http://www.bgfactor.org/article_print.php?id=8329
Гафът на журналистите: От удара е пострадала странично кабината на пътническия влак.
Гафът на журналистите: От удара е пострадала странично кабината на пътническия влак.
Не е ли по-правилно "кабината на локомотива на пътническия влак".rexkos написа:http://www.bgfactor.org/article_print.php?id=8329
Гафът на журналистите: От удара е пострадала странично кабината на пътническия влак.


Глобален модератор
Като например:bdz46 написа:Мда, по-правилно е, но все пак са журналисти, трябва да се има предвид, че обикновено пишат много по-грандиозни глупости.
"Поради свлачище участъкът е стеснен и влаковете едва се разминават"


Или:
"От преумора машинистът изпуска волана и влакът се удря в крайпътен стълб"


Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Глобален модератор
Това е стил "24 часа", от който се заразиха доста вестници. Ама каква сензация ще е ако напишат истината - "ЕМВ №ХХ-ХХХ блъсна отбивачката на 2Т коловоз с 5 км/ч, от което не произлязоха никакви последствия за мотрисния влак и за другиго...". Вярно, ама скучно. Нали за да се продава парцала трябва да има кръв по перона, черва по релсите, ръце и крака по съседните коловози, пищящи жени, ревящи деца и т.н. кървави каспичански истории...bdz46 написа:И това, което ми е направило най-голямо впечатление - "Влак върви по перона, мачка 14 души"
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор
Журналистическите бисери край нямат... Казвал съм го не веднъж и не само заради една или две статии. Но какво ти разбира един журналист от локомотиви?! Има обаче някои, които макар и да не пишат статии за влакове, поне от обща култура се интересуват що е то локомотив и как работи. Евала на таквиз, но май са единици, да не кажа, че лично познавам 1 бр. подобен човек 

64.19

Глобален модератор
Те не само от железници, от нищо не разбират, и в която и област от живота да пишат, повечето са глупости. На нас като железничари ни правят впечатление железопътните глупости. Ако бяхме доктори сигурно двойно повече щяхме да настръхваме като ги четем. Единствено има няколко журналиста с юридическо образование, които пишат само в своята област и то много добре. Както отбеляза Марио - като не знаеш нещо, джанъм попитай, поинтересувай се, пък тогаз пиши! Ама как ще пита да се излага. Това е робуване на характерната черта от българския манталитет "Кой, аз ли не знам?". Имам един приятел известен журналист, който когато трябва да пише материал на железопътна тема винаги ми се обажда и ме разпитва най-подробно, после ми прочита материала за сверка и чак тогава го публикува или изчита по радиото. Но такива са единици....
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор


Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
МИ в тоя случай явно е ясно - РАЙЧО АНГЕЛОВ се казва, радвам се, че ми е приятел!Labros написа:Похвално е това,че питат преди да напишат нещо.Това говори за възпитание и разбиране и отдаване на работата си.Но за жалост подобни отговорни журналисти са малко на фона на ширещите се из казионната ни преса некадърни и тъпи журналисти,които редовно подават неверна информация.
64.19

Информация
Модератори