Теснопътен локомотив 609.76
Публикувано на: Нед Фев 25, 2007 7:39 pm
Първият теснолинеен парен локомотив от Музейната колекция “Железопътно наследство”, който е възстановен за движение със собствена сила е с експлотационен № 609 . Основният замисъл е да бъде използван за атракционни, туристически и юбилейни пътувания по железопътната линия Септември – Добринище.
Локомотив 609 е един от десетте, произведени от полските локомотивостроителни заводи в Chrzanow с фабричен № 1929/1949 г. и тип Т 1-5-1. Той пристига в България в края на 1949 г. и след пробно пътуване в участъка Септември – Аврамови колиби е въведен в експлоатация на 21 декември 1949 г.
Идеята за провеждане на атракционни пътувания с музеен подвижен състав по теснолинейната железопътна линия Септември – Добринище датира отдавна, но едва през април 2002 г. сред музейните теснопътни локомотиви окончателно е избран за реставрация № 609 .
Реставрацията е възложена на Жп Тракция и депо София, а самото възстановяване започва на 2 декември 2003 г. Официалната пътна проба е проведена на 26 ноември 2004 г. в участъка Септември – Долене – Септември (42 km) с влак, съставен от локомотив 609 и четири вагона B .Специалната приемателна комисия, установи годността на локомотива и състави акт за въвеждането му в експлоатация, като действаща музейна машина.
Резултатът е налице, 55 години след производството му и почти едногодишната тежка реставрация, музейният теснопътен парен локомотив с № 609 отново е готов за движение със собствена сила. По този начин БДЖ ЕАД реагираха на големия интерес, проявен от чужди и наши туроператори. Те проявяват желание да включат в програмата си атракционни пътувания с парна тяга по теснолинейната железопътна линия Септември - Добринище .


Локомотив 609 е един от десетте, произведени от полските локомотивостроителни заводи в Chrzanow с фабричен № 1929/1949 г. и тип Т 1-5-1. Той пристига в България в края на 1949 г. и след пробно пътуване в участъка Септември – Аврамови колиби е въведен в експлоатация на 21 декември 1949 г.
Идеята за провеждане на атракционни пътувания с музеен подвижен състав по теснолинейната железопътна линия Септември – Добринище датира отдавна, но едва през април 2002 г. сред музейните теснопътни локомотиви окончателно е избран за реставрация № 609 .
Реставрацията е възложена на Жп Тракция и депо София, а самото възстановяване започва на 2 декември 2003 г. Официалната пътна проба е проведена на 26 ноември 2004 г. в участъка Септември – Долене – Септември (42 km) с влак, съставен от локомотив 609 и четири вагона B .Специалната приемателна комисия, установи годността на локомотива и състави акт за въвеждането му в експлоатация, като действаща музейна машина.
Резултатът е налице, 55 години след производството му и почти едногодишната тежка реставрация, музейният теснопътен парен локомотив с № 609 отново е готов за движение със собствена сила. По този начин БДЖ ЕАД реагираха на големия интерес, проявен от чужди и наши туроператори. Те проявяват желание да включат в програмата си атракционни пътувания с парна тяга по теснолинейната железопътна линия Септември - Добринище .

