Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Причините са няколко.Долната част на локомотива беше оцветявана в тъмнокафяво,докато останалата в червено.Първо работата хич не е лека и вместо да боядисваш с един цвят,след това с друг,на никой не му се иска и дава направо като боядисва цялата машина.Преди тези,които се занимаваха с това,имаха мерак и полагаха доста усилия,докато сега няма на какво да се уповават - нито на заплатите си,нито на сигурността в службата,затова и не се стараят.Друг е въпроса,че преди време майсторите обичаха професията си и се отнасяха с много грижи и любов към нея,затова локомотивите "светеха" във всяко едно отношение.
Ето и още една причина - знаете ли какви пар.средства трябва да отделя непрекъснато едно депо за допълнителна боя,предназначена за локомотивите?Знаете как стоят нещата по този въпрос,така че помислете малко.А между другото ето една моя сканирана снимка на 45155-9.Забележете само колко цвята се преплитат,при това плугът си личи,че не е боядисван.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В оранжево - кафявата ливеря плуга също е кафяв. Това за цветовете от снимката ти можеби не е до преплитане, а до факта, че някой се е пробвал да боядисва сам. Освен това машината е доста изстрадала на снимката като я гледам.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Сещам се за тоя период от време когато Р-ките бяха на цвят оранжеви.Разказвали са ми,че долната част на локомотивите е била боядисвана в черно(това е било преди 1990 година когато Р-ките са били още в серия 43Р).Червеният цвят си е измислен от БДЖ пък и както казахте може за да спестят пари,време и работа да са решили да ги боядисат само в един цвят.Ще дам пример с електричките...33 серия са били на цвят сини,а после са станали червени...същата работа и с локомотивите.
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

Аз знам и съм виждал, че редовно на 43ките са боядисвали долната част в черно. Р-ките са си с винен цвят отдолу още от завода. :wink:
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Каквото и да говорим червения цвят отваря много- било то автомобил, камион, локомотив това и е една от причината да ги харесваме.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Nikss написа:Разказвали са ми,че долната част на локомотивите е била боядисвана в черно(това е било преди 1990 година когато Р-ките са били още в серия 43Р).
То не е съвсем черно, а тъмнокафяво.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Точно или не, мнението ми по - горе беше напълно правилно. На локомотива ще се извърши ПР, а на много амортизирани агрегати ще се извърши частичен КР. Машината към вчерашна дата беше изкарана отвън пред халето и я чистеха от дългогодишно събраната ТИНЯ в кабелните канали на машинното.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Ако на стотицата положат нови оперативни кабели ще е добре. Не знам за ПР дали се предвижда полагане на оперативен кабелаж :? Ако някой знае как стои въпроса с кабелажа при ПР нека ни светне.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Заменя се част от кабелажа, приоритенто най - важните вериги и кабели с видими повреди. Въпросът е, че след ремонта 44 100.6 ще е "кукличка" и дано така се пази и за в бъдеще след като я изпишат!
64.19
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Днес се натъкнах на нещо много интересно в депо По и то беше, че 44 097 беше махната от оградата и беше изкарана пред халетата, което ме навежда на мисълта, че идва и нейния ред за ремонт. Нищо чудно тя да е една от машините, които ще се правят в Кончар
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

В Кончар няма ли да правят само Софийски машини?
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Договора е за 12 машини а от ръководството на ЦПТПС ще решат кои машини да отидат
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Носят се слухове, че от Кончар са видяли голям зор със 44 100 и може би няма да спазят обещания срок - 25ти май.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
KBS-1 var.2

Мнение от dido73 »

Много се радвам, че успях да окомплектовам 2бр. оригинални тотмани тип KBS-1 вариант 2. След малка корекция в една от платките ги модифицирах според изискванията за тестване при неподвижно возило от бутон на пулта (оригиналните тотмани KBS-1 не тестват при неподвижно возило от бутон на пулта).
Предполагам, че няма депо където да се използва още оригиналния вариант. След много силна кампания в края на 80-те години на миналия век всички оригинални тотмани на всички серии 45 вероятно на всички депа са реконструирани в KBS-2 - двуплатковият вариант. Не зная точните мотиви за кампанията, но предполагам по-лесната поддръжка.

От 21.05.2007г. единия от двата окомплектовани и модифицирани тотмани вече работи на 45-198. Ще се види колко е надежден, но за сега пътува. Другия за сега чака включване.
:D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Един тотман, напълно оригинален KBS-1 работи на машина на "HD RAIL" № 45 111.2 :lol: За сега няма оплаквания от него, въпреки, че редовно се ползва.
64.19
Заключено

Обратно към “Архив "Електрически локомотиви"”

Информация