Страница 1 от 3
Интересни локомотиви по нашите железници
Публикувано на: Пет Фев 03, 2006 10:05 pm
от Mario Evstatiev
Откривам тази тема по примера на колегите от сфорума на авиоспотърите с цел да се известява за всичко, което не е собственост на БДЖ или не е експлоатирано в България.
Аз ще започна с интересни електровози от последния месец:
ТЦДД - Е52 507 - пристигнал в Подуяне и престоява там два дни поради неуредени митнически документи и прибички от страна на "БДЖ - Кончар";
ЮЖ 441 - 043 - Пристигнал за модернизация в Подуяне;
ЮЖ 441 - 419 - Пристигнал за модернизация в Подуяне;
Вие сте на ход

Публикувано на: Съб Апр 08, 2006 8:48 pm
от Mario Evstatiev
Миналата седмица за модернизация от Сърбия дойде и 441 - 310. Намира се в двора на Кончарския цех в Подуяне.
Публикувано на: Пон Апр 10, 2006 8:40 pm
от Гост
Искам да знам повече за локомотива на Новия превозвач освен по външен вид по нещо друго прилича ли на 46-та серия ?
Публикувано на: Пон Апр 10, 2006 8:47 pm
от Mario Evstatiev
Да, прилича. Той всъщност е по - стара модификация на серията LE 5100, а оборудването в него незначително се различава оот това, монтирано на нашите локомотиви серия 46. Има разлики в АТП, модулните блокове на тяговите двигатели и шкафа на спомагателните задвижвания S8. За разлика от серия 46, локомотивът БЖК серия 40 е със симетрични пантографи, докато нашите машини са с асиметрични пантографи. Пултовете за управление се различават незначително по конфигурация, като разликата с нашите е в това, че на наклонената част на пулта на два реда са монтирани сигнални лампи, ключове и бутони. При нашите локомотиви серия 46, сигналните лампи, както и бутоните за набиране и сваляне на позиции по единично са монтирани от дясно на контролера на метален носач.
Публикувано на: Пон Апр 10, 2006 8:50 pm
от Гост
Добър отговор

Публикувано на: Чет Юли 27, 2006 11:46 am
от Mario Evstatiev
Нашият съфорумец и приятел Костадин Михайлов по време на обслужване на МДТВ за Турция е спотнал ето това "жабе", което се е връщало от ремонт в Босна и Херцеговина. Машината с номер Е52 510 е с ново оцветяване, но за това пък пултовете са си класически

от модната линия "Кончар 1998"

, ето неговите снимки:
Е52 510 отвън
...И отвътре
Извинявам се за качеството на снимките, правени са с GSM, но все пак представляват интерес за феновете на 441

Публикувано на: Сря Сеп 27, 2006 9:28 pm
от Гост
Публикувано на: Сря Сеп 27, 2006 9:40 pm
от Гост
Само,че този който видяхме ние беше TCDD E52 518

Публикувано на: Пон Окт 30, 2006 7:06 pm
от aizi
Публикувано на: Съб Дек 08, 2007 5:28 pm
от Mario Evstatiev
Днешното ми посещение на гара Подуяне - разпределителна бе съпроводено с невероятен спотърски късмет. На 28-ми гаров коловоз в състава на товарен влак се намираше румънският маневрен дизелов локомотив
LDH 125-420, който заминаваше командировка в Гърция. На машината, която беше заключена по това време направих няколко снимки:
Поглед отстрани
Полустраничен поглед от високо
След като направих снимките и си побъбрих с колегите, обслужващи ЕЛ 44 098.2 на влак 60611 се упътих към ЦП на ГАЦ, където открих и придружителя на локомотив LDH125-420. Румънски локомотивен машинист на средна възраст, доста дружелюбно настроен и отзивчив. Различията в езиците не бяха пречка да се разберем чрез жестове и символи на бял лист. Факта, че колегата е ходил доста командировки в Сърбия и беглите познания на сръбския език бяха от голяма полза. С помоща на малко сръбски, малко заучени румънски думи и символи споделихме мненията за балканските железници. Помолих колегата да отидем до локомотива, който придружава за да заснема кабината и той се съгласи въпреки кучия студ навън. Докато той се оправи с машината, аз реших да покажа уважение към комшиите и отидох да взема топло "Еспресо" от близката бензиностанция. След като изпихме ароматното силно кафе, аз се заех със заснемане на пултовете:
Снимка 1
Снимка 2
Огледах машината обстойно и впечатление ми направи, че по конструкция е идентична с последните, доставяни у нас дизел - хидравлични локомотиви серия 55. Добро впечатление ми направи изрядната чистота вътре в машината, при дизеловия двигател и външния вид. Интересно бе това, че локомотива беше със скоростомерна инстарация DEUTA ER6 с регистриращ апарат и два показващи уреда. Малко преди да заниме влака, теглен от дупнишката 45 166, помолих румънския колега да ми направи две снимки:
На пулта за управление
На вратата на кабината
Направих една снимка на колегата заедно с машината му
ЛИНК
След това стана време за тръгване, взехме си довиждане с колегата и аз се упътих отново към депо Подуяне да изпълня служебните си задължения по осигуряването на нарядния лист в депото.
Публикувано на: Съб Дек 08, 2007 5:41 pm
от Mashinista
Като гледам машината е поддържана много добре! Изглежда като току що излязла от завода! Уважават си железницата. Браво и на Марио за хубавите снимки!
Публикувано на: Съб Дек 08, 2007 6:06 pm
от Nikss
Наистина е отлично поддържана и като я гледам е точно като нашите 55-ци.

Публикувано на: Съб Дек 08, 2007 7:18 pm
от Mashinista
На свой ред румънските са по-качествени от нашите

Публикувано на: Съб Дек 08, 2007 9:40 pm
от Nikola VS
Гърците също имат идентични локомотиви на нашите 55-00 , само че те са малко по - маломощни
Това пак са локомотиви от сериятa LDH
Публикувано на: Съб Дек 08, 2007 9:42 pm
от 44-134
прав си! това е нещото по което си приличат с нашите 55