Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Откривам тази тема по примера на колегите от сфорума на авиоспотърите с цел да се известява за всичко, което не е собственост на БДЖ или не е експлоатирано в България.

Аз ще започна с интересни електровози от последния месец:

ТЦДД - Е52 507 - пристигнал в Подуяне и престоява там два дни поради неуредени митнически документи и прибички от страна на "БДЖ - Кончар";
ЮЖ 441 - 043 - Пристигнал за модернизация в Подуяне;
ЮЖ 441 - 419 - Пристигнал за модернизация в Подуяне;
Вие сте на ход :)
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Миналата седмица за модернизация от Сърбия дойде и 441 - 310. Намира се в двора на Кончарския цех в Подуяне.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Искам да знам повече за локомотива на Новия превозвач освен по външен вид по нещо друго прилича ли на 46-та серия ?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да, прилича. Той всъщност е по - стара модификация на серията LE 5100, а оборудването в него незначително се различава оот това, монтирано на нашите локомотиви серия 46. Има разлики в АТП, модулните блокове на тяговите двигатели и шкафа на спомагателните задвижвания S8. За разлика от серия 46, локомотивът БЖК серия 40 е със симетрични пантографи, докато нашите машини са с асиметрични пантографи. Пултовете за управление се различават незначително по конфигурация, като разликата с нашите е в това, че на наклонената част на пулта на два реда са монтирани сигнални лампи, ключове и бутони. При нашите локомотиви серия 46, сигналните лампи, както и бутоните за набиране и сваляне на позиции по единично са монтирани от дясно на контролера на метален носач.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Добър отговор :wink:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Нашият съфорумец и приятел Костадин Михайлов по време на обслужване на МДТВ за Турция е спотнал ето това "жабе", което се е връщало от ремонт в Босна и Херцеговина. Машината с номер Е52 510 е с ново оцветяване, но за това пък пултовете са си класически :wink: от модната линия "Кончар 1998" :wink: , ето неговите снимки:
Е52 510 отвън
...И отвътре

Извинявам се за качеството на снимките, правени са с GSM, но все пак представляват интерес за феновете на 441 :wink:
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Добро си е локомотивчето,но само че не съм го забелязвал да минава покрай нас :!: :!: :!: :arrow:
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Само,че този който видяхме ние беше TCDD E52 518 :wink:
Мнения: 93
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 12:53 pm

Мнение от aizi »

8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днешното ми посещение на гара Подуяне - разпределителна бе съпроводено с невероятен спотърски късмет. На 28-ми гаров коловоз в състава на товарен влак се намираше румънският маневрен дизелов локомотив LDH 125-420, който заминаваше командировка в Гърция. На машината, която беше заключена по това време направих няколко снимки:

Поглед отстрани

Полустраничен поглед от високо

След като направих снимките и си побъбрих с колегите, обслужващи ЕЛ 44 098.2 на влак 60611 се упътих към ЦП на ГАЦ, където открих и придружителя на локомотив LDH125-420. Румънски локомотивен машинист на средна възраст, доста дружелюбно настроен и отзивчив. Различията в езиците не бяха пречка да се разберем чрез жестове и символи на бял лист. Факта, че колегата е ходил доста командировки в Сърбия и беглите познания на сръбския език бяха от голяма полза. С помоща на малко сръбски, малко заучени румънски думи и символи споделихме мненията за балканските железници. Помолих колегата да отидем до локомотива, който придружава за да заснема кабината и той се съгласи въпреки кучия студ навън. Докато той се оправи с машината, аз реших да покажа уважение към комшиите и отидох да взема топло "Еспресо" от близката бензиностанция. След като изпихме ароматното силно кафе, аз се заех със заснемане на пултовете:


Снимка 1

Снимка 2

Огледах машината обстойно и впечатление ми направи, че по конструкция е идентична с последните, доставяни у нас дизел - хидравлични локомотиви серия 55. Добро впечатление ми направи изрядната чистота вътре в машината, при дизеловия двигател и външния вид. Интересно бе това, че локомотива беше със скоростомерна инстарация DEUTA ER6 с регистриращ апарат и два показващи уреда. Малко преди да заниме влака, теглен от дупнишката 45 166, помолих румънския колега да ми направи две снимки:
На пулта за управление

На вратата на кабината

Направих една снимка на колегата заедно с машината му
ЛИНК

След това стана време за тръгване, взехме си довиждане с колегата и аз се упътих отново към депо Подуяне да изпълня служебните си задължения по осигуряването на нарядния лист в депото.
64.19
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Като гледам машината е поддържана много добре! Изглежда като току що излязла от завода! Уважават си железницата. Браво и на Марио за хубавите снимки!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Наистина е отлично поддържана и като я гледам е точно като нашите 55-ци. :)
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

На свой ред румънските са по-качествени от нашите :lol:
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

Гърците също имат идентични локомотиви на нашите 55-00 , само че те са малко по - маломощни
Това пак са локомотиви от сериятa LDH
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

прав си! това е нещото по което си приличат с нашите 55
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Публикувай отговор

Обратно към “Trainspotters forum”

Информация