Страница 1 от 2

Теснопътен маневрен локомотив 80 001.1(92-01)

Публикувано на: Сря Сеп 12, 2007 7:47 pm
от 07019
Маневрен локомотив с малка мощност номер 92-01 (80 001.1) доставен през 1966 г. - пр. HENSCHEL - Kassel

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.01a.JPG

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.00a.JPG

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 0001-1.JPG

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.01b.jpg

Oт тук давам думата на вас.

Публикувано на: Съб Сеп 05, 2009 10:47 pm
от Mario Evstatiev
Локомотив 80 001.1 се пази в депо Септември и е обявен за музеен. Имаше идеи за възстановяване, но до такова не се стигна, май нещата останаха в застой по финансови причини. При направено през 2007 г. посещение на депото, бях нснимка на пулта за управление на локомотива, който е доста семпъл и опростен както на всички "Хеншел"-ски локомотиви:

Изображение

Публикувано на: Съб Сеп 05, 2009 11:27 pm
от VESO
Искам някой да обясни надписа , който се вижда централно.Спомням си , че гласеше нещо от сорта: "Внимание! При скорост над означената настъпва повреда в....."

Публикувано на: Съб Сеп 05, 2009 11:36 pm
от Nikss
Доколкото успях разчетох следното:
ДОПУСТИМА СКОРОСТ 30 КМ/ЧАС
ВНИМАНИЕ!
ПРИ ПРЕВИШАВАНЕ НА ДОПУСТИМАТА СКОРОСТ НАСТЪПВА ПОВРЕДА В ПРЕДАВАТЕЛНАТА СИСТЕМА.
Не знам колко е вярно, нека авторът на снимката се изкаже прав ли съм или не. :)

Публикувано на: Нед Сеп 06, 2009 9:55 am
от Mario Evstatiev
Тези надписи са типични за германците - малко стряскащи, но съвсем вярни. Превишаване на допустимата скорост по предавка, в действителност е възможно да се получи изронване на зъби и други повреди. За това, спазването на конструктивната скорост е желателно.

Ето някои подробности иначе по доставката на локомотив 80 001.1(92-01):

През есента на 1966 г., фирмата KENSHEL KASSEL възнамерява да участва на Есенния технически панаир с един от вече доставените за БДЖ теснопътни дизелови локомотиви серия 75. Големия обем на влаковата работа по теснолинейката Септември - Добринище по онова време и невъзможността на БДЖ да извади от графика и транспортира един от тези локомотиви, което налага търсене на друго решение. От завода в Касел договарят с БДЖ да се докара един маневрен дизелов триосен локомотив, с договорката, след Панаира, същият да бъде закупен от БДЖ. От нашите железници уточняват техническите условия, изпратен е и чертеж на оцветяването на локомотива. Локомотив 92-01 пристига на Есенния технически панаир със всички табели и надписи, приети от БДЖ и след закриването му, локомотивът е предаден на отговорно пазене в депо Септември.

След уточняване на въпросите около заплащането, локомотив 92-01 е пуснат в експлоатация на 5 Април 1967 г. Това е и първият съвременен дизелов маневрен локомотив, доставен за БДЖ.
___________________________________________________
Източник: "Тракционният подвижен състав на БДЖ" том ІІ,
Димитър Деянов, Георги Стайков, Техника 1978 г.

Публикувано на: Нед Сеп 06, 2009 1:47 pm
от VESO
Нещо , което ми бяха казали , когато локомотивът все още се движеше - в началото е пускан да тегли леки пътнически влакове - до Велинград и до Пазарджик през Варвара.

Публикувано на: Съб Сеп 12, 2009 1:46 pm
от Mario Evstatiev
Информация от вчера. Локомотива се намира в ЕП халето на депо Септември, заключен, окомплектован. Води се "годишна изолация" и има изгледи за неговото възстановяване за експлоатация. Окомплектован е - няма липси и повреди, а ключовете се съхраняват от ЗНЕ г-н Рибников. Като изключим двата пръста прах в кабината, всичко останало е ОК. Отвън локомотива няма следи от корозия, боята е цяла и не е загубила гланца си. Евентуално една качествена ревизия на механиката и ремонт на ДД и ХПК ще са нужни за да пуснем този красавец да извършва атракционни и редовни работни назначения.

Публикувано на: Съб Сеп 12, 2009 8:08 pm
от bdz46
Боята е цяла, защото е нова - от преди 3-4 години.

Публикувано на: Чет Сеп 17, 2009 12:21 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Боята е цяла, защото е нова - от преди 3-4 години.
Именно, било е започнато възстановяване на локомотива, но нещо паричките не са стигнали и сега локомотива е заведен "ГФИ" до намиране на средства. Иначе разговарях с колеги, работили на него и те споделиха, че е бил изключително прост и надежден локомотив, както и, че за работа е бил прекрасен. В момента, един от машинистите, работили последно с него е титуляр на серия 81 и редовно дава дежурства на теснопътна гара Септември като маневра.

Публикувано на: Чет Ное 11, 2010 7:39 pm
от veselintodorov
Неприлича на нещо особенно в този вит локомотива но като цяло май не полагат особенни грижи за теснопътния тягов състав поради както каза lok липса на средтва а за музеини експонати нещата стават по трудни а кога ли ще дойдат въпросните средства това не се знае.

Публикувано на: Чет Ное 11, 2010 8:30 pm
от Mario Evstatiev
Абе в сравнение с други музейни машини, 80 001 си е направо цвете. Ако трябва да се въведе в експлоатация, това лесно може да стане и за много кратко време.

Публикувано на: Чет Ное 11, 2010 9:02 pm
от veselintodorov
Да но за съжаление не всеки мисли така не им се занимава на хората явно имат по важни работи а малкоса тези които проявяват интерес да въстановяват такъв вид експонати.

Публикувано на: Чет Ное 11, 2010 9:09 pm
от Mario Evstatiev
80 001 в Септември си я тачяти пазят добре. Пепеляка и паяжините са бял кахър.

Публикувано на: Чет Ное 11, 2010 9:30 pm
от VESO
Локомотивът още се намира на това място , което обитава години наред.Какво точно му има , че не се започне ремонт по него?

Последният път като ходих в Септември , установих , че двете жълти машини не са заминали за Аржентина , а стоят в халето.

Публикувано на: Пет Ное 12, 2010 10:41 am
от Tramway
VESO написа:Локомотивът още се намира на това място , което обитава години наред.Какво точно му има , че не се започне ремонт по него?
По-точно какво няма. Няма пари за ремонт, няма и работа за него защото за влакова служба не става, а една маневра е достатъчна да обслужва и гарата и депото.