Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Мисля,че ще представлява интерес, прдставянето на тези л-тиви. Локомотив- ТЕМ- 2б. Този л-тив е производство на Брянския машиностроителен завод в ОНД. Л-тива се произвежда за тежка маневрена деиност, в металургията. А така също Жп-администрации, като Полша, Куба, РЖД и др, го използват както маневра така и за отвозване на влакове. У нас този л-тив още от времето на соц-лизма, е решено да се доставя като технологично обурудване към металургичните комбинати, като се е започнало с ТЕМ-1. Л-тива е дизел-електрически с колоосна формула 3о-3о и мощност от 1200 кс. Същия е с тежина 126т в пълна екипировка, и разчетна скорост забележете 11кмч а коструктивно може да се движи с 100кмч. Интересна е историята на призхода му, През Втората световна война американците доставят този вид л-тив -АЛКО- като помощ за войната на тогавашния СССР, след което през годините започват производството му в Брянск по лиценз. Л-тива се призвежда и днес но по модернизиран и в различни варианти. С Ваше позволение, за днес толкова, ще продължа следващия път.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Браво за описанието, ако можеш да приложиш снимки, скици и някоя друга схема няма да е лошо.

Поздрави!
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

м да това са едни много интересни локове
ако не ме лъже памета в българия е имало ТГМ-3
за тем не съм сигурен
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Нека,първо довършим разказа,след което ще приложа и снимки. Днес у нас има окло 43 броя л-тиви, ТЕМ-разпределени в Кремиковци, Перник, Дебелт, Видин и Пловдив. Двигателите им са 6- цилиндрови-редови с диаметър на ц-дрите 310мм. Същия задвижва право-токов генератор с 880кw мощност. А генератора служи за старт на двг. Л-тива е разположен в/у две триосни тали задвижвани от тягови ел-двигатели-т118-а, едентични с тези на 07-ма, серия. Между тях е
монтиран резервоар с вместимост 6000л.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Локомотиви ТГМ са дизел-хидравлични произвоство на Людиновския машиностроителен завод.През годините на призвоство те претърпяват доста модификации кота се започва от ТГМ-3А, каквито първоначално през 60-те години на миналия век е имало в Кремиковци,Перник и една броика в КЦХ-Стамболийски. ТГМ-3А, се оказват много проблематичнии трудни за обслужване. Не напразно тогава са го наричали "ТЕГЛОТО НА МАШИНИСТА". Днес у нас има доставени ТГМ-6Аи ТГМ6В, като броиката им е много трудно да се спомене, тъй като в Кремиковци и Перник, където се намират, стават тежки аварии и някой от тях вече са или унищожени или с повреди от които не могат да бъдат пуснати в движение. Л-ва е четириосен, с тегло от 90т. Любопитната подробност, е че означението ТГМ6-А или В показва броя на хидроапаратите в хидрокутията. Двигателя е произвоство на маш.завод-Коломна-ОНД,-V-образен-8ем цилиндров едентичен с този на 07-ма серия. Мощноста му е 1200кс като по принцип може се каже,че е огледло на 55-та серия
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Днес с Powera се разходихме до клона Козяк където се намира един от ТГМ6В,Разгледахме го както е споменато от човека влак по горе,Мощността му е 1200PS,Тежи 90t,Събира 5400 Литра гориво.Поговорихме с машиниста и той каза,че този ТГМ е доста запазен и върши добра работа.Когато са го закарали за ремонт в Кремиковци където има още 15-20 такива,и вместо да направят един хубав ремонт машината е ударена от едната страна точно в резервоара,но отново се държи добре,единствения недъг на тази машина е,че през зимата трудно изкарва по-тежки влакове от клона козяк и понякога трябва помощ.Очаквайте снимки от Powera на самият клон Козяк и ТГМ-а :wink:
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
За всяко нещо си има чалъм!, КРАКОМОБИЛЕ. При тези два вида локо мотиви по много по особен начин се прекратява боксуването.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Пулт на ТГМ-6Б
Автор:POWERa

Забелязва се характерното за руското локомотивостроене оборудване на кабината. Добре познатият ни кранмашинист условен № 394-000, унифицираният контролер за управление, монтиран на дизеловите локомотиви в Русия и на серия 07 у нас с малки изменения, регистриращият механичен скоростомер СЛ2М, както и други уреди и апарати в кабината.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ето още една по ясна снимка на пулта на ТГМ:
Изображение

И на ТЕМ-2:
Изображение

ТЕМ2Б и по - нови модификации:
Изображение

ЗАБЕЛЕЖКА: В България има няколко екземпляра от "чистия" ТЕМ-2(без друго означение), които се различават по някои неща от последващите ги ТЕМ2Б. Една от тези разлики е именно в кабината и пулта, който е показан на първата снимка. Контролерът за управление е различен от този на ТЕМ2Б и се задвижва с ръкохватка, която има 8 тягови положения и за разлика от по - новия контролер, тук реверсивната ръкохватка е снемаема.

Снимка на контролера:
Изображение

При по - новите доставки се използва унифициран контролер, който у нас се среща както на ТЕМ2Б, така и на различните модификации ТГМ6. Тук също има 8 положения, но реверсивната ръкохватка не се снема. Освен това има допълнително монтиран електромеханичен привод към контролера, който се командва от малък маневрен пулт от другата страна на кабината.
64.19
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Ето,че вече месец, всичките ми опити да кача снимки, към темата се оказаха абсолютно безрезултатни!. Но веднъж започната, темата си има както своето развитие така и много нова информация. Така че смятам да предложа информацията, а от колегите който се чувства най-подготвен и има физическата възможност, да добави снимки. И така естествено въпреки хилядите произведени бройки лок-тиви ТЕМ-2Б, тяхното усъвършенстване и модернизация не е спирала през годините. Нуждите на БАМ, предизвикват построяването на ТЕМ-7. Интересното тук е че от този локомотив, започват техническите решения да се използва двигателя 8ЧН26/26. Ако преди се е използвала дизелгенераторната група 1ПД, произведена в Пенза, вече е взето решение да се куплира 8ЧН26/26 с генератор. Редно е да се отбележи, че през годините различните решения, са на различни колективи в машинострителните заводи, с цел налагане на прототипа и възможноста за максимален брой поръчки. Завода в Брянск приема тази дизелгенераторна група и я монтира на ТЕМ-15. Веднага се вижда че ревностно се пази традицията и се появява ТЕМ-18, и при двата прототипа се вижда унифицирания кош, а дори и стереотипното боядисване на същия. При ТЕМ-18 вече се виждат доста смели и прогресивни решения, използването на талиги от ТЕ-109/BR-232/07-00, тотална промяна на пулта за управление, и др. Естествено и произвеждани екземпляри подготвени и обурудвани за работа на метан. Но прогреса не спира до тук, стигаме до най-новия лок., ТЕМ- 21. Този локомотив като че ли е последния повик на прогреса в дизеловото локомотиво строене в Русия. Етествено,! същия кош, но като че ли само той е останал за да познаем л-тива, ТЕМ-21. Тук за първи път е монтирана дизел-генераторна група 5-36DG, модифициран вариант на двигателя 8ЧН26/26 плюс променливотоковия генератор. В пълен вариант съвременно електрообурудване и дори климатик за кабината на машиниста. Локомотива вече повече от година е на пробна експлоатация на различни участаци и тук любопитната новина а защо не постижение, след пълна екипировка е работил маневрена дейност продължение на 7- седмици, за сравнение ТЕМ-2Б издържа 4-тири. В ТЕМ-21 е нарушена традицията в ходовата част, л-тива е качен на две двуосни талиги с монтирани асинхронни тягови ел.-двигатели, прави впечатление и доста модерната рама на талигата. Жалко че едва ли съдбата ще ни поднесе възможност да бъде разгледан от близо,! но пък мечтите са си наши!!!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
снимки ТЕМ 2Б

Мнение от choveka_vlak »

Ето и една актулна снимка на ТЕМ-те работещи в КЦМ-ад
Изображение
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Мисля някъде в раздела ако не се лъжа!, упоменах че в Полша ТЕМ-а е на голямо уважение и в държавната железница. В едно от чуждите списания бе поместена статия за използваните руски локомотиви по света. Та там бе посочена точната цифра от 1388бр-ки лок-тиви ТЕМ, работещи в Полша. Представям Ви три снимки на ТЕМ работещ в завода, "Зельона Гура" за произвоство на вагони. От снимките се вижда че локомотива освен че е отремонтиран, а и модернизиран!. Изображение Изображение Изображение
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Чак сега изчетох темата от самото начало и бих искал да поправя колегата Човек-влак: производството на ТЕМ в Брянск не е по лиценз от американците, а напълно пиратски и незаконно. Просто са разглобили една машина, разхвърляли са я "на вестници", т.е. до последно болтче и гайка, после здраво прекопиране. Руснаците са майстори на кражбата на проекти по този начин.

През 60-те години СИВ ни налага да доставяме ТЕМ-ове за БДЖ. В процеса на преговорите инж. Деянов, член на комисията, с хиляди мъки е успял да отклони доставката с много сериозни аргументи, един от които е, че машините са с несертифицирана тогава от UIC и недопустима за експлоатация в Европа и в БДЖ спирачна система Матросов. Руснаците отказват да обзаведат машините с Кнор (един от руската делегация гневно издуднал "А кто етот Кнор??"), както и други корекции за привеждане в съответствие с европейските норми, възприети и у нас. Това, както и безкрайната мудност на БДЖ (било им поискано да въведат руските жп стандарти!!) помогнало да се провали сделката. Деянов получил сурово наказание. В последствие бил сключен договор за доставка на LDH125 (серия 55). Нашите управници обаче все пак се надупили на Big Brother, който им вкарал... ТЕМ и ТГМ за индустрията.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ТЕМ са много добри и сполучливи локомотиви, но наистина не отговарят на извратените Европейски изисквания. Все пак ако се направят някои малки корекции тук - там ще могат и в Европата да излязат. А спирачката се сменя точно за една седмица с най - нормален Кнор или Йорликон!
64.19
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

lok45111 написа:...А спирачката се сменя точно за една седмица с най - нормален Кнор или Йорликон!
Така е, но въпросът е бил чисто политически - руснакът се стремеше да подчини света на себе си, а не да се съобразява с разни долни разложени капиталисти. Добре че нашите гъзоблизци от немукаятлък не въведоха Матросов, автосцепка СА-3, а както замалко да ни направят 16-та съветска република, и междурелсието.....

Ще отворя скоба: веднага след съветската окупация през 1940г. на Естония, Латвия и Литва, междурелсието им е сменено от нормално на руско, всичкия подвижен състав заграбен и използван при двойното прегазване на Полша и настъплението към Германия, а след войната продаден (не подарен) на окупираните страни като нас, Полша, Чехия, Унгария.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “Други превозвачи | Other rail carriers”

Информация