
Маневрен локомотив с малка мощност номер 92-01 (80 001.1) доставен през 1966 г. - пр. HENSCHEL - Kassel
http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.01a.JPG
http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.00a.JPG
http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 0001-1.JPG
http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.01b.jpg
Oт тук давам думата на вас.
http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.01a.JPG
http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.00a.JPG
http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 0001-1.JPG
http://www.railwaymodeling.com/photogal ... 92.01b.jpg
Oт тук давам думата на вас.

Администратор
Локомотив 80 001.1 се пази в депо Септември и е обявен за музеен. Имаше идеи за възстановяване, но до такова не се стигна, май нещата останаха в застой по финансови причини. При направено през 2007 г. посещение на депото, бях нснимка на пулта за управление на локомотива, който е доста семпъл и опростен както на всички "Хеншел"-ски локомотиви:


64.19


Администратор
Тези надписи са типични за германците - малко стряскащи, но съвсем вярни. Превишаване на допустимата скорост по предавка, в действителност е възможно да се получи изронване на зъби и други повреди. За това, спазването на конструктивната скорост е желателно.
Ето някои подробности иначе по доставката на локомотив 80 001.1(92-01):
През есента на 1966 г., фирмата KENSHEL KASSEL възнамерява да участва на Есенния технически панаир с един от вече доставените за БДЖ теснопътни дизелови локомотиви серия 75. Големия обем на влаковата работа по теснолинейката Септември - Добринище по онова време и невъзможността на БДЖ да извади от графика и транспортира един от тези локомотиви, което налага търсене на друго решение. От завода в Касел договарят с БДЖ да се докара един маневрен дизелов триосен локомотив, с договорката, след Панаира, същият да бъде закупен от БДЖ. От нашите железници уточняват техническите условия, изпратен е и чертеж на оцветяването на локомотива. Локомотив 92-01 пристига на Есенния технически панаир със всички табели и надписи, приети от БДЖ и след закриването му, локомотивът е предаден на отговорно пазене в депо Септември.
След уточняване на въпросите около заплащането, локомотив 92-01 е пуснат в експлоатация на 5 Април 1967 г. Това е и първият съвременен дизелов маневрен локомотив, доставен за БДЖ.
___________________________________________________
Източник: "Тракционният подвижен състав на БДЖ" том ІІ,
Димитър Деянов, Георги Стайков, Техника 1978 г.
Ето някои подробности иначе по доставката на локомотив 80 001.1(92-01):
През есента на 1966 г., фирмата KENSHEL KASSEL възнамерява да участва на Есенния технически панаир с един от вече доставените за БДЖ теснопътни дизелови локомотиви серия 75. Големия обем на влаковата работа по теснолинейката Септември - Добринище по онова време и невъзможността на БДЖ да извади от графика и транспортира един от тези локомотиви, което налага търсене на друго решение. От завода в Касел договарят с БДЖ да се докара един маневрен дизелов триосен локомотив, с договорката, след Панаира, същият да бъде закупен от БДЖ. От нашите железници уточняват техническите условия, изпратен е и чертеж на оцветяването на локомотива. Локомотив 92-01 пристига на Есенния технически панаир със всички табели и надписи, приети от БДЖ и след закриването му, локомотивът е предаден на отговорно пазене в депо Септември.
След уточняване на въпросите около заплащането, локомотив 92-01 е пуснат в експлоатация на 5 Април 1967 г. Това е и първият съвременен дизелов маневрен локомотив, доставен за БДЖ.
___________________________________________________
Източник: "Тракционният подвижен състав на БДЖ" том ІІ,
Димитър Деянов, Георги Стайков, Техника 1978 г.
64.19

Администратор
Информация от вчера. Локомотива се намира в ЕП халето на депо Септември, заключен, окомплектован. Води се "годишна изолация" и има изгледи за неговото възстановяване за експлоатация. Окомплектован е - няма липси и повреди, а ключовете се съхраняват от ЗНЕ г-н Рибников. Като изключим двата пръста прах в кабината, всичко останало е ОК. Отвън локомотива няма следи от корозия, боята е цяла и не е загубила гланца си. Евентуално една качествена ревизия на механиката и ремонт на ДД и ХПК ще са нужни за да пуснем този красавец да извършва атракционни и редовни работни назначения.
64.19

Администратор
Именно, било е започнато възстановяване на локомотива, но нещо паричките не са стигнали и сега локомотива е заведен "ГФИ" до намиране на средства. Иначе разговарях с колеги, работили на него и те споделиха, че е бил изключително прост и надежден локомотив, както и, че за работа е бил прекрасен. В момента, един от машинистите, работили последно с него е титуляр на серия 81 и редовно дава дежурства на теснопътна гара Септември като маневра.bdz46 написа:Боята е цяла, защото е нова - от преди 3-4 години.
64.19

Администратор

Администратор
Локомотивът още се намира на това място , което обитава години наред.Какво точно му има , че не се започне ремонт по него?
Последният път като ходих в Септември , установих , че двете жълти машини не са заминали за Аржентина , а стоят в халето.
Последният път като ходих в Септември , установих , че двете жълти машини не са заминали за Аржентина , а стоят в халето.

Глобален модератор
По-точно какво няма. Няма пари за ремонт, няма и работа за него защото за влакова служба не става, а една маневра е достатъчна да обслужва и гарата и депото.VESO написа:Локомотивът още се намира на това място , което обитава години наред.Какво точно му има , че не се започне ремонт по него?
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Информация
Модератори