Мнения: 21
Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 12:01 am
Местоположение: Plovdiv
Маневрен локомотив с малка мощност номер 92-01 (80 001.1) доставен през 1966 г. - пр. HENSCHEL - Kassel

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.01a.JPG

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.00a.JPG

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 0001-1.JPG

http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.01b.jpg

Oт тук давам думата на вас.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Локомотив 80 001.1 се пази в депо Септември и е обявен за музеен. Имаше идеи за възстановяване, но до такова не се стигна, май нещата останаха в застой по финансови причини. При направено през 2007 г. посещение на депото, бях нснимка на пулта за управление на локомотива, който е доста семпъл и опростен както на всички "Хеншел"-ски локомотиви:

Изображение
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Искам някой да обясни надписа , който се вижда централно.Спомням си , че гласеше нещо от сорта: "Внимание! При скорост над означената настъпва повреда в....."
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Доколкото успях разчетох следното:
ДОПУСТИМА СКОРОСТ 30 КМ/ЧАС
ВНИМАНИЕ!
ПРИ ПРЕВИШАВАНЕ НА ДОПУСТИМАТА СКОРОСТ НАСТЪПВА ПОВРЕДА В ПРЕДАВАТЕЛНАТА СИСТЕМА.
Не знам колко е вярно, нека авторът на снимката се изкаже прав ли съм или не. :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Тези надписи са типични за германците - малко стряскащи, но съвсем вярни. Превишаване на допустимата скорост по предавка, в действителност е възможно да се получи изронване на зъби и други повреди. За това, спазването на конструктивната скорост е желателно.

Ето някои подробности иначе по доставката на локомотив 80 001.1(92-01):

През есента на 1966 г., фирмата KENSHEL KASSEL възнамерява да участва на Есенния технически панаир с един от вече доставените за БДЖ теснопътни дизелови локомотиви серия 75. Големия обем на влаковата работа по теснолинейката Септември - Добринище по онова време и невъзможността на БДЖ да извади от графика и транспортира един от тези локомотиви, което налага търсене на друго решение. От завода в Касел договарят с БДЖ да се докара един маневрен дизелов триосен локомотив, с договорката, след Панаира, същият да бъде закупен от БДЖ. От нашите железници уточняват техническите условия, изпратен е и чертеж на оцветяването на локомотива. Локомотив 92-01 пристига на Есенния технически панаир със всички табели и надписи, приети от БДЖ и след закриването му, локомотивът е предаден на отговорно пазене в депо Септември.

След уточняване на въпросите около заплащането, локомотив 92-01 е пуснат в експлоатация на 5 Април 1967 г. Това е и първият съвременен дизелов маневрен локомотив, доставен за БДЖ.
___________________________________________________
Източник: "Тракционният подвижен състав на БДЖ" том ІІ,
Димитър Деянов, Георги Стайков, Техника 1978 г.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Нещо , което ми бяха казали , когато локомотивът все още се движеше - в началото е пускан да тегли леки пътнически влакове - до Велинград и до Пазарджик през Варвара.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Информация от вчера. Локомотива се намира в ЕП халето на депо Септември, заключен, окомплектован. Води се "годишна изолация" и има изгледи за неговото възстановяване за експлоатация. Окомплектован е - няма липси и повреди, а ключовете се съхраняват от ЗНЕ г-н Рибников. Като изключим двата пръста прах в кабината, всичко останало е ОК. Отвън локомотива няма следи от корозия, боята е цяла и не е загубила гланца си. Евентуално една качествена ревизия на механиката и ремонт на ДД и ХПК ще са нужни за да пуснем този красавец да извършва атракционни и редовни работни назначения.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Боята е цяла, защото е нова - от преди 3-4 години.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Боята е цяла, защото е нова - от преди 3-4 години.
Именно, било е започнато възстановяване на локомотива, но нещо паричките не са стигнали и сега локомотива е заведен "ГФИ" до намиране на средства. Иначе разговарях с колеги, работили на него и те споделиха, че е бил изключително прост и надежден локомотив, както и, че за работа е бил прекрасен. В момента, един от машинистите, работили последно с него е титуляр на серия 81 и редовно дава дежурства на теснопътна гара Септември като маневра.
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Неприлича на нещо особенно в този вит локомотива но като цяло май не полагат особенни грижи за теснопътния тягов състав поради както каза lok липса на средтва а за музеини експонати нещата стават по трудни а кога ли ще дойдат въпросните средства това не се знае.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Абе в сравнение с други музейни машини, 80 001 си е направо цвете. Ако трябва да се въведе в експлоатация, това лесно може да стане и за много кратко време.
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Да но за съжаление не всеки мисли така не им се занимава на хората явно имат по важни работи а малкоса тези които проявяват интерес да въстановяват такъв вид експонати.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

80 001 в Септември си я тачяти пазят добре. Пепеляка и паяжините са бял кахър.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Локомотивът още се намира на това място , което обитава години наред.Какво точно му има , че не се започне ремонт по него?

Последният път като ходих в Септември , установих , че двете жълти машини не са заминали за Аржентина , а стоят в халето.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

VESO написа:Локомотивът още се намира на това място , което обитава години наред.Какво точно му има , че не се започне ремонт по него?
По-точно какво няма. Няма пари за ремонт, няма и работа за него защото за влакова служба не става, а една маневра е достатъчна да обслужва и гарата и депото.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “Маневрени дизелови локомотиви | Shunting diesel locomotives”

Информация