Страница 1 от 2
Руски Локомотиви 2ТЭ116
Публикувано на: Пон Апр 24, 2006 8:06 pm
от Гост
Искам да знам всичко за
Локомотиви 2ТЭ116 .
Къде са произведени,колко броя имат руснаците,колко конски сили са двете секции заедно,с какви двигатели са,колко гориво събират двете секции,колко секции могат да се експоатират от една кабина,колко е дълък локомотива (двете секции),колко е тежък (отново двете секции),в кой руски депа има такива екземпляри,има ли такива за 1435 мм,идвали ли са за проби у нас такива локомотиви и тн. По възможност инфото да не е на руски че не мога да го прочета

. Ако някой иска да пита нещо за тях тук е мястото ! Мерси!
Публикувано на: Пон Апр 24, 2006 8:30 pm
от Mario Evstatiev
Тези локомотиви нямат вариант за 1435 мм междуреслие със сигурност. Произведени са с умисъл да возят тежки товарни валкове на дълги разстояния, дизелдвигателните групи са по една за всяка секция, предаването на тяговия момент към колоосите е електрическо, аналогично с нашата серия 07. Двигателите са от т.нар. "корабен тип" - високомощни и сравнително бавнооборотни. Всеки дизелдвигател има по един турбокомпресор. Управлението е електрохидравлично. Извършва се посредством 16 позиционно устройство и контролер за управление с положения 0 - 15. Тяговите двигатели са окачени опорно - осово, а охлаждането им е принудително. Локомотивите серия 2ТЭ116 са съоръжени с автоматична локомотивна сигнализация тип АЛС-Н, обезпечаваща безопасното движение на влака, устройство за бдителност, идентично с това на ЕМВ 32 и ДЛ 07, спирачна система "Матросов" с кранмашинист 395М2, функционен вентил 275 - 001, както и два преводача на налягането за всяка секция по отделно. Освен това тези локомотиви имат опция за електродинамична спирачка с обща мосщност 2300 kW, за която не зная дали някога е монтирана на локомотив. Също така не зная и произведените единици от този тип.
Публикувано на: Пон Апр 24, 2006 8:44 pm
от Гост
А някой знае ли колко броя може да се оправялват от една кабина и къде са произвеждани ?
Марио мерси за информацията златен си

Публикувано на: Пон Апр 24, 2006 8:51 pm
от Mario Evstatiev
Още нещо за 2ТЭ116:
Дизелов двигател 5Д49
Пулт за управление
Още една конфигурация на пулта за управление
Работно място на машиниста
Преход между двете секции
От горните снимки се виждат приликите и разликите с нашите локомотиви серия 07. Все пак това е двусекционен локомотив, който има своите особености. Като цяло системата за управление, контрол и защита е идентична с тази на нашите лок. 07, както и силовото обзавеждане на локомотива. Токозиправителните групи са две, за всяка секция по една, като всяка група съдържа по 140 диода тип VL200 - 6 или VL200-8. Охлаждането на токоизправителите става от вентилатори както при серия 07. [/url]
Публикувано на: Пон Апр 24, 2006 8:54 pm
от Гост
И един такъв събира в себе си силата на 5-6 07-мици

Публикувано на: Пон Апр 24, 2006 9:02 pm
от Mario Evstatiev
На 5-6 чак не, но на 2,5 до 3 със сигурност. Нека все пак да спомена, че генератора за тягови нужди тук е по -мощен от този при нашата серия 07, а в този локомотив те са два и задвижват общо 12 тягови колооси.
Публикувано на: Вто Апр 25, 2006 7:57 am
от Гост
Тук си прав.Но ми е чудно защо ние си нямаме 2ТЭ116 ?
Публикувано на: Вто Апр 25, 2006 8:48 am
от Mario Evstatiev
Защото е много голям и прекалено мощен за БДЖ. Икономически неизгодно е такъв звяр да кара влак от 1400 или 1500 тона.
Публикувано на: Вто Апр 25, 2006 4:10 pm
от 42 072.9
Тия локомотиви как се справят със кривите, интересно ми е.
Публикувано на: Вто Апр 25, 2006 7:32 pm
от Mario Evstatiev
hellrow написа:Тия локомотиви как се справят със кривите, интересно ми е.
С кривите по Русия и страните от бившия СССР се справят добре, но с Балкански криви много трудно биха се справили. Освен това тези машини са с габарит за Руските железници, а не за стандартните Европейски жп. администрации. Тоест не могат да бъдат сертифицирани за движение извън страните от бившия СССР, защото габаритът им не се вписва в Европейския. Освен това талигите са тежко изпълнение и дори да се направят локомотиви от този тип за нашия стандарт, то неминуемо ще съсипят пътя. Същото важи и за ТЕМ2Б, чиито талиги са страшен бич за нормалните жп. линии. Слава Богу много рядко се случва някой ТЕМ да дойде в депо Подуяне за струг и да му се налага да се движи по мрежата на БДЖ.
Публикувано на: Вто Май 02, 2006 5:47 pm
от Гост
А в кой завод са произведени ?
Публикувано на: Вто Май 02, 2006 7:57 pm
от Mario Evstatiev
"Луганский тепловозостроительны завод"
поне така знам аз, но ако греша, поправете ме.
Публикувано на: Вто Май 02, 2006 11:23 pm
от rexkos
В Луганския Теплостроительный е.Почти съм сигурен.Нали именно там са произведени нашите седмаци.А именно тези са техните прототипи.

Вгледайте се внимателно в локомотива.Има някакви прилики,нали?
Публикувано на: Сря Май 03, 2006 11:34 am
от Гост
Освен талигите друго не виждам

Публикувано на: Пон Май 08, 2006 12:31 pm
от Florian
Същото важи и за ТЕМ2Б, чиито талиги са страшен бич за нормалните жп. линии. Слава Богу много рядко се случва някой ТЕМ да дойде в депо Подуяне за струг и да му се налага да се движи по мрежата на БДЖ.
Абсолютно! Натоварването на талигите и огромното тегло на локомотива са най-големият недостатък на ТЕМ2Б. Навремето са доставили около 30 за металургичните комбинати Кремиковци, Стомана-Перник и Промет - Бургас. Сега и в трите комбината се жалват, че тези машини им съсипват пътищата!
Марио, не знаех че при вас струговате и преобувате ТЕМ! Ето значи кой ни се бърка в търговете за преобуването на ТЕМ от Стомана-Перник

.
Само че нашата технология е по-добра за Ж. път, защото ние сваляме колоосите и ги носим при нас си да ги преобуем и после ги връщаме в Перник. Докато ако вие вземете поръчката, викате целия ТЕМ при вас. Интересно е как тези машини изобщо стигат до София, след като едва ли са лицензирани за безопасност и нямат необходимите реквизити!
Сега чакам с нетърпение да видим кой ще вземе поръчката за единия ТЕМ от Перник
