Страница 1 от 5

Възстановяване на локомотив 14.25

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 6:51 am
от 44-134
На 27.09.2007г. ПЛ 14.25 ще бъде придвижен от депо СЗ до депо По с което ще започне възстановяването му за движение под пара. Тази тема ще стои заключена и в нея ще се обявяват само новини относно възстановяването на машината.

Коментари относно възстановяването на 14.25

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 6:52 am
от 44-134
Тук може да пишете коментари и да питате относно възстановяването на машината.

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 7:02 am
от 44-134
Локомотив 14.25 е представител на немската серия 50, които са почти универсални локомотиви способни да извършват всякаква служба. Лок е произведен през 1940 г в WLF( Wiener Lokomotiv Fabrik - Floridsdorf - Wien) с фабричен номер 3409 и преди да дойде в българия е работела под номер 50.463 . Всички представители от серията са купени втора ръка, като преди да пристигнат са били прекарани през заводски ремонт.
В днешни дни Локомотив 14.25 има някой липси които обаче не са фатални. Липсват димповдигащите крила Wagner, двата инжектора(Fridman 9 и 11), Плуга на машината както и част от котелната арматура и други дребни детайли. При изкарването на машината от халето на база Калояновец машината е била окомплектована на около 90%. Моментното състояние на машината е сравнително добро като след изкарването на машината не е била навестявана много от недоброжелатели. Двигателните колооси както и тендерните колооси са последна стружка, но по преценка може да се вземе тендера на 14.05 който е с пълни бандажи.

Следва продължение

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 7:14 am
от Mario Evstatiev
Добре, ще се вземе тендера на 14.05, но от де ще се намерят бандажи за двигателните колооси? Има ли някаква унифицираност с колоосите на други серии ПЛ?

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 7:59 am
от 44-134
До колкото знам са еднакви със тези на серия 15

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 8:09 am
от Mario Evstatiev
44-134 написа:До колкото знам са еднакви със тези на серия 15
Това е добре, защото евентуално ще има вариант да се намерят колооси или поне бандажи след като машината отънее пределно и дойде момент за "преобуване".

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 8:38 am
от 43.309
Да точно 1400mm са диаметрите на двигателните колела при 15 и 14 дори и 16 серия.

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 9:04 am
от Mario Evstatiev
43.309 написа:Да точно 1400mm са диаметрите на двигателните колела при 15 и 14 дори и 16 серия.
Това е идеално. Ами бих пожелал успешна работа на всички, които ще са пряко заети с възстановяването на 14.25!

Публикувано на: Сря Сеп 26, 2007 1:37 pm
от Tramway
Рибата е още в морето, тъй че не бързайте да загрявате тигана. Машината само ще се прибере в Пловдив. Днес сутринта говорих със съответни хора в дирекцията - няма решение на УС, не се знае кога и дали туй ще стане. За 16.01 решението се проточи 8 месеца и още 4 месеца се отпускаха пари. Тъй че споко - работата скоро едва ли ще почне.

P.S. Бандажите на 14, 15 и 16 серии са еднакви.

Публикувано на: Чет Сеп 27, 2007 1:07 pm
от Tramway
Засега е решено само машината да бъде прибрана в Пловдив. За започване на ремонта е необходимо решение на УС на БДЖ, от което ще зависи и отпускане на необходимата сума. Необходимо условие е да бъде изготвена предварителна план-сметка за себестойността, включваща човекочасове, материали, части и т.н., която сметка да бъде внесена заедно с доклад на заседание на УС и да влезе като точка от дневния ред. Разглеждането никой не може да предвиди кога ще се състои (за 16.01 трябваше почти година докато се стигне до таз точка). След това се чака отпускането и превеждането на парите. Чак тогава може да почне ремонта. За да стане това в разумни срокове трябва да има човек от ЦПТПС, който много активно да ръчка нещата. Засега не виждам такъв. Искрено се надявам да не се проточи безкрайно във времето. Също тъй се надявам парите от продажбата на 14.33 на Чехия, която е на етап окончателно финализиране, да се реинвестират във възстановяването на 14.25 и 03.12, както и в ремонт на 15.215, 01.23 и 16.01, а не да потънат в бездънната яма, както всички постъпления от туристически пътувания досега.

Публикувано на: Чет Сеп 27, 2007 8:53 pm
от 44-134
Днес локомотив 14.25 беше закаран до депо Пловдив. След пълно несъдействие на старозагорци, и МДР бяхме изгонени от депото преди да сме омазали машината и се налагаше същото това мазане да се извършва по път.
в 13:15 влак 80924 в състав лок. 44 128 и лок.14.25 потегли от 1-ви коловоз на ЦГ СЗ, и в 18:45 локомотива беше установен в депо пловдив, и ще чака следващите манипулации.

Публикувано на: Пет Сеп 28, 2007 8:32 am
от 44-134
Една малка поправка. Бандажите на 14.25 никак не са последна стружка и има още много каране в тях. Тендерните не съм погледнал как са но тези на двигателните колооси за сега нямат проблеми да карат.

Публикувано на: Сря Окт 10, 2007 6:36 pm
от 44-134
Eто малко снимки от началото на може би възстановителния ремонт. машината и тендера бяха измити на пароструйка за да се види дали няма нещо спукано по рамата и звездите.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Будката на машината също беше изцяло измита и почистена.
Изображение
и машината погледната от към тендера
Изображение

Публикувано на: Чет Ное 08, 2007 3:33 pm
от 44-134
http://zazz.bg/play:573021f3
Чудех се къде му е мястото и реших, че тук е по-подходящо. Очаквайте скоро и няколко документални клипчета и разяснения по машината заснети от нашият оператор :D

Публикувано на: Вто Яну 29, 2008 7:38 pm
от 44-134
И ТЪЪЪЙ
Тъй като темата зимата не беше актуална(студа убива сякакво желание за работа на открито) след стоплянето последните няколко дни се започна и самия ремонт. Като дата на започването можем да определим 26.01.2008 година. Бяха свалени прегревателните елементи на машината за да се пробват, а след това ще бъдат извадени и тръби спрямо ПЛС.

Първите 4 реда от прегревателните елементи бяха свалени на 26 и 27.
Изображение

последният ред от 7 прегревателни елементи беше свален днес 29.01.08
Изображение

Грозното пате което скоро може да стане красив лебед...
Изображение

Ръководителя на проекта
Изображение

П.П. Да споменем че и в 3-те дни на работа, по машината са работили не-повече от 3-ма души.