Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Вчера минаха успешно неофициалните проби на локомотива MDD2 - 02, който за разлика от останалите си предшественици е с цяла кабина, оборудвана ергономично с два диагонално разположени пулта за управление от дясно по посока на движение. Столовете на машиниста са удобни и регулируеми по височина. Както и другите локомотиви от серията MDD2 и този е с две независими енергийни групи, с хидравлична предавателна система и 4 степенна автоматична скоростна кутия. Спирачката на локомотива е дискова, като спирачният апарат е монтиран на изходящия вал на ХПК и по този начин се осигурява по - добър спирачен ефект. Сгъстеният въздух се осигурява от два винтови компресора, задвижвани от съответния ДД. Новото при този локомотив е съобъжаването му със скоростомерна инсталация. Управлението на двата показващи скоростомера, монтирани на пултовете е електронно, като системата за измерване на скоростта управлява и превключването на 4-те скорости. Локомотивът MDD2 - 02 успешно се справя с маневриране на тежки влакови състави, може да служи и като предавателна маневра в клонове и гари, за развозна дейност и др. Системата за управление на локомотива не позволява боксуване и плъзгане, като при възникване на такова, веднага се предизвиква разтоварване на ДД. Управлението е леко и не е необходимо да се управлява от машинист. Има възможност за дистанционно управление, което допълнително облекчава работата на експлоатационния персонал особено в заводи с вредни за човека емисии и висока температура. Ето и някои по - важни технически данни на новия локомотив:
-Междурелсие: 1435 мм
-Дължина с буферите: 7, 60м
-Маса на локомотива:19 860 кг(с 1/3 запаси)
-Служебна маса: 20 000 кг
-Максимална скорост: 30 км/час
-Мощност на ДД: 2х75kW

Ето и няколко снимки от вчерашната проба:
Буксов възел на машината.
Общ вид на локомотива.
Локомотивната бригада, провела вчерашната проба.
Локомотивът по време на маневра с тежък 1300 тона състав.
В кабината на локомотива. Локомотивният машинист стриктно изпълнява задълженията си.
Пултът за управление. Ергономичното разположение на апаратите осигурява удобна работа с него.
Кабината за управление. Обърнете внимание на стола!!!

Илюстрирано техническо описание на локомотивите можете да си изтеглите от ТУК.
64.19
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:18 am

Мнение от svetlin9 »

:D Mnogo mi haresa stola za mashinista , az imam sashtija , kupih si go predi sedmica za 40 $
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

svetlin9 написа::D Mnogo mi haresa stola za mashinista , az imam sashtija , kupih si go predi sedmica za 40 $
Аз този стол го видях когато беше чисто нов, още не сложен на машината. На етикета пишеше "Стол - директорски" :lol: Между другото този стол е много удобен, снабден с газов амортисьор и регулируем по височина. Върти се около оста си, което позволява на машиниста да се обръща във всички посоки и така да наблюдава както напред, ката и назад и в страни по време на маневра.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Е какво сте се прехласнали по стола, такива има в почти всеки офис, а аз от няколко години седя на подобен (не чак директорски).
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Е какво сте се прехласнали по стола, такива има в почти всеки офис, а аз от няколко години седя на подобен (не чак директорски).
Столът си е супер. Имах щастието да го пробвам достатъчно дълго и мога да кажа, че е идеален. Ако във всеки локомотив бяха такива столовете цена нямаше да си имат, но уви. В някой софийски електровоз ако видите столовете ще ви стане лошо.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

В момента седя на същия стол,само дето машиниста си няма вътре PC за да си играе MSTS :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

KRAKOMOBILA написа:В момента седя на същия стол,само дето машиниста си няма вътре PC за да си играе MSTS :lol:
Еееех, много го зачекнахме тоя стол. Но то си има защо. Между другото освен стола, другите екстри в машините на "ЕКСПРЕС - СЕРВИЗ" са настолни вентилаторчета, шкафчета за принадлежности, гъвкава лампичка за осветление на пулта, контакт 12V за зареждане на GSM и други консуматори. В локомотивите като опция е предвиден монтаж на климатик.
64.19
Мнения: 35
Регистриран на: Вто Апр 25, 2006 9:29 am
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Мнение от Florian »

Марио, днес вентилаторите не ни спасиха - беше по-жега и от петък.
Но няма да слагаме засега климатик, защото всички инвеститори са категорично против - машинистите нямало да държат отворени плъзгащите се прозорци тогава.

Иначе, днес бутахме 1200т. напред-назад до пристанището и обратно.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Много се радвам, че машинката се е спарвила отлично. Противно на злите езици все повече се доказва качеството на този тип локомотиви и в бъдеще е ясно, че те постепенно ще се наложат в маневрената дейност и в БДЖ. Особено подходящи са за локомотивни депа, където трябва да се вкарват и изкарват локомотиви от ремонтния цех. Например в ел. депо Подуяне засилват електровозите за да ги вкарат в цеха и не рядко стават бели(като отнесения покрив на 44 096). Отделно при изкарване на електровоз от ремонт трябва или да го изкарат с кабела, което пак крие опасности(ако САП-овете не са заключени няма спиране), или пък да го изтеглят ако е по - навътре в халето с цял грозд от електровози. Абе ситуации всякакви - все смешни и примитивни. Мисля, че новият локомотив MDD2 - 02 е идеален за вътрешна маневра в депо Подуяне. Така ще се спестят сума рискови операции и ще се увеличи производителността на депото чрез намаляване времето за маневра. Ама типично за България е нещата да стават по сложния и по - скъп начин.
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Браво на момчетата! Много хубава и модерна машина са създали, много ще се радвам за в бъдеще тези локомотиви ги гледаме по разпределителните гари. Както се казва правено е от хора за хора :).
Малък звяр.
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

Чувствам се много добре като стажант (на няколко от снимките в първото мнение в тази тема ме има, това съм аз) във фирма "Express service". Тук могат да се научат много и полезни работи, както за предмета на дейност на фирмата, новите БЪЛГАРСКИ локомотиви, които започна за произвежда, така и за жп транспорта въобще. Хората, които работят тук са добри и като специалисти и просто като хора. Винаги са готиви да откликнат, да ти обяснят всичко за което ги попиташ и е в компетенцията им.
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

От целия пулт за управление не видях къде се намира регулатора. :lol:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Регулатор е при парните локомотиви. Тук е контролер и не е огромен като при големите локомотиви, а е малък е незабележим.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Регулатор е при парните локомотиви. Тук е контролер и не е огромен като при големите локомотиви, а е малък е незабележим.
При локомотивите от този тип дори може да се каже, че контролер в истинския смисъл на думата няма. Има два бутона за регулиране на оборотите в "+"(набиране) и "-"(сваляне). Освен това в средата на пулта има джойстик за хода на локомотива - напред или назад. Регулирането на теглителнаа сила става с придвижване на джойстика са ход в желаната посока и след това регулиране на оборотите на ДД по желание на машиниста. Системата за управление на ДД е електрона - микропроцесорна и се намира в шкаф в кабината на машиниста. В електронния "контролер" са интегрирани и някои защити, предпазващи ДД и локомотива като цяло от ненормални работни режими.
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
http://vbox7.com/play:0f5a2f1d

Задължително го гледайте. Много е интересно :!:
Публикувай отговор

Обратно към “Маневрени дизелови локомотиви | Shunting diesel locomotives”

Информация