
Администратор
Вчера минаха успешно неофициалните проби на локомотива MDD2 - 02, който за разлика от останалите си предшественици е с цяла кабина, оборудвана ергономично с два диагонално разположени пулта за управление от дясно по посока на движение. Столовете на машиниста са удобни и регулируеми по височина. Както и другите локомотиви от серията MDD2 и този е с две независими енергийни групи, с хидравлична предавателна система и 4 степенна автоматична скоростна кутия. Спирачката на локомотива е дискова, като спирачният апарат е монтиран на изходящия вал на ХПК и по този начин се осигурява по - добър спирачен ефект. Сгъстеният въздух се осигурява от два винтови компресора, задвижвани от съответния ДД. Новото при този локомотив е съобъжаването му със скоростомерна инсталация. Управлението на двата показващи скоростомера, монтирани на пултовете е електронно, като системата за измерване на скоростта управлява и превключването на 4-те скорости. Локомотивът MDD2 - 02 успешно се справя с маневриране на тежки влакови състави, може да служи и като предавателна маневра в клонове и гари, за развозна дейност и др. Системата за управление на локомотива не позволява боксуване и плъзгане, като при възникване на такова, веднага се предизвиква разтоварване на ДД. Управлението е леко и не е необходимо да се управлява от машинист. Има възможност за дистанционно управление, което допълнително облекчава работата на експлоатационния персонал особено в заводи с вредни за човека емисии и висока температура. Ето и някои по - важни технически данни на новия локомотив:
-Междурелсие: 1435 мм
-Дължина с буферите: 7, 60м
-Маса на локомотива:19 860 кг(с 1/3 запаси)
-Служебна маса: 20 000 кг
-Максимална скорост: 30 км/час
-Мощност на ДД: 2х75kW
Ето и няколко снимки от вчерашната проба:
Буксов възел на машината.
Общ вид на локомотива.
Локомотивната бригада, провела вчерашната проба.
Локомотивът по време на маневра с тежък 1300 тона състав.
В кабината на локомотива. Локомотивният машинист стриктно изпълнява задълженията си.
Пултът за управление. Ергономичното разположение на апаратите осигурява удобна работа с него.
Кабината за управление. Обърнете внимание на стола!!!
Илюстрирано техническо описание на локомотивите можете да си изтеглите от ТУК.
-Междурелсие: 1435 мм
-Дължина с буферите: 7, 60м
-Маса на локомотива:19 860 кг(с 1/3 запаси)
-Служебна маса: 20 000 кг
-Максимална скорост: 30 км/час
-Мощност на ДД: 2х75kW
Ето и няколко снимки от вчерашната проба:
Буксов възел на машината.
Общ вид на локомотива.
Локомотивната бригада, провела вчерашната проба.
Локомотивът по време на маневра с тежък 1300 тона състав.
В кабината на локомотива. Локомотивният машинист стриктно изпълнява задълженията си.
Пултът за управление. Ергономичното разположение на апаратите осигурява удобна работа с него.
Кабината за управление. Обърнете внимание на стола!!!
Илюстрирано техническо описание на локомотивите можете да си изтеглите от ТУК.
64.19
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:18 am

Администратор
Аз този стол го видях когато беше чисто нов, още не сложен на машината. На етикета пишеше "Стол - директорски"svetlin9 написа:Mnogo mi haresa stola za mashinista , az imam sashtija , kupih si go predi sedmica za 40 $

64.19

Администратор
Столът си е супер. Имах щастието да го пробвам достатъчно дълго и мога да кажа, че е идеален. Ако във всеки локомотив бяха такива столовете цена нямаше да си имат, но уви. В някой софийски електровоз ако видите столовете ще ви стане лошо.bdz46 написа:Е какво сте се прехласнали по стола, такива има в почти всеки офис, а аз от няколко години седя на подобен (не чак директорски).
64.19

Администратор
Еееех, много го зачекнахме тоя стол. Но то си има защо. Между другото освен стола, другите екстри в машините на "ЕКСПРЕС - СЕРВИЗ" са настолни вентилаторчета, шкафчета за принадлежности, гъвкава лампичка за осветление на пулта, контакт 12V за зареждане на GSM и други консуматори. В локомотивите като опция е предвиден монтаж на климатик.KRAKOMOBILA написа:В момента седя на същия стол,само дето машиниста си няма вътре PC за да си играе MSTS
64.19

Администратор
Много се радвам, че машинката се е спарвила отлично. Противно на злите езици все повече се доказва качеството на този тип локомотиви и в бъдеще е ясно, че те постепенно ще се наложат в маневрената дейност и в БДЖ. Особено подходящи са за локомотивни депа, където трябва да се вкарват и изкарват локомотиви от ремонтния цех. Например в ел. депо Подуяне засилват електровозите за да ги вкарат в цеха и не рядко стават бели(като отнесения покрив на 44 096). Отделно при изкарване на електровоз от ремонт трябва или да го изкарат с кабела, което пак крие опасности(ако САП-овете не са заключени няма спиране), или пък да го изтеглят ако е по - навътре в халето с цял грозд от електровози. Абе ситуации всякакви - все смешни и примитивни. Мисля, че новият локомотив MDD2 - 02 е идеален за вътрешна маневра в депо Подуяне. Така ще се спестят сума рискови операции и ще се увеличи производителността на депото чрез намаляване времето за маневра. Ама типично за България е нещата да стават по сложния и по - скъп начин.
64.19
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Чувствам се много добре като стажант (на няколко от снимките в първото мнение в тази тема ме има, това съм аз) във фирма "Express service". Тук могат да се научат много и полезни работи, както за предмета на дейност на фирмата, новите БЪЛГАРСКИ локомотиви, които започна за произвежда, така и за жп транспорта въобще. Хората, които работят тук са добри и като специалисти и просто като хора. Винаги са готиви да откликнат, да ти обяснят всичко за което ги попиташ и е в компетенцията им.
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
От целия пулт за управление не видях къде се намира регулатора. 


Администратор
При локомотивите от този тип дори може да се каже, че контролер в истинския смисъл на думата няма. Има два бутона за регулиране на оборотите в "+"(набиране) и "-"(сваляне). Освен това в средата на пулта има джойстик за хода на локомотива - напред или назад. Регулирането на теглителнаа сила става с придвижване на джойстика са ход в желаната посока и след това регулиране на оборотите на ДД по желание на машиниста. Системата за управление на ДД е електрона - микропроцесорна и се намира в шкаф в кабината на машиниста. В електронния "контролер" са интегрирани и някои защити, предпазващи ДД и локомотива като цяло от ненормални работни режими.bdz46 написа:Регулатор е при парните локомотиви. Тук е контролер и не е огромен като при големите локомотиви, а е малък е незабележим.
64.19
Информация
Модератори