Страница 1 от 3

Hasler AG Bern

Публикувано на: Вто Яну 23, 2007 10:26 pm
от dido73
Имам молба към всеки, който има и може да помогне.
Трябва ми подробна ел. и мех. схема на устройството на използваните у нас регистриращи скоростомери Hasler AG Bern тип RT9.
Ако има и снимчици на детайли и части на разглобен такъв.
Абе кой каквото има , ако може нека го сподели.
Благодаря предварително.

П.П. Информацията от сайта на производителя е само рекламна.
http://www.haslerrail.com/main.php?act=content&rec=7

Публикувано на: Сря Яну 24, 2007 10:22 am
от bdz46
Ако ти вършат работа, имам електрически схеми на свързването на скоростомерите на повечето серии ТПС с Hasler-и, също и ще ти снимам всички части, които ти трябват, но механични чертежи и схеми нямам. Дали пък производителя би пратил такива при евентуално запитване?

Публикувано на: Чет Яну 25, 2007 10:44 am
от bdz46
Измервателен механизъм. Колелото с малките зъби задвижва писеца за лентата, а това с големите зъби е за входящия вал на скоростомера. неговата скорост на въртене е пропорционална на скоростта на влака.
Изображение

Същият механизъм погледнат отстрани:
Изображение

И отпред. На оста на голямото колело по средата се монтира стрелката на скоростомера.
Изображение

Храпов механизъм за задвижване на брояча на пропътуваните километри:
Изображение

Измервателният механизъм със свален заден капак:
Изображение

Печатаща глава за часовете на лентата:
Изображение

Механизъм за задвижване на писеца за минутите на лентата:
Изображение

Редуктор за завижване на лентата при движение на влака:
Изображение

Капак на писците с ролка за лентата (разглобен):
Изображение

Пружини на часовника (показаните са негодни) и ос на врътката за навиване на часовника:
Изображение

Циферблат:
Изображение

Клеморед за електрически връзки:
Изображение

Триещ съединител на ролката за навиване на лентата (вътрешна част):
Изображение

Ролков съединител за задвижване на лентата от часовника при престой:
Изображение

Същият съединител, но с храпови зъбни колела:
Изображение

Храпов съединител за свободен ход на ролката за навиване на лентата:
Изображение

Същото, но с ролков съединител (на снимката разглобен). Виждат се ролките, които се заклинват в цилиндричната вътрешна повърхност на сваленото външно зъбно колело.
Изображение

Публикувано на: Чет Яну 25, 2007 9:07 pm
от dido73
Тодоре, снимките са перфектни, но за съжаление без кинематична схема трудно може човек да добие представа за работата на механизма.
Виж сега... идеята ми е да хвърлиме светлина на този напълно непонятен за всички машинисти и ремонтаджии механизъм. Скоростомерите са едни от непонятните неща в БДЖ. Никой не знае как работи, какво става вътре. Да всички знаят какъв е резултата, как да си сложи и извади лентата, но какво става вътре е загадка.
Та.... идеята ми е , ако можеш да съставиш съвсем просто нещо като кинематична схема. Ако не ще се опитам да намеря нейде из депото. Все някъде трябва да има, въпреки че тези неща не се ремонтират в депата на БДЖ. Единствените оторизирани са неква фирма в гр. Левски.
Абсолютно изключено HaslerRail AG да пратят на който и да било по запитване схеми и чертежи на механизма. Те си имат оторизиран представител в гр.Левски и вероятно там има цялата документация.

Също така , както ти предложи, ме интересува вътрешната електрическа схема. Външната всички я знаят , поне за лок. 43 44 45 и ЕВМ.
Най-много ме интересуват прословутите контакти отварящи се при над 15 км/ч. Къде на снимките се намират и имат ли достъп тези контакти при свален капак на кутията на скоростомера (свален като за смяна лента) Т.е. могат ли да се проверяват без разглобяване :?:

Еми дано не те затруднявам. За ел.схемите на вътрешната част ще разчитам. Ако ги имаш в общ вид - вътрешна+външна част дай ги направо така. Ако не може да ги постнеш тук ми ги прати по мейл или ICQ.

П.П. Ако се състави кинематична схема така може да се направи веднага връзката със снимките.

Публикувано на: Чет Яну 25, 2007 9:11 pm
от 44142
по въпроса за контактите. при 32 контактите се виждат при отворен скоростомер. при лок 44 и 45 контактите са сложени в не регистриращия скоростомер а той е пломбиран.

Публикувано на: Чет Яну 25, 2007 9:12 pm
от dido73
44142 написа:по въпроса за контактите. при 32 контактите се виждат при отворен скоростомер. при лок 44 и 45 контактите са сложени в не регистриращия скоростомер а той е пломбиран.
О, да. На 44 и 45 нерегистриращия, където са контактите, е пломбиран. Значи за ЕМВ. :)

Публикувано на: Чет Яну 25, 2007 9:14 pm
от Mario Evstatiev
На ЕМВ контактите се намират отдолу на механизма и са достъпни за порверка с мултицет при отворен капак на скоростомера. При ЕЛ 45 111.2, както и JŽ 441 също е така :wink:

Публикувано на: Чет Яну 25, 2007 9:15 pm
от 44142
утре ще ги снимам и ще ги пусна понеже имам от 33 серия скоростомер.
контактите се падат отдолу. при 44 и 45 са на мястото където е лентата.

Публикувано на: Чет Яну 25, 2007 9:19 pm
от Mario Evstatiev
44142 написа:утре ще ги снимам и ще ги пусна понеже имам от 33 серия скоростомер.
контактите се падат отдолу. при 44 и 45 са на мястото където е лентата.
На ЕМВ 32 и 33 разликата е само в дължината на свързващия кабел май. Контактите и на 32 са на същото място. На ЕЛ 45 111.2 контактите са като на 33, на 441 също.

Публикувано на: Пет Яну 26, 2007 8:39 am
от bdz46
Бая сложна ще излезе тази кинематична схема. Иначе като разглобиш и сглобиш 2-3 пъти някой скоростомер и ти става ясно как работи.

Публикувано на: Пет Яну 26, 2007 9:17 am
от Mario Evstatiev
Мисля, че някъде по сръбската литература съм виждал кинематична схема на скоростомер "Хаслер", но трябва да потърся. Съвет към Дидо73 е да вземе един скоростомер и да седне вкъщи на спокойствие да го разглоби няколко пъти и ще му стане ясно кое как действа.

Публикувано на: Пет Яну 26, 2007 2:14 pm
от dido73
bdz46 написа:Бая сложна ще излезе тази кинематична схема. Иначе като разглобиш и сглобиш 2-3 пъти някой скоростомер и ти става ясно как работи.
Поне ел. схема на вътрешността?
lok45111 написа:Мисля, че някъде по сръбската литература съм виждал кинематична схема на скоростомер "Хаслер", но трябва да потърся. Съвет към Дидо73 е да вземе един скоростомер и да седне вкъщи на спокойствие да го разглоби няколко пъти и ще му стане ясно кое как действа.
Е то така се взема хаслер за вкъщи.

Публикувано на: Пет Яну 26, 2007 3:03 pm
от bdz46
Вътрешна схема на Hasler RT-12i от лок серия 55:
Изображение

Изображение

Изображение

Публикувано на: Пет Яну 26, 2007 4:05 pm
от dido73
Тодоре, дай от същия ПЛС схемите и на 44Р и ЕМВ. Много благодарско за тези.
Според схемата на 07 контакти за УБМ са 2-3. Дай да видиме на 44/45 и ЕМВ кои са номерата на клемите за контакти УБМ.

Публикувано на: Пет Яну 26, 2007 4:38 pm
от bdz46
Измерващият механизъм със свален заден капак:
Изображение

Жълтото колело е всъщност спирална пружина с триещ съединител, която задвижва управляващата част на механизма. Като се махне и остава това:
Изображение
На входящата ос на механизма е сложено зъбното колело 1, което посредством реверсиращите зъбни колела 2 задвижва основното зъбно колело 3. Благодарение на двойката колела 2, зъбното колело 3 се върти само в една посока, независимо от посоката на въртене на входящата ос. Колело 3 е постоянно зацепено към колелото 4, което се състои от две залепени зъбни колела - долно с големи зъби (в което е зацепено колело 3) и горно със ситни зъби. Всички тези колела се въртят непрекъснато със скорост пропорционална на скоростта на движение на влака. цикълът на измерване на скоростта продължава точно 1 сек и работата на отделните възли се координира и управлява от вала 7, който се върти с 60 об/мин и има изрези, в които попадат лостовете 9. Цикълът се състои от три етапа.
През първият етап зъбното колело 4 (със ситните зъби) е зацепено към колелото 5, което се завърта и от своя страна завърта колелото 6. Този етап продължава 0,6 сек. В края му храповият език 8 се зацепва в зъбите на колелото 5, а колетото 4 се отцепва от него. За тези 0,6 сек зъбните колела 5 и 6 са се завъртяли на определен ъгъл, толкова по-голям, колкото по-бързо са се въртяли. Пружината 10 се опитва да върне двете колела (5 и 6) в изходно положение, но зацепеният език 8 не им позволява. С това започва вторият етап на цикъла. След 0,2 сек храповият език 8 се отцепва от колелото 5 и под действие на пружината 10, колела 5 и 6 се връщат в изходно положение и са готови за началото на нов цикъл. Така при всеки цикъл колелото 6 се завърта на определен ъгъл в зависимост от скоростта на движение и се връща в изходно положение.
Следва...