Страница 1 от 54
ЕЛ серия 46 и 46200- Обща дискусия
Публикувано на: Съб Юни 03, 2006 1:06 pm
от svetlin9
42 072.9: Моля, не се отделяй от темата! Ако искаш да научиш повече за 46 има специален раздел за това. 
Публикувано на: Съб Юни 03, 2006 1:10 pm
от bdz46
Проблема с боксуването е много сериозен. При боксуване в колоосите се появяват екстремни усукващи натоварвания. Честото и интензивно боксуване води до преждевременна умора на материала, следвана от пукнатини и скъсвания на осите. Проблема с лок 46 е в некачествените елементи в окачването, трудното му регулиране и неефективната система против боксуване.
Публикувано на: Съб Юни 03, 2006 1:28 pm
от bdz46
Цялата история с модернизацията се оказа провал. Модернизираните машини изобщо не са по-добри от старите. Разбира се, че трябваше да се сменят двигателите с асинхронни, но явно целта не е да се решат проблемите, а да се отбие номера. 46 200 са пълни с такива недомислици и компромиси.
Публикувано на: Съб Юни 03, 2006 4:44 pm
от Mario Evstatiev
lok45111: Темата е разделена, тъй като последните постове доста се отдалечиха от тематиката на раздела, в който бяха пуснати!
Поздрави!
Публикувано на: Пон Юни 12, 2006 8:12 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Цялата история с модернизацията се оказа провал. Модернизираните машини изобщо не са по-добри от старите. Разбира се, че трябваше да се сменят двигателите с асинхронни, но явно целта не е да се решат проблемите, а да се отбие номера. 46 200 са пълни с такива недомислици и компромиси.
Що ли си мисля, че 46 200 са като цяло един голям компромис във всяко отношение(качество и експлоатационна надеждност)?

Язък за похабените пари, с които щеше да се направят капитални ремонти(много по - успешни) на поне 10 Шкоди.
Публикувано на: Пон Юни 12, 2006 8:52 pm
от bdz46
Тук играят големи пари и частни интереси, така че не търси логика. Имаш ли представа някои хора колко хиляди са прибрали за тази модерницация? И не си помисляй веднага за Йордан Василев - той е безобиден, голямата далавера е няколко етажа по-нагоре.
Публикувано на: Пон Юни 12, 2006 8:58 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Тук играят големи пари и частни интереси, така че не търси логика. Имаш ли представа някои хора колко хиляди са прибрали за тази модерницация? И не си помисляй веднага за Йордан Василев - той е безобиден, голямата далавера е няколко етажа по-нагоре.
Важното е, че парите ги няма а резултатът е от лош по - лош

Публикувано на: Пон Юни 12, 2006 9:02 pm
от bdz46
Това има някакво значение само за мен, теб и останалия низш персонал. Тези които са осрали работата не се возят на влакове и не ги интересува резултата от модернизацията.
П. П. Под низш персонал разбирай всичко до началник на ПТП/ППП включително.
Публикувано на: Съб Сеп 16, 2006 10:14 pm
от 07
На 46.ххх при доставката им колелата бяха моноблок но имаха ли бандажи или не? Или нямаха а после ги пристъргаха и ги направиха бандажни......
Публикувано на: Нед Сеп 17, 2006 10:38 am
от Mario Evstatiev
07 написа:На 46.ххх при доставката им колелата бяха моноблок но имаха ли бандажи или не? Или нямаха а после ги пристъргаха и ги направиха бандажни......
Думата "моноблок" би трябвало ясно да ти подсказва, че нямат бандажи!!! Такива се набиха по - късно след като колелата бяха солидно престъргани.
Относно 46.200
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 4:17 pm
от igorhinov
Би ли могъл някой да отговори поради какви съображения тяговите двигатели при модернизацията са групирани по двойки? Лично аз смятам, че при управление на всеки ТД поотделно би могло значително да се увеличи тяговото усилие, а също така и да се сведе боксуването до минимум.
Re: Относно 46.200
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 8:58 pm
от Mario Evstatiev
igorhinov написа:Би ли могъл някой да отговори поради какви съображения тяговите двигатели при модернизацията са групирани по двойки? Лично аз смятам, че при управление на всеки ТД поотделно би могло значително да се увеличи тяговото усилие, а също така и да се сведе боксуването до минимум.
Цялата работа, колега е, че при модернизацията е залегнало да се запази основния принцип на свързване на ТД. Единствените изменения по силовата част са в трансформатора и тиристоризацията на токоизправителите. Допълнително са монтирани датчици за ток, напрежение и токови трансформатори, но всичко останало по силовата схема си е като при диодното изпълнение на серия 46. Освен това при серия 46 200 е влошена схемата, защото ТД са свързани по два последователно и изолирайки единия ТД, се изолира цялата двумоторна група, а не както при старата конструкция да можеш да изолираш всеки ТД поотделно. Като цяло тази измислица, наречена модернизация е жива ОМАЗВАЦИЯ и не води до никакви добри резултати. След модернизацията, експлоатационната готовност и надеждност на лок. серия 46 се е понижила или е останала в застой, но няма подобряване. Премахнати са едни, но са предизвикани други дефекти, които особено влошават надеждността на локомотива и водят до чести аварии с оставяне на влакове.
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 9:05 pm
от bdz46
При 46 оригинален вариант всеки един ТД си има собствена силова верига и собствена вторична намотка, няма никакво групиране по двойки, тройки и други такива. Всеки ТД е самостоятелен.
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 9:08 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:При 46 оригинален вариант всеки един ТД си има собствена силова верига и собствена вторична намотка, няма никакво групиране по двойки, тройки и други такива. Всеки ТД е самостоятелен.
При оригиналния вариант, тяговите двигатели са с индивидуално захранване, но в спирачен режим нещата стоят другояче. При 46 200 има три двумоторни групи, както следва:

1-ва група: М1 и М4;

2-ра група: М2 и М5;

3-та група: М3 и М6;
Когато решиш да изолираш повреден ТД при 46 200, ти фактически изолираш и другия ТД в групата, а не само повредения.
Публикувано на: Пон Ное 20, 2006 9:10 pm
от bdz46
При спирачен режим възбуждането е общо, а котвените вериги са самостоятелни, но групиране по двойки няма при никакви обстоятелства при оригиналните 46, тогава за какво запазване на основния принцип на свързване на ТД говорим при 46 200? Свързването по двойки си е ново, няма нищо общо със основния принцип при старите 46.