Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Първият теснолинеен парен локомотив от Музейната колекция “Железопътно наследство”, който е възстановен за движение със собствена сила е с експлотационен № 609 . Основният замисъл е да бъде използван за атракционни, туристически и юбилейни пътувания по железопътната линия Септември – Добринище.
Локомотив 609 е един от десетте, произведени от полските локомотивостроителни заводи в Chrzanow с фабричен № 1929/1949 г. и тип Т 1-5-1. Той пристига в България в края на 1949 г. и след пробно пътуване в участъка Септември – Аврамови колиби е въведен в експлоатация на 21 декември 1949 г.
Идеята за провеждане на атракционни пътувания с музеен подвижен състав по теснолинейната железопътна линия Септември – Добринище датира отдавна, но едва през април 2002 г. сред музейните теснопътни локомотиви окончателно е избран за реставрация № 609 .
Реставрацията е възложена на Жп Тракция и депо София, а самото възстановяване започва на 2 декември 2003 г. Официалната пътна проба е проведена на 26 ноември 2004 г. в участъка Септември – Долене – Септември (42 km) с влак, съставен от локомотив 609 и четири вагона B .Специалната приемателна комисия, установи годността на локомотива и състави акт за въвеждането му в експлоатация, като действаща музейна машина.
Резултатът е налице, 55 години след производството му и почти едногодишната тежка реставрация, музейният теснопътен парен локомотив с № 609 отново е готов за движение със собствена сила. По този начин БДЖ ЕАД реагираха на големия интерес, проявен от чужди и наши туроператори. Те проявяват желание да включат в програмата си атракционни пътувания с парна тяга по теснолинейната железопътна линия Септември - Добринище .

Изображение

Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

609-76 е в депо Септември, заедно с вагон - цистерната, пригодена за допълнителен воден запас. Локомотива усилено се подготвя за предстоящо атракционно пътуване. Имаше малки проблеми, но последните вече са в процес на отстраняване и на 22-ри този месец, същият ще обслужи атракционен влак, съставен от музейни теснопътни вагони.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Няколко снимки от проведеното вчера атракционно пътуване с локомотив 609-76 по маршрут Септември - Велинград - Септември.

Преди сп. Цепина
Изображение

На сп. Цепина
Изображение

На сп. Милеви скали
Изображение

На моста преди гара Долене страна Варвара
Изображение

На гара Долене
Изображение

Поглед в кабината от мястото на машиниста
Изображение

Локомотивът и водната кула
Изображение

Поглед през челния прозорец
Изображение

С тендера напред обратно в Септември
Изображение

Влак "Носталгия" е пристигнал в гара Септември
Изображение
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Незнам само зощо са сложили товарни вагони вместо пътнически за да може да се качват и пътници. Ще по интересно се возиш във вагон тетлен от парен локомотив. :roll:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

За да е по-тежък влака.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:За да е по-тежък влака.
И освен това, така се имитират популярните за онези години смесени влакове 8)
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

По 16-та линия липсуват мотрисите... дали ще да са атракциони или като нормални ПВ от/до Велинград...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:По 16-та линия липсуват мотрисите... дали ще да са атракциони или като нормални ПВ от/до Велинград...
Да стегнат 82-01 дори като вагонче и да я прикачат към "Носталгия"-та теглена от 609-76.
64.19
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Хубави снимки направо да не повярваш че са от България с тези смесени влакове
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес следобяда 609-76 ще пътува Сп-Вг-Сп с група гръцки туристи. Заминаването е даденно за 15:30 часа.

Спотърите да го дебнат.
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

За другия модел парен локомотив дето е в Банско мислено ли е да се реставрира и да дърпа атракционен влак?
Мнения: 4
Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:33 pm
Местоположение: София

Мнение от Spasenie »

Аз не съм специалист, но няма ли да излезе по-евтино ако въобще по тази линия се пуснат отново парни локомотиви и реално тя няма ли да стане печеливша?
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация