
Глобален модератор
Мисля,че ще представлява интерес, прдставянето на тези л-тиви. Локомотив- ТЕМ- 2б. Този л-тив е производство на Брянския машиностроителен завод в ОНД. Л-тива се произвежда за тежка маневрена деиност, в металургията. А така също Жп-администрации, като Полша, Куба, РЖД и др, го използват както маневра така и за отвозване на влакове. У нас този л-тив още от времето на соц-лизма, е решено да се доставя като технологично обурудване към металургичните комбинати, като се е започнало с ТЕМ-1. Л-тива е дизел-електрически с колоосна формула 3о-3о и мощност от 1200 кс. Същия е с тежина 126т в пълна екипировка, и разчетна скорост забележете 11кмч а коструктивно може да се движи с 100кмч. Интересна е историята на призхода му, През Втората световна война американците доставят този вид л-тив -АЛКО- като помощ за войната на тогавашния СССР, след което през годините започват производството му в Брянск по лиценз. Л-тива се призвежда и днес но по модернизиран и в различни варианти. С Ваше позволение, за днес толкова, ще продължа следващия път.

Администратор


Глобален модератор
Нека,първо довършим разказа,след което ще приложа и снимки. Днес у нас има окло 43 броя л-тиви, ТЕМ-разпределени в Кремиковци, Перник, Дебелт, Видин и Пловдив. Двигателите им са 6- цилиндрови-редови с диаметър на ц-дрите 310мм. Същия задвижва право-токов генератор с 880кw мощност. А генератора служи за старт на двг. Л-тива е разположен в/у две триосни тали задвижвани от тягови ел-двигатели-т118-а, едентични с тези на 07-ма, серия. Между тях е
монтиран резервоар с вместимост 6000л.
монтиран резервоар с вместимост 6000л.

Глобален модератор
Локомотиви ТГМ са дизел-хидравлични произвоство на Людиновския машиностроителен завод.През годините на призвоство те претърпяват доста модификации кота се започва от ТГМ-3А, каквито първоначално през 60-те години на миналия век е имало в Кремиковци,Перник и една броика в КЦХ-Стамболийски. ТГМ-3А, се оказват много проблематичнии трудни за обслужване. Не напразно тогава са го наричали "ТЕГЛОТО НА МАШИНИСТА". Днес у нас има доставени ТГМ-6Аи ТГМ6В, като броиката им е много трудно да се спомене, тъй като в Кремиковци и Перник, където се намират, стават тежки аварии и някой от тях вече са или унищожени или с повреди от които не могат да бъдат пуснати в движение. Л-ва е четириосен, с тегло от 90т. Любопитната подробност, е че означението ТГМ6-А или В показва броя на хидроапаратите в хидрокутията. Двигателя е произвоство на маш.завод-Коломна-ОНД,-V-образен-8ем цилиндров едентичен с този на 07-ма серия. Мощноста му е 1200кс като по принцип може се каже,че е огледло на 55-та серия

Днес с Powera се разходихме до клона Козяк където се намира един от ТГМ6В,Разгледахме го както е споменато от човека влак по горе,Мощността му е 1200PS,Тежи 90t,Събира 5400 Литра гориво.Поговорихме с машиниста и той каза,че този ТГМ е доста запазен и върши добра работа.Когато са го закарали за ремонт в Кремиковци където има още 15-20 такива,и вместо да направят един хубав ремонт машината е ударена от едната страна точно в резервоара,но отново се държи добре,единствения недъг на тази машина е,че през зимата трудно изкарва по-тежки влакове от клона козяк и понякога трябва помощ.Очаквайте снимки от Powera на самият клон Козяк и ТГМ-а 


Глобален модератор
За всяко нещо си има чалъм!, КРАКОМОБИЛЕ. При тези два вида локо мотиви по много по особен начин се прекратява боксуването.

Администратор
Пулт на ТГМ-6Б
Автор:POWERa
Забелязва се характерното за руското локомотивостроене оборудване на кабината. Добре познатият ни кранмашинист условен № 394-000, унифицираният контролер за управление, монтиран на дизеловите локомотиви в Русия и на серия 07 у нас с малки изменения, регистриращият механичен скоростомер СЛ2М, както и други уреди и апарати в кабината.
Автор:POWERa
Забелязва се характерното за руското локомотивостроене оборудване на кабината. Добре познатият ни кранмашинист условен № 394-000, унифицираният контролер за управление, монтиран на дизеловите локомотиви в Русия и на серия 07 у нас с малки изменения, регистриращият механичен скоростомер СЛ2М, както и други уреди и апарати в кабината.
64.19

Администратор
Ето още една по ясна снимка на пулта на ТГМ:

И на ТЕМ-2:

ТЕМ2Б и по - нови модификации:

ЗАБЕЛЕЖКА: В България има няколко екземпляра от "чистия" ТЕМ-2(без друго означение), които се различават по някои неща от последващите ги ТЕМ2Б. Една от тези разлики е именно в кабината и пулта, който е показан на първата снимка. Контролерът за управление е различен от този на ТЕМ2Б и се задвижва с ръкохватка, която има 8 тягови положения и за разлика от по - новия контролер, тук реверсивната ръкохватка е снемаема.
Снимка на контролера:

При по - новите доставки се използва унифициран контролер, който у нас се среща както на ТЕМ2Б, така и на различните модификации ТГМ6. Тук също има 8 положения, но реверсивната ръкохватка не се снема. Освен това има допълнително монтиран електромеханичен привод към контролера, който се командва от малък маневрен пулт от другата страна на кабината.

И на ТЕМ-2:

ТЕМ2Б и по - нови модификации:

ЗАБЕЛЕЖКА: В България има няколко екземпляра от "чистия" ТЕМ-2(без друго означение), които се различават по някои неща от последващите ги ТЕМ2Б. Една от тези разлики е именно в кабината и пулта, който е показан на първата снимка. Контролерът за управление е различен от този на ТЕМ2Б и се задвижва с ръкохватка, която има 8 тягови положения и за разлика от по - новия контролер, тук реверсивната ръкохватка е снемаема.
Снимка на контролера:

При по - новите доставки се използва унифициран контролер, който у нас се среща както на ТЕМ2Б, така и на различните модификации ТГМ6. Тук също има 8 положения, но реверсивната ръкохватка не се снема. Освен това има допълнително монтиран електромеханичен привод към контролера, който се командва от малък маневрен пулт от другата страна на кабината.
64.19

Глобален модератор
Ето,че вече месец, всичките ми опити да кача снимки, към темата се оказаха абсолютно безрезултатни!. Но веднъж започната, темата си има както своето развитие така и много нова информация. Така че смятам да предложа информацията, а от колегите който се чувства най-подготвен и има физическата възможност, да добави снимки. И така естествено въпреки хилядите произведени бройки лок-тиви ТЕМ-2Б, тяхното усъвършенстване и модернизация не е спирала през годините. Нуждите на БАМ, предизвикват построяването на ТЕМ-7. Интересното тук е че от този локомотив, започват техническите решения да се използва двигателя 8ЧН26/26. Ако преди се е използвала дизелгенераторната група 1ПД, произведена в Пенза, вече е взето решение да се куплира 8ЧН26/26 с генератор. Редно е да се отбележи, че през годините различните решения, са на различни колективи в машинострителните заводи, с цел налагане на прототипа и възможноста за максимален брой поръчки. Завода в Брянск приема тази дизелгенераторна група и я монтира на ТЕМ-15. Веднага се вижда че ревностно се пази традицията и се появява ТЕМ-18, и при двата прототипа се вижда унифицирания кош, а дори и стереотипното боядисване на същия. При ТЕМ-18 вече се виждат доста смели и прогресивни решения, използването на талиги от ТЕ-109/BR-232/07-00, тотална промяна на пулта за управление, и др. Естествено и произвеждани екземпляри подготвени и обурудвани за работа на метан. Но прогреса не спира до тук, стигаме до най-новия лок., ТЕМ- 21. Този локомотив като че ли е последния повик на прогреса в дизеловото локомотиво строене в Русия. Етествено,! същия кош, но като че ли само той е останал за да познаем л-тива, ТЕМ-21. Тук за първи път е монтирана дизел-генераторна група 5-36DG, модифициран вариант на двигателя 8ЧН26/26 плюс променливотоковия генератор. В пълен вариант съвременно електрообурудване и дори климатик за кабината на машиниста. Локомотива вече повече от година е на пробна експлоатация на различни участаци и тук любопитната новина а защо не постижение, след пълна екипировка е работил маневрена дейност продължение на 7- седмици, за сравнение ТЕМ-2Б издържа 4-тири. В ТЕМ-21 е нарушена традицията в ходовата част, л-тива е качен на две двуосни талиги с монтирани асинхронни тягови ел.-двигатели, прави впечатление и доста модерната рама на талигата. Жалко че едва ли съдбата ще ни поднесе възможност да бъде разгледан от близо,! но пък мечтите са си наши!!!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Ето и една актулна снимка на ТЕМ-те работещи в КЦМ-ад


В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Мисля някъде в раздела ако не се лъжа!, упоменах че в Полша ТЕМ-а е на голямо уважение и в държавната железница. В едно от чуждите списания бе поместена статия за използваните руски локомотиви по света. Та там бе посочена точната цифра от 1388бр-ки лок-тиви ТЕМ, работещи в Полша. Представям Ви три снимки на ТЕМ работещ в завода, "Зельона Гура" за произвоство на вагони. От снимките се вижда че локомотива освен че е отремонтиран, а и модернизиран!.




В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Чак сега изчетох темата от самото начало и бих искал да поправя колегата Човек-влак: производството на ТЕМ в Брянск не е по лиценз от американците, а напълно пиратски и незаконно. Просто са разглобили една машина, разхвърляли са я "на вестници", т.е. до последно болтче и гайка, после здраво прекопиране. Руснаците са майстори на кражбата на проекти по този начин.
През 60-те години СИВ ни налага да доставяме ТЕМ-ове за БДЖ. В процеса на преговорите инж. Деянов, член на комисията, с хиляди мъки е успял да отклони доставката с много сериозни аргументи, един от които е, че машините са с несертифицирана тогава от UIC и недопустима за експлоатация в Европа и в БДЖ спирачна система Матросов. Руснаците отказват да обзаведат машините с Кнор (един от руската делегация гневно издуднал "А кто етот Кнор??"), както и други корекции за привеждане в съответствие с европейските норми, възприети и у нас. Това, както и безкрайната мудност на БДЖ (било им поискано да въведат руските жп стандарти!!) помогнало да се провали сделката. Деянов получил сурово наказание. В последствие бил сключен договор за доставка на LDH125 (серия 55). Нашите управници обаче все пак се надупили на Big Brother, който им вкарал... ТЕМ и ТГМ за индустрията.
През 60-те години СИВ ни налага да доставяме ТЕМ-ове за БДЖ. В процеса на преговорите инж. Деянов, член на комисията, с хиляди мъки е успял да отклони доставката с много сериозни аргументи, един от които е, че машините са с несертифицирана тогава от UIC и недопустима за експлоатация в Европа и в БДЖ спирачна система Матросов. Руснаците отказват да обзаведат машините с Кнор (един от руската делегация гневно издуднал "А кто етот Кнор??"), както и други корекции за привеждане в съответствие с европейските норми, възприети и у нас. Това, както и безкрайната мудност на БДЖ (било им поискано да въведат руските жп стандарти!!) помогнало да се провали сделката. Деянов получил сурово наказание. В последствие бил сключен договор за доставка на LDH125 (серия 55). Нашите управници обаче все пак се надупили на Big Brother, който им вкарал... ТЕМ и ТГМ за индустрията.
Последно промяна от Tramway на Съб Май 12, 2007 4:15 pm, променено общо 1 път.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор

Глобален модератор
Така е, но въпросът е бил чисто политически - руснакът се стремеше да подчини света на себе си, а не да се съобразява с разни долни разложени капиталисти. Добре че нашите гъзоблизци от немукаятлък не въведоха Матросов, автосцепка СА-3, а както замалко да ни направят 16-та съветска република, и междурелсието.....lok45111 написа:...А спирачката се сменя точно за една седмица с най - нормален Кнор или Йорликон!
Ще отворя скоба: веднага след съветската окупация през 1940г. на Естония, Латвия и Литва, междурелсието им е сменено от нормално на руско, всичкия подвижен състав заграбен и използван при двойното прегазване на Полша и настъплението към Германия, а след войната продаден (не подарен) на окупираните страни като нас, Полша, Чехия, Унгария.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Информация
Модератори