Страница 1 от 27
Дизелови локомотиви серия 06 - Обща дискусия
Публикувано на: Сря Фев 28, 2007 12:47 pm
от 42 072.9
Преди година във ВТУ"Тодор Каблешков" руска делегация е представила кондензаторни батерии, които са военна технология на правителството им използвани за запалване на руските танкови двигатели.
Сега такива кондензаторни батерии са закупени и в момента протичат изпитания и процеси на зареждане-разреждане преди поставянето им на нашата серия 06.
Могат да възпроизведат 120[kJ] енергия, съпротивлението им е от порядъка на 0.006[mOhm]. При една проста сметка излизат 3000[A], което е предостатъчно за развъртане на постоянно-токовият генератор.
Целта е възпирането на кражби на дизелово гориво понеже софииските 06 не се гасят.
Като големина и форма една такава кондензаторна батерия на вид наподобява обикновена акумулаторна батерия на редови автомобил.
Re: ДЛ 06 с руски кондензаторни батерии.
Публикувано на: Пет Мар 02, 2007 6:17 pm
от Tramway
42 072.9 написа:Преди година във ВТУ"Тодор Каблешков" руска делегация е представила кондензаторни батерии, които са военна технология на правителството им използвани за запалване на руските танкови двигатели.
Сега такива кондензаторни батерии са закупени и в момента протичат изпитания и процеси на зареждане-разреждане преди поставянето им на нашата серия 06.
Могат да възпроизведат 120[kJ] енергия, съпротивлението им е от порядъка на 0.006[mOhm]. При една проста сметка излизат 3000[A], което е предостатъчно за развъртане на постоянно-токовият генератор.
Целта е възпирането на кражби на дизелово гориво понеже софииските 06 не се гасят.
Като големина и форма една такава кондензаторна батерия на вид наподобява обикновена акумулаторна батерия на редови автомобил.
0.006 Ohm (6 милиома) е една завидна стойност на ESR на кондензатор. Сигурно технологията им е такава, че с времето не се променя съществено. А колко им е капацитета?
Публикувано на: Пет Мар 02, 2007 8:13 pm
от 42 072.9
Капацитет в характеристиките не забелязах, ще погледна допълнително.
Публикувано на: Пон Мар 05, 2007 12:19 pm
от Tramway
42 072.9 написа:Капацитет в характеристиките не забелязах, ще погледна допълнително.
Е то това е най-важното. Ако го няма като параметър, значи че батериите са строго специализирани за определено приложение и се водят резервна част.
Публикувано на: Вто Мар 13, 2007 6:36 pm
от 42 072.9
Капацитет 500[F]. Също така е установено, че има свойствата на кондензатор и акумулатор.
батерии
Публикувано на: Пет Мар 23, 2007 10:36 am
от shotik
здравейте,прочетох мненията по горе ,но не можах да разбера какво общо има между батерийте и кражбата на гориво.за тези които практикуват занаята и работят на лок.06-00 е по важно да може при необходимост да стартират мотора и да има напрежение гарантиращо поддръжката на командните системи.не веднъж се е случвало по време на път да отпадне предпазителя на 170 V и да търчи помощника да държи на рейките да не изгасне мотора докато се възстанови предпазителя.при някои от локомотивите се получаваше и голем пад на напрежение при заработване на компресора и като паднат и оборотите на мотора на празен ход се разпадаха вериги,а когато влак е в надолнище трябваше да се закачват двузвенки на рейките та да не гасне.още през 1975 г/аз съм започнал работа като машинист 1972г/излезе заповед при престой повече от 20 мин да се гасят моторите на 04-00 или мотора на 06-00,но тогава имаше талкова много товар ,че влаковете почти постоянно се движеха в състав над 30 товарни вагона.пълненето на инсталацията на спирачката е за около 4-5 мин,докато помощника иде до края на влака за съкратена проба и се върне отнема около 12-15 мин.това и най добрия диспечер не може да се справи да уведоми деж ръководител да иде да каже че трябва да се пали мотора и т.н.дали е отменена или не тази заповед ,никой не си правеше опит да я спазва.тогава лок бяха с румънски батерии,които бяха по 6 V сандък и сложно смесено свързване,бяха с добри качества и лок се палеха без стартерно устройство,но като започнаха да слагат български и те гърмяха /горната част се отделяше/се стигна до това да не се гасят моторите на лок 06-00.по късно преправиха помощния генератор да стартира мотора вместо главния,но ефект /за мен /няма.сега какво е състоянието незнам,но гасенето на мотора на лок 06-00 няма да доведе нито до икономии на гориво ,нито да се спре точене му,а само се дават пари за разработки на какви ли не трудове.последните лок от тази серия са от 1975 г и сега на 32 год служба те вече са остарели,трябва да се подменят ,защото при аварии и др. в електрифицираните участъци само дизели могат да се движат при спиране на тока.за сега е това,за да не стана отегчителен от първият ми отговор.
Публикувано на: Пет Мар 23, 2007 11:00 am
от 42 072.9
Не обвинявам никого!
Един локомотив предстои да се сдобие с тази руска иновация, но от БДЖ ще се събират да решават дали е полезно да се монтират по машините. През зимата не гасят двигателите понеже акумулаторите издържат точно едно запалване и след това плочите буквално се слепят, говорим за хиляди ампери- нищо ново не казвам.
На кондензаторните батерии не им пречи да подадат такъв ток многократно и меко казано локомотивите ще ги палят като коли.
локомотив 06118 боядисан синьозелен за филм
Публикувано на: Чет Апр 12, 2007 9:50 pm
от shotik
В последните години като машинист работех на 06118 и участвах в заснемане на филм на Клод Ван Дам с локомотива.За целта беше боядисан в синьозелен цвят и залепена табела на друга администрация.Вижте тези снимки -мисля че са уникални,защото не съм чул друг да си е правил снимки за спомен.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=1
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=2
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=3
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=4
Снимките са репродукция от мои снимки с лентов апарат.
Публикувано на: Чет Апр 12, 2007 9:52 pm
от Labros
Нещо не може да ми се отвори страницата към снимките...Грешка ми дава.
Публикувано на: Чет Апр 12, 2007 10:00 pm
от 42 072.9
Уникални снимки!
Фаровете защо са покрити?
Публикувано на: Чет Апр 12, 2007 10:06 pm
от Labros
Сега вече всичко е наред.
Снимките са много любопитни

Браво и благодарим за тях

Публикувано на: Чет Апр 12, 2007 11:15 pm
от Nikola VS
Мен ми е чудно защо за филма са избрали 06та Серия. А и като се има в предвид, че във филма това беше международен влак, дизелов локомотив е неправдоподобно да се сложи на такъв. Трябвало е да изберат Електровоз или поне Седмак.
Но пък тогава нашия колега shotik нямаше да е част от филма

Публикувано на: Чет Апр 12, 2007 11:40 pm
от VESO
Поздравления за снимките,много добре са излезли,макар и сканирани!
На коя администрация е табелата,досега не съм срещал такава?
Публикувано на: Пет Апр 13, 2007 12:31 pm
от Labros
А искам да попитам нашия колега: дали по време на самите снимки е участвувал и е карал локомотива

снимки
Публикувано на: Пет Апр 13, 2007 3:42 pm
от shotik
На снимките съм аз и съм писал че съм участвал в заснемането на кадри от филма,който не съм го гледал,ако е пускан по екраните или телевизиите.На фаровете слагаха зелени филтри,може би за да може компютърно да се изменя образа.Лепенката е на някаква администрация която не знам или е някоя измислена ,както много неща по филмите.Снимките съм ги правил на Сточна гара и гара Пионер.Епизоди сме заснимали на Централна гара,гара Болшевик/сега Бели брег/в междугарието Д. Камарци -Мирково при спирка Буново и на 2 км преди предупредителния сигнал на Мирково,страна Д.Камарци.Отстрани до страничната врата на маш.помещение слагаха варели с горяща смес за черен дим,все едно че се е запалил локомотива,а по лок,се вижда там чернилката.С радиостанции даваха нареждане за тръгване и спиране ,а три или четири камери на различни места едновременно заснемаха движението на влака.
Тук сега аз да запитам който е гледал филма и знае името му да го напише и да ми подскаже дали мога да го търся в Интернет за запис на диск или по видеотеките дали го има.