Страница 1 от 1

Теснопътен локомотив 609.76

Публикувано на: Нед Фев 25, 2007 7:39 pm
от rexkos
Първият теснолинеен парен локомотив от Музейната колекция “Железопътно наследство”, който е възстановен за движение със собствена сила е с експлотационен № 609 . Основният замисъл е да бъде използван за атракционни, туристически и юбилейни пътувания по железопътната линия Септември – Добринище.
Локомотив 609 е един от десетте, произведени от полските локомотивостроителни заводи в Chrzanow с фабричен № 1929/1949 г. и тип Т 1-5-1. Той пристига в България в края на 1949 г. и след пробно пътуване в участъка Септември – Аврамови колиби е въведен в експлоатация на 21 декември 1949 г.
Идеята за провеждане на атракционни пътувания с музеен подвижен състав по теснолинейната железопътна линия Септември – Добринище датира отдавна, но едва през април 2002 г. сред музейните теснопътни локомотиви окончателно е избран за реставрация № 609 .
Реставрацията е възложена на Жп Тракция и депо София, а самото възстановяване започва на 2 декември 2003 г. Официалната пътна проба е проведена на 26 ноември 2004 г. в участъка Септември – Долене – Септември (42 km) с влак, съставен от локомотив 609 и четири вагона B .Специалната приемателна комисия, установи годността на локомотива и състави акт за въвеждането му в експлоатация, като действаща музейна машина.
Резултатът е налице, 55 години след производството му и почти едногодишната тежка реставрация, музейният теснопътен парен локомотив с № 609 отново е готов за движение със собствена сила. По този начин БДЖ ЕАД реагираха на големия интерес, проявен от чужди и наши туроператори. Те проявяват желание да включат в програмата си атракционни пътувания с парна тяга по теснолинейната железопътна линия Септември - Добринище .

Изображение

Изображение

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 7:15 pm
от Mario Evstatiev
609-76 е в депо Септември, заедно с вагон - цистерната, пригодена за допълнителен воден запас. Локомотива усилено се подготвя за предстоящо атракционно пътуване. Имаше малки проблеми, но последните вече са в процес на отстраняване и на 22-ри този месец, същият ще обслужи атракционен влак, съставен от музейни теснопътни вагони.

Публикувано на: Сря Сеп 23, 2009 7:56 am
от Mario Evstatiev
Няколко снимки от проведеното вчера атракционно пътуване с локомотив 609-76 по маршрут Септември - Велинград - Септември.

Преди сп. Цепина
Изображение

На сп. Цепина
Изображение

На сп. Милеви скали
Изображение

На моста преди гара Долене страна Варвара
Изображение

На гара Долене
Изображение

Поглед в кабината от мястото на машиниста
Изображение

Локомотивът и водната кула
Изображение

Поглед през челния прозорец
Изображение

С тендера напред обратно в Септември
Изображение

Влак "Носталгия" е пристигнал в гара Септември
Изображение

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 12:13 am
от veselintodorov
Незнам само зощо са сложили товарни вагони вместо пътнически за да може да се качват и пътници. Ще по интересно се возиш във вагон тетлен от парен локомотив. :roll:

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 7:47 am
от bdz46
За да е по-тежък влака.

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 7:56 am
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:За да е по-тежък влака.
И освен това, така се имитират популярните за онези години смесени влакове 8)

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 7:58 am
от Labros
По 16-та линия липсуват мотрисите... дали ще да са атракциони или като нормални ПВ от/до Велинград...

Публикувано на: Нед Сеп 27, 2009 8:00 am
от Mario Evstatiev
Labros написа:По 16-та линия липсуват мотрисите... дали ще да са атракциони или като нормални ПВ от/до Велинград...
Да стегнат 82-01 дори като вагонче и да я прикачат към "Носталгия"-та теглена от 609-76.

Публикувано на: Нед Окт 04, 2009 10:58 pm
от veselintodorov
Хубави снимки направо да не повярваш че са от България с тези смесени влакове

Публикувано на: Нед Май 23, 2010 6:11 am
от Mario Evstatiev
Днес следобяда 609-76 ще пътува Сп-Вг-Сп с група гръцки туристи. Заминаването е даденно за 15:30 часа.

Спотърите да го дебнат.

Публикувано на: Сря Юли 21, 2010 1:05 pm
от vkakachev
За другия модел парен локомотив дето е в Банско мислено ли е да се реставрира и да дърпа атракционен влак?

Публикувано на: Пет Апр 20, 2012 1:14 pm
от Spasenie
Аз не съм специалист, но няма ли да излезе по-евтино ако въобще по тази линия се пуснат отново парни локомотиви и реално тя няма ли да стане печеливша?