изпитания на линията, локомотива и вагоните на влакчето от Детската железница, научи Plovdiv24.com.
След пробите локомотивът отново беше откаран в депото, където ще бъде боядисан и ще се направят довършителни дейности. Влакчето премина разстоянието от гара ”Пионер” до “Панорама”, като по време на движението нямаше нередности. Освен това по време на пробите е достигната максимална скорост от 9 км. в час, допълниха жп специалисти специално за Plovdiv24.com.
Влакът е направил три спирания – две на тунела и едно на спирка “Снежанка”. След като тези изпитания са преминали успешно предстои боядисването на локо
мотива. След това цялата композиция трябва да се сертифицира за безопасност.
Пилотното разписание на влака предвижда по два курса седмично - от понеделник до петък, а когато има повече хора са предвидени извънредни курсове. В почивните дни ще има пет курса на ден, а при голям интерес и допълнителни курсове, за да може хората да се възползват от атракцията. Според специалистите трасето е в отлично състояние.
Припомняме, че основна роля за възраждането на тази уникална атракция има Асоциация "Приятели на железопътния транспорт". Собственик на влакчето обаче е Община Пловдив. Очаквайте скоро продължение по темата в Plovdiv24.com
http://www.plovdiv24.com/news/31414.html


Днес бяха направени пробни изпитания на линията, локомотива и вагоните на влакчето от Детската железница, научи Plovdiv24.com.
След пробите локомотивът отново беше откаран в депото, където ще бъде боядисан и ще се направят довършителни дейности. Влакчето премина разстоянието от гара ”Пионер” до “Панорама”, като по време на движението нямаше нередности. Освен това по време на пробите е достигната максимална скорост от 9 км. в час, допълниха жп специалисти специално за Plovdiv24.com.
Влакът е направил три спирания – две на тунела и едно на спирка “Снежанка”. След като тези изпитания са преминали успешно предстои боядисването на локо
мотива. След това цялата композиция трябва да се сертифицира за безопасност.
Пилотното разписание на влака предвижда по два курса седмично - от понеделник до петък, а когато има повече хора са предвидени извънредни курсове. В почивните дни ще има пет курса на ден, а при голям интерес и допълнителни курсове, за да може хората да се възползват от атракцията. Според специалистите трасето е в отлично състояние.
Припомняме, че основна роля за възраждането на тази уникална атракция има Асоциация "Приятели на железопътния транспорт". Собственик на влакчето обаче е Община Пловдив. Очаквайте скоро продължение по темата в Plovdiv24.com
http://www.plovdiv24.com/news/31414.html



СЪОБЩЕНИЕ
28/08/2007
По повод публикации в печатните медии със заглавия: „БДЖ забрави пълен с пътници вагон в Белград”, „Български държавни железници” ЕАД биха желали да направят следното
СЪОБЩЕНИЕ
На 25 август 2007 г., международен бърз влак № 490 от София за Белград, пристигащ по разписание в 20:36 ч., пристига на гара Белград в 22:20 ч. Закъснението от 104 минути не е реализирано на българска територия, а на територията на Република Сърбия, и се дължи на извършван ремонт на железопътните линии между Ниш и Белград. При пристигането на влакът на гара Белград, се оказва, че международен бърз влак № 340, пътуващ от сръбската столица до Виена, към която е трябвало да бъде прикачен българския спален вагон, не го е изчакал и е потеглил в 22:05 ч. Поради тази причина се е наложило пътниците за Виена да престоят на белградската гара до 08:20 ч. сутринта, когато вагонът е бил прикачен към следващата по разписание композиция, пътуваща от Белград до Виена.
Горните действия са преприети съгласно подписан регламент между „Български държавни железници” ЕАД и сръбските железници, който гласи: „При закъснение на влак № 490, влак № 340 трябва да чака до 30 минути (при заминаване от гара Белград). В противен случай, българският спален вагон пътува от Белград до Будапеща с международен влак № 344 на следващия ден”. По същият начин се постъпва в такива случаи и на българска територия с такъв тип „курсови” (директни) вагони.
Още преди потеглянето на международен бърз влак № 490 от гара София, шафнерът Виктор Милошев е информирал всички пътници, пътуващи до Виена за действащия регламент.
„Български държавни железници” ЕАД уведомяват за този регламент и всички клиенти, желаещи да закупят билети за спалния вагон до Виена.
Ръководството на дружеството поднася извинения за създаденото неудобство на пътниците, пътували на 25 август 2007 г. за Виена, и изказва благодарност на всички, проявили търпение и разбиране в непредвидената ситуация.
28/08/2007
По повод публикации в печатните медии със заглавия: „БДЖ забрави пълен с пътници вагон в Белград”, „Български държавни железници” ЕАД биха желали да направят следното
СЪОБЩЕНИЕ
На 25 август 2007 г., международен бърз влак № 490 от София за Белград, пристигащ по разписание в 20:36 ч., пристига на гара Белград в 22:20 ч. Закъснението от 104 минути не е реализирано на българска територия, а на територията на Република Сърбия, и се дължи на извършван ремонт на железопътните линии между Ниш и Белград. При пристигането на влакът на гара Белград, се оказва, че международен бърз влак № 340, пътуващ от сръбската столица до Виена, към която е трябвало да бъде прикачен българския спален вагон, не го е изчакал и е потеглил в 22:05 ч. Поради тази причина се е наложило пътниците за Виена да престоят на белградската гара до 08:20 ч. сутринта, когато вагонът е бил прикачен към следващата по разписание композиция, пътуваща от Белград до Виена.
Горните действия са преприети съгласно подписан регламент между „Български държавни железници” ЕАД и сръбските железници, който гласи: „При закъснение на влак № 490, влак № 340 трябва да чака до 30 минути (при заминаване от гара Белград). В противен случай, българският спален вагон пътува от Белград до Будапеща с международен влак № 344 на следващия ден”. По същият начин се постъпва в такива случаи и на българска територия с такъв тип „курсови” (директни) вагони.
Още преди потеглянето на международен бърз влак № 490 от гара София, шафнерът Виктор Милошев е информирал всички пътници, пътуващи до Виена за действащия регламент.
„Български държавни железници” ЕАД уведомяват за този регламент и всички клиенти, желаещи да закупят билети за спалния вагон до Виена.
Ръководството на дружеството поднася извинения за създаденото неудобство на пътниците, пътували на 25 август 2007 г. за Виена, и изказва благодарност на всички, проявили търпение и разбиране в непредвидената ситуация.

Вандалщината срещу подвижния състав на железниците продължава
30/08/2007
Вчера, около 09:30 ч., един от новодоставените от Германия пътнически вагони на „Български държавни железници” ЕАД беше обстрелван с камъни от неизвестни лица. Инцидентът е станал в района на надлез „Надежда”, в близост до Техникума по железопътен транспорт „Никола Корчев”. Вагонът е извършвал първото си служебно пътуване в посока към Националния изследователски институт по транспорт (НИИТ), където е трябвало да се извърши сертифицирането му за движение в транспортната система на РБългария.
Вследствие на вандалския акт е счупено едното панорамно стъкло на новият вагон. Подобни злонамерени действия срещу подвижния състав на железницата са ежедневно явление и придобиват все по-големи размери. Статистическите данни на дружеството показват, че почти всеки ден влаковете на „Български държавни железници” ЕАД, в това число и най-модерния и нов подвижен състав, са подложени на подобен вид посегателства.
Непрекъснато са подложени на обстрел с камъни модерните дизелови мотриси „Дезиро”, а вчера бе извършено и първото посегателство върху един от новозакупените от дружеството вагони, чието пускане в експлоатация предстои в най-скоро време.
Едно от най-важните измерения на подобни вандалски действия е допълнителното усложняване на финансовото състояние на дружеството, което фактически съботира всички негови усилия за предлагане на по-добро и по-качествено обслужване на населението.
Както и в останалите случаи на подобни вандалски актове системно извършвани срещу подвижния състав на железницата, този инцидент не само нанеся материални щети върху вагонния парк на „Български държавни железници” ЕАД, но и за пореден път извежда на преден план въпроса за охраната на подвижния състав, собственост на железопътния превозвач.
Вчерашният инцидент е повод „Български държавни железници” ЕАД отново да се обърнат за съдействие към отговорните държавни институции и законодателната власт за радикалното решаване на този въпрос. Твърдото становище на дружеството е, че това би могло да бъде осъществено само с подкрепата на държавата, като охранителните функции бъдат изцяло поети от Транспортна полиция, издръжката на която да се финансира от държавния бюджет.
Железопътният превозвач отправя апел към държавата за подкрепа и предприемане на конкретни действия за предотвратяването на всекидневния вандализъм, на който са подложени железниците.
30/08/2007
Вчера, около 09:30 ч., един от новодоставените от Германия пътнически вагони на „Български държавни железници” ЕАД беше обстрелван с камъни от неизвестни лица. Инцидентът е станал в района на надлез „Надежда”, в близост до Техникума по железопътен транспорт „Никола Корчев”. Вагонът е извършвал първото си служебно пътуване в посока към Националния изследователски институт по транспорт (НИИТ), където е трябвало да се извърши сертифицирането му за движение в транспортната система на РБългария.
Вследствие на вандалския акт е счупено едното панорамно стъкло на новият вагон. Подобни злонамерени действия срещу подвижния състав на железницата са ежедневно явление и придобиват все по-големи размери. Статистическите данни на дружеството показват, че почти всеки ден влаковете на „Български държавни железници” ЕАД, в това число и най-модерния и нов подвижен състав, са подложени на подобен вид посегателства.
Непрекъснато са подложени на обстрел с камъни модерните дизелови мотриси „Дезиро”, а вчера бе извършено и първото посегателство върху един от новозакупените от дружеството вагони, чието пускане в експлоатация предстои в най-скоро време.
Едно от най-важните измерения на подобни вандалски действия е допълнителното усложняване на финансовото състояние на дружеството, което фактически съботира всички негови усилия за предлагане на по-добро и по-качествено обслужване на населението.
Както и в останалите случаи на подобни вандалски актове системно извършвани срещу подвижния състав на железницата, този инцидент не само нанеся материални щети върху вагонния парк на „Български държавни железници” ЕАД, но и за пореден път извежда на преден план въпроса за охраната на подвижния състав, собственост на железопътния превозвач.
Вчерашният инцидент е повод „Български държавни железници” ЕАД отново да се обърнат за съдействие към отговорните държавни институции и законодателната власт за радикалното решаване на този въпрос. Твърдото становище на дружеството е, че това би могло да бъде осъществено само с подкрепата на държавата, като охранителните функции бъдат изцяло поети от Транспортна полиция, издръжката на която да се финансира от държавния бюджет.
Железопътният превозвач отправя апел към държавата за подкрепа и предприемане на конкретни действия за предотвратяването на всекидневния вандализъм, на който са подложени железниците.

БДЖ ще фалира,ако не вдигне цените
10 Септември 2007 г.
След премахването на кръстосаното субсидиране на пътническите превози от товарните държавата е дотирала железниците с около 90 млн. лева на година.Тези пари са към 40% от реалната стойност на социалната услуга за превоз на пътници,каза транспортният министър Петър Мутафчиев.За да задоволи исканията на клиентите,БДЖ трябва да купува нови влакове и машини.Парите за инвестиции обаче трябва да влязат в цената на билета.Сега БДЖ предвижда около 50 млн. инвестиции,което прави около 20% от общия бюджет за пътническа дейност на железниците.Така излиза,че за да покрие нуждите си,компанията трябва да увеличи билета за влак с поне 20 на сто.От БДЖ не предвиждат засега такъв скок.От министерството също са категорични,че това е недопустимо и ще търсят начин за намаляване на увеличението.Това може да дойде от новото дружество за продажба на ток "Трен",което ще купува евтин ток от АЕЦ "Козлодуй".
вестник "Втора младост",10 Септември 2007 г. (случайно видях статията във вестника на дядо ми).
10 Септември 2007 г.
След премахването на кръстосаното субсидиране на пътническите превози от товарните държавата е дотирала железниците с около 90 млн. лева на година.Тези пари са към 40% от реалната стойност на социалната услуга за превоз на пътници,каза транспортният министър Петър Мутафчиев.За да задоволи исканията на клиентите,БДЖ трябва да купува нови влакове и машини.Парите за инвестиции обаче трябва да влязат в цената на билета.Сега БДЖ предвижда около 50 млн. инвестиции,което прави около 20% от общия бюджет за пътническа дейност на железниците.Така излиза,че за да покрие нуждите си,компанията трябва да увеличи билета за влак с поне 20 на сто.От БДЖ не предвиждат засега такъв скок.От министерството също са категорични,че това е недопустимо и ще търсят начин за намаляване на увеличението.Това може да дойде от новото дружество за продажба на ток "Трен",което ще купува евтин ток от АЕЦ "Козлодуй".
вестник "Втора младост",10 Септември 2007 г. (случайно видях статията във вестника на дядо ми).

Координатор УС
Влак закъсня над час заради 151 гратисчии
12 септември 2007 / News.dir.bg
Влак закъсня повече от час заради пътници без билети, оплакаха се от БДЖ.
Във вторник следобед влакът от София за Септември стоял 71 минути на гара Искър заради 151 пътници без билети. По разписание тренът тръгва в 18,40 ч. от Централна гара-София. В него се возят основно пътници, които се прибират от работа, обясниха от железниците.
При проверка на кондуктор станало ясно, че от близо 300 пътници повече от половината са без билети. Кондукторът и началник-влакът поскали допълнителен престой на гара Искър, за да издадат билети на нередовните пътници.
Общо 91 от гратисчиите си купили билет, а останалите 60 категорично отказали да платят. Жепейците се ядосали и извикали служители от Транспортна полиция. След това от влака били свалени гратисчиите. По данни на очевидци, повечето от нередовните пътници били от ромски произход.
Билет за пътнически влак от София до Ихтиман струва 2,70 лв. Цената на едномесечната абонаментна карта за пътуване между Ихтиман и София е 72,90 лв., а на тримесечната – 189 лв. Ако средно на месец работниците имат 44 пътувания, може да се изчисли, че ако пътникът ползва едномесечна абонаментна карта, всяко негово пътуване ще му струва по-малко от 1,70 лв., а ако ползва тримесечна абонаментна карта – цената на пътуването ще бъде по-малко от 1,50 лв., пресметнаха от БДЖ.
През 2006 г. има близо 10 случая на физическо насилие върху кондуктори от пътници без билет. Случаите на заплахи са много повече, припомнят от железопътния превозвач.
При следващ подобен групов опит за пътуване гратис, БДЖ ще бъдат принудени да обмислят за спиране на влакове, които са икономически неизгодни, тъй като разходите за тях надхвърлят приходите от продажби на билети, заканиха се от превозвача.
http://dnes.dir.bg/2007/09/12/news2095985.html
12 септември 2007 / News.dir.bg
Влак закъсня повече от час заради пътници без билети, оплакаха се от БДЖ.
Във вторник следобед влакът от София за Септември стоял 71 минути на гара Искър заради 151 пътници без билети. По разписание тренът тръгва в 18,40 ч. от Централна гара-София. В него се возят основно пътници, които се прибират от работа, обясниха от железниците.
При проверка на кондуктор станало ясно, че от близо 300 пътници повече от половината са без билети. Кондукторът и началник-влакът поскали допълнителен престой на гара Искър, за да издадат билети на нередовните пътници.
Общо 91 от гратисчиите си купили билет, а останалите 60 категорично отказали да платят. Жепейците се ядосали и извикали служители от Транспортна полиция. След това от влака били свалени гратисчиите. По данни на очевидци, повечето от нередовните пътници били от ромски произход.
Билет за пътнически влак от София до Ихтиман струва 2,70 лв. Цената на едномесечната абонаментна карта за пътуване между Ихтиман и София е 72,90 лв., а на тримесечната – 189 лв. Ако средно на месец работниците имат 44 пътувания, може да се изчисли, че ако пътникът ползва едномесечна абонаментна карта, всяко негово пътуване ще му струва по-малко от 1,70 лв., а ако ползва тримесечна абонаментна карта – цената на пътуването ще бъде по-малко от 1,50 лв., пресметнаха от БДЖ.
През 2006 г. има близо 10 случая на физическо насилие върху кондуктори от пътници без билет. Случаите на заплахи са много повече, припомнят от железопътния превозвач.
При следващ подобен групов опит за пътуване гратис, БДЖ ще бъдат принудени да обмислят за спиране на влакове, които са икономически неизгодни, тъй като разходите за тях надхвърлят приходите от продажби на билети, заканиха се от превозвача.
http://dnes.dir.bg/2007/09/12/news2095985.html

Нередовни пътници спряха влак
От БДЖ заплашват със спиране на неизгодни за компанията линии
Пътническият влак от София за Септември е бил принуден да спре за повече от час - 71 минути - на Гара Искър във вторник вечерта. Причината е, че 151 от пътуващите 300 души са били без билети, съобщиха вчера от БДЖ. Кондукторът заедно с началника на влака е поискал време за допълнителен престой на композицията на Гара Искър, за да бъдат издадени билети на нередовните пътници. Общо 91 от тях са си купили билети, но 60 човека категорично са отказали да сторят това. Според данни на очевидци, по-голямата част от нередовните пътници били от ромски произход, уточняват от железопътната компания. С помощта на Транспортна полиция те са свалени от влака.
От БДЖ предупреждават, че при подобен втори опит за групово пътуване гратис компанията ще обмисли спирането на влакове по губещи линии. Експлоатационните разходи за тях далеч надхвърлят приходите от продажби на билети, уточняват от превозвача.
Настоящите цени на билетите за влак са съобразени с покупателната възможност на населението и са конкурентни на другите видове транспорт, уточняват от БДЖ. Във фирмата са изчислили, че ако работниците, които ползват тези линии, си купуват едно- или 3-месечни абонаментни карти, еднократното пътуване ще им излиза съответно по 1,70 или под 1,50 лева. Цената на билета от София до Ихтиман е 2,70 лв, посочват от БДЖ. Те допълват още, че проблемът с нередовността на пътниците е най-остър в крайградските линии около София - в направленията Ихтиман, Своге, Драгоман.
От БДЖ заплашват със спиране на неизгодни за компанията линии
Пътническият влак от София за Септември е бил принуден да спре за повече от час - 71 минути - на Гара Искър във вторник вечерта. Причината е, че 151 от пътуващите 300 души са били без билети, съобщиха вчера от БДЖ. Кондукторът заедно с началника на влака е поискал време за допълнителен престой на композицията на Гара Искър, за да бъдат издадени билети на нередовните пътници. Общо 91 от тях са си купили билети, но 60 човека категорично са отказали да сторят това. Според данни на очевидци, по-голямата част от нередовните пътници били от ромски произход, уточняват от железопътната компания. С помощта на Транспортна полиция те са свалени от влака.
От БДЖ предупреждават, че при подобен втори опит за групово пътуване гратис компанията ще обмисли спирането на влакове по губещи линии. Експлоатационните разходи за тях далеч надхвърлят приходите от продажби на билети, уточняват от превозвача.
Настоящите цени на билетите за влак са съобразени с покупателната възможност на населението и са конкурентни на другите видове транспорт, уточняват от БДЖ. Във фирмата са изчислили, че ако работниците, които ползват тези линии, си купуват едно- или 3-месечни абонаментни карти, еднократното пътуване ще им излиза съответно по 1,70 или под 1,50 лева. Цената на билета от София до Ихтиман е 2,70 лв, посочват от БДЖ. Те допълват още, че проблемът с нередовността на пътниците е най-остър в крайградските линии около София - в направленията Ихтиман, Своге, Драгоман.
депо подуяне

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Ще пускат само с билет до пероните на Централна гара-София
Централна гара-София може да бъде заградена и до влаковете да не се допускат пътници без билети. Това съобщи за агенция “Фокус” Станимир Ахчийски, зам.-директор на поделение “Пътни превози” – София. Това е една от мерките, които от БДЖ ще вземат, за да ограничат пътуванията на пътници без билет.
“В момента тече процедурата. Едновременно с разработването на пропусквателните пунктове се разработва и методиката, по която до пероните ще бъдат допускани посрещачите”, обясни Ахчийски. Вероятно на тях ще им се издава специален пропуск, срещу който ще могат да отидат на перона. След това ще връщат пропуска на гарата.
Той посочи, че през 2005 г. за около 15 дни е предприета такава мярка за гара София – тогава броят на закупените билети се е увеличил с около 24%, а приходите с 11%.
Според Ахчийски е възможно по-скоро да се преустанови спирането на влакове на някои спирки, отколкото да бъдат закривани линии.
Ахчийски добави и че 83 кондуктори и началниците на влаковете в поделение “Пътни превози” – София са наказани със забележка от началото на годината до края на август тази година заради пътници без билети. 11 души са наказани с предупреждение за уволнение и трима души са уволнени.
Около 50% от кондукторите и началниците на влаковете в поделение “Пътни превози” – София пък са получили наказание през 2006 г. заради пътници, пътуващи без билети във влаковете.
Ахчийски обясни, че една от основните мерки, които се предприемат за ограничаване на броя на гратисчиите, са внезапните проверки на персонала. Проверките се извършват съвместно със служители на Транспортна полиция. Обикновено нарушенията, които се извършват, са таксуване на пътник без билет, като в последствие не се издава документ за глобата.
На базата на тези проверки приходите от превозните работници само на гара София са се увеличили със 17% за 2006 спрямо 2005 г., а през тази година – спрямо същия период на 2006 г., приходите са се увеличили с 13%.
Има три основни направления към София, по които пътуват гратисчии – от Перник, от Своге и от Септември - Пловдив. “Това са т. нар. работнически влакове. Те са два–три влака сутрин, които идват насам, и два–три влака вечер, с които работниците се прибират у дома”, допълни Ахчийски.
източник: http://www.express.bg/story/20266
Централна гара-София може да бъде заградена и до влаковете да не се допускат пътници без билети. Това съобщи за агенция “Фокус” Станимир Ахчийски, зам.-директор на поделение “Пътни превози” – София. Това е една от мерките, които от БДЖ ще вземат, за да ограничат пътуванията на пътници без билет.
“В момента тече процедурата. Едновременно с разработването на пропусквателните пунктове се разработва и методиката, по която до пероните ще бъдат допускани посрещачите”, обясни Ахчийски. Вероятно на тях ще им се издава специален пропуск, срещу който ще могат да отидат на перона. След това ще връщат пропуска на гарата.
Той посочи, че през 2005 г. за около 15 дни е предприета такава мярка за гара София – тогава броят на закупените билети се е увеличил с около 24%, а приходите с 11%.
Според Ахчийски е възможно по-скоро да се преустанови спирането на влакове на някои спирки, отколкото да бъдат закривани линии.
Ахчийски добави и че 83 кондуктори и началниците на влаковете в поделение “Пътни превози” – София са наказани със забележка от началото на годината до края на август тази година заради пътници без билети. 11 души са наказани с предупреждение за уволнение и трима души са уволнени.
Около 50% от кондукторите и началниците на влаковете в поделение “Пътни превози” – София пък са получили наказание през 2006 г. заради пътници, пътуващи без билети във влаковете.
Ахчийски обясни, че една от основните мерки, които се предприемат за ограничаване на броя на гратисчиите, са внезапните проверки на персонала. Проверките се извършват съвместно със служители на Транспортна полиция. Обикновено нарушенията, които се извършват, са таксуване на пътник без билет, като в последствие не се издава документ за глобата.
На базата на тези проверки приходите от превозните работници само на гара София са се увеличили със 17% за 2006 спрямо 2005 г., а през тази година – спрямо същия период на 2006 г., приходите са се увеличили с 13%.
Има три основни направления към София, по които пътуват гратисчии – от Перник, от Своге и от Септември - Пловдив. “Това са т. нар. работнически влакове. Те са два–три влака сутрин, които идват насам, и два–три влака вечер, с които работниците се прибират у дома”, допълни Ахчийски.
източник: http://www.express.bg/story/20266

Координатор УС
Да правиш релси
Последна редакция: 18.09.2007, 09:40
Публикуване: 17.09.2007, 18:18
Автор: Oxford Business Group, превел от английски Емил Бонев
Размер на шрифта: a a a
Скорошното подписване на основни договори по програми за модернизиране на железопътната инфраструктура е ключова стъпка в плановете на България да бъде транспортен възел за Югоизточна Европа. Комбинацията от опита на частни европейски компании и фондовете на ЕС ще помогне на страната да направи основен ремонт на остарялата си превозно-товарна система и ще й позволи да максимизира международните си връзки със съседните страни.
На 5 септември транспортното министерство сключи сделка на стойност 162.5 млн. евро с Astaldi, според която италианската компания ще конструира релсова и електрическа инфраструктура на 114-километровата отсечка между Пловдив и Свиленград, който е близо до границите с Гърция и Турция.
В отделна сделка Австрийската фирма Thales Rail Signalling и френската фирма Alcatel Lucent ще осигурят сигнализираща и телекомуникационна инфраструктура за същата отсечка в договор на стойност 25.6 млн. евро. Когато проектът завърши, по изчисления след 39 месеца, линията ще бъде способна да поддържа влакове с възможности да пътуват със 160 км./ч.
Антон Гинев, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), каза за Oxford Business Group (OBG)[1], че работата е изключително важна за оздравяването на транспортната система на страната и че ще осигури важни подобрения на ефективността и надеждността на услугата, превръщайки една част от мрежата, която е дизелова и с един коловоз, в електрифицирана услуга за пътници и товар.
НКЖИ играе роля в няколко проекта за модернизиране на националната железопътна инфраструктура, като спомага за подобряването на капацитета й, международните й връзки и докарването й до едно ниво със стандартите на ЕС за товарен и пътнически железопътен транспорт. Един консорциум, воден от испанската компания Iberinsa, има подписан договор на стойност 3.35 млн. евро за осигуряване на техническо подпомагане на модернизацията на маршрута от Видин, на южния бряг на Дунав в Северозападна България, до София.
Завършени географски проучвания за Дунав Мост 2, който свързва Видин с румънския град Калафат, се очакват в края на септември. Мостът ще осигури сухопътна и железопътна връзка между България и Румъния на цената от 236 млн. евро. Други отсечки, на които да бъде обърнато внимание, са линиите между Пловдив и Бургас, Мездра и Горна Оряховица и София и Пловдив.
Българската железопътна мрежа отдавна се нуждае от основен ремонт. През последното десетилетие само 790 км. от 4316-километровата първостепенна железопътна мрежа на страната са модернизирани и голяма част от енергопроизводителната и сигнализиращата инфраструктура е остаряла, което означава, че влаковете са ограничени до скорост от 100 км./ч. на повечето линии. Използването на железопътната мрежа на страната е значително намаляло от началото на 90-те. През 1990 63.25 млн. товар са били пренасяни по релсите. През 2006 тази цифра беше 21.18 млн., вдигайки се с 900 хил. тона в сравнение с цифрата от предходната година.
Ремонтът на Пловдив - Свиленград се очаква да струва 340 млн. евро, от които само 37 млн. евро ще дойдат от държавната хазна, 150 млн. евро ще са под формата на заем от Европейската инвестиционна банка, а останалите 153 млн. - от предприсъединителния фонд за структурни политики на ЕС ISPPA, който се фокусира върху инфраструктурата. Освен това НКЖИ търси възможности да продаде активи без решаващо значение, за да вдигне приходите си. През първата седмица на септември базите в Пловдив и Поморие бяха продадени съответно за 7 млн. евро и 11 млн. евро.
Гинев каза, че продажбата на база Поморие, която НКЖИ притежаваше, ще осигури ресурс за уреждане на дългове на компанията. Той каза, че очаква „други, не-печеливши бази и железопътна инфраструктура" да бъдат продадени до края на годината, осигурявайки допълнителни 32 млн. евро.
Български Държавни Железници (БДЖ), националният превозвач, съобщи през септември, че ще емитира 10-годишни облигации на стойност 120 млн. евро, които имат за цел да привлекат български и чуждестранни инвеститори.
„Част от парите ще отиде за уреждане на съществуващи дългове, но основният фокус е ремонтирането на 1200 товарни вагона от реквизита на БДЖ" - каза Кристина Белевелва, отговаряща за връзки с обществеността на БДЖ за OBG - „От миналата година сме свидетели на силно нарастване на търсенето на железопътни товарни услуги от страна на български бизнесмени, а настоящият реквизит е недостатъчен и остарял."
Частни конкуренти все повече ще посрещат това нарастване на търсенето. Като за първа година, българският железопътен товарен сектор е отворен за частна конкуренция и през август първият частен оператор, Булмаркет, съобщи че е закупил пет електрически локомотива Siemens от Датските държавни железници. Либерализация на операциите по превоз на пътници за частни превозвачи е планирана за 2010г.
България се опитва да използва позицията си на най-източна точка на ЕС, за да стане витална връзка за товарите, движещи се между Западна и Централна Европа и Азия. Докато много внимание беше фокусирано върху опитите на страната да модернизира железопътните с връзки, наличието на много-видова транспорта система е решаващо за целта. Конструкцията на свързващ терминал за 25.9 млн. евро в София, който съединява сухопътен, железопътен и въздушен транспорт се очаква да започне преди края на годината. Има планове за подобни логистични центрове в Пловдив, Русе и пристанищния град Бургас. В страна, където 700 коли биват регистрирани от властите всеки ден и много рядко по заглавията на вестниците не се появяват новини за сериозни пътнотранспортни произшествия, развиването на силна железопътна мрежа може да отнеме от напрежението на все по-претоварената съхопътна мрежа.
Гинев каза на OBG, че България е единствената европейска страна, където минават пет от десетте транс-европейски транспортни коридора (коридори IV, VII, VIII, IX и X). Имайки в предвид това, потенциалът на страната да стане основен транспортен лидер в Югоизточна Европа и бъдещ транспортен възел на ЕС може да бъде окачествен като „много висок".
Превел от английски: Емил Бонев
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Авторите на статията - Б. пр.
http://money.ibox.bg/news/id_316334795
Последна редакция: 18.09.2007, 09:40
Публикуване: 17.09.2007, 18:18
Автор: Oxford Business Group, превел от английски Емил Бонев
Размер на шрифта: a a a
Скорошното подписване на основни договори по програми за модернизиране на железопътната инфраструктура е ключова стъпка в плановете на България да бъде транспортен възел за Югоизточна Европа. Комбинацията от опита на частни европейски компании и фондовете на ЕС ще помогне на страната да направи основен ремонт на остарялата си превозно-товарна система и ще й позволи да максимизира международните си връзки със съседните страни.
На 5 септември транспортното министерство сключи сделка на стойност 162.5 млн. евро с Astaldi, според която италианската компания ще конструира релсова и електрическа инфраструктура на 114-километровата отсечка между Пловдив и Свиленград, който е близо до границите с Гърция и Турция.
В отделна сделка Австрийската фирма Thales Rail Signalling и френската фирма Alcatel Lucent ще осигурят сигнализираща и телекомуникационна инфраструктура за същата отсечка в договор на стойност 25.6 млн. евро. Когато проектът завърши, по изчисления след 39 месеца, линията ще бъде способна да поддържа влакове с възможности да пътуват със 160 км./ч.
Антон Гинев, генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), каза за Oxford Business Group (OBG)[1], че работата е изключително важна за оздравяването на транспортната система на страната и че ще осигури важни подобрения на ефективността и надеждността на услугата, превръщайки една част от мрежата, която е дизелова и с един коловоз, в електрифицирана услуга за пътници и товар.
НКЖИ играе роля в няколко проекта за модернизиране на националната железопътна инфраструктура, като спомага за подобряването на капацитета й, международните й връзки и докарването й до едно ниво със стандартите на ЕС за товарен и пътнически железопътен транспорт. Един консорциум, воден от испанската компания Iberinsa, има подписан договор на стойност 3.35 млн. евро за осигуряване на техническо подпомагане на модернизацията на маршрута от Видин, на южния бряг на Дунав в Северозападна България, до София.
Завършени географски проучвания за Дунав Мост 2, който свързва Видин с румънския град Калафат, се очакват в края на септември. Мостът ще осигури сухопътна и железопътна връзка между България и Румъния на цената от 236 млн. евро. Други отсечки, на които да бъде обърнато внимание, са линиите между Пловдив и Бургас, Мездра и Горна Оряховица и София и Пловдив.
Българската железопътна мрежа отдавна се нуждае от основен ремонт. През последното десетилетие само 790 км. от 4316-километровата първостепенна железопътна мрежа на страната са модернизирани и голяма част от енергопроизводителната и сигнализиращата инфраструктура е остаряла, което означава, че влаковете са ограничени до скорост от 100 км./ч. на повечето линии. Използването на железопътната мрежа на страната е значително намаляло от началото на 90-те. През 1990 63.25 млн. товар са били пренасяни по релсите. През 2006 тази цифра беше 21.18 млн., вдигайки се с 900 хил. тона в сравнение с цифрата от предходната година.
Ремонтът на Пловдив - Свиленград се очаква да струва 340 млн. евро, от които само 37 млн. евро ще дойдат от държавната хазна, 150 млн. евро ще са под формата на заем от Европейската инвестиционна банка, а останалите 153 млн. - от предприсъединителния фонд за структурни политики на ЕС ISPPA, който се фокусира върху инфраструктурата. Освен това НКЖИ търси възможности да продаде активи без решаващо значение, за да вдигне приходите си. През първата седмица на септември базите в Пловдив и Поморие бяха продадени съответно за 7 млн. евро и 11 млн. евро.
Гинев каза, че продажбата на база Поморие, която НКЖИ притежаваше, ще осигури ресурс за уреждане на дългове на компанията. Той каза, че очаква „други, не-печеливши бази и железопътна инфраструктура" да бъдат продадени до края на годината, осигурявайки допълнителни 32 млн. евро.
Български Държавни Железници (БДЖ), националният превозвач, съобщи през септември, че ще емитира 10-годишни облигации на стойност 120 млн. евро, които имат за цел да привлекат български и чуждестранни инвеститори.
„Част от парите ще отиде за уреждане на съществуващи дългове, но основният фокус е ремонтирането на 1200 товарни вагона от реквизита на БДЖ" - каза Кристина Белевелва, отговаряща за връзки с обществеността на БДЖ за OBG - „От миналата година сме свидетели на силно нарастване на търсенето на железопътни товарни услуги от страна на български бизнесмени, а настоящият реквизит е недостатъчен и остарял."
Частни конкуренти все повече ще посрещат това нарастване на търсенето. Като за първа година, българският железопътен товарен сектор е отворен за частна конкуренция и през август първият частен оператор, Булмаркет, съобщи че е закупил пет електрически локомотива Siemens от Датските държавни железници. Либерализация на операциите по превоз на пътници за частни превозвачи е планирана за 2010г.
България се опитва да използва позицията си на най-източна точка на ЕС, за да стане витална връзка за товарите, движещи се между Западна и Централна Европа и Азия. Докато много внимание беше фокусирано върху опитите на страната да модернизира железопътните с връзки, наличието на много-видова транспорта система е решаващо за целта. Конструкцията на свързващ терминал за 25.9 млн. евро в София, който съединява сухопътен, железопътен и въздушен транспорт се очаква да започне преди края на годината. Има планове за подобни логистични центрове в Пловдив, Русе и пристанищния град Бургас. В страна, където 700 коли биват регистрирани от властите всеки ден и много рядко по заглавията на вестниците не се появяват новини за сериозни пътнотранспортни произшествия, развиването на силна железопътна мрежа може да отнеме от напрежението на все по-претоварената съхопътна мрежа.
Гинев каза на OBG, че България е единствената европейска страна, където минават пет от десетте транс-европейски транспортни коридора (коридори IV, VII, VIII, IX и X). Имайки в предвид това, потенциалът на страната да стане основен транспортен лидер в Югоизточна Европа и бъдещ транспортен възел на ЕС може да бъде окачествен като „много висок".
Превел от английски: Емил Бонев
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Авторите на статията - Б. пр.
http://money.ibox.bg/news/id_316334795
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Два договора за техническа помощ за рехабилитацията на жп инфраструктурата в участъци от железопътните линии Пловдив-Бургас и Мездра-Горна Оряховица ще бъдат подписани, съобщиха от пресцентъра на Министерство на транспорта. Това ще стане утре, 19 септември, в 10.30 часа в Заседателната зала на Министерството на транспорта.
Техническата помощ за рехабилитацията на жп инфраструктурата в участъци от железопътната линия Пловдив-Бургас е със срок на изпълнение 12 месеца. Изпълнителят на проекта ще подготви оценка на нуждите и изготвяне на програма за рехабилитацията на жп инфраструктурата, включваща първоначално: подновяване на железния път и изкуствените съоръжения в жп участъците Церковски-Карнобат, Михайлово-Калояновец, Стара Загора-Зимница , както и съответна рехабилитация на съоръженията за електроснабдяване; среден ремонт на железния път и рехабилитация на съоръженията в жп участъците Карнобат-Дружба и Дружба-Бургас; изграждане на нови осигурителни инсталации (компютърни централизации) за възел Бургас. Ще бъдат подготвени и технически проекти и технически спецификации за изпълнение на одобрената програма за рехабилитация; както и оптимална тръжна стратегия и съответните тръжни документи за провеждането на търгове за избор на изпълнител на строителните дейности и/или инженеринга, включително и апликационни форми за финансирането на тези дейности от Кохезионния фонд.
Крайният резултат ще бъде готовност за провеждането на търгове за избор на изпълнители и последващо сключване на съответните договори за строителство, инженеринг, доставки и супервизия, с финансиране от Кохезионния фонд на ЕС.
Вторият договор, който ще бъде сключен, е за техническа помощ за рехабилитацията на жп инфраструктурата в участъци от железопътната линия Мездра – Горна Оряховица и е с продължителност 15 месеца. Изпълнението на договора включва оценка на нуждите и изготвяне на програма за рехабилитация на жп инфраструктурата, включваща първоначално: подновяване на железния път и изкуствените съоръжения в жп участъците Кунино-Ясен и Плевен-Бутово, както и съответна рехабилитация на съоръженията за електроснабдяване; изграждане на нови осигурителни инсталации (компютърни централизации) в гарите Червен Бряг и Горна Оряховица; инсталиране на оптичен телекомуникационен кабел по цялата линия. Включено е и изготвяне на технически проекти и технически спецификации за изпълнение на одобрената програма за рехабилитация; изготвяне на оптимална тръжна стратегия и съответните тръжни документи за провеждането на търгове за избор на изпълнител на строителните дейности и/или инженеринга, включително и апликационни форми за финансирането на тези дейности от Кохезионния фонд.
Крайният резултат ще бъде готовност за провеждането на търгове за избор на изпълнители и последващо сключване на съответните договори за строителство, инженеринг, доставки и супервизия, с финансиране от Кохезионния фонд на ЕС.
Инф агенция "Фокус"
Техническата помощ за рехабилитацията на жп инфраструктурата в участъци от железопътната линия Пловдив-Бургас е със срок на изпълнение 12 месеца. Изпълнителят на проекта ще подготви оценка на нуждите и изготвяне на програма за рехабилитацията на жп инфраструктурата, включваща първоначално: подновяване на железния път и изкуствените съоръжения в жп участъците Церковски-Карнобат, Михайлово-Калояновец, Стара Загора-Зимница , както и съответна рехабилитация на съоръженията за електроснабдяване; среден ремонт на железния път и рехабилитация на съоръженията в жп участъците Карнобат-Дружба и Дружба-Бургас; изграждане на нови осигурителни инсталации (компютърни централизации) за възел Бургас. Ще бъдат подготвени и технически проекти и технически спецификации за изпълнение на одобрената програма за рехабилитация; както и оптимална тръжна стратегия и съответните тръжни документи за провеждането на търгове за избор на изпълнител на строителните дейности и/или инженеринга, включително и апликационни форми за финансирането на тези дейности от Кохезионния фонд.
Крайният резултат ще бъде готовност за провеждането на търгове за избор на изпълнители и последващо сключване на съответните договори за строителство, инженеринг, доставки и супервизия, с финансиране от Кохезионния фонд на ЕС.
Вторият договор, който ще бъде сключен, е за техническа помощ за рехабилитацията на жп инфраструктурата в участъци от железопътната линия Мездра – Горна Оряховица и е с продължителност 15 месеца. Изпълнението на договора включва оценка на нуждите и изготвяне на програма за рехабилитация на жп инфраструктурата, включваща първоначално: подновяване на железния път и изкуствените съоръжения в жп участъците Кунино-Ясен и Плевен-Бутово, както и съответна рехабилитация на съоръженията за електроснабдяване; изграждане на нови осигурителни инсталации (компютърни централизации) в гарите Червен Бряг и Горна Оряховица; инсталиране на оптичен телекомуникационен кабел по цялата линия. Включено е и изготвяне на технически проекти и технически спецификации за изпълнение на одобрената програма за рехабилитация; изготвяне на оптимална тръжна стратегия и съответните тръжни документи за провеждането на търгове за избор на изпълнител на строителните дейности и/или инженеринга, включително и апликационни форми за финансирането на тези дейности от Кохезионния фонд.
Крайният резултат ще бъде готовност за провеждането на търгове за избор на изпълнители и последващо сключване на съответните договори за строителство, инженеринг, доставки и супервизия, с финансиране от Кохезионния фонд на ЕС.
Инф агенция "Фокус"

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
36-годишен мъж е бил прегазен от локомотив между жп гара Казанлък и спирка Дунавци
19 септември 2007 | 10:41 | Агенция "Фокус"
Казанлък. 36-годишен мъж от Казанлък е загинал, след като е бил прегазен от локомотив между жп гара Казанлък и спирка Дунавци, съобщиха от пресцентъра на ОДП - Стара Загора. Инцидентът е станал вчера в 20.45 часа. По данни на машиниста - Г.Н. от депо Тулово, мъжът се е хвърлил внезапно пред движещата се машина. По случая работи Районно управление “Транспортна полиция”– Стара Загора.
източник: http://www.focus-news.net/?id=n785688
19 септември 2007 | 10:41 | Агенция "Фокус"
Казанлък. 36-годишен мъж от Казанлък е загинал, след като е бил прегазен от локомотив между жп гара Казанлък и спирка Дунавци, съобщиха от пресцентъра на ОДП - Стара Загора. Инцидентът е станал вчера в 20.45 часа. По данни на машиниста - Г.Н. от депо Тулово, мъжът се е хвърлил внезапно пред движещата се машина. По случая работи Районно управление “Транспортна полиция”– Стара Загора.
източник: http://www.focus-news.net/?id=n785688