На 27.09.2007г. ПЛ 14.25 ще бъде придвижен от депо СЗ до депо По с което ще започне възстановяването му за движение под пара. Тази тема ще стои заключена и в нея ще се обявяват само новини относно възстановяването на машината.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Тук може да пишете коментари и да питате относно възстановяването на машината.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Локомотив 14.25 е представител на немската серия 50, които са почти универсални локомотиви способни да извършват всякаква служба. Лок е произведен през 1940 г в WLF( Wiener Lokomotiv Fabrik - Floridsdorf - Wien) с фабричен номер 3409 и преди да дойде в българия е работела под номер 50.463 . Всички представители от серията са купени втора ръка, като преди да пристигнат са били прекарани през заводски ремонт.
В днешни дни Локомотив 14.25 има някой липси които обаче не са фатални. Липсват димповдигащите крила Wagner, двата инжектора(Fridman 9 и 11), Плуга на машината както и част от котелната арматура и други дребни детайли. При изкарването на машината от халето на база Калояновец машината е била окомплектована на около 90%. Моментното състояние на машината е сравнително добро като след изкарването на машината не е била навестявана много от недоброжелатели. Двигателните колооси както и тендерните колооси са последна стружка, но по преценка може да се вземе тендера на 14.05 който е с пълни бандажи.
Следва продължение
В днешни дни Локомотив 14.25 има някой липси които обаче не са фатални. Липсват димповдигащите крила Wagner, двата инжектора(Fridman 9 и 11), Плуга на машината както и част от котелната арматура и други дребни детайли. При изкарването на машината от халето на база Калояновец машината е била окомплектована на около 90%. Моментното състояние на машината е сравнително добро като след изкарването на машината не е била навестявана много от недоброжелатели. Двигателните колооси както и тендерните колооси са последна стружка, но по преценка може да се вземе тендера на 14.05 който е с пълни бандажи.
Следва продължение
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.

Администратор

Администратор
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Администратор

Глобален модератор
Рибата е още в морето, тъй че не бързайте да загрявате тигана. Машината само ще се прибере в Пловдив. Днес сутринта говорих със съответни хора в дирекцията - няма решение на УС, не се знае кога и дали туй ще стане. За 16.01 решението се проточи 8 месеца и още 4 месеца се отпускаха пари. Тъй че споко - работата скоро едва ли ще почне.
P.S. Бандажите на 14, 15 и 16 серии са еднакви.
P.S. Бандажите на 14, 15 и 16 серии са еднакви.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Глобален модератор
Засега е решено само машината да бъде прибрана в Пловдив. За започване на ремонта е необходимо решение на УС на БДЖ, от което ще зависи и отпускане на необходимата сума. Необходимо условие е да бъде изготвена предварителна план-сметка за себестойността, включваща човекочасове, материали, части и т.н., която сметка да бъде внесена заедно с доклад на заседание на УС и да влезе като точка от дневния ред. Разглеждането никой не може да предвиди кога ще се състои (за 16.01 трябваше почти година докато се стигне до таз точка). След това се чака отпускането и превеждането на парите. Чак тогава може да почне ремонта. За да стане това в разумни срокове трябва да има човек от ЦПТПС, който много активно да ръчка нещата. Засега не виждам такъв. Искрено се надявам да не се проточи безкрайно във времето. Също тъй се надявам парите от продажбата на 14.33 на Чехия, която е на етап окончателно финализиране, да се реинвестират във възстановяването на 14.25 и 03.12, както и в ремонт на 15.215, 01.23 и 16.01, а не да потънат в бездънната яма, както всички постъпления от туристически пътувания досега.
Днес локомотив 14.25 беше закаран до депо Пловдив. След пълно несъдействие на старозагорци, и МДР бяхме изгонени от депото преди да сме омазали машината и се налагаше същото това мазане да се извършва по път.
в 13:15 влак 80924 в състав лок. 44 128 и лок.14.25 потегли от 1-ви коловоз на ЦГ СЗ, и в 18:45 локомотива беше установен в депо пловдив, и ще чака следващите манипулации.
в 13:15 влак 80924 в състав лок. 44 128 и лок.14.25 потегли от 1-ви коловоз на ЦГ СЗ, и в 18:45 локомотива беше установен в депо пловдив, и ще чака следващите манипулации.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Eто малко снимки от началото на може би възстановителния ремонт. машината и тендера бяха измити на пароструйка за да се види дали няма нещо спукано по рамата и звездите.




Будката на машината също беше изцяло измита и почистена.

и машината погледната от към тендера

Будката на машината също беше изцяло измита и почистена.
и машината погледната от към тендера
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
http://zazz.bg/play:573021f3
Чудех се къде му е мястото и реших, че тук е по-подходящо. Очаквайте скоро и няколко документални клипчета и разяснения по машината заснети от нашият оператор
Чудех се къде му е мястото и реших, че тук е по-подходящо. Очаквайте скоро и няколко документални клипчета и разяснения по машината заснети от нашият оператор

Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
И ТЪЪЪЙ
Тъй като темата зимата не беше актуална(студа убива сякакво желание за работа на открито) след стоплянето последните няколко дни се започна и самия ремонт. Като дата на започването можем да определим 26.01.2008 година. Бяха свалени прегревателните елементи на машината за да се пробват, а след това ще бъдат извадени и тръби спрямо ПЛС.
Първите 4 реда от прегревателните елементи бяха свалени на 26 и 27.

последният ред от 7 прегревателни елементи беше свален днес 29.01.08

Грозното пате което скоро може да стане красив лебед...

Ръководителя на проекта

П.П. Да споменем че и в 3-те дни на работа, по машината са работили не-повече от 3-ма души.
Тъй като темата зимата не беше актуална(студа убива сякакво желание за работа на открито) след стоплянето последните няколко дни се започна и самия ремонт. Като дата на започването можем да определим 26.01.2008 година. Бяха свалени прегревателните елементи на машината за да се пробват, а след това ще бъдат извадени и тръби спрямо ПЛС.
Първите 4 реда от прегревателните елементи бяха свалени на 26 и 27.
последният ред от 7 прегревателни елементи беше свален днес 29.01.08
Грозното пате което скоро може да стане красив лебед...
Ръководителя на проекта
П.П. Да споменем че и в 3-те дни на работа, по машината са работили не-повече от 3-ма души.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Информация
Модератори