Страница 1 от 4
Ремонт на теснолинейни вагони
Публикувано на: Сря Ное 29, 2006 9:42 pm
от Гост
Браво за trainspotting-a. Искрено се радвам, че се е присъединил още един човек към екипа на trainspot-ърите. Успех.
Теснолинейките вагони, които си видях години се излежаваха в Септември, докато сега дойде моментът да ги нарежат.
вагоните отиват за реновиране а не за нарязване

Публикувано на: Сря Ное 29, 2006 9:47 pm
от Mario Evstatiev
Доколкото преди време дочух, от БДЖ имаха идеи такива вагони да се откарат в Дряново за ремонт. Вероятно тези са тръгнали натам, иначе не виждам какво ще ги правят. Те когато режат вагони, нарязват ги и тогава в наливно състояние ги карат за продан.
Публикувано на: Сря Ное 29, 2006 9:48 pm
от rexkos
За да не се отклоняваме много от темата я преместих тук.
Новината, че вагоните отиват за ремонт може само да ме радва. Дано им направят хубаво.

Публикувано на: Сря Ное 29, 2006 9:49 pm
от Гост
lok45111 написа:Доколкото преди време дочух, от БДЖ имаха идеи такива вагони да се откарат в Дряново за ремонт. Вероятно тези са тръгнали натам, иначе не виждам какво ще ги правят. Те когато режат вагони, нарязват ги и тогава в наливно състояние ги карат за продан.
А аз се чудех защо отпреде имаше цистерни

Публикувано на: Пет Ное 02, 2007 7:43 pm
от pavel
Вече всички знаете за ремонтираните в завода в Септември теснопътни вагони. Някъде из форума имаше снимка, сега не ми се рови да я търся. Озглеждат чудесно, но се надявам не всички да загубят тоалетната си, защото не ми се мисли как човек ще "стиска" 5 часа и кусур. Друг недостатък е начина на преминаване от един вагон в друг - преходните мостчета са "открити", без "хармоника, което означава, че при минаване си директно отвънка, което е абсолютно недопустимо по време на движение, каквато и ниска да е скоростта. Едно, че е крайно опасно и второ, да не говорим, че при студено време ще ти измръзнат кокалите...
Публикувано на: Пет Ное 02, 2007 7:50 pm
от rexkos
Всички теснолинейни вагони, движещи се у нас, са с открити преходни мостчета. На някои може да им хареса, на други - не. Аз лично много обичам да се намирам на въпросното място, докато влакът се движи, и да дишам чист и свеж планински въздух, както и да усетя магията на малкото влакче, съпроводена от ритмичното потракване на колелата.

Публикувано на: Съб Ное 03, 2007 1:17 am
от 07
pavel написа: недостатък е начина на преминаване от един вагон в друг - преходните мостчета са "открити", без "хармоника, което означава, че при минаване си директно отвънка, което е абсолютно недопустимо по време на движение, каквато и ниска да е скоростта. Едно, че е крайно опасно и второ, да не говорим, че при студено време ще ти измръзнат кокалите...
Преминавал съм по време на движение - тръпка си е но не мисля че е опасно.......При студено време парното в теснолинейката те кара да се съблечеш до тениска, ползвахме преходните мостчета за охлаждане и пушене..... Но за съжаление не съм се возил по 16та линия вече 10 години

Публикувано на: Чет Окт 02, 2008 7:06 pm
от Labros
В крайна сметка колко бройки теснолинейни вагони са ремонтирани и се движат в момента? И има ли някой информация дали и колко (ако има) в момента са във Вагонно-ремонтния завод?
Публикувано на: Чет Окт 02, 2008 9:53 pm
от bdz46
4 вагона циркулират на 16103/16106 и 2 вагона в състава на 16105/16108. Не съм обръщал внимание дали има и други.
Публикувано на: Сря Юли 01, 2009 8:25 am
от Mario Evstatiev
Вчера в състава на 16103/16106 имаше реновиран вагон с различни от досегашните седалки. ВЕроятно това е някаква нова идея на ВРЗ, но се е получила доста добре. Седалките са с подвижни подлакътници и висока облегалка, като предоставят голямо удобство при пътуване.

Публикувано на: Сря Авг 19, 2009 11:15 am
от Labros
Не мога да възприема тия прозорци в ремонтираните вагони. Някак си се губи чара на пътуването като не можеш да висиш навън...
Публикувано на: Сря Авг 19, 2009 11:29 am
от Mario Evstatiev
Labros написа:Не мога да възприема тия прозорци в ремонтираните вагони. Някак си се губи чара на пътуването като не можеш да висиш навън...
Освен че се губи чара на пътуването, през лятото става сауна вътре заради малката отваряема част. Лично на мен си ми харесват повече добрите стари вагони с плъзгащи се надолу прозорци и кожена тапицерия на седалките.
Публикувано на: Сря Авг 19, 2009 12:02 pm
от Nikss
На интериор са пипнати много добре, но прозорците...

толкова ли не можаха да оправят старите - една боя, да ги поуплътнят, сменят пружини и други детайли...

но пък зимата в планината е такъв студ, та не ми се мисли във вагончетата какво е... щом дори на русенски 74 през зимата и дори на току що излезли 74 от ревизия от отваряемата част отстрани като си сложиш ръката усещаш как нахлува студен въздух (изгнили са) явно са имали повод да го направят, но наистина се губи чара и лятото става сауна... не знам след време какво ще се прави и с кои влакове ще се пътува като постепенно няма да остане вагон, който да не е реновиран.

Не могат ли да ги направят без предпазители... да си се отварят надолу и да може да се покажеш... както е на варненския
ЕМВ 32 023/024 - изкъртили са предпазителите и е решен проблема, на конските 47-ци все още си им седят.

Публикувано на: Чет Авг 20, 2009 10:52 am
от Labros
Тия седалки показани на снимката са си чиста проба автобусни.
Публикувано на: Чет Авг 20, 2009 11:48 am
от Nikss
Labros написа:Тия седалки показани на снимката са си чиста проба автобусни.
Определено

Представям си колко твърдо возят...

но пък не искам да си представям старите с кожената тапицерия какви са... май тия хептен искат да убият желанието на хората да пътуват по единствената останала теснолинейка в България...
