Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

Това което той каза за ремонтните дейности по локове, може ли да се вярва? Не мисля, че пък са толкова бързи и качествени. Или?
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Напротив. Много са качествени. Максималната им скорост от 30 km/h е достатъчна за маневри. Още повече една маневра с такъв локомотив е много по-икономична от такава с 52-ра или 55-та серия.
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Искам само да кажа,че аз съм качвал видеото :)
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Москва не вярва на сълзи!!! !!!. 8)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
ман.лок.

Мнение от shotik »

разгледах материала за този ман.локомотив,хубава и просторна кабина,удобна за работа с голямо зрително поле,но ми се вижда слаб за тези товари които пише.за депо София както пише колега е добре,то там прди години имаше една татричка 63 серия мисля че се водеше,но се изостави и сега едва ли е останало нещо от нея ,може би само спомените
Мнения: 137
Регистриран на: Съб Ное 04, 2006 4:49 pm
Местоположение: ЦП"ТПС" ЛОКОМОТИВИ ЛОК. ДЕПО ПО

Мнение от 44 058 »

Маневрените локомотиви от серия MDD 2-00 са двуосни и се задвижват от два вида дизелови двигатели. Всеки от моторите формира една напълно самостоятелна и независима енергийна група, която задвижва прилежащата и колоос. Локомотивите от първата серия MDD 1-00 имат идентична конструкция. Разликата е в по-малката мощност на двата двигателя и в по-ниската конструктивна скорост (8km/h). Тези локомотиви са проектирани без командна кабина. И двете серии са оборудвани с радио дистанционно управление с обхват 500 метра.
Хидродинамичната предаватерна система позволява, въпреки малката мощност, маневриране на влакове от над 16 пълни вагона. Максималната скорост от 30km/h е достатъчна при маневрена дейност. Двата винтови компресора подсигуряват локомотивните дискови и влакови спирачки. MDD имат голям запис от сгъстен въздух 5 и 10 bar, което позволява бързо потегляне на влака, както и достатъчно въздух за технологичните нужди на специализирани вагони.

Малко от мен за MDD. Информация-Технически панаир гр.ПО 2006г.
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

А защо аз съм виждал MDD 2 да е с кабина или съм сбъркал някъде?!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Mashinista написа:А защо аз съм виждал MDD 2 да е с кабина или съм сбъркал някъде?!
MDD-2 е с кабина, а MDD-1 е без кабина, само с дистанционно управление. В серията MDD2 пак има разлики, като прототипът е с половин кабина, а серийната машина е с цяла кабина с два командни пулта, разположени диагонално за дясно управление. Като цяло локомотивите от последната серия са доста добри, осигуряват удобства на машиниста и се манипулира леко с тях. Компактният пулт, който не е претрупан с много уреди и апарати пък не натоварва локомотивният машинист с излишна информация, което също позволява да се съсредоточи върху работата на по - важните агрегати. Както и преди казах, локомотивите от този тип могат спокойно да работят като предавателна маневра или да извършват деповска маневра в депа.
64.19
Мнения: 137
Регистриран на: Съб Ное 04, 2006 4:49 pm
Местоположение: ЦП"ТПС" ЛОКОМОТИВИ ЛОК. ДЕПО ПО

Мнение от 44 058 »

Mashinista написа:А защо аз съм виждал MDD 2 да е с кабина или съм сбъркал някъде?!
Имат, но можи да се управляват чрез дистанционно управление на разтояние до 500м. А MDD 1 са без кабина, при тях маневрирането се осъществява с дистанционно, докато MDD 2 са си с кабина, но успоредно с това може да се управлядват с дистанционно. Ще ме извинявате ако нещо бъркам, но с тези локомотиви все още си говорим на Вие :lol:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Друга разлика е, че при MDD 2 има два винтови копресора, докато при MDD1 е само един.
Мнения: 35
Регистриран на: Вто Апр 25, 2006 9:29 am
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Мнение от Florian »

Здравейте :)
разгледах материала за този ман.локомотив,хубава и просторна кабина,удобна за работа с голямо зрително поле,но ми се вижда слаб за тези товари които пише.
Поради хидротрансформаторното предаване и предавателната система, машината не е слаба - мощност има достатъчно. Но проблемът е в сцепното тегло, което наистина е малко. Освен това, машината е проектирана да пробутва вагони над 1000 тона с не повече от 5км/ч (което е достатъчно за доста приложения) и се справя със задачата - админът на форума лично е карал влак (мисля) над 1000 тона.
В момента седя на същия стол,само дето машиниста си няма вътре PC за да си играе MSTS
PC е опция - в следващите версии можем да го вградим :D
В локомотивите като опция е предвиден монтаж на климатик.
Обещавам, че климатик ще има още при първата доставка за БДЖ, която за сега се очаква да е на куково лято. :wink: Освен това ще има и хладилник за сокчета и някои други подобрения.
При локомотивите от този тип дори може да се каже, че контролер в истинския смисъл на думата няма. Има два бутона за регулиране на оборотите в "+"(набиране) и "-"(сваляне). Освен това в средата на пулта има джойстик за хода на локомотива - напред или назад.
Не сме особено горди от този факт, въпреки че пултът е удобен и елегантен. В момента търсим доставчици на по-габаритни манипулатори (уви, пазарът ни е беден) и контролери в истинския смисъл на думата. Марио ще бъде своевременно уведомяван за проектирането на новите ни пултове, защото може да даде ценни идеи.

Друга разлика е, че при MDD 2 има два винтови копресора, докато при MDD1 е само един.
Не, не знам защо си останал с такова впечатление - MDD без кабина също имат 2 компресора и то с голяма производителност - около 1500 литра. Общите запаси от въздух и на двете серии са 1300 литра, което е съпоставимо с големите локомотиви (дори е повече от някои). Въздухът е необходим за спирачките на лока, вагоните и за разтоварване на хопери. Има 5 и 10 атм.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
локомотив

Мнение от shotik »

Доста съм поработил и с влакови и с маневрени локомотиви.При движение с 5 км/ч може да се работи там където натоварването е малко-лок.депа.Но да работи в индустр. клон с тази скорост е доста дълго времето за презареждане .С лок 52 серия с 650 к.с. прехвърляне на 6 вагона от един на друг коловоз от дистанциите на коловозите е около 3 мин като скоростта може да стигне до15-18 км/ч.А там където коловозите са по дълги може и до 8-10 мин.да продължи маеврата. 6 ваг. Х 80 т=480 т..С този малък лок. поне 3 пъти повече време ще отнеме,а ако коловозите са в криви още повече.А колко време ще отнеме на оператора да прикачи и удобно ли е с това дистанционно да го прави или трябва да го сваля и слага на себе си.?Наистина има места където за големи лок. е трудно да се поддържа/в Лакпром 55 и 52 лок ги спряха още към 2000 г/,необходими са много пари,иска се персонал със съответните документи,докато за този лок. е предимството че в клон може да се командва от оператор с по занижени изисквания и въпреки това Правилника за движение на влаковете и ман. дейност важи и за клоновете.Не отричам новаторството,но не може да ме убедите че на равнище ще тегли 1600 т /20 ваг Х 80 т,20 ваг Х 15 метра= 300 м./и то със скорост позволяваща за най бързо извършване на маневрата,което и преди и сега се изисква.Пожелавам успех на производителя и дано направи и по мощни локомотиви за ман. дейност.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Мисля, че спестените разходи за гориво напълно оправдават по-продължителната маневра. Все пак няма всяка маневра да е с 1600т и маневрената дейност не е толкова интензивна. На едно предприятие не му е необходима светкавична маневра.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
КОЛЕГИ, нека не изпадаме в безмислени дискусии! Всеки лок. машинист знае много добре спецификата на маневрената дейност! ВСЯКА БЪРЧИНКА Е ОТ ЗНАЧЕНИЕ, камоли забравена натегната ръчна спирачка или "кучка"- спирателна обувка! Та дискусия за 10-тина дори цистерни със избран от вас товар, по наклон дори от 2-3 % на хиляда за посочените лок-тиви значи МНОГО!
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 35
Регистриран на: Вто Апр 25, 2006 9:29 am
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Мнение от Florian »

Мисля, че спестените разходи за гориво напълно оправдават по-продължителната маневра.
Да, на практика точно твоето мислене е правилното. За човека, който дава парите е без значение дали една маневра се прави за 10 или за 20 минути... 10 минути труд на експлоататорите струват най-много 1 лев, което е 0,6 литра нафта :))) Естествено, че ще се предпочете машинистите да работят 10 минути повече, отколкото да се харчи 1 литър нафта повече.

Собствениците са тези, които плащат заплатите и купуват нафтата. Те решават. И преценяват, че трудът е по-евтин от нафтата. Което е факт. Факт е и че не може да се краде нафта, което е най-дразнещето за експлоататорите. :lol:
Публикувай отговор

Обратно към “Маневрени дизелови локомотиви | Shunting diesel locomotives”

Информация