Страница 1 от 10
Дизелови локомотиви серия 51
Публикувано на: Пон Окт 30, 2006 1:47 pm
от Railroader
Предполагам, че настоящия материал ще ви представлява интерес, тъй като локомотиви от тази серия в движение и аз знам, че са останали само в депо Русе. Аз лично съм мярвал по някой друг локомотивен влак от бракувани машини серия 51, например в депо Каспичан. Приятно гледане!
Локомотив
51 001.6 е експонат в Националния музей на транспорта и съобщенията. Коментара оставям на вас.
http://i.data.bg/06/10/30/106400_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106405_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106407_orig.jpg
51 009.9 е един от действащите маневрени локомотиви от тази серия. Тук е в депо Русе.
http://i.data.bg/06/10/30/106410_orig.jpg
Това е
51 021.4 на маневра в разпределителна гара, източна страна. На втората снимка го хванах "в крачка" и без малко да ми избяга. Локомотива се движеше към мен, изображението само се получи по този начин. Не съм правил монтаж, от скоростта е.
http://i.data.bg/06/10/30/106413_orig.jpg
http://i.data.bg/06/10/30/106415_orig.jpg
51 061.0 също в депото.
http://i.data.bg/06/10/30/106417_orig.jpg
51 072.7 отново там.
http://i.data.bg/06/10/30/106418_orig.jpg
51 009.9,
51 061.0 и
51 072.7в комплект около локомотивния обръщател.
http://i.data.bg/06/10/30/106419_orig.jpg
Най-много да има още един действащ такъв локомотив, но просто е бил някъде на маневра, където не съм успял да го хвана.
Само информативно исках да споделя, че за направата на няколко от тези снимки си имах малко проблем с транспортна полиция, но за щастие ми се размина без престрелка.
Направих темата - Важна-KRAKOMOBILA
Публикувано на: Пон Окт 30, 2006 2:27 pm
от Гост
БРАВО!Отдавна търсех такова инфо!
Публикувано на: Пон Окт 30, 2006 2:39 pm
от Гост
Найстина това е много добре направено."Railroader"се е постарал много добре.
Браво на него

[/b]
Публикувано на: Пон Окт 30, 2006 2:56 pm
от rexkos
Поздравления Railroader. Наистина много си се постарал.

Жалко че толкова малко локомотиви от серията са останали. При вас няма ли 55-ци (на БДЖ, не частни), които да правят маневри?
Доколкото съм чувал преди локомотивите от тази серия са обслужвали пътнически влакове и ми е интересно да знам в кои направления са били?
Публикувано на: Пон Окт 30, 2006 7:33 pm
от bdz46
Пътнически влакове София - Банкя са карали, като и разни други на къси разстояния.
за л-тиви серия 51
Публикувано на: Вто Окт 31, 2006 7:34 am
от choveka_vlak
Има още два л-тива оцелели. 51135 и 51170 като втория работи и днес. Те са в оловно-цинковия завод П-в.


Re: за л-тиви серия 51
Публикувано на: Вто Окт 31, 2006 11:54 am
от Гост
51-021
Публикувано на: Пет Мар 23, 2007 12:40 pm
от shotik
тези снимки на лок 51-021 ми припомниха времето от 1975-1977г когато работих с този лок. в подуяне -среден район заедно с колегите Минко Андреев,Тодор Вутов и Трайко Анев и тримата от Нови хан.те бяха по на 54 г/тогава пенсионирането беше на 55 г/а аз бях на 24 г/
Публикувано на: Пет Мар 23, 2007 1:18 pm
от Nikola VS
Добре, тези локове които са останали в Русе са закарани от други депа и са събрани там или просто там са останали последните, а по другите депа са бракувани всички?
Публикувано на: Пет Мар 23, 2007 7:41 pm
от VESO
Това са последните 51-00-ци в движение.Все се каня да ида да ги видя,но докато седя и мисля,може да ги бракуват.А те са наистина уникални.Доколкото знам,в район София също е имало такива,но май са нарязани всичките.
Публикувано на: Пет Мар 23, 2007 7:45 pm
от mitko_pz
VESO написа:Това са последните 51-00-ци в движение.Все се каня да ида да ги видя,но докато седя и мисля,може да ги бракуват.А те са наистина уникални.Доколкото знам,в район София също е имало такива,но май са нарязани всичките.
Във ВТУ има оборудване на тази серия локомотив в лабораторията, но двигателят не е пускан от доста време.

Дизелови локомотиви серия 51
Публикувано на: Нед Апр 22, 2007 11:45 am
от rexkos
Локомотивите сери 51 са доставени от унгарската фабрика "Ганц Маваг" през 1965-1969 г. Машинното помещение е разположено в предната им част. Надстройката и главната рама лежат върху двете двуосни талиги. Всички колооси са двигателни. Към едностепенното ресорсно окачване са включени хидравлични амортисьори. Съоръжени са с дизелов двигател 600hp при 1100 оборота/min, шестнадасетцилиндров, десетцилиндров, четиритактов V-образен, с предкамерно впръскване на горивото. Цилиндрите са отлети по двойки в един блок без сменяеми цилиндрови втулки.
Предаването на въртящия момент от дизеловия двигател на колоосите на локомотива се извършва по електрически път. Дизеловият двигател чрез гуменопалцов съединител задържа главния генератор с мощност 370 kW. Произвежданият от генератора ток захранва паралелно включените към него две групи по два серийно съединени тягови двигатели. Има конструктивна скорост 80 km/h. Снабден е с въздушна автоматична и директна спирачка "Кнор", ръчна спирачка, действаща на задната талига, и устройство за бдителност.
Локомотивите серия 51 се утвърждават като основна серия маневрени дизелови локомотиви в парка на БДЖ. По съображения от експлоатационен, ремонтен и екологичен характер с тях най-напред са подменени парните маневрени локомотиви в Железопътния възел София. Определено време те обслужват някои пътнически и работнически влакове в участъците София-Банкя, София-Златица и София-Лакатник. С попълването на локомотивния парк с дизелови влакови (магистрални) локомотиви на локомотивите серия 51 се възлага само маневрена дейност. Те показват добра маневреност и сравнително висока надежда в работата.
мотор 51-00
Публикувано на: Нед Апр 22, 2007 3:23 pm
от shotik
вероятно е грешка при писането за броя ня цилиндрите,вярното е 16 цилиндров
Публикувано на: Нед Апр 22, 2007 9:50 pm
от Labros
гуменопалцов съединител
А това що значи...

Моля простете за невежеството,ама това понятие ми е непознато.
Публикувано на: Нед Апр 22, 2007 10:59 pm
от 07
Labros написа:гуменопалцов съединител
А това що значи...

Моля простете за невежеството,ама това понятие ми е непознато.
Някои му викат още и "еластичен съединител"!
Една от най простите конструкции съединители въобще !Найчесто срещаният му варинат се състои от 2 главини които се нанизват на валовете на двигателя и работната машина въртящият момент от валовете към главините (и обратно) се предава посредством шпонково или шлицово съединение. Двете главини се свързват помежду си със болтови съединения, в едната главина болтовете лежат на гумени втулки , които се явяват еластичният елемент! Утре ще сканирам схеми и чертежи и ще ти ги пратя на ЛС