Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Преди година във ВТУ"Тодор Каблешков" руска делегация е представила кондензаторни батерии, които са военна технология на правителството им използвани за запалване на руските танкови двигатели.
Сега такива кондензаторни батерии са закупени и в момента протичат изпитания и процеси на зареждане-разреждане преди поставянето им на нашата серия 06.
Могат да възпроизведат 120[kJ] енергия, съпротивлението им е от порядъка на 0.006[mOhm]. При една проста сметка излизат 3000[A], което е предостатъчно за развъртане на постоянно-токовият генератор.
Целта е възпирането на кражби на дизелово гориво понеже софииските 06 не се гасят.
Като големина и форма една такава кондензаторна батерия на вид наподобява обикновена акумулаторна батерия на редови автомобил.
Сега такива кондензаторни батерии са закупени и в момента протичат изпитания и процеси на зареждане-разреждане преди поставянето им на нашата серия 06.
Могат да възпроизведат 120[kJ] енергия, съпротивлението им е от порядъка на 0.006[mOhm]. При една проста сметка излизат 3000[A], което е предостатъчно за развъртане на постоянно-токовият генератор.
Целта е възпирането на кражби на дизелово гориво понеже софииските 06 не се гасят.
Като големина и форма една такава кондензаторна батерия на вид наподобява обикновена акумулаторна батерия на редови автомобил.

Глобален модератор
0.006 Ohm (6 милиома) е една завидна стойност на ESR на кондензатор. Сигурно технологията им е такава, че с времето не се променя съществено. А колко им е капацитета?42 072.9 написа:Преди година във ВТУ"Тодор Каблешков" руска делегация е представила кондензаторни батерии, които са военна технология на правителството им използвани за запалване на руските танкови двигатели.
Сега такива кондензаторни батерии са закупени и в момента протичат изпитания и процеси на зареждане-разреждане преди поставянето им на нашата серия 06.
Могат да възпроизведат 120[kJ] енергия, съпротивлението им е от порядъка на 0.006[mOhm]. При една проста сметка излизат 3000[A], което е предостатъчно за развъртане на постоянно-токовият генератор.
Целта е възпирането на кражби на дизелово гориво понеже софииските 06 не се гасят.
Като големина и форма една такава кондензаторна батерия на вид наподобява обикновена акумулаторна батерия на редови автомобил.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Глобален модератор
Е то това е най-важното. Ако го няма като параметър, значи че батериите са строго специализирани за определено приложение и се водят резервна част.42 072.9 написа:Капацитет в характеристиките не забелязах, ще погледна допълнително.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
здравейте,прочетох мненията по горе ,но не можах да разбера какво общо има между батерийте и кражбата на гориво.за тези които практикуват занаята и работят на лок.06-00 е по важно да може при необходимост да стартират мотора и да има напрежение гарантиращо поддръжката на командните системи.не веднъж се е случвало по време на път да отпадне предпазителя на 170 V и да търчи помощника да държи на рейките да не изгасне мотора докато се възстанови предпазителя.при някои от локомотивите се получаваше и голем пад на напрежение при заработване на компресора и като паднат и оборотите на мотора на празен ход се разпадаха вериги,а когато влак е в надолнище трябваше да се закачват двузвенки на рейките та да не гасне.още през 1975 г/аз съм започнал работа като машинист 1972г/излезе заповед при престой повече от 20 мин да се гасят моторите на 04-00 или мотора на 06-00,но тогава имаше талкова много товар ,че влаковете почти постоянно се движеха в състав над 30 товарни вагона.пълненето на инсталацията на спирачката е за около 4-5 мин,докато помощника иде до края на влака за съкратена проба и се върне отнема около 12-15 мин.това и най добрия диспечер не може да се справи да уведоми деж ръководител да иде да каже че трябва да се пали мотора и т.н.дали е отменена или не тази заповед ,никой не си правеше опит да я спазва.тогава лок бяха с румънски батерии,които бяха по 6 V сандък и сложно смесено свързване,бяха с добри качества и лок се палеха без стартерно устройство,но като започнаха да слагат български и те гърмяха /горната част се отделяше/се стигна до това да не се гасят моторите на лок 06-00.по късно преправиха помощния генератор да стартира мотора вместо главния,но ефект /за мен /няма.сега какво е състоянието незнам,но гасенето на мотора на лок 06-00 няма да доведе нито до икономии на гориво ,нито да се спре точене му,а само се дават пари за разработки на какви ли не трудове.последните лок от тази серия са от 1975 г и сега на 32 год служба те вече са остарели,трябва да се подменят ,защото при аварии и др. в електрифицираните участъци само дизели могат да се движат при спиране на тока.за сега е това,за да не стана отегчителен от първият ми отговор.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Не обвинявам никого!
Един локомотив предстои да се сдобие с тази руска иновация, но от БДЖ ще се събират да решават дали е полезно да се монтират по машините. През зимата не гасят двигателите понеже акумулаторите издържат точно едно запалване и след това плочите буквално се слепят, говорим за хиляди ампери- нищо ново не казвам.
На кондензаторните батерии не им пречи да подадат такъв ток многократно и меко казано локомотивите ще ги палят като коли.
Един локомотив предстои да се сдобие с тази руска иновация, но от БДЖ ще се събират да решават дали е полезно да се монтират по машините. През зимата не гасят двигателите понеже акумулаторите издържат точно едно запалване и след това плочите буквално се слепят, говорим за хиляди ампери- нищо ново не казвам.
На кондензаторните батерии не им пречи да подадат такъв ток многократно и меко казано локомотивите ще ги палят като коли.
В последните години като машинист работех на 06118 и участвах в заснемане на филм на Клод Ван Дам с локомотива.За целта беше боядисан в синьозелен цвят и залепена табела на друга администрация.Вижте тези снимки -мисля че са уникални,защото не съм чул друг да си е правил снимки за спомен.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=1
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=2
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=3
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=4
Снимките са репродукция от мои снимки с лентов апарат.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=1
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=2
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=3
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=122988&photo=4
Снимките са репродукция от мои снимки с лентов апарат.
Последно промяна от shotik на Чет Апр 26, 2007 8:14 pm, променено общо 1 път.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Мен ми е чудно защо за филма са избрали 06та Серия. А и като се има в предвид, че във филма това беше международен влак, дизелов локомотив е неправдоподобно да се сложи на такъв. Трябвало е да изберат Електровоз или поне Седмак.
Но пък тогава нашия колега shotik нямаше да е част от филма
Но пък тогава нашия колега shotik нямаше да е част от филма


Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
На снимките съм аз и съм писал че съм участвал в заснемането на кадри от филма,който не съм го гледал,ако е пускан по екраните или телевизиите.На фаровете слагаха зелени филтри,може би за да може компютърно да се изменя образа.Лепенката е на някаква администрация която не знам или е някоя измислена ,както много неща по филмите.Снимките съм ги правил на Сточна гара и гара Пионер.Епизоди сме заснимали на Централна гара,гара Болшевик/сега Бели брег/в междугарието Д. Камарци -Мирково при спирка Буново и на 2 км преди предупредителния сигнал на Мирково,страна Д.Камарци.Отстрани до страничната врата на маш.помещение слагаха варели с горяща смес за черен дим,все едно че се е запалил локомотива,а по лок,се вижда там чернилката.С радиостанции даваха нареждане за тръгване и спиране ,а три или четири камери на различни места едновременно заснемаха движението на влака.
Тук сега аз да запитам който е гледал филма и знае името му да го напише и да ми подскаже дали мога да го търся в Интернет за запис на диск или по видеотеките дали го има.
Тук сега аз да запитам който е гледал филма и знае името му да го напише и да ми подскаже дали мога да го търся в Интернет за запис на диск или по видеотеките дали го има.
Информация
Модератори