Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Гафове в пресата

Мнение от rexkos »

http://www.bgfactor.org/article_print.php?id=8329

Гафът на журналистите: От удара е пострадала странично кабината на пътническия влак.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Защо да е гаф? Кабината беше смачкана от едната страна, не цялата, а влака си е пътнически - вози пътници.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Re: Гафове в пресата

Мнение от rexkos »

rexkos написа:http://www.bgfactor.org/article_print.php?id=8329

Гафът на журналистите: От удара е пострадала странично кабината на пътническия влак.
Не е ли по-правилно "кабината на локомотива на пътническия влак". :?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Мда, по-правилно е, но все пак са журналисти, трябва да се има предвид, че обикновено пишат много по-грандиозни глупости.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:Мда, по-правилно е, но все пак са журналисти, трябва да се има предвид, че обикновено пишат много по-грандиозни глупости.
Като например:
"Поради свлачище участъкът е стеснен и влаковете едва се разминават" :shock: :shock:
Или:
"От преумора машинистът изпуска волана и влакът се удря в крайпътен стълб" :shock: :shock:
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

И това, което ми е направило най-голямо впечатление - "Влак върви по перона, мачка 14 души"
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:И това, което ми е направило най-голямо впечатление - "Влак върви по перона, мачка 14 души"
Това е стил "24 часа", от който се заразиха доста вестници. Ама каква сензация ще е ако напишат истината - "ЕМВ №ХХ-ХХХ блъсна отбивачката на 2Т коловоз с 5 км/ч, от което не произлязоха никакви последствия за мотрисния влак и за другиго...". Вярно, ама скучно. Нали за да се продава парцала трябва да има кръв по перона, черва по релсите, ръце и крака по съседните коловози, пищящи жени, ревящи деца и т.н. кървави каспичански истории...
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Журналистическите бисери край нямат... Казвал съм го не веднъж и не само заради една или две статии. Но какво ти разбира един журналист от локомотиви?! Има обаче някои, които макар и да не пишат статии за влакове, поне от обща култура се интересуват що е то локомотив и как работи. Евала на таквиз, но май са единици, да не кажа, че лично познавам 1 бр. подобен човек :wink:
64.19
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Те не само от железници, от нищо не разбират, и в която и област от живота да пишат, повечето са глупости. На нас като железничари ни правят впечатление железопътните глупости. Ако бяхме доктори сигурно двойно повече щяхме да настръхваме като ги четем. Единствено има няколко журналиста с юридическо образование, които пишат само в своята област и то много добре. Както отбеляза Марио - като не знаеш нещо, джанъм попитай, поинтересувай се, пък тогаз пиши! Ама как ще пита да се излага. Това е робуване на характерната черта от българския манталитет "Кой, аз ли не знам?". Имам един приятел известен журналист, който когато трябва да пише материал на железопътна тема винаги ми се обажда и ме разпитва най-подробно, после ми прочита материала за сверка и чак тогава го публикува или изчита по радиото. Но такива са единици....
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Аз също познавам свестен журналист, който не разбира от влакове, но чудесно предаде казаното от мен по въпроса за "ИВС-45" в едно списание. Относно подробностите - има и желание да научи това - онова за локомотивите от обща култура.
64.19
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Ами че то нали и авторът на една "безценна" книга за железници е журналист, няма нужда да му казвам името.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

pavel написа:Ами че то нали и авторът на една "безценна" книга за железници е журналист, няма нужда да му казвам името.
Не знам за коя книга става дума, но поне моят човек е доста свестен и не си позволява писане на простотии!
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Похвално е това,че питат преди да напишат нещо.Това говори за възпитание и разбиране и отдаване на работата си.Но за жалост подобни отговорни журналисти са малко на фона на ширещите се из казионната ни преса некадърни и тъпи журналисти,които редовно подават неверна информация.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Похвално е това,че питат преди да напишат нещо.Това говори за възпитание и разбиране и отдаване на работата си.Но за жалост подобни отговорни журналисти са малко на фона на ширещите се из казионната ни преса некадърни и тъпи журналисти,които редовно подават неверна информация.
МИ в тоя случай явно е ясно - РАЙЧО АНГЕЛОВ се казва, радвам се, че ми е приятел!
64.19
Мнения: 192
Регистриран на: Пон Юни 26, 2006 12:09 pm
Местоположение: град София
Обратна връзка:

Мнение от mitko_pz »

69-годишен мъж от Кермен бе блъснат от влак около 10 часа на седми август, съобщават от полицията. За инцидента е съобщил локомотивният машинист. Влакът се е движил посока Ямбол- Сливен.


Починалият е пастир в района на град Кермен. Назначена е аутопсия и съдебно-медицинска експертиза. :-k
депо подуяне
Публикувай отговор

Обратно към “Новини и статиии | News and Articles”

Информация