
Имам молба към всеки, който има и може да помогне.
Трябва ми подробна ел. и мех. схема на устройството на използваните у нас регистриращи скоростомери Hasler AG Bern тип RT9.
Ако има и снимчици на детайли и части на разглобен такъв.
Абе кой каквото има , ако може нека го сподели.
Благодаря предварително.
П.П. Информацията от сайта на производителя е само рекламна.
http://www.haslerrail.com/main.php?act=content&rec=7
Трябва ми подробна ел. и мех. схема на устройството на използваните у нас регистриращи скоростомери Hasler AG Bern тип RT9.
Ако има и снимчици на детайли и части на разглобен такъв.
Абе кой каквото има , ако може нека го сподели.
Благодаря предварително.
П.П. Информацията от сайта на производителя е само рекламна.
http://www.haslerrail.com/main.php?act=content&rec=7

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Измервателен механизъм. Колелото с малките зъби задвижва писеца за лентата, а това с големите зъби е за входящия вал на скоростомера. неговата скорост на въртене е пропорционална на скоростта на влака.

Същият механизъм погледнат отстрани:

И отпред. На оста на голямото колело по средата се монтира стрелката на скоростомера.

Храпов механизъм за задвижване на брояча на пропътуваните километри:

Измервателният механизъм със свален заден капак:

Печатаща глава за часовете на лентата:

Механизъм за задвижване на писеца за минутите на лентата:

Редуктор за завижване на лентата при движение на влака:

Капак на писците с ролка за лентата (разглобен):

Пружини на часовника (показаните са негодни) и ос на врътката за навиване на часовника:

Циферблат:

Клеморед за електрически връзки:

Триещ съединител на ролката за навиване на лентата (вътрешна част):

Ролков съединител за задвижване на лентата от часовника при престой:

Същият съединител, но с храпови зъбни колела:

Храпов съединител за свободен ход на ролката за навиване на лентата:

Същото, но с ролков съединител (на снимката разглобен). Виждат се ролките, които се заклинват в цилиндричната вътрешна повърхност на сваленото външно зъбно колело.

Същият механизъм погледнат отстрани:
И отпред. На оста на голямото колело по средата се монтира стрелката на скоростомера.
Храпов механизъм за задвижване на брояча на пропътуваните километри:
Измервателният механизъм със свален заден капак:
Печатаща глава за часовете на лентата:
Механизъм за задвижване на писеца за минутите на лентата:
Редуктор за завижване на лентата при движение на влака:
Капак на писците с ролка за лентата (разглобен):
Пружини на часовника (показаните са негодни) и ос на врътката за навиване на часовника:
Циферблат:
Клеморед за електрически връзки:
Триещ съединител на ролката за навиване на лентата (вътрешна част):

Ролков съединител за задвижване на лентата от часовника при престой:
Същият съединител, но с храпови зъбни колела:
Храпов съединител за свободен ход на ролката за навиване на лентата:
Същото, но с ролков съединител (на снимката разглобен). Виждат се ролките, които се заклинват в цилиндричната вътрешна повърхност на сваленото външно зъбно колело.


Тодоре, снимките са перфектни, но за съжаление без кинематична схема трудно може човек да добие представа за работата на механизма.
Виж сега... идеята ми е да хвърлиме светлина на този напълно непонятен за всички машинисти и ремонтаджии механизъм. Скоростомерите са едни от непонятните неща в БДЖ. Никой не знае как работи, какво става вътре. Да всички знаят какъв е резултата, как да си сложи и извади лентата, но какво става вътре е загадка.
Та.... идеята ми е , ако можеш да съставиш съвсем просто нещо като кинематична схема. Ако не ще се опитам да намеря нейде из депото. Все някъде трябва да има, въпреки че тези неща не се ремонтират в депата на БДЖ. Единствените оторизирани са неква фирма в гр. Левски.
Абсолютно изключено HaslerRail AG да пратят на който и да било по запитване схеми и чертежи на механизма. Те си имат оторизиран представител в гр.Левски и вероятно там има цялата документация.
Също така , както ти предложи, ме интересува вътрешната електрическа схема. Външната всички я знаят , поне за лок. 43 44 45 и ЕВМ.
Най-много ме интересуват прословутите контакти отварящи се при над 15 км/ч. Къде на снимките се намират и имат ли достъп тези контакти при свален капак на кутията на скоростомера (свален като за смяна лента) Т.е. могат ли да се проверяват без разглобяване
Еми дано не те затруднявам. За ел.схемите на вътрешната част ще разчитам. Ако ги имаш в общ вид - вътрешна+външна част дай ги направо така. Ако не може да ги постнеш тук ми ги прати по мейл или ICQ.
П.П. Ако се състави кинематична схема така може да се направи веднага връзката със снимките.
Виж сега... идеята ми е да хвърлиме светлина на този напълно непонятен за всички машинисти и ремонтаджии механизъм. Скоростомерите са едни от непонятните неща в БДЖ. Никой не знае как работи, какво става вътре. Да всички знаят какъв е резултата, как да си сложи и извади лентата, но какво става вътре е загадка.
Та.... идеята ми е , ако можеш да съставиш съвсем просто нещо като кинематична схема. Ако не ще се опитам да намеря нейде из депото. Все някъде трябва да има, въпреки че тези неща не се ремонтират в депата на БДЖ. Единствените оторизирани са неква фирма в гр. Левски.
Абсолютно изключено HaslerRail AG да пратят на който и да било по запитване схеми и чертежи на механизма. Те си имат оторизиран представител в гр.Левски и вероятно там има цялата документация.
Също така , както ти предложи, ме интересува вътрешната електрическа схема. Външната всички я знаят , поне за лок. 43 44 45 и ЕВМ.
Най-много ме интересуват прословутите контакти отварящи се при над 15 км/ч. Къде на снимките се намират и имат ли достъп тези контакти при свален капак на кутията на скоростомера (свален като за смяна лента) Т.е. могат ли да се проверяват без разглобяване

Еми дано не те затруднявам. За ел.схемите на вътрешната част ще разчитам. Ако ги имаш в общ вид - вътрешна+външна част дай ги направо така. Ако не може да ги постнеш тук ми ги прати по мейл или ICQ.
П.П. Ако се състави кинематична схема така може да се направи веднага връзката със снимките.
Последно промяна от dido73 на Чет Яну 25, 2007 9:21 pm, променено общо 2 пъти.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

О, да. На 44 и 45 нерегистриращия, където са контактите, е пломбиран. Значи за ЕМВ.44142 написа:по въпроса за контактите. при 32 контактите се виждат при отворен скоростомер. при лок 44 и 45 контактите са сложени в не регистриращия скоростомер а той е пломбиран.


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Администратор

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Администратор
На ЕМВ 32 и 33 разликата е само в дължината на свързващия кабел май. Контактите и на 32 са на същото място. На ЕЛ 45 111.2 контактите са като на 33, на 441 също.44142 написа:утре ще ги снимам и ще ги пусна понеже имам от 33 серия скоростомер.
контактите се падат отдолу. при 44 и 45 са на мястото където е лентата.
64.19

Администратор

Поне ел. схема на вътрешността?bdz46 написа:Бая сложна ще излезе тази кинематична схема. Иначе като разглобиш и сглобиш 2-3 пъти някой скоростомер и ти става ясно как работи.
Е то така се взема хаслер за вкъщи.lok45111 написа:Мисля, че някъде по сръбската литература съм виждал кинематична схема на скоростомер "Хаслер", но трябва да потърся. Съвет към Дидо73 е да вземе един скоростомер и да седне вкъщи на спокойствие да го разглоби няколко пъти и ще му стане ясно кое как действа.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Тодоре, дай от същия ПЛС схемите и на 44Р и ЕМВ. Много благодарско за тези.
Според схемата на 07 контакти за УБМ са 2-3. Дай да видиме на 44/45 и ЕМВ кои са номерата на клемите за контакти УБМ.
Според схемата на 07 контакти за УБМ са 2-3. Дай да видиме на 44/45 и ЕМВ кои са номерата на клемите за контакти УБМ.
Последно промяна от dido73 на Пет Яну 26, 2007 4:38 pm, променено общо 1 път.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Измерващият механизъм със свален заден капак:

Жълтото колело е всъщност спирална пружина с триещ съединител, която задвижва управляващата част на механизма. Като се махне и остава това:

На входящата ос на механизма е сложено зъбното колело 1, което посредством реверсиращите зъбни колела 2 задвижва основното зъбно колело 3. Благодарение на двойката колела 2, зъбното колело 3 се върти само в една посока, независимо от посоката на въртене на входящата ос. Колело 3 е постоянно зацепено към колелото 4, което се състои от две залепени зъбни колела - долно с големи зъби (в което е зацепено колело 3) и горно със ситни зъби. Всички тези колела се въртят непрекъснато със скорост пропорционална на скоростта на движение на влака. цикълът на измерване на скоростта продължава точно 1 сек и работата на отделните възли се координира и управлява от вала 7, който се върти с 60 об/мин и има изрези, в които попадат лостовете 9. Цикълът се състои от три етапа.
През първият етап зъбното колело 4 (със ситните зъби) е зацепено към колелото 5, което се завърта и от своя страна завърта колелото 6. Този етап продължава 0,6 сек. В края му храповият език 8 се зацепва в зъбите на колелото 5, а колетото 4 се отцепва от него. За тези 0,6 сек зъбните колела 5 и 6 са се завъртяли на определен ъгъл, толкова по-голям, колкото по-бързо са се въртяли. Пружината 10 се опитва да върне двете колела (5 и 6) в изходно положение, но зацепеният език 8 не им позволява. С това започва вторият етап на цикъла. След 0,2 сек храповият език 8 се отцепва от колелото 5 и под действие на пружината 10, колела 5 и 6 се връщат в изходно положение и са готови за началото на нов цикъл. Така при всеки цикъл колелото 6 се завърта на определен ъгъл в зависимост от скоростта на движение и се връща в изходно положение.
Следва...
Жълтото колело е всъщност спирална пружина с триещ съединител, която задвижва управляващата част на механизма. Като се махне и остава това:
На входящата ос на механизма е сложено зъбното колело 1, което посредством реверсиращите зъбни колела 2 задвижва основното зъбно колело 3. Благодарение на двойката колела 2, зъбното колело 3 се върти само в една посока, независимо от посоката на въртене на входящата ос. Колело 3 е постоянно зацепено към колелото 4, което се състои от две залепени зъбни колела - долно с големи зъби (в което е зацепено колело 3) и горно със ситни зъби. Всички тези колела се въртят непрекъснато със скорост пропорционална на скоростта на движение на влака. цикълът на измерване на скоростта продължава точно 1 сек и работата на отделните възли се координира и управлява от вала 7, който се върти с 60 об/мин и има изрези, в които попадат лостовете 9. Цикълът се състои от три етапа.
През първият етап зъбното колело 4 (със ситните зъби) е зацепено към колелото 5, което се завърта и от своя страна завърта колелото 6. Този етап продължава 0,6 сек. В края му храповият език 8 се зацепва в зъбите на колелото 5, а колетото 4 се отцепва от него. За тези 0,6 сек зъбните колела 5 и 6 са се завъртяли на определен ъгъл, толкова по-голям, колкото по-бързо са се въртяли. Пружината 10 се опитва да върне двете колела (5 и 6) в изходно положение, но зацепеният език 8 не им позволява. С това започва вторият етап на цикъла. След 0,2 сек храповият език 8 се отцепва от колелото 5 и под действие на пружината 10, колела 5 и 6 се връщат в изходно положение и са готови за началото на нов цикъл. Така при всеки цикъл колелото 6 се завърта на определен ъгъл в зависимост от скоростта на движение и се връща в изходно положение.
Следва...
Последно промяна от bdz46 на Пет Яну 26, 2007 5:29 pm, променено общо 1 път.
Информация
Модератори